• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M8 Supercar stapje dichterbij, M3/4 specs onthuld?

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 februari 2013 om 15:29 – 66 Reacties

BMW M1 Hommage
Vorige week nog gooiden we een balletje op over een mogelijke nieuwe supercar van BMW, en kennelijk lezen ze in München autoblog, want plotsklaps borrelen de geruchten over een eckte eckte supercar uit hun stal weer op.

In 2016 viert BMW zijn 100ste verjaardag, een mooi moment om met een dikke vette uitsmijter extraordinaire te komen, met een flinke scheut tabasco en een paar Jolokia-pepers. Ze willen zich bij BMW per slot van rekening geen mietje laten noemen, en meer extreme modellen maken, dus waarom geen supercar?

Car Magazine ving verhalen op over een ‘M8’ die in 2016 mogelijkerwijs zijn intrede maakt. Gebaseerd op de carbon/aluminium-structuur van de i8 moet de auto een serieus goede pk-gewichtsverhouding leveren. De i8 weegt 1.480 kg, inclusief 200 kilo aan batterijenballast. Een benzinemotor compenseert weer wat van dat gewicht, maar toch: hij wordt ongetwijfeld lichter dan anderhalve ton.

In het vooronder zou een twinturbo V8 moeten komen te liggen met om en nabij de 600 pk. Eigenlijk is dit precies wat ik in mijn artikel van vorige week al stelde, minus de hybride-aandrijving dan, waarvan het me persoonlijk een no-brainer lijkt om dit ook over te nemen. We zullen zien of dit project het gaat redden…

BMW M4 Coupé, bent gij dat?

Dan een project dat er sowieso 100% zeker weten wél komt: de nieuwe M3 en M4. Wij gingen voorlopig uit van een zes-in-lijn met 450 pk, maar Bimmerpost ontdekte wat VIN (Vehicle Identification Number)-info van de multi-turbo S55, die zouden duiden op 420 pk (415 hp), evenveel als de huidige (E90/92/93) M3 dus. Als dit waar is, dan wordt het pk-gat met de C63, die tegenwoordig al met 507 paarden blaft, wel erg groot. Maar pk’s zeggen niet alles natuurlijk.

Tot slot, nu we toch met BMW-nieuws bezig zijn: BMW M schijnt Arnd Meyer, momenteel senior manager of vehicle dynamics bij AMG, te hebben weggekaapt. Dit is niet officieel meegedeeld, maar door Autocar in de wandelgangen opgevangen. Meyer (foto), die veel van zijn groei al bij BMW M doormaakte, zou er verantwoording worden voor de ontwikkeling van chassis, aandrijflijn en elektronica.

Foto: BMW M1 Hommage Concept

Ook interessant!

  • Autoblog video: rijden met de nieuwe BMW M3 & M4!
  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]
  • Nieuwe info 'bevestigt' specs en productie BMW M4 CSL
  • BMW M3 xDrive
    BMW M3 xDrive is snelste M3 ooit met enorme voorbanden

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, bmw-m, f80, f82, M3, m4, m8, Supercars

Vorig bericht: « Video: zo bezorg je een pizza in stijl
Volgend bericht: Toyota GT86 racer met ca. 400 pk. Now we’re talking »

Lees Interacties

Reacties

  1. darrock zegt

    5 februari 2013 om 15:34

    Maaruhh? Erg mooi is dit toch niet ?

    Login om te reageren
    • voytekbe zegt

      5 februari 2013 om 15:39

      @darrock: Die M1 hommage is al enkele jaren oud EN heeft niks te maken met een evt M8. Die had anders wel iets… Ik vind het wel een leuk design.

      Login om te reageren
      • darrock zegt

        5 februari 2013 om 15:51

        @voytekbe: de oude 8 vind ik een mooie auto, maar was even bang dat dit de nieuwe moest worden…

        Login om te reageren
        • voytekbe zegt

          5 februari 2013 om 16:18

          @darrock: Knappe kar idd, spijtig dat die enkel zo waardeloos was in betrouwbaarheid hehe. Heb daar toch veel slechte dingen over gehoord maar bruut was hij wel.

          Login om te reageren
  2. kapiteinaudi zegt

    5 februari 2013 om 15:45

    Maak die maar en die M4 ook, daar wordt de BMW-familie mooier van want dat is nodig.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      5 februari 2013 om 15:56

      @kapiteinaudi: momenteel vind ik BMW mooier dan Mercedes.

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        5 februari 2013 om 16:24

        @rufctr01: Ik vind Mercedes vééééééél mooier dan BMW. Eigenlijk zelfs op hetzelfde niveau als Audi.

        Login om te reageren
        • Emile_Benz zegt

          5 februari 2013 om 17:48

          @kapiteinaudi: Dus je zegt eigenlijk dat Mercedes gedaald is qua niveau…?

          Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          5 februari 2013 om 17:51

          @kapiteinaudi: tja, en dat niveau is niet zo goed als dat van BMW!

          Login om te reageren
          • kapiteinaudi zegt

            5 februari 2013 om 18:01

            @rufctr01 @Emile Benz: Jaja, dat had ik wel zien aankomen…

            Login om te reageren
            • e34driver zegt

              5 februari 2013 om 19:15

              @kapiteinaudi:

              hahah Audi is juist het lelijkste.
              BMW is gewoon het beste man, ze hebben het al bewezen in de DTM na jaren een comeback en dan meteen alle prijzen winnen hahaha

              Login om te reageren
              • fkbmw zegt

                5 februari 2013 om 19:42

                @e34driver: Vind BMW ook maar niks hoor. Zitten in vergelijking met Mercedes en Audi echt lelijke hokken tussen vind ik. Een X6, X5, X3, X1, 5GT, 1-serie. Echt verschrikkelijk lelijk. De motoren en de engineering is wel top bij BMW. Maar dat is ie ook bij Mercedes en Audi.

              • kapiteinaudi zegt

                5 februari 2013 om 20:21

                @fkbmw: fkbmw je hebt volkomen gelijk, echt veel te veel lelijke hokken bij BMW. Het is zelfs niet meer grappig hoe lelijk die zijn in vergelijking met Audi en Mercedes. Er zijn slechts enkele modellen die me kunnen bekoren bij BMW.

                @e34driver: Als we het dan toch over racen hebben: welk merk wint er keer op keer Le Mans? Eeeuuuhmmm even denken is het…..zou het kunnen….ik denk dat het Audi is of niet soms?

  3. JaxDryke zegt

    5 februari 2013 om 15:46

    Wat Lamborghini verkeerd deed met de Aventador, maakt BMW goed met de M8.

    Wát een bak ..

    Wauw (._.)<

    Login om te reageren
    • fkbmw zegt

      5 februari 2013 om 15:53

      @JaxDryke: Wat deed Lamborghini fout met de Aventador?

      Login om te reageren
      • JaxDryke zegt

        5 februari 2013 om 16:00

        @fkbmw: Het is een uitgemolken productie van het oermodel van dié familie, de Murciélago. Niets aan de Aventador kan mij uit bed krijgen. Wát een afgrijselijk lelijk apparaat..

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          5 februari 2013 om 16:05

          @JaxDryke: volledig mee eens. De Murciélago vind ik nog steeds prachtige en vooral niet gedateerde auto. Zelfs de eerste versie niet. Maar de Aventador mist de magie die de Murciélago over zich heen heeft. Buiten het feit dat ik het ontwerp gewoon minder mooi vind (te hoekig).

          Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          5 februari 2013 om 16:14

          @JaxDryke: …? Totaaaaale bullshit wat je hier zegt. Ten eerste heeft lamborghini al sinds de miura v12 middenmotormodellen. Dat de aventador weinig vernieuwend is ten opzichte van de murcielago slaat nergens op want de murcielago is dé meest vernieuwende wagen die lambo ooit gemaakt heeft. De wagen het niets gemeen met alle vorige lambo’s. En wat wil je nou? Moeten ze dan de volgende s klasse maar een 2 deurs coupe suv maken? Want anders is het natuurlijk niet “vernieuwend”

          Login om te reageren
          • lambo4all zegt

            5 februari 2013 om 16:16

            @lambo4all: *want de aventador is de meest vernieuwende wagen…*

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              5 februari 2013 om 16:25

              @lambo4all:
              Je hebt een punt als je zegt dat de Aventador van een blanco vel is ontworpen. Het concept wijkt nauwelijks af van de Murcielago. De grote verschillen zijn de carbontub en de pushrod wielophanging.
              Een nieuwe motor moesten ze wel ontwikkelen daar ze met de oude niet meer verder konden, (emissie). Het oude blok stamt in de basis nog uit de Countach.
              Laat onverlet dat ze een technisch meesterwerkje hebben neer gezet.
              Not my cup off tea, maar die credits moet ik ze wel geven.

              Login om te reageren
          • kapiteinaudi zegt

            5 februari 2013 om 16:28

            @lambo4all: Ik ben het niet vaak met je eens, maar nu moet ik je potverdorie toch 100% gelijk geven.

            Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            5 februari 2013 om 17:00

            @lambo4all: Qua design is er anders niks vernieuwend aan.

            Login om te reageren
          • JaxDryke zegt

            5 februari 2013 om 19:14

            @lambo4all: Ik had het niet over de inhoud. Ik had het over het model. Leer lezen.

            Login om te reageren
        • kapiteinaudi zegt

          5 februari 2013 om 16:27

          @JaxDryke: De Aventador is een wagen van epische proporties. De epicness van de Aventador kan niet met woorden omschreven worden, zo epic is die. Nog gaver en mooier dan zijn voorganger.

          Login om te reageren
        • fkbmw zegt

          5 februari 2013 om 16:47

          @JaxDryke: Ik vind de Aventador persoonlijk juist erg mooi. Hou wel van het feit dat ie zo extreem is. Ook vind ik hem veeeeeel mooier dan die (in mijn ogen) verschikkelijk lelijke F12. Maar ben altijd meer een Lamborghini-man geweest dan een Ferrari-man.

          Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      5 februari 2013 om 15:56

      @JaxDryke: ik vind de Aventador erg mooi!

      Login om te reageren
  4. voytekbe zegt

    5 februari 2013 om 15:46

    Een PK gat tussen M3 en C63. Really? Sir Smoke, ken je eigenlijk wel iets van auto’s? Alle ricekarren zijn dik, al mooie auto’s lelijk en dan nu weer die blunder over PK’s.

    BMW gaat met de nieuwe M3/M4 eindelijk weer de goede kant op. Als purist vond ik het best wel spijtig dat ze van de 6-in-lijn waren afgestapt en naar een V8 waren gegaan maar los daarvan was de M3 echt wel een bijna perfecte auto.

    Met de nieuwe M3 gaat het voor de puristen weer de goede kant op. Ze focussen op laag gewicht ipv deel te nemen aan de eindeloze & zinloze PK race die enkel dient als verkoopsargument voor idioten (‘ik heb meer pk dan jou’).

    De huidige M3 reed de C63 AMG al verloren. Ze zouden daar beter eerst eens leren een deftig onderstel te maken. Nog meer PK’s in een nieuwe C AMG? Ze kunnen nu al nauwelijks rechtdoor rijden of een bocht nemen aangezien ze hun vermogen niet aan de grond krijgen en de traction controle bij Benz pure bagger is. Zet je ze af dan mag je om de 30km naar de bandencentrale.

    Login om te reageren
    • darrock zegt

      5 februari 2013 om 15:54

      @voytekbe: sorry maar ze kunnen heus wel perfecte onderstellen maken bij mercedes, alleen de c63 word met een comeet ander idee gemaakt dan een m3/4.

      Zelfde gaat op voor sls/r8

      Bij mercedes gaat het om de lol, en niet wie er het snelste om het circuit is, wat natuurlijk ook erg leuk kan zijn.

      Afhankelijk van je voorkeur zijn het allebij geweldige auto’s. Maar ondanks dat ze in dezelfde klasse zitten zijn ze niet direct te vergelijken

      Login om te reageren
      • voytekbe zegt

        5 februari 2013 om 16:05

        @darrock: Fun maken? Sorry maar dat kan je toch perfect met een M3 ook? Die stuur je in een veel mooiere drift rond een bocht dan een AMG hoor.

        Ooit al eens mee gereden? Ik heb een C63 op de openbare weg gereden en op het circuit, de SLS gewoon op de openbare weg. Er is NIETS plezant aan om constant te rijden met een tractiecontrole die ingrijpt en als je ze afzet zijn binnen de kortste keren je banden weg. Ik vind de C63 ook best wel hard rijden tov een RS4 of M3. Het klinkt geweldig maar daar stopt het ook wel een beetje voor mij. Als je een pure funcar wil moet je geen snelle berline kopen. Wie in dat segment shopt koopt een auto die hij ook voor normale dingen wil kunnen gebruiken en daar is de C63 helaas waardeloos in. De C63 brult lekker maar is gewoon een hele dure manier om je banden op te roken, voor andere dingen is hij zinloos.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          5 februari 2013 om 16:12

          @voytekbe:
          Gewoon voor verschillend volk, wil je mooi strak rijden neem je de M3. Wil je ordinair spektakel dan is AMG de betere keuze.

          Login om te reageren
          • voytekbe zegt

            5 februari 2013 om 16:21

            @jrk68: C63 zou voor mij meer steken maken moesten ze hem dan als een pure track car gaan maken. Gewoon zuivere funcar. Navigatie en al die rommel eruit… Beetje zoals BMW vroeger een CSL had. Dat zou pas leuk zijn, mits je een wedstrijd wint voor een leven lang gratis banden in de bandencentrale.

            Dagje track gaan rijden? “Ja doe maar een setje of 20”

            Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          5 februari 2013 om 16:20

          @voytekbe: dat amg’s iets meer een handvol zijn is waar. Waar die “redenen” die jij opnoemt zijn volgens mij meer aan je onkunde te wijten dan aan “slechte” amg’s. Bovendien: dat een bmw met 125 door de bocht kan ipv de 115 die een amg doet maakt geen ene ruk uit. Want op de openbare weg kom je daar nooit bij in de buurt.

          Login om te reageren
          • voytekbe zegt

            5 februari 2013 om 16:23

            @lambo4all: Onkunde, trust me, je kent men achtergrond niet. Ik heb wel meer met racerij te maken gehad dan eens een dagpasje kopen voor een trackday. Ik weet heus wat ik doe.

            Heeft ook niet echt veel met fanboyisme te maken. Voor ik men huidige wagen kocht ben ik ook bij Benz offerte gaan vragen, welliswaar niet voor een AMG, maar ik wil maar zeggen dat ik het objectief probeer te melden.

            Login om te reageren
        • Pordon zegt

          5 februari 2013 om 16:53

          @voytekbe: Ik heb ook met de C63 AMG gereden op de openbare weg en ik kon er anders prima boodschappen mee gaan doen. Op 18″ was die wel hard maar niet te hard. Merkwaardige juist aan de C63 was dat ik er gewoon mee kon rijden zoals elke andere Mercedes maar mocht ik even zin hebben dan veranderde die Mercedes direct in fantastisch AMG speelgoed.

          Login om te reageren
          • voytekbe zegt

            5 februari 2013 om 17:31

            @Pordon: Ja lukt wel maar snel gaan accelereren, en dan heb ik het niet over flatout planken, resulteert vrijwel constant in TC die ingrijpt. Vond ik met een M3 toch stukken beter.

            Hij voelt idd wel een pak harder aan hoor dan een M3. En fanboys, kom niet schreeuwen met adaptieve ophanging want dat maakt heus niet zoveel uit. Bij mij staat die ook constant op comfort en ik rammel ook helemaal uit elkaar op 19″ schoeisel

            Login om te reageren
      • voytekbe zegt

        5 februari 2013 om 16:11

        @darrock: En ik weet wel degelijk waarover ik spreek. Kan SLS perfect vergelijken ook met een R8 (daar je die ook vermeldt). Zelfs voor daily use: nog met de Audi R8 naar de Hubo geweest! ;)

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          5 februari 2013 om 16:13

          @voytekbe:
          Dan moet je een spyder nemen, kan je zelfs mee naar Ikea….

          Login om te reageren
          • voytekbe zegt

            5 februari 2013 om 16:19

            @jrk68: No joke, but been there done that.

            Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      5 februari 2013 om 16:15

      @voytekbe: Leg eens uit waar de blunder zit dan, want ik zie alleen maar een subjectief verhaal van jouw kant zonder onderbouwing.

      Ik heb het puur over de cijfertjes, met nota bene nog een kanttekening pal er achter, dus waar heb je het over?

      En een M3 stuur je in een veel mooiere drift rond een bocht dan een AMG. Uh-huh. Zullen we eens een wedstrijdje voor- en tegenstanders van die stelling vinden doen? Durf er wel een flesje op te zetten dat ik dat win.

      Login om te reageren
      • voytekbe zegt

        5 februari 2013 om 16:31

        @sir_smokalot: Niets persoonlijk maar je schrijft echt wel vaker vreemde dingen neer. Sommige artikels zijn gewoon totaal niet objectief op AB in het algemeen en artikels zoals de kleurstelling van die Aston ed… Stel ik me toch vragen bij, vooral als je dan auto’s met een hele plastic playmobil set erop dan als mooi gaat bestempelen. Smaak is subjectief maar er zijn toch wel algemene standaarden om te zeggen of een auto mooi is of niet.

        Het feit dat je het punt vermeld dat het PK gat groot is, is een teken toch dat het voor jou relevant is, of niet?
        Ik vind dat als journalist het toch je job is om deftige bronnen te checken en onderzoek te doen. Het grote nieuwspunt omtrent de hele M’s is dat ze terug naar meer naar de motorsport roots gaan. Wordt veel teveel gefocust op PK’s tegenwoordig terwijl autoliefhebbers meer hebben aan PK/ton/liter, het gewicht, … Allemaal punten waar de nadruk op gelegd wordt bij de nieuwe M3 & M4 en nergens is er daar enige vermelding van.

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          5 februari 2013 om 17:11

          @voytekbe: Daar raak je nou juist de essentie van een blog. Meningen en subjectiviteit. Mensen zeggen mij wel vaker dat ik een redelijk onbetamelijke, misschien zelfs ambetante smaak heb, en daar schaam ik mij niet voor. Beetje ordinair vind ik juist wel wat hebben.

          Daarnaast wil ik in mijn artikelen nog wel eens als advocaat van de duivel optreden, wat er geschreven wordt meen ik wel vaak, maar niet altijd.

          Je zegt dat het niet persoonlijk was, maar zo kwam het wel over. Vandaar mijn reactie. En als gezegd, ik zal de laatste zijn die de pk-fapper uithangt, maar het is wel een (van de vele) benchmark(s). De vermelding was zonder waardeoordeel.

          Login om te reageren
      • voytekbe zegt

        5 februari 2013 om 16:34

        @sir_smokalot: En ter verduidelijking, ik bedoel gecontroleerde drift. Wat dat flesje betreft? Graag en met veel plezier. Flesje DP als het kan.

        Probeer maar eens al driftend een apex aan te snijden en kijk welke het eerste gaat lukken. C63 of M3. De M3 gaat de mooiere & meer gecontroleerde drift doen, de C63 de spectaculaire met veel gebrul en veel meer rook. Je mag zelf kiezen welke je het leukste vind maar daar ging het ook niet echt om ;) Het ging over controle.

        Login om te reageren
        • Pordon zegt

          5 februari 2013 om 17:00

          @voytekbe: Autoblogs huis drifter Paul Vlasblom heeft anders toch een hoger cijfer gegeven aan de AMG dan aan de M. Bovendien, zelfs ik kan de AMG in een gecontroleerde drift brengen en dat wil best wat zeggen;) Overigens moet je voor objectieve journalistiek niet op autoblog komen dat lijkt me toch duidelijk. Oneens ergens mee zijn is prima maar liet een ieder gewoon zijn eigen mening vertegenwoordigen.

          Login om te reageren
          • voytekbe zegt

            5 februari 2013 om 17:33

            @Pordon: Point taken. Akkoord over de meningen, echter vind ik als grote autoblog dat je toch wel een journalistieke verplichting hebt om je artikels zo objectief mogelijk neer te gaan pennen. Dit is heus geen blogje meer van enkele vrienden maar een bedrijfje op zich met vele lezers. Daar kan ik me soms aan storen in de artikels, dat is alles. Heeft niets te maken met persoonlijke problemen tov bepaalde mensen.

            Login om te reageren
            • Pordon zegt

              5 februari 2013 om 17:49

              @voytekbe: Ah ja dat kan maar het is wel een beetje de huisstijl van Autoblog om nieuws niet geheel objectief te brengen. Juist de manier van schrijven en de meningen hier is hetgeen wat mij trekt om Autoblog te lezen ipv autoweek oid.

              Login om te reageren
  5. toroloco zegt

    5 februari 2013 om 15:50

    bmw kan nog steeds geen mooie supersportscar maken! Die M1 hommage is even lelijk als haar voorgangers. bmw ga opzoek naar een ander design team!

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      5 februari 2013 om 15:57

      @toroloco: niet te hopen dat ze iemand van VAG aan gaan nemen….

      Login om te reageren
    • voytekbe zegt

      5 februari 2013 om 15:57

      @toroloco: Een concept kar en een auto uit de jaren 70… Kwestie van even relevant te gaan antwoorden. M1 is trouwens gemaakt met het oog op racerij, waar hij trouwens jaren gedomineerd heeft. Als ik me niet vergis heeft lamborghini zelfs meegewerkt aan de M1.

      Hun design team levert tegenwoordig anders puik werk met de Z4, 6-reeks, 5-reeks, 3-reeks, … Mooi en geen eenheidsworst. Audi’s zien er al 15 jaar hetzelfde uit en nu heb je al helemaal geen onderscheid meer tussen een A4, A6 en A8. Enkel in dimensies zie je verschil.

      Doen ze bij Mercedes en BMW toch een stukje beter hoor.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        5 februari 2013 om 16:02

        @voytekbe: toch vind ik de vorige Z4, 6-Serie en 5-Serie mooier dan de huidige. Alleen de huidige 3-Serie vind ik een minimale verbetering tegenover de vorige, maar die vond (en vind) ik dan ook erg mooi.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          5 februari 2013 om 16:09

          @ej20g:
          Zelf vind ik die Z4 van voytek een plaatje, ik mis alleen een hardcore coupe versie. Dus gewoon de huidige met een vast dak, scheelt flink in het gewicht.

          Login om te reageren
          • voytekbe zegt

            5 februari 2013 om 16:10

            @jrk68: Thx. Vrees alleen dat die er nooit gaat komen. E85 Z4 coupe en vooral de Z3 coupe vond ik echt monsters. Misschien ooit een Z3M nog eens kopen en restaureren naar originele staat maar zal maar voor binnen enkele jaren zijn.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              5 februari 2013 om 16:16

              @voytekbe:
              Van achter vind ik de E85 wel sterk, het front vind ik te lief voor een BMW.
              Die Z3M vind ik wel ruig, maar dan meer mooi door lelijkheid. Al zou ik hem niet van het pad laten slepen als hij er stond, daarvoor biedt hij teveel fun.

              Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            5 februari 2013 om 18:16

            @jrk68: sowiezo kan jij beter voor de vorige Z4(M) gaan.
            Die Z4’s zijn een stuk sportiever dan de (comfortabeler afgerichte) huidige Z4.

            Login om te reageren
            • voytekbe zegt

              5 februari 2013 om 21:50

              @kaasboerin: Veel sportiever zou toch niet moeten voor mij hoor, zelfs als funcar. Stuurt echt verbazend strak met die M-ophanging maar met ook 19″ M-wielen eronder en dan die klote run-flat banden is het soms toch echt wel net te hard. Vooral in België waar de wegen gewoon belachelijk slecht liggen. (En dan durven er in de kranten nog zogenaamde onderzoeken verschijnen dat 4 op 5 wegen in goede staat zou zijn)

              Vriend heeft een gewone E85 roadster zonder M-ophanging en die rijdt toch bijlange niet zo ‘sportief’ / hard als de mijne. Wel kleinere velgen en moet eerlijkheidshalve zeggen dat het echt wel lang geleden is dat ik er mee heb gereden heb maar je punt is wel waar. De E89 zou in principe comfortabeler moeten rijden maar dan mag je echt de M-ophanging niet nemen. Is enorm verschil met de standaard ophanging bij de E89. Heb met een ‘gewone’ proefgereden op 19 duimers en echt wel merkbaar comfortabeler. Zoals ik zei, standje staat bij mee steevast op comfort.

              Login om te reageren
        • voytekbe zegt

          5 februari 2013 om 16:09

          @ej20g: Dan ben je een echte Bangle fan :) Ik vond die net iets TE, huidige lijn ligt me veel beter. Is natuurlijk nog altijd smaak maar ik vind het toch wel knap dat er een duidelijk onderscheid is tussen hun modellen en dat er duidelijke verschillen zijn met de vorige generaties.

          Login om te reageren
      • undifined1 zegt

        5 februari 2013 om 16:14

        @voytekbe:
        Jarenlang gedomineerd?? Waar heb je die wijsheid vandaan? Ja ze hebben misschien gedomineerd in de Procar klasse, maar daar deden alleen maar m1’en aan mee.

        De auto was ook bedoeld als groep 5 auto, maar toen ze de auto goed en wel klaar hadden, werd die klasse opgeheven. en naar mij weten hebben ze verder weinig bereikt, behalve een prachtige auto met een geniaal geluid te maken. en daarbij de m49 motor (m30 met 24 kleppen kop) zo geciviliseerd dat ze hem jaren later ook nog in een (iets gezwijzigde vorm) hebben gebruikt in de e24 m635csi en de e28 m5. Vervolgens werd deze motor verder ontwikkeld voor de e34 m5 in de vorm van de s38b56 en de s38b38. En ondertussen werd ook die kop ook nog ergens in 2 weken! 1/3 korter gemaakt en op een m10 (de 4 cilinder uitvoering van de m30) blok gezet, en de s14 was geboren.

        Voor de liefhebbers:
        http://www.youtube.com/watch?v=GYHtKSv-iGk

        Login om te reageren
        • voytekbe zegt

          5 februari 2013 om 16:44

          @undifined1: Over de racerij heb je een punt. Ik meen me te herinneren dat deze toch jaren aan de top meegedraaid hebben, zal me vergissen blijkbaar. Heb geen bronnen daarover geraadpleegd of opzoekingen gedaan. Wist dat zelfs niet van die groep 5.

          Login om te reageren
          • undifined1 zegt

            5 februari 2013 om 16:55

            @voytekbe:
            ach, iedereen vergist zich weleens, maar het blijft een prachtige machine natuurlijk.

            Login om te reageren
  6. rd34 zegt

    5 februari 2013 om 16:26

    Een M8 zou sowieso vet zijn.

    Jammer dat je de koplampen van bovenstaand model op marktplaats onder de noemer ´Devil Eyes´ tegenkomt. Ik zat me al af te vragen wie dat in godsnaam op zijn auto zet.. maar nu is het helder.

    Login om te reageren
  7. ruben_vandenberg zegt

    5 februari 2013 om 18:05

    http://i182.photobucket.com/albums/x33/BMw507pk/c2-1.jpg
    http://i182.photobucket.com/albums/x33/BMw507pk/c1.jpg

    Meer zg ik niet:p

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      5 februari 2013 om 18:47

      Slinger ze maar eens op autojunk! :)

      Login om te reageren
  8. kilum zegt

    5 februari 2013 om 18:10

    Typisch AB het artikel gaat over de M8 van BMW en ik zit eerst 100 reactie’s te lezen over de aventador vs murcielago en vervolgens gaat het alleen maar over C63 VS M3 lijkt mij een mening en persoonlijke keuze ik GELOOF dat top gear zei: “the RS4 is the wise choice the M3 the best choice the C63 the mental choice”

    OT: ik hoop dat BMW een supercar gaat bouwen maar ik hoop niet dat hij lijkt op deze bovenstaande foto van de M1 Hommage concept.

    aan de taal nazi’s fuck you ik heb dislexy en het interesseert me weinig tot niets hoe je het schrijft

    Login om te reageren
  9. yajouri zegt

    5 februari 2013 om 21:41

    Maken maken maken maken maken!!

    Login om te reageren
  10. schellekens006 zegt

    5 februari 2013 om 23:39

    Vind die M8 nou niet echt heel mooi, beetje jaren 70… Lambo murcia achtig. Dat kan beter BMW

    Login om te reageren
  11. camber24 zegt

    6 februari 2013 om 10:04

    Die M4…. Wat een porno zeg…

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      7 februari 2013 om 13:45

      @camber24: die M4 is gefotofopt is een paar artikelen geleden geweest maar als die er zo uit komt te zien is het zeker porno

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North