• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vergeet de Valkyrie, Aston Martin Valhalla is hier

Auteur: RubenPriest, gepost 11 december 2024 om 07:30 – 21 Reacties

Vergeet de Valkyrie, Aston Martin Valhalla is hier

De praktischere Aston Martin Valhalla is eindelijk officieel!

Hartstikke leuk natuurlijk, die brute Valkyrie met zijn atmosferische V12. Maar voor het praktische is deze hypercar net een beetje té hardcore. Het geluid zo hard in de cabine dat je een koptelefoon op moet ter bescherming bijvoorbeeld. Nee, de Aston Martin Valhalla is eigenlijk het meer praktische product. Nog steeds bizarre looks, maar een meer bruikbare aandrijflijn.

Het was het jaar 2019 dat Aston Martin met een reeks bizarre concepts de show stal tijdens de autosalon van Genève. Uiteindelijk bleek het financieel allemaal niet zo haalbaar als gedacht en sneuvelden enkele projecten. Twee van die brute concepts hebben het in elk geval tot het productiestadium gehaald. Eerst de Valkyrie en nu is het de beurt aan de Aston Martin Valhalla.

V8 + drie elektromotoren

De Valhalla is een middenmotor supercar met een 4.0 liter V8 met twee turbo’s. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de DBX707 is dit een 817 pk sterke motor met een platte krukas. Er zijn ook nog drie elektromotoren, waardoor het bruikbare systeemvermogen uitkomt op 1.064 pk. Twee elektromotoren bedienen de vooras, terwijl de derde motor de achteras voor zijn rekening neemt.

Je kunt nog geen 14 kilometer volledig elektrisch rijden met deze plug-in hybride. Daar ligt dan ook niet de focus. De elektromotoren dienen de V8 om de bereider van maximale performance te voorzien. Ook gebruikt de auto de elektromotor om achteruit te rijden, de versnellingsbak is niet voorzien van een achteruitversnelling om gewicht te besparen. 0-100 km/u doet de Aston Martin Valhalla in slechts 2,5 seconden. De topsnelheid bedraagt 350 km/u. Het drooggewicht bedraagt 1.654 kg.

Aston Martin Valhalla
Aston Martin Valhalla
Aston Martin Valhalla
Aston Martin Valhalla
Aston Martin Valhalla
Aston Martin Valhalla

In vergelijking met de Valkyrie is het design een stuk rustiger. Toch is het nog steeds een zeer aparte supercar om te zien, vol actieve aerodynamica om je de beste prestaties te geven op straat of op het circuit.

‘Comfortabel’ interieur

In het interieur is het ook wat minder hardcore dan zijn V12 broer. Neem bijvoorbeeld het Bowers & Wilkins audiosysteem, de aanwezigheid van Apple CarPlay en een fraaie afwerking van Alcantara. De carbon kuipstoelen en het F1-achtige stuurwiel maken de Valhalla nog steeds een racer voor op de straat.

Er worden slechts 999 exemplaren gemaakt van de Aston Martin Valhalla. Een prijskaartje is vooralsnog niet gecommuniceerd.

Ook interessant!

  • De 1.000 pk sterke Aston Martin Valhalla komt eraan!
  • Gespot - De nieuwe Aston Martin DB12
  • Echte terreinwagen van Aston Martin op komst
  • Aston Martin bevestigt toekomst Fernando Alonso

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, valhalla

Vorig bericht: « Zware pick-ups van RAM hebben gevaarlijk slechte remmen
Volgend bericht: Brabus probeert C63 met viercilinder op te leuken »

Lees Interacties

Reacties

  1. VonAalscht zegt

    11 december 2024 om 08:03

    Dus achteruit rijden is er niet meer bij wanneer de accu leeg is..?

    Login om te reageren
    • i3bestuurder zegt

      11 december 2024 om 08:43

      Klopt, maar hoe vaak zal dit in de praktijk voorkomen? Nog belangrijker; zou je de auto hiervoor wel of niet aanschaffen?

      Login om te reageren
    • ahs1979 zegt

      11 december 2024 om 08:56

      Voordeel is wel dat er dan ook geen stroom meer is om je video binnenspiegel van beeld te voorzien! Wanneer gaan ze bestelbusjes van deze techniek voorzien?

      Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      11 december 2024 om 11:14

      Zolang de motor loopt zou hij toch voldoende stroom kunnen genereren om met de electro motor stapvoets achteruit te kunnen rijden?

      Login om te reageren
  2. PunicaOase zegt

    11 december 2024 om 08:10

    Leuk speeltje voor op de Ring, maar verder liever een ‘gewone’ Aston..

    Login om te reageren
  3. michelschouten zegt

    11 december 2024 om 08:21

    Ik vind hem vooral van de achterkant en de zijkant vele malen mooier dan de Valkyrie

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      11 december 2024 om 14:35

      Inderdaad veel fraaier, de Valkyrie lijkt meer op een soort skelter. Deze zal trouwens ook in de miljoen(en) gaan kosten.

      @Ruben: bereider = berijder

      Login om te reageren
  4. verdebosco zegt

    11 december 2024 om 09:20

    Zeer mooi hedendaags ontwerp. Van alle kanten en dat is een knappe prestatie. Eigenlijk alleen geëvenaard door de Alfa 33 Stradale, die een mooier interieur heeft maar door de koplampen net iets minder exterieur heeft dan dan deze Valhalla. Een topprestatie die maar eens duidelijk maakt dat smaak niet te koop is. Overigens staat de Lamborghini Temerario bij mij op 3.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      11 december 2024 om 15:02

      Smaak niet te koop, maar vooral ook persoonlijk.

      Want net als jij vind ik deze Aston waanzinnig mooi.
      De Afla die jij benoemd echter waanzinnig lelijk en de Lambo is mwah…

      Login om te reageren
  5. mashell zegt

    11 december 2024 om 09:54

    Geen schoonheid maar Inderdaad een heel stuk minder lelijk dan de Valkyrie. En buitenspiegels in plaats van Tomtoms is ook een verbetering.

    Login om te reageren
  6. petroldrinker zegt

    11 december 2024 om 10:40

    Hier word ik wel heel hebberig van, jammer dat ie wss nooit te betalen zal zijn voor mij…

    Login om te reageren
  7. maussieknip zegt

    11 december 2024 om 10:51

    Ik zou deze verreweg verkiezen boven zijn concurrenten. Wat een schitterende supercar.

    Login om te reageren
  8. enricoscholman zegt

    11 december 2024 om 11:00

    Serieus, bereider?

    Login om te reageren
    • rendomjoeser zegt

      11 december 2024 om 12:29

      Ja. Iemand die bereid is, maar dan ietsje meer.

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      11 december 2024 om 14:36

      Bereid om te racen in luxe 😂😂

      Login om te reageren
  9. joos straetmans zegt

    11 december 2024 om 11:33

    `De elektromotoren dienen de V8 om de bereider van maximale performance te voorzien.`
    De vraag is dus : wie is de bereider en wat wordt hier bereid?

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      11 december 2024 om 12:55

      De V8, die CO2 bereidt..?

      Login om te reageren
  10. ghini zegt

    11 december 2024 om 12:39

    Het heeft even geduurd maar nu is hij er eindelijk. Nu wordt hij “officieel” gemaakt omdat AML geld nodig heeft.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      11 december 2024 om 14:41

      Zal een goede reden zijn inderdaad.
      Met de “massaproducten” leggen ze het af tegen de grote 3 van de sportwagens (Porsche, Ferrari en Lamborghini).

      Login om te reageren
  11. tortuga zegt

    11 december 2024 om 20:12

    Heb een heel groot copy paste gevoel van de AMG one

    Login om te reageren
  12. bmw335d zegt

    12 december 2024 om 06:59

    Dit of een F80, dan koos ik qua design toch voor deze

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North