• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW’s hybride 330e en 225xe: dit kosten ze

Auteur: Author, gepost 17 september 2015 om 14:18 – 2 Reacties

BMW 330e en 220xe


De Beierse PHEV’s hebben een prijskaartje gekregen.

Vooral in het geval van de 330e is het jammer dat het BMW net niet is gelukt om ‘m nog dit jaar op de markt te brengen, daar in 2015 nog kon worden geprofiteerd van 7%-bijtelling. Beide hybrides noteren een uitstoot onder de 50 gram CO2 per kilometer en hadden dit jaar de zakelijke rijder met privékilometers een hoop financieel voordeel kunnen bezorgen.

In plaats daarvan komen de 330e en 225xe in het voorjaar van 2016 op de markt, tegen een bijtellingspercentage van 15%. Het gat met 21%- en zelfs 25%-bijtellers wordt daarmee aanzienlijk kleiner, wat het dus ook stukken minder interessant maakt om nog een plug-in hybride te leasen in 2016. Enfin, die discussie hebben we reeds aangezwengeld, terug naar de BMW’s.

330e

De BMW 330e krijgt een vanafprijs van 43.990 euro. Bovendien wordt de 330e standaard geleverd met een 8-traps automaat, 2-zone airco en eDrive Services. Middels eDrive Services is het mogelijk om naar laadmogelijkheden in de buurt te zoeken en de laadstatus en -prognose onderweg te bekijken.

Het gecombineerde vermogen van de 330e is 252 pk, het maximumkoppel bedraagt 420 Nm. Het verbruik komt op 1,9-2,1 l/100 km en de uitstoot op 44-49 g/km. De volledig elektrische actieradius is vastgesteld op 40 km, maar in de praktijk komt de totale range met gebruikmaking van de verbrandingsmotor op 600 kilometer. De topsnelheid in elektrische modus is afgeregeld op 120 km/u. Met behulp van de conventionele motor wordt dit 225 km/u, de sprint van 0-100 km/u duurt dan 6,1 tellen.

225xe

De 225xe op basis van de 2-serie Active Tourer is verkrijgbaar vanaf 39.800 euro. Zoals de ‘x’ in de typaanduiding al aangeeft, heeft de hybride 2-serie Active Tourer AWD. Het totale vermogen (driecilinder + elektromotor) bedraagt 224 pk, bij een koppel van 385 Nm. De standaardsprint duurt daarmee 6,7 tellen, de top is vastgesteld op 202 km/u. Het opgegeven verbruik is 2-2,1 l/100 km bij een uitstoot van 46-49 g/km. De 225xe komt volledig elektrisch maximaal 41 km ver, de topsnelheid bedraagt in die modus 125 km/u.

Ook interessant!

  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • BMW dumpt motorenaanbod
    BMW dumpt motorenaanbod bij grofvuil
  • BMW XM is hier en de krachtigste M ooit
    BMW XM is hier en is de krachtigste M ooit Concept
  • Hybride BMW X5
    Hybride BMW X5 gaat kopje onder in Schoonebeek

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

15%-bijtelling, 2-serie, 3-serie, 330e, active-tourer, bijtelling, BMW, Hybride, plug-in

Vorig bericht: « Mansory Range Rover Autobiography is vies dik
Volgend bericht: BMW heeft een M3 ter ere van het Oktoberfest gebrouwen »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    17 september 2015 om 15:59

    Tja met wat opties dus 50 tot 55mille voor de 330e en de c350e is dan ook niet ver meer weg.. 58mille en die heeft een heel rijke standaard uitrusting en is iets sterker (+in mijn ogen mooier)

    Login om te reageren
    • rvds15 zegt

      17 september 2015 om 23:50

      @w0o0dy: wij hebben sinds kort een c350e, is inderdaad rete snel maar in mijn ogen niet mooier. De 3er blijft érg fraai.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North