• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘BMW M3 F80 gaat bijna met pensioen’

Auteur: RubenPriest, gepost 1 februari 2018 om 07:39 – 22 Reacties

Afbeelding ‘BMW M3 F80 gaat bijna met pensioen’Afbeelding ‘BMW M3 F80 gaat bijna met pensioen’Afbeelding ‘BMW M3 F80 gaat bijna met pensioen’Afbeelding ‘BMW M3 F80 gaat bijna met pensioen’Afbeelding ‘BMW M3 F80 gaat bijna met pensioen’Afbeelding ‘BMW M3 F80 gaat bijna met pensioen’Afbeelding ‘BMW M3 F80 gaat bijna met pensioen’Afbeelding ‘BMW M3 F80 gaat bijna met pensioen’

BMW M3
End of an era voor de F80-serie.

Meer dan vier jaar geleden introduceerde BMW de M3 F80. Het model werd tegelijkertijd met de M4 Coupé gepresenteerd. Met 431 pk en 550 Nm koppel uit een M TwinPower Turbo zes-in-lijn overtrof de F80 M3 zijn voorganger, de E90, op het gebied van algemene performance. De 460 pk sterke M3 CS is de meest heftige variant en zal tevens een van de, zo niet de laatste, versie zijn van de F80-serie.

BMW werkt op de achtergrond hard aan de nieuwe 3 Serie en dit betekent dat de productie van de M3 stopgezet gaat worden. Wanneer is de vraag, maar volgens BMW Blog zal dit sneller gaan gebeuren dan je aanvankelijk zou denken. De site meldt dat BMW in mei al de stekker uit de M3 F80 gaat trekken. Dit zou te maken hebben met de nieuwe regulaties met betrekking tot de WLTP-test. Om aan de WLTP-voorwaarden te voldoen, moet de M3 F80 van een nieuwe bepaalde filter worden voorzien. Dit zou zo’n complexe aanpassing zijn, dat BMW M heeft besloten de productie van de ubersedan vroegtijdig te staken.

Over de opvolger van de M3 is nog weinig bekend. Wat dat betreft weten ze de boel goed geheim te houden. Persoonlijk verwacht ik geen revolutionaire wijzigingen voor de nieuwe generatie. Kijk bijvoorbeeld naar de F10 M5 en de F90 M5. Men sprak al eerder over 500 pk’s en waterinjectie. Meer geruchten over de nieuwe M3 lees je hier.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • Er wordt nu al gesproken over een BMW M3 CS
  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]
  • BMW M3: ‘baanbrekende’ EV mét traditionele uitstraling
    BMW M3: ‘baanbrekende’ EV mét traditionele uitstraling

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, f80, M3

Vorig bericht: « Z-Performance BMW X5 geeft het ultieme Batman-gevoel
Volgend bericht: Dit is de Rezvani Beast Alpha X Blackbird »

Lees Interacties

Reacties

  1. schrik zegt

    1 februari 2018 om 08:13

    De F80 M3 was met uitstek mijn favoriete BMW; ben benieuwd wat er voor in de plaats komt.

    Login om te reageren
    • denniss00 zegt

      1 februari 2018 om 08:35

      @schrik: Nee, voor mij was het toch echt de E9x met de heerlijke V8 in het vooronder!

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        1 februari 2018 om 09:45

        @denniss00:
        De E9x nooit zo geweldig gevonden. Heb indertijd met die witte, die Autovisie een tijdje heft gehad, gereden, vond ‘m in vergelijking met de E46, die ik zelf gehad heb, wat log aanvoelen. Bovendien klinkt de V8 in mijn beleving minder ‘hitsig’ dan de 6 cilinder in de E46, hetgeen wat afbreuk doet aan het racy gevoel van die laatste.
        Heb nu een gewone F82, dat is inderdaad meer een GT-achtige auto dan z’n twee voorgangers, het onderstel mist wat scherpte. Wel is-ie – ik zou bijna zeggen : natuurlijk – een behorlijk stuk s(ch)neller.

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          1 februari 2018 om 10:50

          @amghans: hitsig, ach. Nog elke keer als ik boven de 5000 rpm staan de haren op mijn rug overeind.

          Login om te reageren
          • kniesoor zegt

            1 februari 2018 om 11:43

            @gregorius:
            Beter zo. Anders zou je op zoek moeten naar wat anders :-)

            Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      1 februari 2018 om 08:41

      @schrik: qua allrounder een fantastische auto. Op een circuit is de E9X M3 een leuker speeltje (met de handbak) imo.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        1 februari 2018 om 08:45

        @RubenPriest: Dat zal waarschijnlijk komen doordat de M3 V8 je echt laat werken om het maximale eruit te halen denk ik? Bij deze nieuwe hoef je niet per se vol in de toeren te gaan. Haalt toch een stukje beleving weg.

        Login om te reageren
        • RubenPriest zegt

          1 februari 2018 om 08:51

          @berlinetta: Jep. Ik vind het persoonlijk erg geinig om te spelen met je voeten. De pedalen in de E9X M3 staan er perfect voor en een downshift is zo gemaakt. Veel leuker dan aan een flippertje trekken. En ja, dat geluid he..

          Login om te reageren
          • lekkaah zegt

            1 februari 2018 om 09:11

            @rubenpriest: Het is allemaal weer een stuk ‘klinischer’ cq minder ‘rauw’, als je vanuit je E9x de F8x instapt.

            Login om te reageren
        • fernie zegt

          1 februari 2018 om 09:57

          @berlinetta: meegemaakt, klinkt toch wel goed hoor als je doorgaat tot de begrenzer! Beleving is zeker daar maar lui rijden is stuk makkelijker ja.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            1 februari 2018 om 10:18

            @fernie: Ja persoonlijk vind ik ook niks mis met het geluid, maar door de turbo hoef je niet meer vol door te jagen.

            Login om te reageren
    • awesome zegt

      1 februari 2018 om 09:13

      @schrik: de E46 M3 sedan, mijn favoriet!

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        1 februari 2018 om 09:18

        @awesome: e46 M3 sedan??…

        Login om te reageren
  2. skinnybmw zegt

    1 februari 2018 om 08:22

    Voor m’n gevoel is hij er nog maar net! Ik hoop (en denk)!dat de nieuwe M3 een stuk sneller en beter zal zijn dan de Giulia, toch knap van Alfa, een beetje een nieuwe benchmarkwagen bouwen.

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    1 februari 2018 om 08:29

    Ik ga de sedan steeds mooier vinden.

    Login om te reageren
  4. ffw88 zegt

    1 februari 2018 om 08:30

    Heb je nog wat meer foto’s?

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    1 februari 2018 om 08:43

    De M3 CRT heeft deze wat mij betreft nooit overtroffen, maar dat maakt deze niet minder leuk. Lijkt me een heerlijke auto om te hebben.

    Login om te reageren
  6. Loek zegt

    1 februari 2018 om 08:45

    Toen ik als klein jochie voor het eerst de E92 coupé te zien kreeg, vond ik dat de mooiste auto op de markt, gewoon omdat het cleane design nauwelijks verraadt dat er een dikke V8 in zit. Dat was echt zo’n auto waarvan ik dacht: het wordt onmogelijk om een opvolger te maken omdat hij toch zal tegenvallen. En ze bouwen de M3 F80. Wat mij betreft nog steeds de mooiste BMW, en de mooiste sedan op de markt. Ze flikten het gewoon. En ik twijfel of dat nog een keer lukt.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      1 februari 2018 om 08:59

      @720s: Mwah, kan best wat worden, die opvolger. Mijn verwachting is, net als die van jou vermoed ik, dat het eenzelfde verhaal wordt als de wisseling van de wacht bij de M5. Laten we hopen dat het iets onderscheidender wordt.

      En wat betreft die E90/91/92: ik voel me wel heel oud worden als jij zegt, klein jochie, haha.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        1 februari 2018 om 09:23

        @granlusso: de coupe M3 dan he, die is uit 2007-ish ofzo. Goed, toen was ik ook 7 ;) ik hoor wel vaker dat ik mensen oud laat voelen haha

        Login om te reageren
  7. carspotter058nl zegt

    1 februari 2018 om 10:33

    Ik heb het na 10 foto’s wel gezien hoor

    Login om te reageren
  8. barry355gtb zegt

    1 februari 2018 om 13:09

    Het wordt na de e46 M3CSL nog steeds niet zo leuk meer zo is gebleken in de recente jaren. Wat was die M3CSL een lekker ding om op het circuit de sporen te geven. Ik heb in competitie verband mogen racen met deze M3 en je kunt hem werkelijk met de voeten besturen. Uitzonderlijk fijne auto en dat brengt BMW hopelijk weer een keer op de markt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North