• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Broekhuis neemt VAG-dealer Martin Schilder over

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 5 december 2017 om 13:06 – 31 Reacties

Broekhuis neemt VAG-dealer Martin Schilder over


Het borrelt bij de binnenlandse autodealers.

De Broekhuis Groep heeft vanochtend bekendgemaakt dat het begin volgend jaar, op 1 januari, een ander groot familiebedrijf overneemt. Beide dealers hebben een principeovereenkomst bereikt, waaruit blijkt dat Broekhuis de aandelen van Martin Schilder zal opkopen, waarna ze zich samen zullen voegen.

Dit is een behoorlijke stap voor Broekhuis, die zelf vooral in Midden-Nederland gevestigd is. Het autodealernetwerk versterkt hiermee haar positie in Noord-Holland en neemt tevens de merken Fiat, Audi en Volkswagen van Martin Schilder over. Broekhuis neemt overigens vrijwel alle activiteiten van het bedrijf over en laat alle 350 medewerkers meeverhuizen, waarna er in totaal zo’n 1.400 mensen voor zullen werken. Leasemaatschappij Leasevisie, eerder van Martin Schilder, blijft echter bij Noordlease. Laatstgenoemde nam de leasemaatschappij eerder deze maand over.

Naast het feit dat de autoverkoper haar positie versterkt door voortaan meer merken (tevens ook de bedrijfswagens) aan te bieden en zich te vestigen in andere gebieden, zal het zich qua activiteiten nog verder uitbreiden. Martin Schilder hield zich namelijk ook bezig met o.a. verzekeringen, schadeherstel en autoverhuur en daar wordt nu nog verder op doorgebouwd. De geschatte omzet zal hiermee stijgen naar zo’n € 780 miljoen.

Ook interessant!

  • De DBX redt Aston Martin van de ondergang
  • Europese autoverkoop in mineur
  • Autoverkoop Europa op een dramatisch dieptepunt
    Autoverkoop Europa op een dramatisch dieptepunt
  • Dealers verdienen schandalig veel geld door tekorten
    Dealers verdienen schandalig veel geld door tekorten

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, dealers, geld, overname, vag

Vorig bericht: « BMW introduceert nieuwe modellijn
Volgend bericht: Spyker zwaait C8 Aileron gedag met 3 gelimiteerde exemplaren »

Lees Interacties

Reacties

  1. ihrte zegt

    5 december 2017 om 13:11

    Jammer, mijn persoonlijke ervaringen met Broekhuis zijn ronduit slecht. Dat Martin Schilder zich überhaupt wil over laten nemen door zo’n naam.

    Login om te reageren
    • sportstand zegt

      5 december 2017 om 13:20

      @ihrte: Ja, want de ervaring van 1 persoon zijn ook leidend voor een miljoenen deal! ;)

      Login om te reageren
      • ihrte zegt

        5 december 2017 om 13:22

        @sportstand: Dat schets ik niet. Zal er alleen niet meer komen als het straks Broekhuis is!

        Login om te reageren
        • sportstand zegt

          5 december 2017 om 13:26

          @ihrte: Zo vatte ik het wel op, maar prima. Ik lees wel dat de mensen gewoon meeverhuizen. Daarnaast zijn er ook mensen zat die positieve ervaringen met Broekhuis hebben!

          Login om te reageren
          • ihrte zegt

            5 december 2017 om 13:30

            @sportstand: daar heb je ongetwijfeld gelijk in.

            Login om te reageren
          • ronnys zegt

            5 december 2017 om 14:41

            @sportstand: Ik ken echter meer negatieve verhalen als positieve. Problemen gewoon niet oplossen maar gewoon weer naar huis sturen met de opmerking niets aan de hand. Niet elke vestiging heeft een hoofdmonteur die problemen mag vast stellen. Die moet vaak eerst langs komen voor een diagnose voor er wat aan de auto mag gebeuren.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              5 december 2017 om 15:56

              @ronnys: dat klinkt geweldig! Alttijd een specialist laten onderzoeken in plaats van trail en error op kosten van de klant. Als de motor niet lekker loopt: vervangen we eerst de bougies, helpt dat niet dan vervangen we kabels, dan vervangen we de accu, dan vervangen we het motormanagement, dan vervangen het motorblok. De klant betaalt voor nieuwe bougies, nieuwe kabels, nieuwe accu, nieuw motormanagement, nieuw motorblok, allemaal met irbeidsuren terwijl het gewoon een slecht massa contact is.

              Login om te reageren
              • shadowbroker zegt

                5 december 2017 om 16:43

                @mashell: Helaas gaat het in de meeste gevallen wel zo. Daarom, zorg ervoor dat je een monteur kent.

              • pa045 zegt

                5 december 2017 om 17:52

                @shadowbroker: en waar denk je dat een monteur overdag werkt? Tenminste een serieuze.

    • Dutchdriftking zegt

      5 december 2017 om 13:20

      @ihrte: Over Martin Schilder hoor ik overigens ook lang niet altijd positieve verhalen. De meeting bij Martin in Alkmaar is wel altijd geweldig.

      Login om te reageren
    • tenaci zegt

      5 december 2017 om 13:49

      @ihrte: Martin Schilder sluit een deal, krijgt z’n centen, zorgt dat z’n medewerkers hun baan houden (vooralsnog tenminste zo te lezen) en taait zelf af. Wat zal hem dan de reputatie van de overnemende partij schelen. Daar mogen de OR en de vakbonden zich druk om maken. Bovendien, zo’n slechte naam heeft Broekhuis helemaal niet.

      Login om te reageren
      • hollandbest zegt

        6 december 2017 om 02:34

        @tenaci: Martin is al een tijdje met pensioen

        Login om te reageren
    • dennis_schellekens zegt

      5 december 2017 om 13:54

      @ihrte: Tsja dat heb ik met Martin Schilder in Haarlem. Die mijd ik ook als het even kan. Dus zegt allemaal niet zoveel.

      Login om te reageren
      • Calimero zegt

        5 december 2017 om 16:34

        @dennis_schellekens: Martin Schilder heeft zelf ook verschillende overnames gedaan, ook in jouw regio. Denk aan Auto Brinkmann Haarlem (VW/Audi), auto Rotteveel (Seat) en nog een aantal voormalig dealers.
        Sommige dealerholdings moeten er ook voor waken niet te groot te (willen) worden.
        Toen Koops-Furness omviel waren in grote delen van Nederland van de ene op de andere dag geen Nissan, Volvo , Fiat, Mitsubishi dealers mee. En ook een aantal andere merken die door hen werden gevoerd. Ook zij hebben in de loop van de jaren veel dealers over genomen.

        Uiteindelijk kun je straks alleen nog een nieuwe auto of jonge occasion kopen bij een merkdealer die onderdeel is van een zeer grote keten.

        Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      5 december 2017 om 14:35

      @ihrte: What’s in a name?

      Login om te reageren
    • beetec zegt

      5 december 2017 om 21:27

      @ihrte: +1 Broekhuis Enschede BMW. Tijdens de verkoop allemaal amikaal en kan alles. Wanneer je na de verkoop om service vraagt is dezelfde verkoper een totaal anders persoon en geeft niet thuis. Echt een vreemde ervaring. Ik geef toe, dit is een enkel geval en Broekhuis is een groot bedrijf maar voor mij reden genoeg ze te mijden.

      Login om te reageren
  2. dijan zegt

    5 december 2017 om 13:28

    Geloof niet dat er een dealer is die alleen positieve reacties krijgt. Zal ook aan het personeel liggen dat er werkt.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 december 2017 om 13:55

      @dijan: Ik ken wel een aantal dealers waarover ik alleen maar positief kan zijn. Iedere keer als ik zaken met ze doe, voel ik me binnen de kortste keren fantastisch.

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        5 december 2017 om 16:25

        @berlinetta: hehehe

        Login om te reageren
  3. munchburg zegt

    5 december 2017 om 13:56

    Naar mijn mening een goede zet van Martin Schilder, omdat de fabrikanten sturen naar minder dealers.

    Login om te reageren
  4. desjonnies zegt

    5 december 2017 om 14:07

    Er zit gewoon geen muziek meer in auto’s: de marges zijn flinterdun, de onderhoud intervals worden steeds langer en het interweb is bezig de afdeling ‘handel’ grondig te verramponeren.
    Consumenten lopen bij je weg voor € 300 prijsverschil, maar als ze de wagen ergens anders gekocht hebben, mag jij als merk dealer wel de garantie sores voor een ander opknappen.
    De autobranche heeft een schitterende toekomst achter zich.
    En allemaal bijdehante bandentrappers die Ome Loek meenemen die ervan overtuigd is dat’íe zakelijk is
    .

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      5 december 2017 om 16:05

      @desjonnies: de concurrentie van het internet is maar een deel van de oorzaak. Dat de consument al jaren achtereen hard wegloopt van de merkdealers, heeft alles te maken met de attitude en het prijsbeleid wat deze dealers er op na houden: het bizarre uurtarief van de monteurs, de idiote marges op ‘originele’ onderdelen, de kleine lettertjes in de garantievoorwaarden en de hautaine houding dat “je blij mag zijn dat de dealer aan je auto wil werken” heeft ze veel meer kwaad gedaan dan de dealers willen en zullen toegeven.

      Een goede (merk)dealer geeft niet de schuld aan het internet; die gebrúikt dit medium juist. Een goede website, met duidelijke prijzen en voorwaarden, kan je verkoop zeker ondersteunen. Míjn eigen garage voor het onderhoud koestert z’n positieve reviews door de klant daarvoor persoonlijk te bedanken en benadert de klager van een slechte review om de problemen op te lossen.

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        5 december 2017 om 16:27

        @RRRobert: amen. Beetje met de tijd mee gaan is wel gewenst. Met het vingertje wijzen kunnen we allemaal, kijk eens naar Uber in de taxi branche. Moord en brand werd er geschreeuwd, vergetende dat ze zelf jarenlang niet innovatief zijn geweest.

        Login om te reageren
  5. connielingus zegt

    5 december 2017 om 15:03

    Wie neemt wie over? Nooit van gehoord…

    Login om te reageren
    • smoked zegt

      5 december 2017 om 20:12

      @connielingus: Kom eens onder die hunnebed vandaan…

      Login om te reageren
  6. wimof zegt

    5 december 2017 om 17:16

    In België loopt het ook zo, grote dealers die een meerderheidsparticipatie in een aantal kleinere dealers kopen.
    Het is niet meer doenbaar, ze,we,ik houden onze kop niet meer boven water.
    En waardoor (grootheidswaanzin in een overtreffende trap).
    De showrooms kosten gewoon te veel en de werkplaats moet bijspringen om die te bekostigen.
    De contactpersonen zijn niet altijd bekwaam, gemotiveerd.
    En verkopers hebben veelal iets hautain.
    En voor de grote groepen is de klant gewoon het middel.
    Liefde voor het vak is gesmolten als sneeuw voor de zon.

    Login om te reageren
  7. sr20det zegt

    5 december 2017 om 17:35

    Had wel verwacht dat Heron de hele tent van Martin zou overnemen eerlijk gezegd.

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      5 december 2017 om 18:51

      @sr20det:
      Inderdaad, de Stern-Groep (Heron) is ook een kapitaalkrachtig clubje.
      En anders de Van Mossel groep, die hebben in die regio alleen Peugeot. Daar zou VW / Audi mooi bij gepast hebben.

      Login om te reageren
  8. tarquesh zegt

    5 december 2017 om 19:14

    Dealers, je kan er een boek overschrijven.

    Wat ik opvang is dat ze vooral duur zijn.
    Ik heb mijn auto er ook in onderhoud, en ik weet dat ik net zoveel betaal als een Porsche Cyman voor een beurt, dus zal ik straks niet meer schrikken voor onderhoud als ik Porsche rij.

    Login om te reageren
  9. hollandbest zegt

    6 december 2017 om 02:33

    Nou dan kan die Martin Schilder kentekenreclame er ook mooi vanaf

    Login om te reageren
  10. freshlife zegt

    6 december 2017 om 07:10

    Vergeet nooit dat pa een nieuwe 4 serie bestelde bij broekhuis almelo. Bij aflevering krasje op achterklep en achterruit, kenteken niet recht geplakt….. Als je een nieuwe auto komt ophalen zijn dat net de details die er toe doen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North