• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Boe! Mercedes claimt dat Red Bull spoken ziet

Auteur: jaapiyo, gepost 21 maart 2017 om 19:55 – 22 Reacties

Mercedes-spook


I ain’t afraid of no ghost!

There’s a ghost down in the hall
There’s a ghoul upon the bed
There’s something in the walls
There’s blood up on the stairs…

Na twee jaar te hebben kunnen cruisen naar overwinningen, doemde er eind vorig jaar steeds vaker iets vreemds op in de nabijheid van de W07’s. Dat vreemds had doorgaans de vorm van Max Verstappen in een RB12. Wie bel je dan in zo’n geval?

Toto voorzag in Jos Verstappen de ideale ghostbuster en gaf hem een belletje met het verzoek Max te manen tot voorzichtigheid. Dit tot groot vermaak van velen in de paddock, die dankbaar de draak staken met het feit dat pa Jos werd aangesproken op het ‘ongewenste’ (lees: zeer gewenste) gedrag van belhamel Max.

Toto Wolff stelt echter nu dat de honcho’s van Red Bull beter even zelf een telefoontje naar gecertificeerde spokenverdelgers kunnen plegen. De Oostenrijker zegt in La Gazetta dello Sport namelijk dat ze spoken zien bij Red Bull. Een en ander heeft te maken met een ‘vraag’ die Red Bull onlangs gesteld heeft aan de FIA, over de legaliteit van de Mercedes-motor. Eerder stuurde Ferrari al een dergelijke beschuldiging vermomd als vraag naar de FIA over de legaliteit van de chassis van Mercedes en Red Bull.

De claim van Red Bull is nu dat de notoir efficiënte krachtbron stiekem deels olie verbrand als ‘extra’ brandstof. Mercedes zou dit trucje vooral toepassen in de kwalificaties en op die manier kortstondig extra power genereren. Het zou bijvoorbeeld verklaren waarom Mercedes op de zaterdagen relatief gezien een nóg groter voordeel had ten opzichte van de concurrenten dan in de races.

Toto wijst de beschuldigingen echter resoluut van de hand:

“They have seen ghosts. We have had a map that allows us to use more horsepower in qualifying for years. It’s nothing new. Perhaps in Australia there will be protests, but Mercedes feels safe.”

Een storm in een glas water, of een gevalletje waar (blauwe) rook is, is vuur?

Ook interessant!

  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Red Bull kaapt nog meer kopstukken weg bij Mercedes
  • Red Bull: "Moesten motor Verstappen terugschroeven"
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Mercedes, Racing, Red Bull Racing, Toto Wolff

Vorig bericht: « McLaren’s V8 is in de basis stiekem oude Nissan-motor
Volgend bericht: Land Rover wil tuners helemaal dood maken »

Lees Interacties

Reacties

  1. Erik zegt

    21 maart 2017 om 20:11

    Je moet toch iets verzinnen om Mercedes te temmen.

    Login om te reageren
  2. misterdrogba zegt

    21 maart 2017 om 20:16

    Gebruiken ze daar bij Mercedes soms stiekem TFSI blokken van VAG? Vragen.. vragen..

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      21 maart 2017 om 20:31

      @misterdrogba: HAHAHAHAHA, eckte goeie grap…..

      Login om te reageren
      • misterdrogba zegt

        21 maart 2017 om 20:38

        @87sandyd: HAHAHAHAHA, eckte goeie comment……

        Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      21 maart 2017 om 20:32

      @misterdrogba: mclaren waarschijnlijk wel met die blokken die het nog geen race uithouden.

      Login om te reageren
      • misterdrogba zegt

        21 maart 2017 om 20:39

        @aarsgewei: nee man gek! Die hebben al een supersnelle Vtec van Honda!

        Login om te reageren
  3. sjonnie82 zegt

    21 maart 2017 om 20:18

    Sjoemelsoftware

    Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    21 maart 2017 om 20:44

    Die Mercedes blokken braken wel altijd verdacht veel roet uit bij wegrijden.

    Login om te reageren
  5. banaan7 zegt

    21 maart 2017 om 20:44

    My heart is a ghosttown

    Login om te reageren
  6. clarkson zegt

    21 maart 2017 om 20:48

    Ik zeg dat dit een slim zetje is van RB om nog eens goed naar die Mercedes motor te laten kijken. En wie weet zo er achter te komen waarom ze nou zo veel meer vermogen hebben.

    Login om te reageren
  7. harrie zegt

    21 maart 2017 om 20:53

    Nadat Lewis zijn blok de geest gaf in de race vanwege een opgeblazen (drooggelopen?) lager, werd het kwalificatie tijdverschil een stuk kleiner.

    Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    21 maart 2017 om 20:54

    Vrijheid… is een volgetankte Mercedes.

    Maar niet in de Formule 1 waar het steeds meer lijkt of Jesse Klaver in hoogst eigen persoon zich met het reglement zit te bemoeien.

    Login om te reageren
  9. Gulli zegt

    21 maart 2017 om 20:55

    Ach je kunt het altijd proberen toch? Als de FIA ook maar iets vindt bij Mercedes hebben RBR en Ferrari een makkelijker seizoen. Zo werkt dat nou eenmaal aan het begin, elk jaar weer toch?

    Login om te reageren
  10. lekkerlinksrijden zegt

    21 maart 2017 om 21:18

    Niet zeuren, gewoon harder werken en zorgen dat je auto sneller wordt. Het is de F1 en niet de kantklosclub van Tante Truus. Niet huilen maar werken

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    21 maart 2017 om 22:00

    Hebben ze VAG ingenieurs ingehuurd? Sjoemelen met olie. Tjonge!

    Login om te reageren
  12. Edge zegt

    21 maart 2017 om 23:38

    Wellicht zie ik dan ook spoken, want ik heb hetzelfde vermoeden als Christian Horner. De Mercedessen zijn de enige auto’s die vlak voor een snelle ronde of vlak voor de start van de race rook uitstoten, en het zijn toevallig ook de enige auto’s die zaterdag op standje 11 kunnen rijden.
    http://imgur.com/a/NyMMw

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      22 maart 2017 om 08:05

      @Edge: hé, dat lijken wel waterdampen. Rijdt Mercedes op waterstof?

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        22 maart 2017 om 10:22

        @erik2907:

        Aangezien de verbrandingsproducten van koolwaterstoffen zoals benzine gewoon CO2 en waterdamp zijn, ja in zekere zin.

        Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    22 maart 2017 om 10:21

    Gewoon even een factcheck doen:
    Wat verbruikt zo´n F1 per rondje, enkele KG fuel, is een paar 100gr olie daarop significant qua energie inhoud? -> ja Laat ons zeggen 10% verschil
    Hoe voegen ze dat toe? Niet via de fuelsupply want daarop zit een massflowmeter.
    Die 10% zal dus nog wel eens gehalveerd worden.
    -> Storm in een glas water als het al waar zou zijn.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      22 maart 2017 om 12:03

      @hupke: Los van of het waar is of niet, zelfs ‘maar’ 5% extra energie in je motor kunnen pompen via olie is een wereld van verschil in de F1.

      Login om te reageren
  14. dutchiehd zegt

    22 maart 2017 om 10:39

    Het viel mij altijd al op hoeveel (blauwe) rook ze uitkakten zodra ze de pits uit reden, of als ze wegreden voor de warm-up lap.. het zou mij dus niks verbazen.

    Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    22 maart 2017 om 14:07

    Vroeg mij altijd al af waarom die dingen zo rookte

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North