• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M4 is sneller op de Nurburgring dan de E92 M3

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 juni 2014 om 14:46 – 36 Reacties

BMW M4 Coupe


Maar is de gloednieuwe M4 ook sneller rond de Nordschleife dan de 2 generaties oudere E46 M3 CSL?

Het antwoord is… ‘NEIN!’ Maar hij is wel een stuk sneller dan de E92 M3 met V8. Het Duitse Sport Auto stelde de nieuwste M-Coupé voor zijn meest recente blad op de proef, en noteerde een rondetijd van 7:52 minuten. Een fractie langzamer dan de E46 M3 CSL (7:50) en de E92 M3 GTS (7:49), maar wel bakken rapper dan de E92 M3 (8:05). Het blijkt dat de ingenieurs van BMW aardig goed zaten met hun voorspelling.

Bij het totstandkomen van de tijd werd een M4 met Driver Package, en dus een Vmax van 280 km/u, gebruikt. Ook was de auto uitgerust met de optionele keramische remmen, de M-DCT-bak en Michelin Pilot Super Sports. De M4 Coupé heeft een 3.0 liter zes-in-lijn met 431 pk en 550 Nm, en weegt op zijn lichtst 1.495 kg. De prijzen beginnen bij 105 mille. (via BTG)

Ook interessant!

  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]
  • BMW M3 xDrive
    BMW M3 xDrive is snelste M3 ooit met enorme voorbanden
  • Autoblog video: rijden met de nieuwe BMW M3 & M4!
  • Hallelujah: Infinitas voert BMW M4 op tot 1.000 pk!

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, BMW, Coupe, f82, m4, nurburgring

Vorig bericht: « Egyptenaren moeten voortaan op vrijdag met de fiets
Volgend bericht: McLaren P1 GTR: 1.000 pk en prijskaartje van €2,48 miljoen »

Lees Interacties

Reacties

  1. jippie zegt

    13 juni 2014 om 14:50

    Nou ik ben overtuigd! Ik ga er gelijk eentje bestellen.

    Login om te reageren
    • guusboum zegt

      13 juni 2014 om 14:51

      @jippie: Bluf!

      Login om te reageren
  2. JamesBond007 zegt

    13 juni 2014 om 14:54

    Ik wil er 2! You gotta stay connected

    Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    13 juni 2014 om 14:54

    De M4. Het zal een oneindige haters and lovers discussie worden. V8 vs L6. Circuit snelheid vs fun. Echte geluid tov boxjes-nep-geluid. Uiteindelijk wil ik toch wel.
    Ok, liever een M4 Cabrio.

    Login om te reageren
    • strating zegt

      13 juni 2014 om 14:59

      @gregorius: Haha, terechte opmerking. Als je dan toch voor een auto met compromissen gaat, dan maakt die verminderde stijfheid ook niet meer uit.

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        13 juni 2014 om 15:10

        @strating: Die 250 extra kilo’s ook niet vergeten natuurlijk ;-)

        Login om te reageren
        • fejjie zegt

          13 juni 2014 om 17:12

          @Dimglor: Heb je het dan over het dak of over de 5 oppervlakkige grietjes die je elk weekend mee naar huis neemt?

          Login om te reageren
          • Dimglor zegt

            13 juni 2014 om 23:37

            @fejjie: Ik had het over dat dak, maar dat 2de scenario, daar zou ik ook geen neen tegen zeggen!

            Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      13 juni 2014 om 15:14

      @gregorius:
      Precies. Het geluid van een zes-in-lijn is onovertroffen!

      Login om te reageren
      • mout zegt

        13 juni 2014 om 15:40

        @Original_Arnoud: Yep. Daarom geven ze het bij accelereren ook netjes via luidsprekers weer, bij de nieuwere types.
        Yippee.

        Login om te reageren
        • jrmpower24 zegt

          13 juni 2014 om 18:17

          @mout: mensen moeten niet zo zeuren over dat geluid uit de speakers. Dat is maar 3% van het geluid dat je hoort in de cabine. Het klinkt gewoon erg lekker.

          Login om te reageren
        • Arnoud zegt

          13 juni 2014 om 18:42

          Get a load of this!

          http://m.youtube.com/watch?v=SHWeiGGIhVomout:

          En niet zeuren dat deze motor oud en door milieu eisen is uitgerangeerd, want dat is de V8 uit de e92 toch ook?

          Login om te reageren
        • drivingpleasure zegt

          14 juni 2014 om 12:06

          @mout: Jij weet dus niet waar je over praat, ga eerst info zoeken en lezen voordat je als een klein kind gaat brullen op internet..

          Login om te reageren
      • rb26dett zegt

        13 juni 2014 om 16:59

        @Original_Arnoud: Helemaal mee eens!, maar dan niet deze van BMW.

        Login om te reageren
        • rb26dett zegt

          13 juni 2014 om 17:02

          @rb26dett: Maar ik vind het zeker een vooruitgang van BMW, van een V8 (e92 M3) naar een L6, prachtig!

          Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      14 juni 2014 om 12:05

      @gregorius: Sorry maar met het nieuwe systeem is het gewoon 97/98% motor geluid en wordt er 2 a 3% op sommige momenten versterkt door dat het geluid bij de motor en uitlaat weg wordt gehaald. Niks kunstmatigs of wat dan ook. Dus het geluid is net zo nep als bij Porsche en de andere merken die dit ook doen…

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        14 juni 2014 om 15:37

        @drivingpleasure: dat is dus een goede comment. Dank. Het enige wat normaal duidelijk is dat er geluidsversterking is. Weet je ook hoeveel % het op de M5 is?

        Login om te reageren
  4. tvklarenbosch zegt

    13 juni 2014 om 14:59

    Als we toch mogen kiezen, die CSL gerne!

    Login om te reageren
  5. clioracing zegt

    13 juni 2014 om 15:02

    Dat geeft wel aan hoe goed die E46 CSL is, ongelooflijk! Blijft 1 van mijn favoriete auto’s.

    Login om te reageren
    • david36254 zegt

      13 juni 2014 om 15:09

      @clioracing: Dan zul je eens in Heerenveen bij de beier moeten kijken, staat er een te koop:

      http://www.debeier.nl/bmw/auto/BMW/3-serie/M3%20CSL/8567

      Blijft een gave auto die CSL!

      Login om te reageren
      • clioracing zegt

        13 juni 2014 om 15:21

        @david36254: Die stond eerst bij Auto Leitner. Heel gaaf ding!
        http://www.autoblog.nl/nieuws/koop-dan-schitterende-bmw-m3-csl-met-weinig-kilometers-67612

        Login om te reageren
        • sulobb zegt

          13 juni 2014 om 22:04

          @clioracing: Anders kun je ook (voor een betere kleur en wat minder centjes, maar wel méér kilometers) gewoon bij de buren shoppen: http://www.kapaza.be/nl/bmw/bmw-m3-csl-83768322.htm http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=47675.0

          Login om te reageren
  6. audi18 zegt

    13 juni 2014 om 15:10

    Dus een M4 is maar een paar seconden sneller dan een Seat Leon Cupra? Verder maakt het me niet zoveel uit, gewoon een hele gave auto.

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      13 juni 2014 om 16:19

      @audi18: Seat rijdt een record met Michelin Pilot Sport Cup 2 en andere aanpassingen (remmen).

      Login om te reageren
  7. StijnB zegt

    13 juni 2014 om 16:02

    Shania Twain zong het een decennia geleden al; that don’t impress me much…
    Dan lijkt de GTR me een betere vierzits grondrakket te zijn…

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      13 juni 2014 om 16:27

      @StijnB:

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      13 juni 2014 om 16:28

      @StijnB: factor 1.5x zo duur, dat wel

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        13 juni 2014 om 16:58

        @jzaero:

        Vanaf 120k toch?

        Login om te reageren
      • StijnB zegt

        13 juni 2014 om 17:02

        @jzaero:
        Ik bekijk het vanuit een Belgisch standpunt en dan is het prijsverschil relatief klein…

        Login om te reageren
    • clioracing zegt

      14 juni 2014 om 01:36

      @StijnB: Kutlied! ;)

      Login om te reageren
  8. Ringwuppie zegt

    13 juni 2014 om 17:09

    Zal ook liggen dat de CSL destijds op Michelin Cup Sport reed i.p.v. Super Sports. De Super Sports zijn veel meer een straat band i.p.v. een semi-slick. Monteer een setje semi’s van een A-merk onder de huidige M3/M4 en de auto zal sneller zijn als de E46 CSL.

    Login om te reageren
  9. e1000bmw zegt

    13 juni 2014 om 17:46

    Mwah, de CSL is behoorlijk schaars en de exemplaren die te koop staan zijn nogal overpriced. Kun je beter een “standaard” E46 M3 nemen en die laten kietelen door Hartge… Hou je nog geld over ook!

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      13 juni 2014 om 21:59

      @e1000bmw523i: Zo dacht ik ook eerst, maar als je wat beter onderzoekt/nadenkt, kom je toch tot de conclusie dat dat toch niet zo is.
      Een CSL is echt veel beter. Het is gemaakt om snel mee te rijden, veel lichter en een supermotor, etc.
      Ik zou toch voor de CSL gaan (of mijn favoriet, de M5!!!)…

      Login om te reageren
  10. g00f81 zegt

    13 juni 2014 om 17:56

    en de e92 M3 GTR dan? als we dan toch appels met peren vergelijken…

    Login om te reageren
    • g00f81 zegt

      14 juni 2014 om 00:33

      @g00f81: ik bedoel natuurlijk GTS

      Login om te reageren
  11. jeffreym3 zegt

    14 juni 2014 om 10:05

    Gezeik over geluid. De bmw lijn 6 heeft nou niet bepaald een lekker geluid. Hoe komen jullie erbij? De enige die een apart/origineel geluid maakt voor een 6 cilinder is de e46 m3/m3csl. Voor de rest is het vrij standaard/matig.

    En laten we niet vergeten dat de M3 van oorsprong een 4 cilinder heeft. Niet doen alsof de l6 de basis is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North