• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus Masterpiece komt verder op een accu

Auteur: willeme, gepost 10 mei 2023 om 16:57 – 10 Reacties

Brabus Masterpiece

Kijk, een Brabus Masterpiece is ook nog eens heel erg verstandig.

Na de elektrische Carice TC2 is het tijd voor nog een bescheiden elektrische auto. Eentje die volgens zijn makers óók een meesterwerk is. Ja, echt. Dames en heren, maak kennis met de Brabus Masterpiece!

Het modificeren van elektrische auto’s gaat voorlopig nog niet zoals we willen. In veel gevallen is het wat uiterlijke opsmuk en een ander interieurtje, maar wij willen keiharde veranderingen zien qua specs. Kom op, een elektromotor moet toch wel te chippen zijn? Dit lukte agent Schmidt ook in de school-documentaire 22 Jump Street.

Dik basismodel

In het geval van de Brabus Masterpiece zijn we een klein beetje teleurgesteld in de Duitsers, maar ook best wel blij. Dat gaan we je uiteraard allemaal toelichten in dit artikel. De basis van de Brabus Masterpiece is de topversie van de Mercedes-Benz EQS-lijn, namelijk de EQS53 AMG.

Brabus Masterpiece
Brabus Masterpiece
Brabus Masterpiece
Brabus Masterpiece
Brabus Masterpiece

Die is vervolgens door Brabus flink onder handen genomen. Brabus is alweer 15 jaar bezig met het tunen van elektrische auto’s, destijds op basis van diverse Tesla Roadsters. Sterker nog, bij zusterbedrijf Startech kun je terecht voor upgrades aan diverse Tesla’s. Brabus noemt de wijzigingen aan de EQS sportief aerodynamisch met elegante styling. Als dat er staat, dan is het zo, toch?

Velgen Brabus Masterpiece

Het meest in het oog springende detail zijn de gesmede 22 inch Monoblock M-velgen. In dit geval zijn ze zwart, maar van ons mogen ze zilvergrijs zijn. De wielen zijn een verademing, want bij bij veel EV’s zien de wielen er nogal maf uit. Volgens de fabrikant is dat ook vanwege de luchtweerstand en dus de range. Maar die vlieger lijkt niet op te gaan, want de Brabus Masterpiece komt verder op een volle accu!

Brabus Masterpiece
Brabus Masterpiece
Brabus Masterpiece
Brabus Masterpiece
Brabus Masterpiece

Dat komt namelijk door de bodykit van de auto. brabus heeft een complete set ontwikkeld in de windtunnel. Deze bestaat uit een splitter, wat aanzetstukken op de voorbumper, een andere ‘grille’, sideskirts en een hele schattige achterspoiler. Hierdoor daalde de luchtweerstand met 7,2%. En door die lagere weerstand kom je nu verder op een accu.

Prijs Brabus Masterpiece

Dankzij de SportXtra module staat de EQS53 AMG lager op de grond. Voor zakte deze met 15 mm en achter met 20 mm. Zo moet de auto een iets betere stance hebben dan standaard. Volgens Brabus gaat het niet ten koste van het comfort.

Brabus Masterpiece
Brabus Masterpiece
Brabus Masterpiece
Brabus Masterpiece
Brabus Masterpiece

Uiteraard is Brabus Brabus en hebben ze het complete interieur opnieuw bekleed. je zou zeggen dat het niet heel veel beter wordt dan een EQS, maar bij Brabus denken ze er anders over. De prijs van al dit moois is natuurlijk niet mals. De Brabus Masterpiece kost 251.654 euro’s. Daar heb je dus 5 Carice TC2’s voor.

Meer lezen? Dit zijn de 15 dikste sportsedans van de jaren ’90!

Ook interessant!

  • Brabus overtreft Mercedes met de EQS
    Brabus overtreft Mercedes met de EQS
  • Brabus 600 Masterpiece is meesterwerk met pannenkoekvelgen
  • Ajax supporters moeten een Mercedes EQS of EQE kopen!
    Ajax supporters moeten een Mercedes EQS of EQE kopen!
  • Mercedes opent eerste EV-only dealership!
    In deze Mercedes dealer zijn grommende AMG's verboden

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, Elektrisch, EQS, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Voel je manager bij de Albert Heijn met deze bus
Volgend bericht: De Defender Convertible is hier, dankzij Nederlands bedrijf »

Lees Interacties

Reacties

  1. banderas zegt

    10 mei 2023 om 17:32

    Vraag je toch af waarom MB dan niet een betere aero kon creeeren. Ik geloof dit soort verhaaltjes nooit zo. Zulke dikke wielen kosten je best wat range.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      10 mei 2023 om 17:46

      Zal wel een bewussie van Mercedes zijn. Die weten ook dat ze over een jaar of drie of vier met een faceliftversie moeten komen. Dan is staat het wel zo leuk in de folder als je kunt claimen dat de auto aerodynamisch nog efficiënter dan voorheen is.

      Login om te reageren
  2. Richmond zegt

    10 mei 2023 om 18:00

    Geef hem een normale kleur (geen mat) en grijze velgen dan ziet het er beter uit

    Login om te reageren
  3. anthwan zegt

    10 mei 2023 om 19:40

    Al plak je er Amg op er veranderd niks aan deze emotieloze battery.

    Login om te reageren
  4. ericc zegt

    10 mei 2023 om 20:02

    4 Recaro’s ipv de standaard stoelen bespaard ook gewicht. Kom je nog verder! Ze hadden beter heel de elektrische brol eruit gegooid en een V8 ingelegd. Dat is pas tuning!!!!

    Login om te reageren
  5. porker zegt

    11 mei 2023 om 01:22

    Komt ver
    Komt verder
    Hoe ver dan?!

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      11 mei 2023 om 03:34

      Twee keer de helft?

      Login om te reageren
  6. cdlop01 zegt

    11 mei 2023 om 06:37

    Zo geslaagd de nieuwe E klasse en ook S en C zijn zo vreselijk lelijk is de EQ serie van Mercedes-Benz, kwalitatief ook uitermate matig afgewerkt, diverse youtube filmpjes inmiddels over, nje weet niet wat je ziet…. .

    Login om te reageren
  7. Thieuke zegt

    11 mei 2023 om 11:12

    Je kan een ster vervangen door een ‘B’, maar hij wordt er echt niet mooier van… naar mijn mening.

    Login om te reageren
  8. O plaat zegt

    11 mei 2023 om 13:41

    Als je die tweede foto bekijkt van het artikel, voor die poort zou je denken dat het om een Honda civic sedan gaat. Ik wordt niet hebberig van de huidige elektrische wagens. De Audi etron GT is nog mooi te noemen maar onbetaalbaar en de model S valt ook nog mee maar die wordt gemaakt door Elmo en heeft geen interieur.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North