Zoals je ziet zijn ze zelf ook een beetje verbaasd.
Volgens Mirror is uit onderzoek van Privilege Insurance gebleken dat vrouwen zich op veel fronten veel beter gedragen in het verkeer dan mannen. Een maand lang is onderzocht hoe beide seksen scoren op het gebied van bijvoorbeeld bumperkleven en het gehoorzamen aan snelheidslimieten. Vrouwen scoorden daarbij 23,6 uit 30, mannen bleven hangen op een score van 19,8.
Zo bleek dat meer dan de helft van de mannen geregeld door racet bij oranje verkeerslichten, tegenover slechts 14% van de dames. Een kwart van de heren maakt zich weleens schuldig aan bumperkleven, waar nog geen 10% van de vrouwen dat doet. Ook blijken mannelijke bestuurders zich veel vaker schuldig te maken aan telefoongebruik achter het stuur.
Voor je denkt dat dit onderzoek stiekem is uitgevoerd door Opzij: er waren wel fronten waarop mannen beter scoorden. Met name op het gebied van voertuigbeheersing en over-de-schouder-checken laten we de dames achter ons. Dit waren ook meteen de enige twee van de 14 onderzochte factoren waarop vrouwen het onderspit dolven.
mrniesoe zegt
Haha, leuk geprobeerd Britten, gewoon omdat er een vrouw aan het hoofd van het land staat :p
jrk68 zegt
Ik voorspel heel veel reacties van gekrenkte egootjes….
gop1 zegt
@jrk68: Ik voorspel een enkele butthurt white-knight mangina.
jrk68 zegt
@gop1:
Dank voor het bevestigen van mijn vermoedens….
marc94 zegt
@jrk68: mijn vermoedens die bevestigd zijn in dit onderzoek is dat 100% van de mannen de vragen eerlijk beantwoord heeft en de vrouwen niet.
jensgib zegt
Onderzoekers zijn zeker vrouwen?
lambo4all zegt
Het cruciale punt is hier natuurlijk wat verstaan wordt onder “goed rijden” en “slecht rijden”. Ik heb zo’n gevoel dat met 115 op de rechter baan bij een limiet van 120 hier ondwe goed wordt verstaan.
donvincenzo zegt
@lambo4all: Het lijkt inderdaad zo te zijn dat ze goed rijden gelijkstellen aan je aan de regels houden.
mashell zegt
@donvincenzo: Nou zeg, wie had dat gedacht?
Lijkt me logisch, wie onvoldoende gedisciplineerd is om de regels te volgen daarvan kun je toch niet beweren dat deze goed autorijdt.
C220AMG zegt
@mashell: Niet helemaal mee eens mashell, het volgen van regels betekend niet per definitie dat je goed auto rijd. Volgens mij is vermogen te anticiperen op het verkeer om je heen van een groter belang dan het perfect 50 rijden op een veel te brede weg die ingericht is voor 80. Anyway, mijn punt is dat het anticiperen op situaties een groter belang behartigd, en als je om deze reden de regels moet overtreden, dat niet “bestraft” moet worden met de titel “slechte(re) chauffeur”.
clarkson zegt
@lambo4all: denk ik ook. Nu graag een onderzoek naar wie er beter kan inparkeren.
philipf zegt
Haha, NOT!
rickpetrolhead zegt
”Zoals je ziet zijn ze zelf ook een beetje verbaasd.” Ik wil niet zeuren maar het stuur op de foto zit links… :’) Sorry jongens, moest het even kwijt.
ej20g zegt
@rickpetrolhead: daar gaat de verbazing vooral over bij de vrouw op de foto.;)
Author zegt
@rickpetrolhead: @ej20g zo beter? ;)
Carreza zegt
@mauritsh: nu op jullie Twitteraccount nog… ;)
ej20g zegt
@mauritsh: ik vind helemaal mooi!
rickpetrolhead zegt
@mauritsh: Helemaal mooi.
desjonnies zegt
Douw door zei ik tegen mijn echtgenote kan nog net
En dan voor drie seconden tijdwinst een ongeluk riskeren ? was het antwoord.
Vrouwen, maar ze had wel gelijk !
Heb haar ook geleerd GAS te geven tijdens inhaal manoeuvres,niet links te blijven plakken, nou het lijkt Liane Engeman wel, die rechtervoet gaat Joep naar beneden en de Twingo wordt goed in zijn nieren gezeten
Parkeren gaat rustig, rijden beheerst, altijd dimlicht aan, ja vrouwen gaan meer op zeker dan mannen 100%
blackie zegt
Voorzichtiger rijden betekent niet direct dat ze beter rijden.. ;)
autofanaat11 zegt
-edit: check, aangepast-
lekbak zegt
Een goede chauffeur heeft maar 2 dingen nodig. Inzicht en voertuigbeheersing. Je kunt aan de hand van statistieken niet beoordelen of iemand goed rijdt of niet.
ej20g zegt
@lekbak: en een goede zelfbeheersing kan ook geen kwaad.
desjonnies zegt
@lekbak:
Volgens boekhouders en verzekeraars (die de baas zijn tegenwoordig) kan dat wel, kijk maar naar de gezondheidszorg, ze weten het beter dan de gemiddelde arts of specialist !
Dat komt natuurlijk omdat statistieken heel eenvoudig te manipuleren zijn.
desjonnies zegt
Ondertussen zit ik mijn hersens (voor zover aanwezig) te pijnigen wie deze heerlijk vale Britse actrice ook alweer is (rooien en valen zijn donderstralen)
Speelde in detective series maar niet Taggert of zo en ook niet die serie met dat oude bessie dat in een blauwe Land Rover rijdt
gop1 zegt
Iedereen weet natuurlijk dat dit totale quatsch is. Vrouwen hebben geen enkel idee waar ze nou precies mee bezig zijn. Tot nu toe was elke keer dat ik in gevaar ben gebracht de veroorzaker een vrouw. Dat is gewoon een objectieve constatering.
Dutchdriftking zegt
Hebben ze stoeprand schade op velgen en parkeerkrassen ook meegenomen in het onderzoek?
faalhaas zegt
Gaan we weer, oud verhaal.
Er rijden gemiddeld meer mannen, en die rijden gemiddeld ook meer kilometers per jaar.
En dan iets met verkeersinzicht, doorstroming en voertuigbeheersing en lalalala.
mashell zegt
@faalhaas: en aan de andere kant. Mannen zitten vol testosteron en daarvan ga je ook niet beter autorijden dus dat vrouwen in het voordeel zijn is logisch.
jrk68 zegt
@faalhaas:
Petjes zijn zelden tot nooit vrouwen.
We weten allemaal hoe slecht die mafkezen rijden en dat is dus niet best voor de statistieken.
Als je denkt dat die types hier al een plaag zijn zou ik fijn aan deze zijde van het kanaal blijven..;-)
Dev zegt
De omgevingsfactoren rekenen ze weer niet mee. Als er weer een muts loopt te aarzelen, facebook/makeup aan het checken is, faalt met inparkeren en files veroorzaakt, zal zij misschien niet direct in gevaar zijn, maar alle andere mensen wel.
frietjemet zegt
Kunnen ze onderzoekers welke met dit soort onbenullige info aan komen zetten niet gewoon een uitkering geven, en in een duinrell-vakantiehuisje stoppen? Dat er voor zoiets mensen betaald worden, wat een weggeworpen geld.
moveyourmind zegt
Brits onderzoek…..
Als de betrouwbaarheid van het onderzoek net zo hoog is als de betrouwbaarheid van de auto’s die ze maken zegt mij de uitkomst niets.
lucas23 zegt
Zodra er een gevaarlijke/tricky situatie ontstaat begint de voertuigbeheersing van de man te tellen. Ze zouden eens moeten onderzoeken hoeveel % vd gevaarlijke situaties bij vrouwen vs mannen leiden tot een ongeluk:)
norge zegt
Tuurlijk rijden vrouwen beter dan mannen, mijn vrouw rijdt fantastisch…….Bevestiging genoeg Jean?
jobberns zegt
Ik ken wel een paar vrouwen die goed kunnen rijden… Maar ik ken er ook heel veel (meer) die echt voor geen meter kunnen rijden…
gtwillem zegt
De eeuwenoude discussie!
Volgens mij is het maar net hoe je het onderzoek uitvoert om te kijken wie beter is.
Mijn theorie over wie beter is, is eigenlijk simpel. De gene doe het meeste ervaring heeft. Simpel. Op de IVA (jaaaaren geleden, we hadden nog guldens…) heb ik bij veel jongens in de klas gezeten die nét hun rijbewijs hadden (en een 328i, Golf VR6, Boxster…). En het was doodsangsten uit staan. Vrouwlief daarentegen rijdt behoorlijk goed. Evenals mijn moeder. Maar een vrouwelijke collega van mij deed mij zelfddoding overwegen (anders deed zij het wel…).
Kortom: zinloos onderzoek, leuke discussie.
db87 zegt
Want vrouwen maken minder kilometers.
Altijd leuk die onjuiste conclusies, zoveelste bullshit onderzoek…
5cilinder zegt
Ik ken ook vrouwen die mijn inziens goed kunnen rijden, wat niet raar is natuurlijk, maar deze vrouwen zouden dit onderzoek voor de vrouw niet beter uit laten pakken.
fmgarcia zegt
Lekker makkelijk, begint al met het stuur aan de andere kant..
Onehp zegt
50% van de mannen rijden slechter dan 50% van de vrouwen. En de andere 50% van de mannen rijdt beter dan 100% van de rest m/v. 10% van de eerstgenoemden verpesten het voor alle anderen en geven mannen een slechte naam. Geen geduld, geen afstand houden, reageren op anderen hun fouten, meer risico nemen dan ze kunnen inschatten en beheersen en afhankelijk van anderen om hun fouten te compenseren. 88% van de bijna ongelukken en 79% van alle ongelukken zijn het twee van die categorie die elkaar tegenkomen in het verkeer.
biohazardracer zegt
Lekker belangrijk!!! Is dat onderzoek alleen daar uitgevoerd? Dan ben ik weleens benieuwd hoe dat hier zit.
mrrallycross zegt
Dat is niet beter rijden. Dat is beter de regeltjes handhaven.
e1000bmw zegt
Het is een Brits onderzoek. We kennen allemaal de reputatie van Britse onderzoeken als het om betrouwbaarheid en validiteit gaat…
desjonnies zegt
@e1000bmw523i:
EU ” kwaliteit “?
Weet je ik begin zo langzamerhand niets meer te geloven !
e1000bmw zegt
@desjonnies: nooit zomaar iets geloven. Notabene je eigen motto…
racenderechter zegt
De titel van de conclusie van dit onderzoek moest zijn;
Vrouwen houden zich beter aan de verkeersregels.
Dat is toch wat anders dan goed kunnen rijden…