• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus probeert C63 met viercilinder op te leuken

Auteur: RubenPriest, gepost 11 december 2024 om 08:42 – 11 Reacties

Brabus probeert C63 met viercilinder op te leuken

Gaat de Mercedes-AMG C63 S wel overtuigen als Brabus met 730 pk?

Laten we eerlijk zijn. De Mercedes-AMG C63 S is geen hardloper en dat heeft alles te maken met de aandrijflijn. Het verruilen van een dikke biturbo V8 voor een viercilinder plug-in hybride aandrijflijn is bij menig AMG-koper niet in goede aarde gevallen. Misschien kan Brabus de pijn verlichten door de C63 aan te pakken.

Nee, ze hebben geen V8 onder de motorkap geplaatst. Wel hebben ze de aandrijflijn van nog meer peper voorzien. Als dat je iets interesseert. Want het is nu niet zo dat de standaard C63 S met 680 pk op papier iets tekort kwam. Brabus voorziet de C63 S van de PowerXtra B20E-730 upgrade. Zoals de cijfers verraden stijgt het vermogen naar 730 pk. Het pakket is verkrijgbaar voor zowel de sedan als de estate.

Het enige wat Brabus deed was de viercilinder kietelen, want de elektromotor van 2024 pk en 320 Nm is met rust gelaten. Dat betekent dat de vierpitter van 476 pk naar 526 pk werd gebracht. Het koppel stijgt van 545 Nm naar 645 Nm. Uiteindelijk komt het systeemvermogen dus uit op die 730 paarden.

Aan de prestaties ligt het niet. De Brabus C63 S accelereert in 3,2 seconden van nul naar honderd. De topsnelheid is elektronisch gelimiteerd op 280 km/u, de estate mag slechts 270 km/u. Klinkt toch niet als overdadig, ook al heb je 730 pk tot je beschikking.

C63 Brabus
C63 Brabus
C63 Brabus
C63 Brabus

Zelfs met deze tuning gok ik dat je niet onder de indruk bent van de Mercedes-AMG C63 S. De aandrijflijn brengt de nodige beperkingen met zich mee. Niet alleen qua gewicht, maar ook qua topsnelheid. Met 730 pk moet meer dan 300 km/u eenvoudig mogelijk zijn, echter door de plug-in hybride aandrijflijn en het voorkomen van een kokende batterij ligt de beperking op 270 of 280 km/u.

Naast de hardware aanpassingen kun je de C63 van Brabus verder aankleden met allerlei goodies voor het ex- en interieur. Al draagt een aap een gouden ring..




Ook interessant!

  • Mercedes-AMG GT heeft nu een viercilinder!
    Mercedes-AMG GT heeft nu een viercilinder!
  • Dikke korting voor Mercedes-AMG C63 met vierpitter
  • Een C63 AMG die meer waard wordt? (€220.000!)
  • Mercedes-AMG GT 43 is de duurste viercilinder van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, c-klasse, c63, c63s, Mercedes, mercedes-amg, tuning

Vorig bericht: « Vergeet de Valkyrie, Aston Martin Valhalla is hier
Volgend bericht: Jaloers! BMW M4 als politieauto »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    11 december 2024 om 09:32

    Trying to polish a turd . . .

    Login om te reageren
  2. Exit Luminar zegt

    11 december 2024 om 10:09

    Dikke panty.

    Login om te reageren
  3. dare2think zegt

    11 december 2024 om 10:29

    Als Brabus een auto als deze aanraakt, dan is er vaak een versie met ‘800’ in de naam. Brabus C, E, S, … 800. ‘V8’ ‘biturbo’.

    En nu komen ze tot het magistrale getal 730.

    Wat zou er toch aan de hand zijn ;)

    Wat dat betreft een prima titel van het artikel.

    Login om te reageren
  4. maussieknip zegt

    11 december 2024 om 10:47

    Diffuser steekt wel heel erg uit van de zijkant bekeken. Vind ik nu niet bepaald mooi, net of ie met deze diffuser direct aan de Amerikaanse eisen voldoet.

    Login om te reageren
  5. alloallo zegt

    11 december 2024 om 10:55

    De doelgroep van Brabus is nog minder geïnteresseerd in een 4 cylinder, dan de gemiddelde AMG klant.

    Login om te reageren
  6. ouwedibbes83 zegt

    11 december 2024 om 11:10

    Je zou met die 500+ pk die uit de benzinemotor komt toch ook al de 300 km/u moeten kunnen bereiken? Daar is de hulp van de electro motor toch niet voor nodig?

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      11 december 2024 om 11:51

      Dat geeft inderdaad te denken, maar ik vermoed dat de hybride aandrijflijn boven een bepaalde snelheid alleen maar tegenwerkt in plaats dat het iets toevoegt.

      Login om te reageren
  7. mc96 zegt

    11 december 2024 om 13:05

    Ik ben benieuwd wat de gene die bedacht heeft dat het een goed idee was om een 4 pitter in de C63 te leggen nu doet. Chef auto poets bij Mecedes Alaska?

    Login om te reageren
  8. V8Vantage zegt

    11 december 2024 om 14:40

    Vroeger deden ze nog wel eens een motor-swap als ik het me goed herinner…..

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      11 december 2024 om 15:06

      Zou de V8 er nog steeds inpassen dan?

      Login om te reageren
  9. kennone zegt

    11 december 2024 om 14:51

    Ik had serieus de hoop dat Brabus zou gaan stunten met de V8 voor de C, maar helaas.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North