• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW moet deze hypercar gaan maken

Auteur: jaapiyo, gepost 29 januari 2017 om 12:18 – 25 Reacties

Afbeelding BMW moet deze hypercar gaan makenAfbeelding BMW moet deze hypercar gaan makenAfbeelding BMW moet deze hypercar gaan makenAfbeelding BMW moet deze hypercar gaan makenAfbeelding BMW moet deze hypercar gaan maken

BMW-concept
Vooral nu Mercedes die Project One gaat bouwen.

BMW lijkt al even het idee te hebben dat ze geen super- of hypercar nodig hebben in het gamma. Andere fabrikanten gebruiken zo’n halo car vaak om het stoffige imago van hun badge wat op te poetsen, in de hoop dat iets van de sportieve glans afstraalt op de huis-tuin-en-keuken modellen. Daar de gewone BMW’s de laatste decennia sowieso al bekend stonden om hun ‘sportiviteit’, was een opvolger van de M1 niet per se noodzakelijk.

Inmiddels maakt BMW echter de 2-serie Active Tourer en de 2-serie Gran Tourer. Daarnaast menen verschillende journo’s dat ook de klassieke sportieve toppers uit het gamma meer op comfort gericht zijn dan voorheen. Tenslotte verwatert ook de M-badge steeds verder. Waar M GmbH voorheen star vasthield aan achterwielaandrijving, hebben we nu al enige tijd de X5M en X6M. Binnenkort komen daar een X3M, X4M en vierwielaangedreven M5 bij. Alleen bij de 7-serie komt BMW de puristen nog tegemoet door geen M7 aan te bieden. Hoewel, ook bij de lange luxe slee prijkt er inmiddels wel een ‘emmetje’ op de M760Li Xdrive…

Kortom, nu BMW de klassieke merkwaardes verkwanselt in ruil voor snel geld, wordt het hoog tijd om net als de andere merken een supercar te bouwen om het imago op te vijzelen. Of ze moeten weer mee gaan doen aan de F1. Of misschien moeten ze allebei die dingen doen. Mercedes doet bijvoorbeeld ook beide en verkocht vorig jaar voor het eerst sinds het stenen tijdperk weer eens meer auto’s dan BMW.

Tekenaar Alex Imnadze helpt BMW via Facebook vast een eindje op weg, want hij tekende dit M1 Shark Concept. Het ontwerp lijkt enigszins op BMW’s eigen Vision NEXT 100 concept, maar dan hypercar-achtiger. De flank doet denken aan de Lancia Stratos Zero en de Nase lijkt op een moderne interpretatie van de BMW Nazca M12 van Italdesign.

De kans dat we iets van deze bolide terug gaan zien op ’s Heeren wegen is natuurlijk ontzettend klein. Het zou wel moeten gebeuren, maar de sportieve BMW-jongens werken naar verluidt momenteel hard aan een hetere versie van de i8 met een vierpitter onder de kap. Maar goed, als ze in Beieren nog even doorgaan met de bovengenoemde FWD-gebakjes, hebben ze uiteindelijk automatisch geen keuze meer.

Ook interessant!

  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Deze BMW kende je gegarandeerd nog niet
  • Dit is hoe splinternieuwe BMW's gaan heten

Nieuwste artikelen

  • De configurator voor de Bugatti Tourbillon is beschikbaar
  • Gloednieuwe hypercar van €3 miljoen blijkt rampenbak
  • Jij raadt nooit welke legende 60 kaarsjes uitblaast…
  • Verkeerde autobanden kosten 1 miljard euro per jaar
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, concept, design, m1

Vorig bericht: « Ierland stopt voor honderd procent met fossiele brandstof
Volgend bericht: Dit zijn zestien quotes van Enzo Ferrari »

Lees Interacties

Reacties

  1. subaru555 zegt

    29 januari 2017 om 12:25

    Een Peugeot Onyx met BMW neus, vooruitstrevend

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    29 januari 2017 om 12:26

    Stoere varkenskop ..

    Mooie BMW’s lijken altijd op varkens ..

    Login om te reageren
  3. razer zegt

    29 januari 2017 om 12:28

    Dan zie ik liever die hommage. Lijkt mij ook wat realistischer.

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      29 januari 2017 om 15:56

      @razer: ja helemaal mee eens..

      Login om te reageren
  4. W115 zegt

    29 januari 2017 om 12:35

    Zijruiten zijn voor losers

    Login om te reageren
  5. baklava zegt

    29 januari 2017 om 12:36

    Waarom zijn concept auto’s toch altijd zo spuuglelijk. *huiver*

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      29 januari 2017 om 22:00

      @baklava: idd, kan niets met zo’n ontwerp.

      Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    29 januari 2017 om 12:57

    Ik ben benieuwd of BMW nog zulke gekke fratsen gaat uithalen in de toekomst. Tegenwoordig liggen de prioriteiten van BMW toch ergens anders…

    Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    29 januari 2017 om 13:01

    In de toekomst hebben we autonome auto’s waarom zou je dan nog sportauto’s nodig hebben? Wellicht dat je nog een bekeuring krijgt ook omdat je het stuur in eigen hand hebt genomen…

    Login om te reageren
  8. uselessblogger zegt

    29 januari 2017 om 13:09

    een hypercar bouwen voor de status van je automerk is volgens mij verleden tijd – evenals meedoen aan de f1.

    bmw is een merk dat tegenwoordig erg toekomstgericht te werk gaat. door de aanpassingen in wetgeving is het op middellange termijn toch niet meer erg belangrijk hoe een auto rijdt (autonoom rijden zal op de eerste plaats komen te staan) en daar speelt bmw nu handig op in.

    bmw is niet meer het sportieve automerk dat het was, het is een automerk waar technologie op de eerste plek komt te staan. dat is merkbaar aan het idrive systeem (verreweg het beste systeem op de markt), de gesture controle en de vele veiligheids- en semi-autonome systemen die de wagens bevatten.

    bovendien is bmw het groenste automerk van de wereld, qua hybride technologie zijn ze toyota voorbijgestreefd en ook hun testen met waterstof zullen de komende jaren concreet liggen.

    bmw ligt heus niet wakker van het feit dat ze geen hypercar op de markt hebben, ze investeren al dat geld dat nog een laatste symbolische overwinning in het pre-elektrisch tijdperk zou opleveren in technologie voor morgen zodat ze er op lange termijn het beste op voorstaan.

    wat betreft rijplezier: begrijp me niet verkeerd, ze zullen het altijd in hun dna houden, het zal gewoon niet meer het belangrijkste puntje op hun agenda zijn. concreet betekent dat dat wanneer je zelf wilt rijden op een fijn stukje weg de bmw nog steeds in staat moet zijn je een glimlach op je gezicht te toveren maar dat het stuk waar je iedere dag in de file staat de wagen kan laten doen en bv al je mails kan beantwoorden.

    Login om te reageren
    • ch26 zegt

      29 januari 2017 om 18:03

      @uselessblogger: jij werkt bij BMW zo te horen?

      Login om te reageren
      • uselessblogger zegt

        30 januari 2017 om 08:27

        @ch26: hahaha nee hoor, ben zelf nog een student! nee, ik lees graag al het bmw nieuws op bimmerpost en bimmertoday daar kom je veel te weten uit interviews etc.

        Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      29 januari 2017 om 22:03

      @uselessblogger: kan je ook een alinea maken die zonder ‘bmw’ begi…oh, okay.

      Login om te reageren
    • john4545 zegt

      30 januari 2017 om 02:40

      @uselessblogger: Sorry maar rot op met die onzin. BMW wil maar 1 ding en dat is geld verdienen. AUtonoom rijden gaat de toekomst worden en vlak daarna autonoom vliegen. BMW heeft daar niets te zoeken. Hybride techniek is zo oud als de weg naar Rome, en Apple komt over een paar jaar met een auto zo goed en zo ver vooruit dat BMW, Mercedes en Audi de deuren kunnen sluiten als ze niet terugkeren naar de core: fijn rijdende autos maken. MET NA MOTOREN!! Potjandikkie.,

      Login om te reageren
      • donvinnie zegt

        30 januari 2017 om 07:40

        @john4545: kruip terug onder de steen waar jij vandaan komt

        Login om te reageren
      • uselessblogger zegt

        30 januari 2017 om 08:25

        @john4545: we zullen zien :)

        Login om te reageren
  9. bietje zegt

    29 januari 2017 om 14:02

    Nee… niet maken, hij is lelijk

    Login om te reageren
  10. verral zegt

    29 januari 2017 om 14:07

    Waarom zouden ze financieel hun broek gaan scheuren aan een hypercar als de bedrijfsresultaten jaar na jaar beter worden? Ze verdienen nu hun geld met geloofwaardige auto’s (en motoren) Misschien is BMW ook gewoon niet pretentieus genoeg voor zo’n wedstrijdje verplassen. Dat zou ze dan wel weer sieren naar mijn mening.

    Login om te reageren
  11. sjaakjwt zegt

    29 januari 2017 om 14:46

    Ach, je kan je druk maken om puristen waar je geen cent aan verdient. Of jaar in jaar uit een record omzet draaien.

    Login om te reageren
    • romeoalfa zegt

      29 januari 2017 om 15:37

      @sjaakjwt: De mensen die deze auto willen kunnen m niet betalen.

      Login om te reageren
  12. creautomotivephotography zegt

    29 januari 2017 om 14:49

    Vooral doen!…….. slim!…

    Login om te reageren
  13. driver38 zegt

    29 januari 2017 om 15:08

    Het kan natuurlijk altijd om een wedstrijde ver plassen met o.a. Mercedes aan te gaan, maar of het bedrijfseconomisch verstandig is of dat er uberhaupt noodzaak bestaat om een supercar te bouwen? Ik denk het niet. Zou wel mooi zijn natuurlijk, maar realistisch is het niet.

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    29 januari 2017 om 16:24

    Met wat aanpassingen doen!

    Login om te reageren
  15. e1000bmw zegt

    29 januari 2017 om 17:39

    Mweh.

    Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    29 januari 2017 om 21:18

    Moeten ze zeker doen. Zullen ze ook wel gaan doen om met Mercedes mee te gaan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North