• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze BMW 2002 is waanzinnig modern

Auteur: willeme, gepost 20 maart 2019 om 19:27 – 39 Reacties

Afbeelding Deze BMW 2002 is waanzinnig modernAfbeelding Deze BMW 2002 is waanzinnig modernAfbeelding Deze BMW 2002 is waanzinnig modernAfbeelding Deze BMW 2002 is waanzinnig modernAfbeelding Deze BMW 2002 is waanzinnig modernAfbeelding Deze BMW 2002 is waanzinnig modernAfbeelding Deze BMW 2002 is waanzinnig modernAfbeelding Deze BMW 2002 is waanzinnig modern

ETA 2002 Cabrio
Appearances can be very deceiving.

Sommige mensen hebben een beetje een ambivalente verstandhouding met klassiekers. Het is een beetje als die knappe overbuurvrouw met penisnijd. Heel erg leuk om een keer naar te kijken, maar je wilt er niet elke dag mee leven. Met klassiekers is het een beetje hetzelfde. Het ziet er geweldig uit, maar je moet wel behoorlijk wat concessies voor doen.

Nu zijn er twee oplossingen voor het geval je wél een auto wil met klassieke looks, maar ook de geneugten van een moderne auto. De eerste is restomodden. Je pakt een oude auto en bouwt hem opnieuw op met moderne technieken, maar je zorgt ervoor dat de looks klassiek blijven. Een andere optie wordt aangeboden door Everytimer Automobile, ofwel ETA. Zij lanceerden onlangs een moderne interpretatie op de 2002 Cabriolet. Dat waren nog concepts, maar dit zijn afbeeldingen van de definitieve versie.

In plaats van een klassieke ’02 op de kop te tikken en die te voorzien van moderne features, hebben ze een moderne auto gepakt. In dit geval een BMW 1 Serie Cabriolet. Deze hebben ze vervolgens voorzien van een geheel koolstofvezel koetswerk. Ondanks het moderne materiaal, doet het erg denken aan de 2002.

Natuurlijk is te zien dat de 1 Serie een dikkere auto is. Zo’n rank koetswerk als de 02 had, is lastig na te bootsen. Aan de andere kant kun je wel genieten van de crashbeveiliging die een moderne 1 Serie wel biedt en een klassieker niet. We hadden al een afbeelding van een concept, maar dit zijn de foto’s van Het Echte Werk. In technisch opzicht is het een BMW 135i. Dus onder de kap huist een 305 pk sterke zescilinder. Dan de prijs, die is namelijk best stevig: 70.000 euro. Dan moetje zelf voor een 135i Cabrio zorgen.

Ook interessant!

  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • Gave BMW 2002 occasion is niet helemaal zuiver
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW X5 subtiel
    Kijk, zó pak je een BMW X5 subtiel aan

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 2002, BMW, Cabrio, coachbuilding, design, Klassiekers

Vorig bericht: « Volvo gaat nog meer lol bederven
Volgend bericht: De prijsverlaging van Tesla is een briljante zet! »

Lees Interacties

Reacties

  1. boomhauwer zegt

    20 maart 2019 om 19:29

    Niet mijn smaak.

    Login om te reageren
  2. e88125i zegt

    20 maart 2019 om 19:35

    Sharknose front is erg gaaf. De achterkant is minder geslaagd. Ik hou het wel bij het origineel. 8)

    Login om te reageren
    • verplicht zegt

      20 maart 2019 om 19:47

      @e88125i: eens! Die Shark nose is écht goed gelukt. Niets op aan te merken.

      Heeft deze auto een stalen klapdak dat ie zo’n dikke kont nodig heeft?

      Login om te reageren
  3. fmgarcia zegt

    20 maart 2019 om 19:42

    Wielen zijn wel echt gaaf! Beetje m3 competition!

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      21 maart 2019 om 08:02

      @fmgarcia: pff moet echt heel goed kijken om verschil te zien. Doet zo eerder aan als een slechte replicavelg :/

      Login om te reageren
  4. suzikubelona zegt

    20 maart 2019 om 19:47

    Met een paar rechthoekige achterlichten zou het een echte schoonheid kunnen zijn.

    Login om te reageren
  5. toniominestrone zegt

    20 maart 2019 om 19:49

    Wat een ongelofelijk gedrocht!

    Login om te reageren
  6. densk zegt

    20 maart 2019 om 19:52

    Ik vind het geen gezicht. Het lukt maar een enkeling om een klassieker te laten herleven. Bij deze vind ik het niet geslaagd. Gelukkig is er dan ook geen echte 2002 voor opgeofferd.

    Doe me dan maar iets van Alfaholics of Singer.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      21 maart 2019 om 08:03

      @densk: ik doe met je mee. Dit ding is veel te vadsig om op een auto uit die tijd te lijken…

      Login om te reageren
  7. tenaci zegt

    20 maart 2019 om 19:57

    Ik weet het ff niet. Ergens vind ik hem best mooi, maar en profil is de taille te hoog, of de skirts te laag….

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      20 maart 2019 om 21:02

      @tenaci: precies dit. Ik denk wel dat een ándere kleur dan wit nog een hoop zou kunnen verbeteren (lees: camoufleren).

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      21 maart 2019 om 08:04

      @tenaci: dat. Scheelt misschien als je, net als in de 70’s wel werd gedaan, de onderzijde van de carrosserie deels zwart maakt :)

      Login om te reageren
  8. barkingiron zegt

    20 maart 2019 om 20:02

    Van voor en van de zijkant erg goed, jammer dat je de vorm van de kofferdeksel zo goed ziet aan de achterkant.

    Login om te reageren
  9. supercarboy zegt

    20 maart 2019 om 20:07

    Heerlijke wagen

    Login om te reageren
  10. rikkienl zegt

    20 maart 2019 om 20:10

    Ik vind hem heerlijk. Beter qua model dan huidige bmw’s…

    Login om te reageren
  11. jord zegt

    20 maart 2019 om 20:12

    Het lijken wel Mito achterlichten.

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    20 maart 2019 om 20:16

    Het is helaas net te modern. Vooral de moderne lampen en wielen. Als je die vervangt is het een geniale auto.

    Login om te reageren
  13. frederik zegt

    20 maart 2019 om 20:16

    Waarom altijd zo’n wansmaak als het op wielen aan komt?

    Login om te reageren
  14. moveyourmind zegt

    20 maart 2019 om 20:19

    De originele sharknose BMW’s danken hun schoonheid juist aan hun ranke gestrekte lijnen en een laag optisch zwaartepunt.

    Dit oogt eerder als een lompe vrijstaande ouderwetse luxe badkuip waar de kitscherige pootjes vervangen zijn vervangen door wielen en waar iemand met teveel fantasie een BMW grille en een paar koplampen op heeft geplakt.

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      20 maart 2019 om 21:10

      @moveyourmind: ja dit ja, dit ziet er lomp uit

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      21 maart 2019 om 06:21

      @moveyourmind: precies dit ja.

      Login om te reageren
  15. ablogjunk zegt

    20 maart 2019 om 20:20

    (B)adkuip (M)et (W)ielen

    Login om te reageren
  16. mats106rallye zegt

    20 maart 2019 om 20:30

    Achterkant zou ik nooit herkennen als een 2002. Maar leuk

    Login om te reageren
  17. jochempie zegt

    20 maart 2019 om 20:41

    Gatverdamme wat een smakeloze her-interpretatie.

    Login om te reageren
  18. flik2punt0 zegt

    20 maart 2019 om 21:32

    Wat een geweldige wagen

    Login om te reageren
  19. lecomte zegt

    20 maart 2019 om 21:51

    Nee, ik ga toch voor het origineel. Doe maar in appelgroen, zoals ik hem ooit heb gereden.

    Login om te reageren
  20. potver7 zegt

    20 maart 2019 om 22:02

    Mist de lichtvoetigheid en elegantie van het origineel, helaas. Goeie poging, maar is het net niet.

    Login om te reageren
  21. ghost zegt

    20 maart 2019 om 22:04

    Liever een origineel exemplaar voor mij??

    Login om te reageren
  22. Calimero zegt

    20 maart 2019 om 23:35

    Ik ga ook voor het origineel. Over de mening van de neus ga ik mee in eerdere meningen. De achterkant had beter gekund. Of je voorkeur naar de ronde of rechthoekige achterlichten van het origineel uit gaat is persoonlijke smaak. Ik vind rond mooier maar bij deze creatie was langwerpig wellicht een betere keuze geweest.

    Nu ik dit heb geschreven krijg ik een smile op mijn gezicht bij de gedachte aan de 02 Tourings van lang vervlogen tijden op Zandvoort.

    Login om te reageren
  23. BaRa zegt

    21 maart 2019 om 05:11

    De verhoudingen liggen helemaal verkeerd. Klopt niets van. Gek om te zeggen dat de originele auto beter is, als je weet hoe de huidige BMW’s er uitzien. Maar het is zo.

    Login om te reageren
  24. bertorelli zegt

    21 maart 2019 om 08:54

    Het origineel was veel ‘hoekiger’, maar desondanks toch mooi gelukt.
    En zeg nou zelf; dit is toch veel mooi dan die enorme neusgaten van de huidige BMW’s.

    Login om te reageren
    • bertorelli zegt

      21 maart 2019 om 08:55

      @bertorelli: mooi=mooier

      Login om te reageren
  25. emping zegt

    21 maart 2019 om 09:45

    Nee, en al helemaal niet voor die centen!

    Login om te reageren
  26. autopetje zegt

    21 maart 2019 om 13:03

    Wat een zeikwijven zeg. Wij Zijn ook nakomelingen maar lijken ook niet meer op de neanderthalers. Ik vind het juist goed gelukt en nee, hij lijkt niet sprekend op de 02. Anders koop je die toch..

    Login om te reageren
  27. haaren zegt

    21 maart 2019 om 13:42

    ook weer duidelijk, zie toch liever een ETA in mijn horloge.
    Hou ik genoeg geld over voor nog meer leuk speelgoed

    Login om te reageren
  28. jeroenwz zegt

    21 maart 2019 om 13:54

    Voorkant oké, zijkant lelijk, achterkant als zijkant.
    Nee dus.

    Login om te reageren
  29. noensboy zegt

    21 maart 2019 om 16:52

    Heerlijk ?

    Login om te reageren
  30. Esprit_de_Flandre zegt

    21 maart 2019 om 22:36

    Even lelijk als het “concept”.

    De 2002 Hommage van BMW zelf is een stuk leuker qua looks…

    Login om te reageren
  31. briangt zegt

    25 maart 2019 om 19:25

    Deze wagen heeft vorig jaar al op een BMW evenement in Nederland gestaan, alleen was de wagen toen blauw.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North