• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M440d xDrive Coupé is blubberdikke diesel

Auteur: willeme, gepost 27 januari 2021 om 11:55 – 17 Reacties

BMW M440d xDrive Coupé

Voor diesel haalt deze BMW M440d xDrive Coupé zijn neus niet op!

De bijzonder dikke diesel zit op dit moment een beetje in het verdomhoekje. Dankzij de groene brigade en het dieselgate schandaal heeft de zelfontbrander een nogal bezoedelde naam. Nu gaat niemand een Polo 1.2 BlueMotion of een Volvo V40 D2 missen, maar er zijn nog altijd dikke diesels leverbaar die zeker de moeite waard zijn.

BMW M440d xDrive Coupé

  • BMW M440d xDrive Coupé
  • BMW M440d xDrive Coupé
  • BMW M440d xDrive Coupé
  • BMW M440d xDrive Coupé
  • BMW M440d xDrive Coupé

Veelal zijn deze van Duitse makelij, daar er geen Zweedse of Japanse premium-merken zijn die zelfontbranders kunnen maken op het moment. BMW voegt vandaag even twee blubberdikke oliestokers aan het gamma toe. De BMW M440d xDrive Coupé is de gaafste, uiteraard. Deze heeft een 3.0 zes-in-lijn turbodiesel, goed voor 340 pk en 700 Nm. Dat is zelfs iets meer dan onze AB-duurtester sinds kort heeft. Het apparaat accelereert in 4,6 tellen naar de 100 km/u. Vierwielaandrijving en een sperdifferentieel zijn standaard.

BMW M440d xDrive Coupé

BMW 430d xDrive Coupé

De tweede toevoeging is de BMW 430d xDrive. Deze heeft iuets minder vermogen (286 pk) en koppel (650 Nm). Voordeel is dat deze standaard niet het M-pakket heeft, deze kun je naar wens wel aanvinken, uiteraard. De 430d xDrive Coupé snelt in 5,1 tellen naar de 100 km/u. De topsnelheid van beide modellen is een afgeregelde 250 km/u. Nog meer 4 Serie nieuws: er zijn drie nieuwe Individual-kleuren leverbaar.

BMW 430d xDrive Coupé

Daarnaast heeft BMW nog een hele reeks aan huishoudelijke mededelingen qua updates. We nemen de leukste met je door:

Carbon dak

Carbon dak

De BMW M340i Sedan, M340d Sedan, M440i Coupé en M440d Coupé zijn optioneel leverbaar met een CFRP-dak. Jazeker, het dak dat debuteerde op de M3 CSL en aanwezig is op vele BMW M-modellen, is nu voor het eerst leverbaar op een niet-M model. Het zorgt voor een lager gewicht en een lager zwaartepunt, alhoewel je je kunt afvragen hoe groot het voordeel is. BMW geeft eerlijk toe dat het vooral zorgt voor meer ‘charisma’. Ook carbon-inleg van de panelen in het interieur is nu mogelijk (ook voor de 4 Serie cabriolet).

BMW 2 Serie GC met integrale aandrijving

BMW 220i Gran Coupé xDrive

De BMW 2 Serie Gran Coupé-range wordt ook iets uitgebreid. Er is een nieuwe uitvoering, de 220i Gran Coupé xDrive. De viercilinder 2 Serie met 178 pk heeft nu geen voorwielaandrijving, meer aandrijving over alle vier de wielen. Van 0-100 km/u sprinten duurt 7,1 seconden. Standaard krijgt deze uitvoering een zeventraps automaat met dubbele koppeling.

M Carbon Schaalstoelen

BMW M8 Gran Coupé

Veel andere wijzigingen zijn op detailniveau. Ander kleurtje, nieuwe velgdesign, Shadowline koplampen voor de X5 en X6, andere besturing voor de 7 Serie en wat andere opties. De leukste die we willen uitlichten zijn de M Carbon schaalstoelen voor de Competition-uitvoeringen van de BMW M8 Coupé, M8 Gran Coupé en M8 Cabriolet.

Tot zover de huishoudelijke mededingen van BMW.

Ook interessant!

  • BMW M440i xDrive Gran Coupe rijtest video
    BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • Prijzen 4 Serie
    Prijzen 4 Serie Gran Coupé bekend, plus een hoop meer!
  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, 4-serie, BMW, Coupe, gran-coupe, opties, xDrive

Vorig bericht: « Video: zo maak je een Taycan met 3D pen
Volgend bericht: Must see: Honda S2000 gaat helemaal los in de bergen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    27 januari 2021 om 12:08

    @Willeme Zijn de 30d en 40d gelijk aan elkaar, of zitten er mechanische verschillen in? Maakt het voor tweedehands aankoop weer interessant. Geen M-pakket, wel heel veel vermogen na een klein chipje. Altijd fijn.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      27 januari 2021 om 12:10

      @dutchdriftking:

      Daar moet ik mij even in verdiepen. De 440d is geen biturbo meer. Wellicht dat de turbo anders is of andere hardware. Anders kun je het beste sparen voor een 330d Touring met RWD en sper, en dan daar een beetje kietelwerk aan verrichten ;-) (nadat de fabrieksgarantie is verlopen uiteraard!)

      Login om te reageren
      • basman147 zegt

        27 januari 2021 om 12:47

        Weet je het zeker? Dit staat in het persbericht over de 340d van BMW, volgens mij houdt dit in dat het sequentiële turbo is. De 330d heeft er slechts ééntje.
        “The power unit’s BMW TwinPower Turbo technology comprises a two-stage turbocharging system with optimised thermodynamics and direct charge air cooling, along with common-rail direct injection using piezo injectors. To ensure exceptionally sharp turbocharger response, the system’s high-pressure and low-pressure stages both feature variable turbine geometry.”

        Login om te reageren
        • Ot92 zegt

          27 januari 2021 om 12:55

          @basman147 Klinkt als een biturbo.

          Login om te reageren
          • basman147 zegt

            27 januari 2021 om 18:43

            Dat is helemaal verwarrend, want vaak worden biturbo, twinturbo en sequentiele turbo door elkaar gebruikt. Doordat ze het hier hebben over een lage druk en een hoge druk turbo, leek het mij meer een sequentiele setup. Bij een biturbo werken de 2 turbo’s tegelijkertijd, en hebben ze ook een gescheiden gasstroom tot aan het inlaatspruitstuk. (En een twinturbo is van voor tot achter gescheiden).

            Login om te reageren
        • willeme zegt

          27 januari 2021 om 13:08

          @basman147: het is sowieso verwarrend ;-).

          Van wat ik begrepen heb, heeft de nieuwe ’40d’ motor één two-stage turbo. Met two-stage en twin-power lijkt het een biturbo, maar het gaat om één turbocompressor.

          Ik meende dat sinds de komst van de nieuwe zescilinder tri-turbo en quadturbo’s verleden tijd waren. Volgens mij zag ik bij een video van Joe Achilles (toch een BMW fanaat) dat 40d stiekem een single TwinPower turbo is.

          -EDIT: Joe Achilles was verkeerd geïnformeerd door BMW UK, M440d heeft twee pretföhns! –

          Login om te reageren
          • basman147 zegt

            27 januari 2021 om 18:22

            Eigenlijk schandelijk dat je uit een persbericht van de Bayerische MOTOREN Werke nauwelijks meer kan opmaken hoeveel Turbo’s hun topdiesel nu heeft…
            De naam Twinpower zegt niet zo veel, die plakken ze overal op, hij de singleturbo 4 en 6 cilinders slaat dat op het feit dat daar een Twinscroll-turbo gebruikt wordt, en bij de 3-cilinders zijn het paarse- broeken-sprookjes.
            Over QuadTurbo’s gesproken, die zou ik graag nog wel eens will rijden, 800 nm

            Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        27 januari 2021 om 14:21

        @Willeme : Precies! En anders kan je altijd nog voor deze gaan : https://www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe-alpina-d3s-is-de-ultieme-superdiesel-152140

        Login om te reageren
        • alpina007 zegt

          27 januari 2021 om 19:40

          @dutchdriftking: D5 s 🤌🏼🤌🏼🤌🏼

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            28 januari 2021 om 08:25

            @alpina007: Met een klein chipje uiteraard :P. Moeten nog steeds een blokkie om.

            Login om te reageren
      • faithnomore zegt

        27 januari 2021 om 15:25

        Belangrijkste vraag: kan je de bumper vervangen en er bmw niertjes op zetten ?

        Login om te reageren
        • michaelb zegt

          28 januari 2021 om 10:43

          @faithnomore: Alpina heeft nog 549.373 bumperkitjes liggen die telkens passend maken. Zij lossen het wel voor je op.

          Login om te reageren
  2. smex zegt

    27 januari 2021 om 12:50

    Blubberdik? Ding ziet er nog steeds niet uit. In het echt nu ook gezien en dan is het nog erger dan op de foto.

    Login om te reageren
  3. nout zegt

    27 januari 2021 om 13:43

    Weet je nog, vroeger had je BMW M. Die maakten toffe dingen.

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    27 januari 2021 om 13:51

    De top-versie van een auto waarbij voor vele twee-sprongen de verkeerde beslissing is gemaakt.
    – De neus, er was en is een mooiere versie voor handen.
    – Het interieur hebben ze bij BMW niet een 2020-look gegeven, ipv daarvan gaan ze door met het ontwerp van 2014.
    – de bips lijkt op een wijf van 50 met een ass-lift. Hebben ze bij de A5 en de C-coupe beter opgelost.
    – De dikke diesel: ach. Bij BMW hadden ze 10 jaar geleden al 3.0 turbo-diesels met meer pk’s. Natuurlijk zal het rond de lage toeren nu iets soepeler gaan dan 10 jaar geleden, maar toch.

    Ik was een fan van deze ‘klasse’ en heb er 2 uit deze klasse gehad; maar dit is het echt niet meer…

    Login om te reageren
    • faithnomore zegt

      27 januari 2021 om 18:38

      – neus: absoluut waar!
      – interieur: niet akkoord, ben blij dat het geen lcd show is maar gewoon goed ergonomisch. Kwalitatief zit het trouwens dichter bij g30 dan f30 ( heb beide gehad en nu g21)
      -bips: true!
      – dikke diesel: 8 jaar geleden hadden ze de m550d ja, we spreken hier over 1 technologie generatie verschil dat is niet enorm en deze is toch nog altijd bijzonder dik denk ik weet niet eens of hij wel echte concurrenten heeft.

      Ben zeker dat dit fijne auto is. Alleen is het een walgelijk lelijk ding. Ik zou zonder twijfel de 3 serie versie nemen.

      Login om te reageren
  5. mgmgb zegt

    27 januari 2021 om 18:56

    Neus, neus, het doet me eigenlijk meer denken aan de gigantische tanden van een vies soort knaagdier.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North