• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus 900 Rocket R is de dikste 911 van allemaal

Auteur: machielvdd, gepost 6 juli 2023 om 11:56 – 9 Reacties

Dacht je dat de 992 Turbo standaard een dikke kont had? Dan heb je de Brabus 900 Rocket R nog niet gezien.

Het nadeel van tuners die gespecialiseerd zijn in één merk is dat het allemaal heel voorspelbaar wordt. Dat was ook bij Brabus het geval: iedere Mercedes kreeg dezelfde behandeling. De Duitsers zijn nu echter hun portfolio flink aan het uitbreiden. Zo doen ze tegenwoordig ook Porsche.

Op basis van de 911 Turbo zagen we eerder dit jaar al de Brabus 820, maar de tuner is nu écht helemaal los gegaan op de 911. Het resultaat is de monsterlijke Brabus 900 Rocket R, gebaseerd op de 911 Turbo S.

Met de widebody is de 911 nog eens 6,8 centimeter breder dan standaard, wat de totale breedte op 196,8 centimeter brengt. Krappe parkeergarages kun je dus beter even voorbijrijden. De widebody is ook opgetrokken uit carbon, dus die wil je niet beschadigen.

Brabus 800 Rocket R
Brabus 800 Rocket R
Brabus 800 Rocket R

Bij de bodykit gaat het niet alleen om de looks, Brabus heeft ook aandacht besteed aan de aerodynamica. Zo is de splitter aan de voorkant actief, wat betekent dat deze omlaag zakt bij hoge snelheden. Ter bevordering van de stroomlijn is de Brabus 900 Rocket R ook voorzien van halfdichte velgen.

Met deze auto bewijst Brabus dat ze niet alleen 900 pk uit de biturbo V8 van AMG kunnen peuteren. Het is ze ook gelukt met de zescilinder van Porsche. Dit hebben ze voor elkaar gekregen met nieuwe turbo’s. Naast 900 pk levert het blok 1.000 Nm aan koppel. Zoals je merkt houden ze van afronden bij Brabus.

Qua prestaties zit de 992 Turbo S standaard al in hypercarregionen, maar deze upgrade natuurlijk helemaal. De Brabus 900 Rocket R knalt vanuit stilstand in 2,5 seconden naar de 100 km/u. Tel daar nog 4,7 seconden bij op en je zit op 200 km/u.

De topsnelheid valt dan weer een beetje tegen voor een auto met 900 pk. Je kunt ‘maar’ 340 km/u, omdat de top begrensd is. Dit heeft Brabus naar eigen zeggen gedaan om de banden te beschermen.

Met de Brabus 900 Rocket R is exclusiviteit gegarandeerd, want Brabus bouwt niet meer dan 25 exemplaren. Die kosten €461.500 per stuk, exclusief belastingen. Om dit apparaat op Nederlands kenteken te krijgen moet je dus denken aan een bedrag van rond de zes ton.

Ook interessant!

  • Porsche komt met iconische 911 Dakar!
    Offroad Porsche 911 heet Dakar!
  • Video: Porsche test 911 GT3 facelift
  • Porsche 911 ST
    Porsche 911 ST wordt het allerlaatste 911-smaakje
  • Je uitje dit weekeinde: 60 jaar Porsche 911

Nieuwste artikelen

  • Maandenlang gratis tanken komt vrouw duur te staan
    Blijf weg van dure benzinepompen. Ik herhaal…
  • Echt helemaal niemand wil een handbak
  • Dit is de echte reden dat Horner ontslagen is bij Red Bull
  • Het is zwart, weegt 2684 kilo en de vloermatten trillen. Rara, wat is dat?
FacebookTweetPinLinkedIn

900, 992, brabus, Porsche, rocket, tuning, turbo-s

Vorig bericht: « AlphaTauri super tevreden over Nyck: auto is niet best
Volgend bericht: Dieven hebben het gemunt op hybrides én Alfa’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    6 juli 2023 om 12:36

    Hij is dik op dezelfde manier dat Erica Terpstra dat is, niet dik als in gaaf/tof/fraai

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      6 juli 2023 om 16:04

      Maar wel sympathiek en olijk?

      Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    6 juli 2023 om 12:56

    Een standaard 992 Turbo S volstaat, zo’n Brabus – hoe knap gemaakt ook – voegt weinig bruikbaars toe.

    Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    6 juli 2023 om 13:43

    Hij is vooral lelijker geworden. Snel was ie al. Nog sneller hoeft niet per se.

    Login om te reageren
  4. PunicaOase zegt

    6 juli 2023 om 13:56

    Lekker hoor :-)

    Login om te reageren
  5. Jurgen zegt

    6 juli 2023 om 17:37

    Van sommige dingen moet je afblijven als tuner..

    Login om te reageren
  6. tortuga zegt

    6 juli 2023 om 18:56

    Kijk zo moet het! Wat een prachtige 911!

    Login om te reageren
  7. rollingstoned zegt

    6 juli 2023 om 20:31

    Lekker ordinair weer.

    Login om te reageren
  8. Stienn zegt

    7 juli 2023 om 07:11

    Wat een beuker van een auto

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North