
Van de vorige generatie was een snelle uitvoering in de vorm van X5 4.8 iS. Voor de tweede generatie X5 kwam er ook een 4.8 (355 pk, dus 5 pk minder), maar die kreeg niet de zo felbegeerde iS badge. Die is gereserveerd voor iets met een heel span paarden meer onder de kap.
De über-X5 is wel door BMW M Gmbh aangepakt, maar zal waarschijnlijk niet de M-badge dragen, al is het maar omdat “MX5” al van een ander merk is. Onder de kap van X5 iS vinden we straks een 4.4 liter grote biturbo V8 met een vermogen van 450-480 pk. De foto is overigens van een X5 met een M Sportpakket, maar de X5 iS zal uiteraard ook een partij stoere bumpers meekrijgen.
Waarom dan niet “X5M” zoals bij de “Z3M” en “Z4M”?
Met of zonder M, ik kan ze niet mooi vinden.
leuk boodschappen auto’tje :P
leuke auto :D
Heerlijk! Lekker door het centrum van Nijmegen scheuren de hele dag. En dan op de parkeerplaats van de wethouder gaan staan.
o,ja SUV,s worden met de dag zieliger .. ze bereiken bijna de triest status.
Mooie dikke vette grote auto, met een dikke vette grote motor.
die waarschijnlijk ook een dikke vette topsnelheid hebben (250)
kun je mee uitpakken :D
Waarsch geen M gewoon omdat M auto’s de badge verdienen en een logge X5 niet. (tenzij die vroegere Le Mans versie die naar het schijnt wel heel erg strak stuurd), maar nooit geproduceerd is spijtig genoeg.
Vind het een erg vreemde configuratie voor BMW, laat staan de M afdeling. 2 turbo’s op een achtcilinder? Eerst zien dan geloven…… En verder lijkt het mij vrij logisch dat er geen M badge op zit.
Die M badge gebruiken ze waarschijnelijk niet om toch wat exclusifiteit er aan te geven. Wanneer elk model in het gamma deze bezit word die meer als “optie” beschouwd en verliest ze veel waarde.
Nu nog de X3 en de 7-serie door de M-afdeling onderhanden genomen.
Ook de 1-serie natuurlijk.
Werd tijd dat bmw een alternatief voor een Range rover V8 supercharged vond.
Mooie auto’s, ik ben altijd een groot fan geweest van suv’s, maar ze verbruiken toch wel aardig veel, en stoten overigens ook nog veel uit. Het zou niet goed voor het imago van de suv zijn, maar waarom pleuren ze er gewoon geen kleinere motor in. Een 8 cillinder – hybride vind ik daarentegen weer een beetje in tegenstelling tot elkaar. toch een dikke V8 maar toch “zuinig en weiniguitstotend”, door een elek. motor erin die helpt bij het opstarten en acceleren. Tijd voor een andere ontwikkeling.
480 PK ?
Dan moet de M5 E60 echt een nieuwe motor bouwen van meer dan 700pk :)
een tripje brussel oostende en je bent 75euro(=één levis broek)
kwijt aan benzine…nee bedankt.
nieuwe X5 is wel knap!! zeker met het sportpacket..
Off topic: een vraagje: zag paar uurtjes geleden een porsche 911 4S gepaarkeerd staan met zijn spoiler open.. is dat normaal? en waarom moet die dan nog open staan, in stilstand?
Bedankt
zo mooi is hij niet, ben benieuwd o deze mooier wordt dan een standaard
en wat mag die grap gaan kosten? zeker onnodig veel
kijk de eerste dikke v8 biturbo is er al als we mario theissen mogen geloven komen er nog veel meer bmw (M) modellen met turbo motoren
Doe mij maar een gewone 4.8i in het zwart. Ziet er stukken beter uit dan dit gekunstelde sportpakketje. Die velgen lijken overigens nogal klein op bovenstaande foto.
@ananas, volgens mij kan je handmatig met een knopje de spoiler omhoog zetten.
mooie auto, verder op staat er zo eentje maar dan in het zwart. ziet er gruwelijk uit.
Ik zie liever een ML 63 AMG rijden !!
Maar ja dat is ook een echte auto ! !
Wat loopt iedereen te zeiken over het geld dat deze auto aan benzine kost????
een lambo zuipt toch ook veel???
een ferrari toch ook???
mensen die dit soort auto’s kopen zetten hem toch op naam van de BV of hebben zoveel geld dat ze echt niet wkkr liggen van dat keertje extra tanken:S
dus kap nu een keertje met die benzine discussie
wordt er beetje ziekjes van:S
indeed @ Dr. Speed gewoon een dikke auto en die wil je of niet!!! Ik wel!!, voor de erbij hehe!!! ;-)
Even heeeeeeeeeel kort door de bocht: “Wie zegt dat?”
wat een stelletje huilebakke allemaal, die auto is gwn vet, punt
Waar moet dit naar toe ? Wat heb je aan deze auto ? Complimenten aan BMW voor de ontwikkeling en het waarschijnlijk goddelijke weggedrag van deze auto,maar ik heb vandaag zwervend door Nederland en Belgie ongeveer vier uur in de file gestaan…………….lekker met 450+ pk……….,in dit segment is in mijn beleving gewoon een ratrace aan de gang bling,bling en power sales !!
@El Loco: een betrouwbare bron. Eentje die bijvoorbeeld ook al meldde dat er een 635d kwam, ver voordat iemand anders dat communiceerde.
http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/01/bmw-635d-coupe-en-cabriolet
logisch dat ie geen M badge klrijgt, want M wil niet met turbo’s werken.. teminste vroeger was dat bij ‘M’ zeker uit den boze..
wouter; Tof, connecties zijn oké. ;)
Isn’t this the ALPINA B5/B6/B7 engine?
Hoewel ik BMW een warm hart toedraag vind ik de X series echt triest…
@ De goes
Nu kwam je wel zielig uit de bocht hoor !
De AMG (tunnigs-firma die opgekocht is door Merc omdat ze niet de nodig kwalteiten in huis hadden om het zelf te vervaardigen) heeft veel PK ja , maar daar blijft het ook bij .
De X5 vind geen enkele Merc-rijder mooi , dat zijden ze bij de vorige modellen ook al maar als je nu begint over de vorige Merc ML die vind niemand meer mooi (ook Merc-rijders niet) want ja toenwas de X5 mooier .
Jongen , ik krijg de tranen in mijn ogen van die zielige Merc-rijders en liefhebbers .
Dit moest ik ff-en van mijn lever gooien !! :)
sinds ze die x5 een facelift hebben gegeven ziet hij er echt wel indrukwekkend uit, maar 480 pk in een suv? duidelijk specifiek gemaakt voor de us markt, hard rechtdoor en hopen dat we geen bochten tegenkomen!! maar al bij al vind ik het wel vreemd dat M gmbh zijn toevlucht zoekt tot drukvoeding, wat niet echt van hun gewoonte is.
@ananas/floris: jep, zulke spoilers (@autoblogger: niet spoilerT ;) ) kunnen “manueel” (met een knopje) in-of uitgeschoven worden.
Er moet mij iets van het hart. Er zijn mensen die houden van auto’s en er zijn mensen die daar niets van begrijpen.
Dat het politiek incorrect is zulke M X5 staat buiten kijf, maar hij is toch “a masterpiece of car engineering”, niet??
Als we geen X5 M nodig hebben, dan hebben we ook geen computers meer nodig waar een fractie van de bevolking ook maar 1% van zijn kunnen van gebruiken. En weet je hoeveel alle computers bij elkaar aan vervuiling produceren (omwille van de koeling in computercenters om het internet een beetje leuk te laten werken). Daar zaagt toch niemand over??? Neen, geef mij maar deze X5 M, liefst nog met een beestig mooi interieur van Duchatelet, Alpina of andere autokunstenaars. BMW, doe zo verder, zit er ook iets op van Efficient Dynamics???
PS : ik vind dat het schriftelijk gebruik van de nederlandse taal veel te wensen overlaat.
Voila dat gezegd zijnde, waar zijn mijn sleutels nu gebleven van mijn M X5 Biturbo???
Met de beste wil van de wereld en al m’n empathische capaciteiten in de strijd werpend, kan ik me niet indenken dat er een sterveling is die dit monster mooi vind. (het monster op de foto)
Die gepimpte Cherokee trekt klanten, daar ben ik van overtuigd, maar dit?
Dat is dezelfde motor als in de auto die op basis van de Concept CS zal komen.
Deze auto zal de concurrentie aangaan met de Panamera en de Rapide. Misschien ook wel de te verwachte Lamborghini vier-deurs.
@SugarFree
Ik sluit me ditmaal helemaal bij jou aan. Waarschijnlijk ligt mijn liefde voor sportwagens hieraan ten grondslag, met andere woorden: doodzonde om een 480pk sterk blok te laten zinken in zo’n unimog-geval, over rendement gesproken.
Heb juist gehoord bij een BMW dealer dat er juist een V10 uit de M5 in komt
@Robert,
In Zwolle zeker….
Nog 1 linkje dan..
http://www.abhd.nl/video/audi-q7-v12-tdi/