‘BMW M5 krijgt AWD, Audi had gelijk’

Auteur: , 134 Reacties

De pk-limiet voor de BMW M5 is nog lang niet bereikt. Hoe anders is dit voor de maximale grip van die twee arme achterbanden die constant in een zee van rook verdwijnen. Een BMW-ingenieur geeft uitsluitsel: er komt een versie met AWD.

BMW heeft het lang volgehouden om alle M-modellen met louter achterwielaandrijving uit te rusten. Ja, we hebben ervan genoten. Maar sinds de komst van de X5 M met AWD schijt BMW op conventies. Bovendien, de huidige M5 (F10) heeft met zijn 560 pk en 680 Newtonmeter aan koppel nu al moeite om alle krachten degelijk op het asfalt te krijgen.

BMW lijkt de strijd met de concurrenten te verliezen als ze niet wat van die krachten naar de voorwielen sturen. Mercedes heeft recent namelijk de E63 AMG S uitgebracht. Die is dankzij het 4Matic-systeem gewoon een paar tienden sneller op de 0-naar-100-sprint. En bij Audi weten ze niet beter. In Ingolstadt is het ze nooit gelukt om een supersedan voor op straat met alleen RWD te bouwen, dus maskeren ze deze incompetentie met Quattro-aandrijving, en zeggen ze dat ze beter zijn dan iedereen.

Vooral vanuit de VS neemt de roep om All Wheel Drive toe voor wat betreft de M5. In een interview met Auto, Motor und Sport laat BMW-ingeneur Heinz Gripverlust weten dat deze klaagzang niet onbeantwoord blijft: op de IAA in Frankfurt (september) wordt de BMW M5 xDrive voorgesteld. Vrij vertaald zegt Gripverlust: “Een groot deel van onze klanten geilt wel op badges en pk-getallen, maar geeft niet veel om eigen rijkwaliteiten. AWD is een uitkomst voor deze typerende BMW-rijders die de overhand lijken te krijgen. Audi laat bovendien al jaren zien dat zulke auto’s goed verkopen.”

Wat de meerprijs gaat worden is uiteraard nog niet bekend, maar zeker in landen met autobelastingen die op CO2-uitstoot zijn gebaseerd, zoals Nederland, kan de prijs flink toenemen aangezien het xDrive-systeem gepaard gaat met een hoger verbruik. Overigens is er nog geen man over boord voor de puristen: de versie met enkel achterwielaandrijving blijft gewoon leverbaar. BMW denkt echter dat slechts 8 tot 10 procent van de klanten nog voor deze optie kiest.

AB-bezoeker @kliko kwam recent een testexemplaar (AKA ‘mule’) tegen van de M5 xDrive. Daarom, voor wie het niet kan of wil geloven: bewijsfoto’s op AWDjunk.nl.



134 reacties

1 APRIL
@bmwpowerm5: een zéér beledigende 1 april, misplaatst, denigrerend… :)
@bmwpowerm5: nee het is geen 1april grap….in het land ten blinde wil iedereen een m5 rijden maar als het gat om sturen hooomaarrr kunnen ze niet . En als een beetje nat en glad is helemaal niet daarom gaan ze een Audi kopen. Dat wil bmw voorkomen of achterhalen omdat zijn zo veel dombo’s die niet weten wat een achterwiel aandrijving is , en stel voor dar rijden… Hoop dat bmw slim is en laat je zelf de keuze maken..
1 April of echt?
BMW is al langer niet meer vies van AWD, dus ik zeg possible!
Hopelijk is het wat en kan de M5 eindelijk zijn krachten kwijt.
Lijkt me een gevalletje 1 april grap; wie “Gripverlust” heet en dan gaat zeggen dat een M5 XDrive moet hebben om al het vermogen kwijt te kunnen…….
Heinz Gripverlust :’)
Aangezien AMG het ook flikte op de E 63 zou ik er niet van opkijken.
Ik sprak vorige week een hoge baas bij BMW die met z’n hand op z’n hart bezwoer dat er geen vierwielaangedreven M-uitvoeringen zouden komen!
@ropbp: dat zegt natuurlijk niets. Waarom zou hij het aan jouw vertellen. Mensen in de automotive wereld zijn heel goed instaat hun mond te houden of een witte leugen te vertellen.
@sketcher:
Vier dingen:
1. Sinds wanneer heeft een Duitser een hart?;
2. Geloof nooit een Duitser;
3. Ik ben oorsprong een Duitser;
4. Het is 1 april.
@ropbp: hoe heet deze baas?
@betonstaal: baas B
@ropbp: X5M en X6M zijn immers ook 1 april grappen.
@sacha: De gewone X5 en X6 ook….
@sacha: En de G63 6×6 dan?
@ropbp: hoge baas…..één van de 15.000 managers ? :)
@Megakix: als je nou gewoon eens terug naar school gaat voor een cursus ‘begrijpend lezen’?! ;-)
Toevallig dat meneer gripverlies juist vandaag is begonnen met twitteren.
@rotarypowah: “Audi’s bradworst nightmare” :”)
Als ze maar geen vier nullen voorop zetten is het goed
Goede keus van BMW! Ik zeg doen!
Ding krijgt z’n vermogen prima op de weg met RWD hoor..
Het is geen (extreem oversturende) AMG of ondersturende RS meuk.
De uitvoering van het artikel zegt 1 april grap, het gezond verstand zegt waarom nu pas?
De auto motor und sport link werkt niet meer en meneer Gripverlust is net een paar uurtjes actief op twitter?
Boeien, ik ga toch geen M5 kopen. Eerst maar eens een E92 M3 halen.
Met zn MILF kenteken….
zowel Mercedes als BMW zullen iets moeten doen met hun topmodellen om “de voorsprong door techniek” van Audi te kunnen blijven volgen. Geen schande overigens.
@melkkoe: Mooi gezegt!
@melkkoe: Volledig mee eens!
@kapiteinaudi: ,melkkoe en MAB.
Voor jullie zou deze grap perfect zijn, kunnen jullie ondanks een gebrekkige wagenbeheersing ook eens een fatsoenlijke auto rijden….
@jrk68: juist, we hebben niet allemaal Schumacher als achternaam en een circuit in de achtertuin. Zoals 90% van de autobloggers wel hebben.
@melkkoe:
Gewoon een oude Ascona kopen en blijven oefenen, dan leer je het vanzelf een keer.
Daar hoef je geen Schumacher voor te heten en een circuit is ook niet nodig. Een bospad of een natte klinkerweg is alles wat je nodig hebt.
Wagenbeheersing krijg je niet van een AWD met ESP….
@melkkoe: we zijn idd gewone gebruikers. En gewone gebruikers hebben geen pitstraat op de weg naar het werk. Die heb je bij Audi bijna nodig.
@jrk68: Het heeft niks met wagenbeheersing te maken. Bij mij gaat het erover dat Audi en Merc top zijn, maar BMW is gewoon kut met peren.
@kapiteinaudi: LOL, nee het gaat niet om wagenbeheersing?
Waar dan over?
Over dat het glimt, veel herrie maakt en grote luchthappers heeft?
Ideale Audi klant..
@kaasboerin: BMW M’s maken niet veel herrie, glimmen niet en hebben geen grote luchthappers volgens jou?
@kapiteinaudi: nop, nope en nope.
@kapiteinaudi:
Dit slaat ook weer eens nergens op he? Audi was genoodzaakt om voor vierwielaandrijving te gaan, omdat de door hen zo geliefde VRA gewoon niet goed gaat met meer dan 200pk, overal onderstuur, niet de bocht om te krijgen enz…. En omdat ze te eigenwijs waren voor HRA, hebben ze iedereen proberen wijs te maken dat ARA beter is als HRA, wat in normale situaties nergens op slaat. Als er sneeuw ligt is ARA natuurlijk wel beter dan VRA en HRA. Maar dan is HRA ook nog steeds beter dan VRA, omdat je in normale situaties in de sneeuw eerder onderstuur hebt, en je dat met HRA kunt oplossen, en met VRA alleen maar kunt verergeren. En Elektronica kan helpen tegen overstuur, maar niet tegen onderstuur.
@undifined1: Het gaat niet eens over Audi. Ik zeg gewoon dat ik BMW kut vind…. Een eigen mening hebben noemen we dat.
@kapiteinaudi:
BMW niet kut vinden is ook gewoon een mening toch?
@undifined1: Jazeker, smaken verschillen nu eenmaal.
@kapiteinaudi:
Smaak is geen mening, beide kunnen idd, verschillen….
@undifined1: klop iemand die verstand heeft
@kapiteinaudi: ik heb niet veel met BMW’s en vind ze bijna allemaal niet mooi (of erger), maar ze zijn stuk voor stuk uitstekend uitgevoerde stukken techniek. Niet mijn stijl/smaaksmaak maar wel betere engineering dan bij Audi.
@w0o0dy: Gelijk heb je. BMW’s zijn inderdaad uitstekende auto’s als het om kwaliteit gaat, maar de meeste modellen zijn wel te lelijk voor woorden.
@kapiteinaudi: nee het gaat idd niet over wagenbeheersing, aangezien iets met een slechte gewichtsverdeling (geen 50/50) niet te beheersen is. Motorblok voor de vooras, wie verzint het…
@kapiteinaudi: ja hoor het gaat niet om wagenbeheersing .. In het land ten blinde willen allemaal een 4×4 of beter gezegd Quattro .. Ik zal je wijzen naar DTM met je Quattro
@melkkoe: voorsprong door ledjes zul je bedoelen zeker?
@melkkoe: Volgens mij zijn RS, AMG en M modellen bedoeld om als ‘sportief rijden’ neer te zetten.
Met de gemiddelde RS kan jij geen fatsoenlijke bocht nemen op hogere snelheden.
Dus ja, wat je voorsprong noemt. Audi = showroomfactor ten top.
@kaasboerin: met een RS kun je behoorlijke bochtensnelheden halen zonder een topcourreur te zijn. Vandaar dat deze veelal gebruikt worden als vluchtauto.

Een AMG of M is misschien sneller, maar je moet wel over een behoorlijke wagenbeheersing beschikken.
@melkkoe:
Juist, een Audi RS koop je omdat je hard wil maar dat niet kan….
@jrk68: spijker op de kop. Audi is wel willen, maar niet kunnen. Niet alleen wat voertuigbeheersing betreft…
@Emile_Benz: wat nog meer dan? Prijs is hetzelfde..
@melkkoe: Wie zegt dat het bij wagenbeheersing om sneller gaat? Als een leipe mongool een rotonde twee keer rond, vol dwars pakken is toch heerlijk. Of op een circuit elke bocht kunnen driften. En ja, daar moet je ook voor oefenen, maar dan koop je maar eerst een E30 325i en ga je daar wat mee oefenen. Van mij hoeft het niet altijd harder te gaan, plezier heeft voor mij een andere definitie dan de gemiddelde PK-geiler. Een MX5 vind ik daarom ook een hele gave auto omdat het limiet niet ver ligt. Lekker oversturend door bochten heen, ja waarom ook niet?
Valt dan niemand de 1 april grappen hiernaast op, met die zoveel jaar geleden titels???? 911 leverbaar als diesel, M3 leverbaar als pickup??
Nu nog een 1 april grap, binnen een aantal jaar keiharde waarheid.
@SimonMc: Denk het ook. En waarom ook niet?
Okee, mocht het een 1 april grap zijn dan zie ik de grap/lol niet. Dus ik zeg… It’s plausible.
@VeniVidiVici: Volgens mij is het vrijwel zeker dat dit een 1 april grap is. De enige “bron” die genoemd wordt in dit artikel is ene Heinz Gripverlust. Buiten dit artikel en een Twitter account die overduidelijk niet serieus is, is er vrij weinig te vinden over deze beste man…
@Frux: Vandaar ook niet de… Confirmed ;-)
@VeniVidiVici:
Mythbusters……
onlyjealouspeoplehatevag
Eindelijk hebben ze het door…

Nu wordt de ”strijd” tussen me 3 favoriete merken (Audi, BMW en Mercedes) weer leuk.
@onlyjealouspeoplehatevag:
me merken…, serieus?
Dat je daarmee door de inburgeringscursus gekomen bent….
onlyjealouspeoplehatevag
@jrk68: Aha… dus Nederlanders moeten de inburgeringscursus tegenwoordig ook doen, nu snap ik ‘m! Ik zal me er z.s.m. voor inschrijven.

Als je het beter weet, laat dan het goede voorbeeld zien Opa…
@onlyjealouspeoplehatevag:
opa is in jouw zin met een kleine letter trol.
1 wijze raad, nooit gaan trollen met een bejaarde trol….
onlyjealouspeoplehatevag
@jrk68: Ik zet een hoofdletter bij ‘Opa’, omdat het dan meer opvalt…

Dat jij een bejaarde trol bent wist ik allang, maar ik ben een troll, grote verschil tussen die he ;-)

1 wijze raad van mij, ‘Never feed the troll’
@onlyjealouspeoplehatevag:
Sukkels als jij voer ik graag.
PS: nog steeds geen tijd gevonden om die fantastische spannende bolide van je te fotograferen met dit prachtige weer….
onlyjealouspeoplehatevag
@jrk68: Kijk… nu heb ik je alweer, waar ik je hebben wou, U MAD GRANDPA? Blijf de ‘trolls’ maar doorvoeren, jij gaat nog een hele leuke tijd tegemoet, Opa.

Laten we het wachten op beter weer maar effe vergeten. Ik ga straks effe op me pc kijken of ik ergens nog een leuke foto voor je heb, je gaat het waarschijnlijk toch niks aan vinden, maar zo denk ik hoogstwaarschijnlijk ook over jou ”machtige bolides” ;-)
@onlyjealouspeoplehatevag:
Ik ben maar zo vrij om een foto van jouw machtige bolide te plaatsen.
http://www.mibaby.de/img/categories/220/15_kb.jpg
Anders kunnen we nog jaren wachten….
onlyjealouspeoplehatevag
@jrk68: Volgens mij ben je een dement Opa, ik rij al jaren niet meer in die bolide ;-)
@jrk68: Zit je nu al in je mid-life crisis? Mensen via internet verbeteren is uit de tijd…
@felix95:
Knul dat zit ik al jaren, naadloos aan laten sluiten op mijn pubertijd.
Dus een tip van deze ouwe knar, neem het leven niet te serieus, dat doet het leven ook niet met jou….
@jrk68: Derp im just kidding:P toch +1, maar zo’n oude heer ben je toch nog niet;)
@felix95: veel te oud om hier de wijsneus uit te hangen iig.. Hij heeft zelf alleen niet door hoe zielig het overkomt..
Een dikke 1 April grap.
1 april jongens..
Ik zou willen zeggen tegen bmw: stop met die eeuwige PK strijd, sinds de Turbo is daar toch geen kunst meer aan, en 500pk is meer dan voldoende, 400 ook trouwens. Ga terug naar je gellof BMW, en bouw een 4 liter 6 cilinder met 400pk, en amak van de M5 de best sturende in zn soort, de AMG’s hebben dan misschien meer vermogen, maar laat ze lekker de Amerikaan uithangen. BMW zet alstublieft weer een 6 cilinder in M5, koppel daaraan weer een 6 Bak, en laat zien dat de M nog altijd een afkorting is man motorsport ipv van Monsterpower.


Overigens, hier te zien dat BMW in de jaren 80 al beter was met AWD dan Audi dat was:
http://www.youtube.com/watch?v=O02QQTdFAx0

oftewel, Schon damals war BMW besser.
@undifined1: padoem tjsss
Er zijn genoeg cockadoodledoo’s die schreeuwen om 10.000 pk en 400+ km/u en luxe en dat allemaal in een sedan. Want zij zijn mannen en mannen willen dat. Maar deze “mannen” willen dan wel dat alles veilig door nanny’s geregeld wordt want anders is het eng en gevaarlijk.

You damn cockadoodledoo’s….
@Rick-dos: HAHAHAHAHAHAHA!!! +tig vanaf de app!
1 April grap of niet, ik vind deze : ” In Ingolstadt is het ze nooit gelukt om een supersedan voor op straat met alleen RWD te bouwen, dus maskeren ze deze incompetentie met Quattro-aandrijving, en zeggen ze dat ze beter zijn dan iedereen.” , toch wel errug komisch… XD
@lemans96: Grappig maar waar…
@lemans96:
De enige AUDI waarvoor vorsprung durch techniek gold, was de NSU Ro80, maar dat was toen nog geen AUDI.

En het is natuurlijk waar.
@undifined1: Mooiste Audi was de Audi 50.
@undifined1: nou, nou de Urquattro kon dat ook nog wel waar maken. En wat mij betreft de S2 en RS2 ook.
”Audi had gelijk , u bedoelt audiblog had gelijk ?
Nee, laat eerst maar eens zien RWD compentent te maken , dat lukt Audi maar niet .
Lamborghini komt ook weer alleen met RWD , op verzoek van de clientele …..
@tweede_woning:
Dat was niet eens op vraag van de clientele, dat was uit eerbetoon voor Balboni na 40 jaar trouwe dienst….
@jrk68: 1 april denk ik dan maar .
Bij porsche koopt 97 % RWD, hierboven wordt gewag gemaakt van 8 a 10 % , alleen voor Balboni RWD ? Duur geintje …..
Clientele wil RWD , geen zware 4 wd met veela te veel onderstuur , zeker als Audi deze maakt.
@tweede_woning:
Ik bedoelde eerbetoon aan, die lui kopen het toch wel.
Ik heb Audi nog nooit kunnen betrappen op het luisteren naar de klant….
@tweede_woning: de 911 wordt in Nederland toch vooral als Carrera 4 verkocht. BMW heeft met 550d Xdrive een regelrechte M5 killer in huis. De clientèle wil gewoon de dikste versie met de mooiste techniek tegen een flink hoge prijs en dan rustig netjes binnen de snelheidlimieten van de suburb naar het advocaten kantoor pendelen, af en toe naar de rechtbank. Iets wat een 520 net zo goed zou kunnen, maar de M5 brengt de status en het imago. Dit soort auto’s wordt pas sportief bereden als ze 3e hands zijn.
@jrk68: je kan nu ook een “gewone” 550-2 lopen heur! Instap modelletje.
@lambo4all:
Yep, i know. Bijkomend voordeel is dat je niet die fugly facelift hebt. Nadeel, je rijdt een verouderde auto. Hopen dat ze dat nu door hebben en de opvolger gelijk als RWD gaan leveren.
@jrk68: jij hebt echt geen eigen mening.. Je roept maar een beetje na.. Met je “fugly facelift”.. Dude grow up, je hebt geen idee hoe sneu de zogenaamde hippe internet taal van je overkomt..
@solmatje:
Zo zo mijn zoon, slecht paasweekend gehad…, je klinkt zo gefrustreerd….
@jrk68: ja, ben niet anders gewend, draai het maar weer om. Jij bent hier de gefrustreerde VAG hater en ik word alleen gefrustreerd van jou. Ik kamp met plaatsvervangende schaamte tegenover jou. Die zogenaamde ‘jonge’ humor en internet taal.. Ongelofelijk!
@jrk68: btw mijn paas weekend was top!
Zou het nou zo moeilijk zijn om een schakel in te bouwen, zodat je kan kiezen of je op dat moment even rwd of awd wilt? Iets staat me bij dat bijvoorbeeld een ford F150 dit systeem ook heeft..
@audifiel: je neemt 200 kilo extra mee, verbruik , gewicht wil je niet . Het is geen terrein auto .
Super cars kunnen er evt. een argument voor hebben ….uitzonderingen .
@tweede_woning: Subaru heeft het in de Forester en sommige Impreza’s ook. En hun systemen behoren tot de lichtste AWD systemen ter wereld. Maar toegegeven: een systeem zoals dat van Subaru is bij een M5 sowieso niet mogelijk vanwege de lengte en plaatsing (ver naar achter) van de motor. Dan zouden ze een systeem als dat van onder andere de Nissan Skyline GT-R moeten gebruiken (wat de Xdrive’s ook hebben) maar dat is inderdaad zwaar.
@audifiel: In principe zijn auto’s als 911’s(Carrera 4’s), 911 turbo’s, GT-R’s en de meeste moderne Lambo’s wel uitgerust met 4 wiel aandrijving maar zorgt de electronische aansturing er in het grootste deel van de tijd voor dat de meeste kracht naar de achteras gaat. Enkel in extreme overstuursituaties, bij glad wegdek of bij hard accelereren van uit stilstand, komt de vooras ook mee doen.
Ik zou het niet raar vinden als BMW dit echt gaat doen. Hun concurrenten leveren het en de klanten beginnen erom te vragen. En als je kan kiezen tussen RWD en AWD dan is het toch prima. Net zoals bij Mercedes. Voor wie wel eens de hooligan uit wil hangen, is er RWD en voor de mensen die vaak op wintersport gaan/mensen die geilen op sprinttijden is er AWD.

En ik geloof dat BMW Audi dan ook in haalt met haar sprinttijden. Mercedes doet het Audi al even voor. Audi en Quattro zijn hier de grote 1 aprilgrap.
@berlinetta: allemaal bla bla bla. Audi rs6 2008 geeft op 4.6 sec 0 naar 100. 2007 m5 ook. toch is de rs6 een stuk sneller. 2012 s6 audi geeft op 4.6 sec. Werkelijkheid 3.7 nieuwe rs6 is gewoon de baas let maar op. Kan niet wachten op dragtimes. En dit zijn ze al sinds 2002
@dtm01:
Tot er ineens iets heeeeel engs opdoemt, een bocht bijvoorbeeld….
@jrk68: ja wat dan? Weet toch zeker dat een rs6 een m5 touring neukt op het circuit
@dtm01:

beide zijn totaal overbodig op een circuit ..
en op de openbare weg zijn ze eigenlijk ook te dom voor woorden ..
@lincoln: mee eens
@dtm01:
Dat komt omdat hij er dan achter zit en bij de eerste de beste bocht vol onderstuurd achterin de M5 duikt….
Vooropgesteld dat hij niet de geest gegeven heeft voordat hij bij die bocht is.
@jrk68: als de M5 bestuurder in een sportieve bui het ESP heeft uitgezet dan gaat deze ook gewoon achterste voren.
@dtm01: Heb je bronnen/filmpjes om die fabeltjes waar te maken? Of moet ik je maar op je woord geloven? Een S8 doet ook zogenaamd 4,2 tellen naar de 100. No way, tijdens de rijtest hier op AB heb ik er eens met de stopwatch bij gezeten. Ik kom eerder op 5 tellen uit. En een S6 3,7 sec… geloof je het zelf? Dus met 420 pk is die bijna net zo snel als een E AMG S met 585 pk? Kom eens van je roze Audiwolk af.

En het enige waar Audi in mee kan komen zijn sprinttijden ja. Alleen maar omdat ze 4WD hebben. Ik kan me ook nog het filmpje herinneren van de triotest van de M3, C AMG en de RS5 die net (!) nieuw uit was, terwijl de M3 er al langer was. De RS5 werd eruit getrokken door de M3.

Laat ik maar niet beginnen over het bochtenwerk van de Audi’s van een aantal jaar geleden. Tegenwoordig is er volgens mij het een en ander verbeterd, maar ze kunnen BMW nog niet aan op dat gebied.
@berlinetta: kijk you tube. S6 3.7 sec. Ga ze niet voor je op zoeken. Dan de test van ab m5d vs s6 zou zeggen kijk zelf maar. Verder ik kraak de m5 niet af maar vind rs modellen beter / mooier dan m modellen
@dtm01: Haha het eerste filmpje wat ik tegenkom zegt 4,7 sec. Sorry, maar de sprinttijden van Audi geloof ik niet altijd. Audi is een goed automerk en ze maken mooie auto’s, maar op sportief gebied vind ik het gewoon niet veel.
@berlinetta: Die 4,2 sec is natuurlijk onder ‘ideale’ omstandigheden. In de testbuis bij Audi dus… In mijn familie heeft iemand de s8; wat ie ook probeert, sneller dan 4,8 sec naar de 100 gaat ie niet!! 4,2 is dus een verkoop praatje;)
@felix95:
Dat geldt natuurlijk alleen als er een zeil op zit en hij wind mee heeft, dat snappen jullie toch wel?
@undifined1: vandaar ook ‘ideale omstandigheden’, logisch inderdaad. Maar toch stom om 4,2 sec op te geven. Geen hond die t in die tijd lukt!
@berlinetta: kijk op ab bij zoeken audi s6
@dtm01: Ja daar stond in eerste instantie 3,9 sec. Dat artikel kan ik me nog herinneren. Maar aangezien Audi nu als officiële tijd 3,9 sec voor de RS6 opgeeft, lijkt me dat erg onwaarschijnlijk of niet soms?
@berlinetta: lijk dan nog even you tube: s8 vs bmw 760 alpina 2013
@dtm01: 3,5 sec 0-96? Ik ga geen tijd meer aan jou verspillen.
@berlinetta:
Eéntje dan nog, in de categorie appels en peren, speciaal voor z’n nick.
Ging lekker hè, met Audi in het DTM….
@jrk68: Ja logisch dat ze daar achteraan reden. Dan moeten ze ineens RWD-auto’s bouwen.
@jrk68: ze kunnen niet ieder jaar winnen he. Dat doen ze bij lemans al!
@dtm01: Ja en dat doen ze bij Le Mans al 10 jaar op rij wat ik ook zeer knap vind. Echter hebben ze maar één tegenstander dus de kans is 50% dat ze winnen.
@berlinetta:
Hoho niet te snel, in 2009 was het een 1 2 voor Peugeot en ik waag het te betwijfelen of ze dit jaar gaan winnen van Toyota.
Sebring hebben ze nog kunnen winnen omdat Toyota daar niet mee deed. Winnen van een paar privé teams is geen kunst.
Over 2 weken zullen we het zien op Silverstone. Daar kregen ze vorig jaar ook klop van Toyota.
@jrk68: al met al kan bmw niet mee in die klasse
@dtm01:
Als je niet meedoet kan je ook niet winnen.
In 1999 deden ze wel mee en hebben ze gewonnen, ze kunnen het dus wel.
@dtm01: Even een vergelijking voor de 3,7 sec van “jouw” S6:

Ferrari 430 Scud: 3,6 sec.
Mercedes SLS AMG BS: 3,6 sec.
Ferrari FF: 3,7 sec.
Nissan GT-R (eerste uitvoering met 480 pk): 3,5 sec.

Dit zijn allemaal auto’s met flink meer pk’s en de meeste ook minder gewicht. Dus je gelooft zelf dat een S6 met 420 pk en 4WD een FF bijhoudt met 660 pk en 4WD?
@berlinetta: dude het is van 0-100.. Een e amg doet het toch ook in 3,6 ofzo.. Is gewoon mogelijk.. Daarna wordt de sedan er gegarandeerd uitgeblazen door de voorbeelden die jij geeft
@solmatje: Ja een E AMS S heeft 165 pk meer dan de S6. Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is. Dat bewijst Mercedes wel.
Volgende blogs zijn berichten dat Saab vandaag werd heropgestart, Opel winst maakt en Spyker met een Ferrari-killer komt?
Bij zowat elk bericht van vandaag staat er wel iets met een 1 april grap. Volwasse humor is echt grappig….
Al de tweede keer dat ik erin trap. Ik begin mij lichtelijk te schamen :)
Let op het profiel van Heinz Gripverlust op Twitter (vandaag geopend…):
BMW | Engineer | Audi’s bradworst nightmare |

lololol!
Strijd om de beste getawaycar is nu echt losgebarsten.
niemand die het kenteken is opgevallen? MLF lettertje te weinig

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).