• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’

Auteur: ricardo, gepost 1 april 2013 om 12:55 – 134 Reacties

Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’Afbeelding ‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’

'BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk'
De pk-limiet voor de BMW M5 is nog lang niet bereikt. Hoe anders is dit voor de maximale grip van die twee arme achterbanden die constant in een zee van rook verdwijnen. Een BMW-ingenieur geeft uitsluitsel: er komt een versie met AWD.

BMW heeft het lang volgehouden om alle M-modellen met louter achterwielaandrijving uit te rusten. Ja, we hebben ervan genoten. Maar sinds de komst van de X5 M met AWD schijt BMW op conventies. Bovendien, de huidige M5 (F10) heeft met zijn 560 pk en 680 Newtonmeter aan koppel nu al moeite om alle krachten degelijk op het asfalt te krijgen.

BMW lijkt de strijd met de concurrenten te verliezen als ze niet wat van die krachten naar de voorwielen sturen. Mercedes heeft recent namelijk de E63 AMG S uitgebracht. Die is dankzij het 4Matic-systeem gewoon een paar tienden sneller op de 0-naar-100-sprint. En bij Audi weten ze niet beter. In Ingolstadt is het ze nooit gelukt om een supersedan voor op straat met alleen RWD te bouwen, dus maskeren ze deze incompetentie met Quattro-aandrijving, en zeggen ze dat ze beter zijn dan iedereen.

Vooral vanuit de VS neemt de roep om All Wheel Drive toe voor wat betreft de M5. In een interview met Auto, Motor und Sport laat BMW-ingeneur Heinz Gripverlust weten dat deze klaagzang niet onbeantwoord blijft: op de IAA in Frankfurt (september) wordt de BMW M5 xDrive voorgesteld. Vrij vertaald zegt Gripverlust: “Een groot deel van onze klanten geilt wel op badges en pk-getallen, maar geeft niet veel om eigen rijkwaliteiten. AWD is een uitkomst voor deze typerende BMW-rijders die de overhand lijken te krijgen. Audi laat bovendien al jaren zien dat zulke auto’s goed verkopen.”

Wat de meerprijs gaat worden is uiteraard nog niet bekend, maar zeker in landen met autobelastingen die op CO2-uitstoot zijn gebaseerd, zoals Nederland, kan de prijs flink toenemen aangezien het xDrive-systeem gepaard gaat met een hoger verbruik. Overigens is er nog geen man over boord voor de puristen: de versie met enkel achterwielaandrijving blijft gewoon leverbaar. BMW denkt echter dat slechts 8 tot 10 procent van de klanten nog voor deze optie kiest.

AB-bezoeker @kliko kwam recent een testexemplaar (AKA ‘mule’) tegen van de M5 xDrive. Daarom, voor wie het niet kan of wil geloven: bewijsfoto’s op AWDjunk.nl.

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS
  • BMW M5 Touring
    BMW M5 Touring komt er waarschijnlijk gewoon

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, m5, spyshot

Vorig bericht: « Mazda vliegtuigkoffer is ook een auto
Volgend bericht: Video: Klassieke Porsches en Ferrari’s maken gelukkig »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwpowerm5 zegt

    1 april 2013 om 13:02

    1 APRIL

    Login om te reageren
    • bmwuberalles zegt

      1 april 2013 om 13:05

      @bmwpowerm5: een zéér beledigende 1 april, misplaatst, denigrerend… :)

      Login om te reageren
    • adii zegt

      5 april 2013 om 11:00

      @bmwpowerm5: nee het is geen 1april grap….in het land ten blinde wil iedereen een m5 rijden maar als het gat om sturen hooomaarrr kunnen ze niet . En als een beetje nat en glad is helemaal niet daarom gaan ze een Audi kopen. Dat wil bmw voorkomen of achterhalen omdat zijn zo veel dombo’s die niet weten wat een achterwiel aandrijving is , en stel voor dar rijden… Hoop dat bmw slim is en laat je zelf de keuze maken..

      Login om te reageren
  2. vale46 zegt

    1 april 2013 om 13:03

    1 April of echt?
    BMW is al langer niet meer vies van AWD, dus ik zeg possible!
    Hopelijk is het wat en kan de M5 eindelijk zijn krachten kwijt.

    Login om te reageren
  3. Stellantis rules the sky zegt

    1 april 2013 om 13:03

    Lijkt me een gevalletje 1 april grap; wie “Gripverlust” heet en dan gaat zeggen dat een M5 XDrive moet hebben om al het vermogen kwijt te kunnen…….

    Login om te reageren
  4. jeroen13 zegt

    1 april 2013 om 13:03

    Heinz Gripverlust :’)

    Login om te reageren
  5. Tommy2 zegt

    1 april 2013 om 13:05

    Aangezien AMG het ook flikte op de E 63 zou ik er niet van opkijken.

    Login om te reageren
  6. ropbp zegt

    1 april 2013 om 13:07

    Ik sprak vorige week een hoge baas bij BMW die met z’n hand op z’n hart bezwoer dat er geen vierwielaangedreven M-uitvoeringen zouden komen!

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      1 april 2013 om 13:26

      @ropbp: dat zegt natuurlijk niets. Waarom zou hij het aan jouw vertellen. Mensen in de automotive wereld zijn heel goed instaat hun mond te houden of een witte leugen te vertellen.

      Login om te reageren
      • ropbp zegt

        1 april 2013 om 14:22

        @sketcher:
        Vier dingen:
        1. Sinds wanneer heeft een Duitser een hart?;
        2. Geloof nooit een Duitser;
        3. Ik ben oorsprong een Duitser;
        4. Het is 1 april.

        Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      1 april 2013 om 13:57

      @ropbp: hoe heet deze baas?

      Login om te reageren
      • ropbp zegt

        1 april 2013 om 14:20

        @betonstaal: baas B

        Login om te reageren
    • sacha zegt

      1 april 2013 om 14:37

      @ropbp: X5M en X6M zijn immers ook 1 april grappen.

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        1 april 2013 om 15:29

        @sacha: De gewone X5 en X6 ook….

        Login om te reageren
      • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

        1 april 2013 om 16:20

        @sacha: En de G63 6×6 dan?

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      1 april 2013 om 15:45

      @ropbp: hoge baas…..één van de 15.000 managers ? :)

      Login om te reageren
      • ropbp zegt

        2 april 2013 om 07:39

        @Megakix: als je nou gewoon eens terug naar school gaat voor een cursus ‘begrijpend lezen’?! ;-)

        Login om te reageren
  7. rotarypowah zegt

    1 april 2013 om 13:07

    Toevallig dat meneer gripverlies juist vandaag is begonnen met twitteren.

    Login om te reageren
    • Frux zegt

      1 april 2013 om 13:42

      @rotarypowah: “Audi’s bradworst nightmare” :”)

      Login om te reageren
  8. norge zegt

    1 april 2013 om 13:09

    Als ze maar geen vier nullen voorop zetten is het goed

    Login om te reageren
  9. kapiteinaudi zegt

    1 april 2013 om 13:10

    Goede keus van BMW! Ik zeg doen!

    Login om te reageren
  10. kaasboerin zegt

    1 april 2013 om 13:19

    Ding krijgt z’n vermogen prima op de weg met RWD hoor..
    Het is geen (extreem oversturende) AMG of ondersturende RS meuk.

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    1 april 2013 om 13:28

    De uitvoering van het artikel zegt 1 april grap, het gezond verstand zegt waarom nu pas?

    Login om te reageren
  12. Vincegail zegt

    1 april 2013 om 13:29

    De auto motor und sport link werkt niet meer en meneer Gripverlust is net een paar uurtjes actief op twitter?

    Login om te reageren
  13. alcantara zegt

    1 april 2013 om 13:30

    Boeien, ik ga toch geen M5 kopen. Eerst maar eens een E92 M3 halen.

    Login om te reageren
  14. rickiej zegt

    1 april 2013 om 13:35

    Met zn MILF kenteken….

    Login om te reageren
  15. melkkoe zegt

    1 april 2013 om 13:40

    zowel Mercedes als BMW zullen iets moeten doen met hun topmodellen om “de voorsprong door techniek” van Audi te kunnen blijven volgen. Geen schande overigens.

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      1 april 2013 om 13:44

      @melkkoe: Mooi gezegt!

      Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      1 april 2013 om 13:56

      @melkkoe: Volledig mee eens!

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        1 april 2013 om 14:01

        @kapiteinaudi: ,melkkoe en MAB.
        Voor jullie zou deze grap perfect zijn, kunnen jullie ondanks een gebrekkige wagenbeheersing ook eens een fatsoenlijke auto rijden….

        Login om te reageren
        • melkkoe zegt

          1 april 2013 om 14:04

          @jrk68: juist, we hebben niet allemaal Schumacher als achternaam en een circuit in de achtertuin. Zoals 90% van de autobloggers wel hebben.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            1 april 2013 om 14:11

            @melkkoe:
            Gewoon een oude Ascona kopen en blijven oefenen, dan leer je het vanzelf een keer.
            Daar hoef je geen Schumacher voor te heten en een circuit is ook niet nodig. Een bospad of een natte klinkerweg is alles wat je nodig hebt.
            Wagenbeheersing krijg je niet van een AWD met ESP….

            Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            1 april 2013 om 14:31

            @melkkoe: we zijn idd gewone gebruikers. En gewone gebruikers hebben geen pitstraat op de weg naar het werk. Die heb je bij Audi bijna nodig.

            Login om te reageren
        • kapiteinaudi zegt

          1 april 2013 om 14:37

          @jrk68: Het heeft niks met wagenbeheersing te maken. Bij mij gaat het erover dat Audi en Merc top zijn, maar BMW is gewoon kut met peren.

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            1 april 2013 om 14:48

            @kapiteinaudi: LOL, nee het gaat niet om wagenbeheersing?
            Waar dan over?
            Over dat het glimt, veel herrie maakt en grote luchthappers heeft?
            Ideale Audi klant..

            Login om te reageren
            • kapiteinaudi zegt

              1 april 2013 om 15:17

              @kaasboerin: BMW M’s maken niet veel herrie, glimmen niet en hebben geen grote luchthappers volgens jou?

              Login om te reageren
              • Emile_Benz zegt

                1 april 2013 om 22:12

                @kapiteinaudi: nop, nope en nope.

          • undifined1 zegt

            1 april 2013 om 14:53

            @kapiteinaudi:
            Dit slaat ook weer eens nergens op he? Audi was genoodzaakt om voor vierwielaandrijving te gaan, omdat de door hen zo geliefde VRA gewoon niet goed gaat met meer dan 200pk, overal onderstuur, niet de bocht om te krijgen enz…. En omdat ze te eigenwijs waren voor HRA, hebben ze iedereen proberen wijs te maken dat ARA beter is als HRA, wat in normale situaties nergens op slaat. Als er sneeuw ligt is ARA natuurlijk wel beter dan VRA en HRA. Maar dan is HRA ook nog steeds beter dan VRA, omdat je in normale situaties in de sneeuw eerder onderstuur hebt, en je dat met HRA kunt oplossen, en met VRA alleen maar kunt verergeren. En Elektronica kan helpen tegen overstuur, maar niet tegen onderstuur.

            Login om te reageren
            • kapiteinaudi zegt

              1 april 2013 om 15:33

              @undifined1: Het gaat niet eens over Audi. Ik zeg gewoon dat ik BMW kut vind…. Een eigen mening hebben noemen we dat.

              Login om te reageren
              • undifined1 zegt

                1 april 2013 om 15:45

                @kapiteinaudi:
                BMW niet kut vinden is ook gewoon een mening toch?

              • kapiteinaudi zegt

                1 april 2013 om 15:47

                @undifined1: Jazeker, smaken verschillen nu eenmaal.

              • jrk68 zegt

                1 april 2013 om 16:19

                @kapiteinaudi:
                Smaak is geen mening, beide kunnen idd, verschillen….

            • adii zegt

              5 april 2013 om 11:21

              @undifined1: klop iemand die verstand heeft

              Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            1 april 2013 om 20:25

            @kapiteinaudi: ik heb niet veel met BMW’s en vind ze bijna allemaal niet mooi (of erger), maar ze zijn stuk voor stuk uitstekend uitgevoerde stukken techniek. Niet mijn stijl/smaaksmaak maar wel betere engineering dan bij Audi.

            Login om te reageren
            • kapiteinaudi zegt

              1 april 2013 om 23:07

              @w0o0dy: Gelijk heb je. BMW’s zijn inderdaad uitstekende auto’s als het om kwaliteit gaat, maar de meeste modellen zijn wel te lelijk voor woorden.

              Login om te reageren
          • Emile_Benz zegt

            1 april 2013 om 22:16

            @kapiteinaudi: nee het gaat idd niet over wagenbeheersing, aangezien iets met een slechte gewichtsverdeling (geen 50/50) niet te beheersen is. Motorblok voor de vooras, wie verzint het…

            Login om te reageren
          • adii zegt

            5 april 2013 om 11:18

            @kapiteinaudi: ja hoor het gaat niet om wagenbeheersing .. In het land ten blinde willen allemaal een 4×4 of beter gezegd Quattro .. Ik zal je wijzen naar DTM met je Quattro

            Login om te reageren
    • pax1004 zegt

      1 april 2013 om 14:34

      @melkkoe: voorsprong door ledjes zul je bedoelen zeker?

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      1 april 2013 om 14:37

      @melkkoe: Volgens mij zijn RS, AMG en M modellen bedoeld om als ‘sportief rijden’ neer te zetten.
      Met de gemiddelde RS kan jij geen fatsoenlijke bocht nemen op hogere snelheden.
      Dus ja, wat je voorsprong noemt. Audi = showroomfactor ten top.

      Login om te reageren
      • melkkoe zegt

        1 april 2013 om 16:29

        @kaasboerin: met een RS kun je behoorlijke bochtensnelheden halen zonder een topcourreur te zijn. Vandaar dat deze veelal gebruikt worden als vluchtauto.

        Een AMG of M is misschien sneller, maar je moet wel over een behoorlijke wagenbeheersing beschikken.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          1 april 2013 om 16:33

          @melkkoe:
          Juist, een Audi RS koop je omdat je hard wil maar dat niet kan….

          Login om te reageren
          • Emile_Benz zegt

            1 april 2013 om 22:18

            @jrk68: spijker op de kop. Audi is wel willen, maar niet kunnen. Niet alleen wat voertuigbeheersing betreft…

            Login om te reageren
            • solmatje zegt

              2 april 2013 om 08:32

              @Emile_Benz: wat nog meer dan? Prijs is hetzelfde..

              Login om te reageren
        • jzaero zegt

          1 april 2013 om 21:27

          @melkkoe: Wie zegt dat het bij wagenbeheersing om sneller gaat? Als een leipe mongool een rotonde twee keer rond, vol dwars pakken is toch heerlijk. Of op een circuit elke bocht kunnen driften. En ja, daar moet je ook voor oefenen, maar dan koop je maar eerst een E30 325i en ga je daar wat mee oefenen. Van mij hoeft het niet altijd harder te gaan, plezier heeft voor mij een andere definitie dan de gemiddelde PK-geiler. Een MX5 vind ik daarom ook een hele gave auto omdat het limiet niet ver ligt. Lekker oversturend door bochten heen, ja waarom ook niet?

          Login om te reageren
  16. IJsblok zegt

    1 april 2013 om 13:51

    Valt dan niemand de 1 april grappen hiernaast op, met die zoveel jaar geleden titels???? 911 leverbaar als diesel, M3 leverbaar als pickup??

    Login om te reageren
  17. SimonMc zegt

    1 april 2013 om 13:52

    Nu nog een 1 april grap, binnen een aantal jaar keiharde waarheid.

    Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      1 april 2013 om 14:00

      @SimonMc: Denk het ook. En waarom ook niet?

      Login om te reageren
  18. VeniVidiVici zegt

    1 april 2013 om 13:52

    Okee, mocht het een 1 april grap zijn dan zie ik de grap/lol niet. Dus ik zeg… It’s plausible.

    Login om te reageren
    • Frux zegt

      1 april 2013 om 13:58

      @VeniVidiVici: Volgens mij is het vrijwel zeker dat dit een 1 april grap is. De enige “bron” die genoemd wordt in dit artikel is ene Heinz Gripverlust. Buiten dit artikel en een Twitter account die overduidelijk niet serieus is, is er vrij weinig te vinden over deze beste man…

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        1 april 2013 om 14:28

        @Frux: Vandaar ook niet de… Confirmed ;-)

        Login om te reageren
        • undifined1 zegt

          1 april 2013 om 14:48

          @VeniVidiVici:
          Mythbusters……

          Login om te reageren
  19. onlyjealouspeoplehatevag zegt

    1 april 2013 om 14:07

    Eindelijk hebben ze het door…

    Nu wordt de ”strijd” tussen me 3 favoriete merken (Audi, BMW en Mercedes) weer leuk.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      1 april 2013 om 14:21

      @onlyjealouspeoplehatevag:
      me merken…, serieus?
      Dat je daarmee door de inburgeringscursus gekomen bent….

      Login om te reageren
      • onlyjealouspeoplehatevag zegt

        1 april 2013 om 14:25

        @jrk68: Aha… dus Nederlanders moeten de inburgeringscursus tegenwoordig ook doen, nu snap ik ‘m! Ik zal me er z.s.m. voor inschrijven.

        Als je het beter weet, laat dan het goede voorbeeld zien Opa…

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          1 april 2013 om 14:57

          @onlyjealouspeoplehatevag:
          opa is in jouw zin met een kleine letter trol.
          1 wijze raad, nooit gaan trollen met een bejaarde trol….

          Login om te reageren
          • onlyjealouspeoplehatevag zegt

            1 april 2013 om 15:24

            @jrk68: Ik zet een hoofdletter bij ‘Opa’, omdat het dan meer opvalt…

            Dat jij een bejaarde trol bent wist ik allang, maar ik ben een troll, grote verschil tussen die he ;-)

            1 wijze raad van mij, ‘Never feed the troll’

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              1 april 2013 om 15:27

              @onlyjealouspeoplehatevag:
              Sukkels als jij voer ik graag.
              PS: nog steeds geen tijd gevonden om die fantastische spannende bolide van je te fotograferen met dit prachtige weer….

              Login om te reageren
              • onlyjealouspeoplehatevag zegt

                1 april 2013 om 15:34

                @jrk68: Kijk… nu heb ik je alweer, waar ik je hebben wou, U MAD GRANDPA? Blijf de ’trolls’ maar doorvoeren, jij gaat nog een hele leuke tijd tegemoet, Opa.

                Laten we het wachten op beter weer maar effe vergeten. Ik ga straks effe op me pc kijken of ik ergens nog een leuke foto voor je heb, je gaat het waarschijnlijk toch niks aan vinden, maar zo denk ik hoogstwaarschijnlijk ook over jou ”machtige bolides” ;-)

              • jrk68 zegt

                1 april 2013 om 16:10

                @onlyjealouspeoplehatevag:
                Ik ben maar zo vrij om een foto van jouw machtige bolide te plaatsen.

                Anders kunnen we nog jaren wachten….

              • onlyjealouspeoplehatevag zegt

                1 april 2013 om 16:27

                @jrk68: Volgens mij ben je een dement Opa, ik rij al jaren niet meer in die bolide ;-)

      • felix95 zegt

        1 april 2013 om 17:02

        @jrk68: Zit je nu al in je mid-life crisis? Mensen via internet verbeteren is uit de tijd…

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          1 april 2013 om 17:21

          @felix95:
          Knul dat zit ik al jaren, naadloos aan laten sluiten op mijn pubertijd.
          Dus een tip van deze ouwe knar, neem het leven niet te serieus, dat doet het leven ook niet met jou….

          Login om te reageren
          • felix95 zegt

            1 april 2013 om 17:26

            @jrk68: Derp im just kidding:P toch +1, maar zo’n oude heer ben je toch nog niet;)

            Login om te reageren
            • solmatje zegt

              2 april 2013 om 08:37

              @felix95: veel te oud om hier de wijsneus uit te hangen iig.. Hij heeft zelf alleen niet door hoe zielig het overkomt..

              Login om te reageren
  20. rufctr01 zegt

    1 april 2013 om 14:32

    Een dikke 1 April grap.

    Login om te reageren
  21. floorlot zegt

    1 april 2013 om 14:36

    1 april jongens..

    Login om te reageren
  22. undifined1 zegt

    1 april 2013 om 14:47

    Ik zou willen zeggen tegen bmw: stop met die eeuwige PK strijd, sinds de Turbo is daar toch geen kunst meer aan, en 500pk is meer dan voldoende, 400 ook trouwens. Ga terug naar je gellof BMW, en bouw een 4 liter 6 cilinder met 400pk, en amak van de M5 de best sturende in zn soort, de AMG’s hebben dan misschien meer vermogen, maar laat ze lekker de Amerikaan uithangen. BMW zet alstublieft weer een 6 cilinder in M5, koppel daaraan weer een 6 Bak, en laat zien dat de M nog altijd een afkorting is man motorsport ipv van Monsterpower.

    Overigens, hier te zien dat BMW in de jaren 80 al beter was met AWD dan Audi dat was:
    http://www.youtube.com/watch?v=O02QQTdFAx0

    oftewel, Schon damals war BMW besser.

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      1 april 2013 om 22:24

      @undifined1: padoem tjsss

      Login om te reageren
  23. Rick-dos zegt

    1 april 2013 om 14:49

    Er zijn genoeg cockadoodledoo’s die schreeuwen om 10.000 pk en 400+ km/u en luxe en dat allemaal in een sedan. Want zij zijn mannen en mannen willen dat. Maar deze “mannen” willen dan wel dat alles veilig door nanny’s geregeld wordt want anders is het eng en gevaarlijk.

    You damn cockadoodledoo’s….

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      1 april 2013 om 22:22

      @Rick-dos: HAHAHAHAHAHAHA!!! +tig vanaf de app!

      Login om te reageren
  24. lemans96 zegt

    1 april 2013 om 14:56

    1 April grap of niet, ik vind deze : ” In Ingolstadt is het ze nooit gelukt om een supersedan voor op straat met alleen RWD te bouwen, dus maskeren ze deze incompetentie met Quattro-aandrijving, en zeggen ze dat ze beter zijn dan iedereen.” , toch wel errug komisch… XD

    Login om te reageren
    • norge zegt

      1 april 2013 om 15:26

      @lemans96: Grappig maar waar…

      Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      1 april 2013 om 15:47

      @lemans96:
      De enige AUDI waarvoor vorsprung durch techniek gold, was de NSU Ro80, maar dat was toen nog geen AUDI.

      En het is natuurlijk waar.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        1 april 2013 om 15:50

        @undifined1: Mooiste Audi was de Audi 50.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        1 april 2013 om 23:10

        @undifined1: nou, nou de Urquattro kon dat ook nog wel waar maken. En wat mij betreft de S2 en RS2 ook.

        Login om te reageren
  25. tweede_woning zegt

    1 april 2013 om 15:53

    ”Audi had gelijk , u bedoelt audiblog had gelijk ?
    Nee, laat eerst maar eens zien RWD compentent te maken , dat lukt Audi maar niet .
    Lamborghini komt ook weer alleen met RWD , op verzoek van de clientele …..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      1 april 2013 om 16:00

      @tweede_woning:
      Dat was niet eens op vraag van de clientele, dat was uit eerbetoon voor Balboni na 40 jaar trouwe dienst….

      Login om te reageren
      • tweede_woning zegt

        1 april 2013 om 16:14

        @jrk68: 1 april denk ik dan maar .
        Bij porsche koopt 97 % RWD, hierboven wordt gewag gemaakt van 8 a 10 % , alleen voor Balboni RWD ? Duur geintje …..
        Clientele wil RWD , geen zware 4 wd met veela te veel onderstuur , zeker als Audi deze maakt.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          1 april 2013 om 16:24

          @tweede_woning:
          Ik bedoelde eerbetoon aan, die lui kopen het toch wel.
          Ik heb Audi nog nooit kunnen betrappen op het luisteren naar de klant….

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          1 april 2013 om 23:13

          @tweede_woning: de 911 wordt in Nederland toch vooral als Carrera 4 verkocht. BMW heeft met 550d Xdrive een regelrechte M5 killer in huis. De clientèle wil gewoon de dikste versie met de mooiste techniek tegen een flink hoge prijs en dan rustig netjes binnen de snelheidlimieten van de suburb naar het advocaten kantoor pendelen, af en toe naar de rechtbank. Iets wat een 520 net zo goed zou kunnen, maar de M5 brengt de status en het imago. Dit soort auto’s wordt pas sportief bereden als ze 3e hands zijn.

          Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        1 april 2013 om 18:34

        @jrk68: je kan nu ook een “gewone” 550-2 lopen heur! Instap modelletje.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          1 april 2013 om 18:50

          @lambo4all:
          Yep, i know. Bijkomend voordeel is dat je niet die fugly facelift hebt. Nadeel, je rijdt een verouderde auto. Hopen dat ze dat nu door hebben en de opvolger gelijk als RWD gaan leveren.

          Login om te reageren
          • solmatje zegt

            2 april 2013 om 08:42

            @jrk68: jij hebt echt geen eigen mening.. Je roept maar een beetje na.. Met je “fugly facelift”.. Dude grow up, je hebt geen idee hoe sneu de zogenaamde hippe internet taal van je overkomt..

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              2 april 2013 om 08:51

              @solmatje:
              Zo zo mijn zoon, slecht paasweekend gehad…, je klinkt zo gefrustreerd….

              Login om te reageren
              • solmatje zegt

                2 april 2013 om 09:00

                @jrk68: ja, ben niet anders gewend, draai het maar weer om. Jij bent hier de gefrustreerde VAG hater en ik word alleen gefrustreerd van jou. Ik kamp met plaatsvervangende schaamte tegenover jou. Die zogenaamde ‘jonge’ humor en internet taal.. Ongelofelijk!

              • solmatje zegt

                2 april 2013 om 09:01

                @jrk68: btw mijn paas weekend was top!

  26. audifiel zegt

    1 april 2013 om 16:14

    Zou het nou zo moeilijk zijn om een schakel in te bouwen, zodat je kan kiezen of je op dat moment even rwd of awd wilt? Iets staat me bij dat bijvoorbeeld een ford F150 dit systeem ook heeft..

    Login om te reageren
    • tweede_woning zegt

      1 april 2013 om 16:16

      @audifiel: je neemt 200 kilo extra mee, verbruik , gewicht wil je niet . Het is geen terrein auto .
      Super cars kunnen er evt. een argument voor hebben ….uitzonderingen .

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        1 april 2013 om 17:49

        @tweede_woning: Subaru heeft het in de Forester en sommige Impreza’s ook. En hun systemen behoren tot de lichtste AWD systemen ter wereld. Maar toegegeven: een systeem zoals dat van Subaru is bij een M5 sowieso niet mogelijk vanwege de lengte en plaatsing (ver naar achter) van de motor. Dan zouden ze een systeem als dat van onder andere de Nissan Skyline GT-R moeten gebruiken (wat de Xdrive’s ook hebben) maar dat is inderdaad zwaar.

        Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      1 april 2013 om 16:42

      @audifiel: In principe zijn auto’s als 911’s(Carrera 4’s), 911 turbo’s, GT-R’s en de meeste moderne Lambo’s wel uitgerust met 4 wiel aandrijving maar zorgt de electronische aansturing er in het grootste deel van de tijd voor dat de meeste kracht naar de achteras gaat. Enkel in extreme overstuursituaties, bij glad wegdek of bij hard accelereren van uit stilstand, komt de vooras ook mee doen.

      Login om te reageren
  27. berlinetta zegt

    1 april 2013 om 16:39

    Ik zou het niet raar vinden als BMW dit echt gaat doen. Hun concurrenten leveren het en de klanten beginnen erom te vragen. En als je kan kiezen tussen RWD en AWD dan is het toch prima. Net zoals bij Mercedes. Voor wie wel eens de hooligan uit wil hangen, is er RWD en voor de mensen die vaak op wintersport gaan/mensen die geilen op sprinttijden is er AWD.

    En ik geloof dat BMW Audi dan ook in haalt met haar sprinttijden. Mercedes doet het Audi al even voor. Audi en Quattro zijn hier de grote 1 aprilgrap.

    Login om te reageren
    • dtm01 zegt

      1 april 2013 om 17:23

      @berlinetta: allemaal bla bla bla. Audi rs6 2008 geeft op 4.6 sec 0 naar 100. 2007 m5 ook. toch is de rs6 een stuk sneller. 2012 s6 audi geeft op 4.6 sec. Werkelijkheid 3.7 nieuwe rs6 is gewoon de baas let maar op. Kan niet wachten op dragtimes. En dit zijn ze al sinds 2002

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        1 april 2013 om 17:25

        @dtm01:
        Tot er ineens iets heeeeel engs opdoemt, een bocht bijvoorbeeld….

        Login om te reageren
        • dtm01 zegt

          1 april 2013 om 17:36

          @jrk68: ja wat dan? Weet toch zeker dat een rs6 een m5 touring neukt op het circuit

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            1 april 2013 om 17:39

            @dtm01:

            beide zijn totaal overbodig op een circuit ..
            en op de openbare weg zijn ze eigenlijk ook te dom voor woorden ..

            Login om te reageren
            • dtm01 zegt

              1 april 2013 om 17:48

              @lincoln: mee eens

              Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            1 april 2013 om 17:47

            @dtm01:
            Dat komt omdat hij er dan achter zit en bij de eerste de beste bocht vol onderstuurd achterin de M5 duikt….
            Vooropgesteld dat hij niet de geest gegeven heeft voordat hij bij die bocht is.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              1 april 2013 om 23:16

              @jrk68: als de M5 bestuurder in een sportieve bui het ESP heeft uitgezet dan gaat deze ook gewoon achterste voren.

              Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        1 april 2013 om 17:32

        @dtm01: Heb je bronnen/filmpjes om die fabeltjes waar te maken? Of moet ik je maar op je woord geloven? Een S8 doet ook zogenaamd 4,2 tellen naar de 100. No way, tijdens de rijtest hier op AB heb ik er eens met de stopwatch bij gezeten. Ik kom eerder op 5 tellen uit. En een S6 3,7 sec… geloof je het zelf? Dus met 420 pk is die bijna net zo snel als een E AMG S met 585 pk? Kom eens van je roze Audiwolk af.

        En het enige waar Audi in mee kan komen zijn sprinttijden ja. Alleen maar omdat ze 4WD hebben. Ik kan me ook nog het filmpje herinneren van de triotest van de M3, C AMG en de RS5 die net (!) nieuw uit was, terwijl de M3 er al langer was. De RS5 werd eruit getrokken door de M3.

        Laat ik maar niet beginnen over het bochtenwerk van de Audi’s van een aantal jaar geleden. Tegenwoordig is er volgens mij het een en ander verbeterd, maar ze kunnen BMW nog niet aan op dat gebied.

        Login om te reageren
        • dtm01 zegt

          1 april 2013 om 17:59

          @berlinetta: kijk you tube. S6 3.7 sec. Ga ze niet voor je op zoeken. Dan de test van ab m5d vs s6 zou zeggen kijk zelf maar. Verder ik kraak de m5 niet af maar vind rs modellen beter / mooier dan m modellen

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            1 april 2013 om 18:21

            @dtm01: Haha het eerste filmpje wat ik tegenkom zegt 4,7 sec. Sorry, maar de sprinttijden van Audi geloof ik niet altijd. Audi is een goed automerk en ze maken mooie auto’s, maar op sportief gebied vind ik het gewoon niet veel.

            Login om te reageren
            • felix95 zegt

              1 april 2013 om 18:29

              @berlinetta: Die 4,2 sec is natuurlijk onder ‘ideale’ omstandigheden. In de testbuis bij Audi dus… In mijn familie heeft iemand de s8; wat ie ook probeert, sneller dan 4,8 sec naar de 100 gaat ie niet!! 4,2 is dus een verkoop praatje;)

              Login om te reageren
              • undifined1 zegt

                1 april 2013 om 18:41

                @felix95:
                Dat geldt natuurlijk alleen als er een zeil op zit en hij wind mee heeft, dat snappen jullie toch wel?

              • felix95 zegt

                1 april 2013 om 18:51

                @undifined1: vandaar ook ‘ideale omstandigheden’, logisch inderdaad. Maar toch stom om 4,2 sec op te geven. Geen hond die t in die tijd lukt!

            • dtm01 zegt

              1 april 2013 om 18:45

              @berlinetta: kijk op ab bij zoeken audi s6

              Login om te reageren
              • berlinetta zegt

                1 april 2013 om 18:54

                @dtm01: Ja daar stond in eerste instantie 3,9 sec. Dat artikel kan ik me nog herinneren. Maar aangezien Audi nu als officiële tijd 3,9 sec voor de RS6 opgeeft, lijkt me dat erg onwaarschijnlijk of niet soms?

              • dtm01 zegt

                1 april 2013 om 19:23

                @berlinetta: lijk dan nog even you tube: s8 vs bmw 760 alpina 2013

              • berlinetta zegt

                1 april 2013 om 19:28

                @dtm01: 3,5 sec 0-96? Ik ga geen tijd meer aan jou verspillen.

              • jrk68 zegt

                1 april 2013 om 19:34

                @berlinetta:
                Eéntje dan nog, in de categorie appels en peren, speciaal voor z’n nick.
                Ging lekker hè, met Audi in het DTM….

              • berlinetta zegt

                1 april 2013 om 19:38

                @jrk68: Ja logisch dat ze daar achteraan reden. Dan moeten ze ineens RWD-auto’s bouwen.

              • dtm01 zegt

                1 april 2013 om 19:51

                @jrk68: ze kunnen niet ieder jaar winnen he. Dat doen ze bij lemans al!

              • berlinetta zegt

                1 april 2013 om 19:56

                @dtm01: Ja en dat doen ze bij Le Mans al 10 jaar op rij wat ik ook zeer knap vind. Echter hebben ze maar één tegenstander dus de kans is 50% dat ze winnen.

              • jrk68 zegt

                1 april 2013 om 20:04

                @berlinetta:
                Hoho niet te snel, in 2009 was het een 1 2 voor Peugeot en ik waag het te betwijfelen of ze dit jaar gaan winnen van Toyota.
                Sebring hebben ze nog kunnen winnen omdat Toyota daar niet mee deed. Winnen van een paar privé teams is geen kunst.
                Over 2 weken zullen we het zien op Silverstone. Daar kregen ze vorig jaar ook klop van Toyota.

              • dtm01 zegt

                1 april 2013 om 20:24

                @jrk68: al met al kan bmw niet mee in die klasse

              • jrk68 zegt

                1 april 2013 om 20:31

                @dtm01:
                Als je niet meedoet kan je ook niet winnen.
                In 1999 deden ze wel mee en hebben ze gewonnen, ze kunnen het dus wel.

              • berlinetta zegt

                1 april 2013 om 18:57

                @dtm01: Even een vergelijking voor de 3,7 sec van “jouw” S6:

                Ferrari 430 Scud: 3,6 sec.
                Mercedes SLS AMG BS: 3,6 sec.
                Ferrari FF: 3,7 sec.
                Nissan GT-R (eerste uitvoering met 480 pk): 3,5 sec.

                Dit zijn allemaal auto’s met flink meer pk’s en de meeste ook minder gewicht. Dus je gelooft zelf dat een S6 met 420 pk en 4WD een FF bijhoudt met 660 pk en 4WD?

              • solmatje zegt

                2 april 2013 om 08:48

                @berlinetta: dude het is van 0-100.. Een e amg doet het toch ook in 3,6 ofzo.. Is gewoon mogelijk.. Daarna wordt de sedan er gegarandeerd uitgeblazen door de voorbeelden die jij geeft

              • berlinetta zegt

                2 april 2013 om 10:12

                @solmatje: Ja een E AMS S heeft 165 pk meer dan de S6. Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is. Dat bewijst Mercedes wel.

  28. Carreza zegt

    1 april 2013 om 16:46

    Volgende blogs zijn berichten dat Saab vandaag werd heropgestart, Opel winst maakt en Spyker met een Ferrari-killer komt?

    Login om te reageren
  29. felix95 zegt

    1 april 2013 om 16:56

    Bij zowat elk bericht van vandaag staat er wel iets met een 1 april grap. Volwasse humor is echt grappig….

    Login om te reageren
  30. spotu2 zegt

    1 april 2013 om 17:41

    Al de tweede keer dat ik erin trap. Ik begin mij lichtelijk te schamen :)

    Login om te reageren
  31. mout zegt

    1 april 2013 om 17:45

    Let op het profiel van Heinz Gripverlust op Twitter (vandaag geopend…):
    BMW | Engineer | Audi’s bradworst nightmare |

    lololol!

    Login om te reageren
  32. danielj zegt

    1 april 2013 om 21:57

    Strijd om de beste getawaycar is nu echt losgebarsten.

    Login om te reageren
  33. EB zegt

    1 april 2013 om 23:26

    niemand die het kenteken is opgevallen? MLF lettertje te weinig

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North