• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker zwaait C8 Aileron gedag met 3 gelimiteerde exemplaren

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 5 december 2017 om 14:02 – 47 Reacties

Afbeelding Spyker zwaait C8 Aileron gedag met 3 gelimiteerde exemplarenAfbeelding Spyker zwaait C8 Aileron gedag met 3 gelimiteerde exemplarenAfbeelding Spyker zwaait C8 Aileron gedag met 3 gelimiteerde exemplaren

Spyker zwaait C8 Aileron gedag met 3 gelimiteerde exemplaren
Waar komt Victor Muller nu weer mee op de proppen?

We horen al een tijdje niets van Spyker, sinds de plotse samenwerking met Koenigsegg. Terwijl de Zweden vrolijk bezig waren met het breken van verschillende records, hoorden we bijzonder weinig van de formatie van Victor Muller. Nu het bedrijf eindelijk met nieuws komt, weten we echter niet precies of we erom moeten juichen.

Met het einde van de C8 Aileron in zicht, die meer dan 7 jaar geleden zijn debuut maakte, besluit Spyker om er nog maar even drie unieke modellen uit te knallen. Sterker nog, deze drie zullen de laatste van deze generatie zijn, voordat de sportwagenfabrikant er vanaf ziet. We wisten niet eens dat er nog Spykers gemaakt worden, laat staan dat ze afgeleverd worden. We nemen dit bericht dan ook met een korreltje zout.

Maar goed, de drie wagens worden elk in een eigen kleurstelling aangeboden en krijgen de LM85 trim. De eerste van de drie wordt gekleurd in Jet Black en krijgt rode accenten, terwijl de tweede deze kleurcombinatie juist omkeert. De derde en laatste maakt zich herkenbaar door eveneens gebruik te maken van Jet Black, al zijn de accenten hier goud in plaats van rood.

In het bericht over deze laatste drie wagens stuurde Muller nog wat woorden de wereld in:

“Every Spyker we ever built is unique and exclusive, but the last three Spyker C8 Aileron’s that we will build truly demonstrate the level of bespoke craftsmanship that the Spyker brand is all about. It is a dignified departure of the Audi powered Aileron’s and a worthy step toward the third generation Spykers, the Spyker C8 Preliator. We designed these three cars in partnership with Milan-Morady of Luxembourg and the result is exceptional.”

Zoals Muller zelf al aangeeft zullen dit voorlopig de laatste door Audi aangedreven Spykers zijn. Blijkbaar had men nog een drietal blokken over, evenals een drietal bodies… Het betekent echter dat de drie auto’s net zoals voorheen gebruik maken van de supercharged 4,2-liter V8, die goed is voor ongeveer 525 pk en 600 Nm aan koppel. De C8 Aileron schakelt via een zestraps automaat en doet er 3,7 seconden over om de 100 km/u te bereiken.

Overigens is dit bericht hoogstwaarschijnlijk niet iets waar eventuele klanten op zitten te wachten. Het is allemaal heel leuk en aardig dat Spyker nog even snel een drietal overgebleven wagens de wereld in slingert, maar waar blijft die opvolger?

Met dank aan Wouter voor de tip!

Ook interessant!

  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Victor Muller vindt geld voor Spyker, maar nog niet genoeg
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Erop of eronder: flikt Victor Muller het voor de zoveelste keer?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

aileron, c8, Spyker, victor-muller

Vorig bericht: « Broekhuis neemt VAG-dealer Martin Schilder over
Volgend bericht: Eerste Saab 9-3 van NEVS rolt van de band »

Lees Interacties

Reacties

  1. adamdaga zegt

    5 december 2017 om 14:08

    ???

    Login om te reageren
  2. Breinstein zegt

    5 december 2017 om 14:09

    Ze hebben deze keer niet eens meer geprobeerd om een oud lijk op te warmen en zijn niet verder gekomen dan wat knip en plak werk in Paint.

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      5 december 2017 om 14:58

      @breinstein: Ik denk wel dat dit een bijzonder gelimiteerd productie-aantal gaat worden. Ik gok op een limited edition van 0 exemplaren. Exclusiever kan niet!

      Login om te reageren
      • Breinstein zegt

        5 december 2017 om 15:33

        @donvincenzo: je krijgt ‘m straks als gift in Need for Speed, zodat toch nog iemand dat ding heeft kunnen gebruiken.

        Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    5 december 2017 om 14:14

    Oh man. Dit had toch een stuk mooier gekund? Zeker voor Spyker zijn doen. Onlangs nog het filmpje van Doug Demouro bekeken over de Spyker C8 en toen bedacht ik me weer eens wat een mooi ding dat eigenlijk is. Dan is bovenstaande gewoon een belediging.

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      5 december 2017 om 15:26

      @viezefreddyw: Jep, same here. Alles is ‘allumenum’….. ?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        5 december 2017 om 15:51

        @tenaci: Haha precies! Hij weet dat toch heel goed en leuk te presenteren. Veel humor. Droge humor vooral.

        Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      5 december 2017 om 15:55

      @viezefreddyw: alleen wel jammer van het ontbreken van het spyker stuurtje in het demuro filmpje

      Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      5 december 2017 om 17:09

      @viezefreddyw: helemaal mee mee eens. Echt heel jammer dat er niks gebeurt met de unieke en ontzettend herkenbare designtaal van Spyker. Spyker zou het Nederlandse Pagani moeten zijn.

      Login om te reageren
  4. centric zegt

    5 december 2017 om 14:18

    Heeft die man nou niemand in zijn omgeving die hem (terug) in de realiteit kan brengen? Dit is niet eens per se een lelijk ontwerp, maar er is gewoon onvoldoende interesse in zijn product(en).

    Login om te reageren
    • centric zegt

      5 december 2017 om 14:37

      ’truly demonstrate the level of bespoke craftsmanship that the Spyker brand is all about’

      Laat me niet lachen, ik me foto’s herinneren over de lelijke afwerking, en de berichtgeving over de werknemers die naar de bouwmarkt werden gestuurd om boutjes en moertjes te kopen om dat ding in elkaar te knutselen omdat de leveranciers niet meer wilden leveren vanwege betalingsachterstanden

      Login om te reageren
  5. freeze zegt

    5 december 2017 om 14:26

    Dit zijn dan ook de enige 3 geproduceerde Ailerons?!

    Login om te reageren
  6. yellowcab zegt

    5 december 2017 om 14:31

    Als het écht ‘bespoke craftmanship’ is, mag je toch zeker zelf wel uitzoeken in welke lelijke kleurstelling je je Aileron wil..?

    Login om te reageren
  7. harrie zegt

    5 december 2017 om 14:33

    Geld voor zijn volgende luchtkasteel is op, dus nog snel ff drie oude lijken opwarmen en cashen.

    Login om te reageren
  8. jaso013 zegt

    5 december 2017 om 14:33

    Jammer van de auto’s maar we kunnen en willen deze man toch niet meer serieus nemen?!

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    5 december 2017 om 14:34

    Die laatste, een gouden grille… De sjeiks zullen hier wel allemaal een bollend jurkje van krijgen. Als het geen fotosjop was, stond dit ding nu al in Dubai te shinen.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      5 december 2017 om 20:38

      @berlinetta: bollend jurkje :’)

      Login om te reageren
  10. pjotr zegt

    5 december 2017 om 14:37

    Het verbaast mij dat daar ueberhaupt nog auto’s gebouwd worden?

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      5 december 2017 om 15:32

      @pjotr: Nou ja.. gebouwd? Voorlopig zijn het gewoon photoshopjes ;)

      Login om te reageren
  11. lodewijkeb zegt

    5 december 2017 om 14:43

    Waarschijnlijk hadden ze nog 3 auto’s onder een dikke laag stof staan…. Hadden mooie barnfinds kunnen zijn over 50jaar ?

    Login om te reageren
  12. Jochempie zegt

    5 december 2017 om 14:45

    Die laatste drie auto’s zijn waarschijnlijk nummer twee, drie en vier.

    Login om te reageren
  13. trustmeiamanengineer zegt

    5 december 2017 om 14:46

    Prachtige wagens, maar niet in deze wanstaltige kleurstellingen… Gelukkig blijft het (voorlopig) bij een goedkope render. Ik ben wel echt benieuwd of er nou ooit nog een wagen (of vliegtuig ding) van de band gaat rollen. Én of Christian von Koenigsegg al spijt heeft…

    Login om te reageren
  14. potver7 zegt

    5 december 2017 om 14:51

    Ben wel benieuwd in welk opzicht deze drie exemplaren gelimiteerd zijn…?

    Login om te reageren
  15. Edge zegt

    5 december 2017 om 14:55

    Is er buiten de beursvoeren en demowagens om ook maar één C8 Aileron gespot? Overigens wel jammer dat zo’n prachtige bolide zo’n graflelijk uitzwaaimodel krijgt. En die opvolger is ook al een stuk minder mooi…

    Login om te reageren
  16. mashell zegt

    5 december 2017 om 15:01

    Als je nadat je al voldoende in minder risicovolle dingen zoals Staatsobligaties van Venezuela en Bitcoins hebt geinvesteerd dan zou je gok kunnen wagen om een aanbetaling te doen op een van deze wagens.

    Login om te reageren
    • shadowbroker zegt

      5 december 2017 om 18:33

      @mashell: Een aanbetaling van een euro kan die krijgen

      Login om te reageren
  17. poes zegt

    5 december 2017 om 15:02

    Doozonde dat Spyker op z’n ‘idiote’ manier bestuurd werd. De Aileron had naar mijn mening absoluut potentie. Echt afwijkend van al het andere. Ik vond het een pláátje!

    Moet je de details zien, is toch prachtig…

    http://www.spykercars.com/media/sample-interior-6.jpg

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      5 december 2017 om 15:07

      @poes: Jij ziet details.
      Ik zie een standaard ijzeren-plaat waar je makkelijk gaatjes in kan boren zodat je er aftermarket klokkies, roostertjes en knopjes in kan hangen.
      Maar goed, zelfs met die trucs heeft Spyker het niet gered.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        5 december 2017 om 15:29

        @gregorius: Ik vind het een gave look, maar qua r&d heeft het inderdaad geen reet gekost.

        Login om te reageren
      • tenaci zegt

        5 december 2017 om 15:40

        @gregorius: ho ho, niks standaard knopjes en roostertjes, alles werd uit massief aluminium gefreesd!

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        5 december 2017 om 16:25

        @gregorius: Haha als je het zo stelt. Ik vind het zelf erg fraai, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het geen drol kost om dit te maken.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          5 december 2017 om 16:39

          @berlinetta: Om te maken wel, om te ontwerpen niet.

          Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      5 december 2017 om 15:14

      @poes: Het kan nog mooier als je het mij vraagt. https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/a2/81/20/a281202b16ebf8a8c52b115c44f7e919.jpg

      Login om te reageren
  18. pindakoning zegt

    5 december 2017 om 15:04

    Normaal ben ik redelijk optimistisch, maar als ik iets over Spyker hoor denk ik altijd: eerst zien dan geloven

    Login om te reageren
  19. gregorius zegt

    5 december 2017 om 15:04

    Als je op de website kijkt van die Milan-Morady, zie je (behalve wat niet-werkende links) voornamelijk lederen spullen van dieren die eigenlijk niet voor lederen spullen gebruiken zouden moeten worden.
    En..
    … iPhone hoesjes met glimmend Mansory achterop.
    Verklaart een hoop!

    Login om te reageren
  20. tenaci zegt

    5 december 2017 om 15:35

    Lijken wel screenshots uit zo’n racegame van vroegah, waar je zelf je ‘decals’ kon kiezen.

    Login om te reageren
  21. Dutchdriftking zegt

    5 december 2017 om 15:46

    Ze hadden nog 12 banden over uit 2009?

    Login om te reageren
  22. connielingus zegt

    5 december 2017 om 15:53

    Ff ombouwen tot Spijkstaal. Daar zijn misschien nog wel 3 klanten voor te vinden.

    Login om te reageren
  23. MaartenD zegt

    5 december 2017 om 15:56

    Ik begrijp dat Victor M. het boek photoshop voor dummies gekocht heeft?

    Login om te reageren
  24. sameshitdifferentday zegt

    5 december 2017 om 16:47

    Als er nou een koenigsegg motor in gehangen werd…. dit is zo geen waardig afscheid van het verleden.

    Login om te reageren
  25. peterpann3nkoek zegt

    5 december 2017 om 16:55

    Okee, iedereen vind em lelijk, doe mij maar de zwarte met rode accenten, graat voor 100 euro aangezien zo te horen toch niemand em wil. Ik rij wel als reclame voor spyker. Bellen mag, whatsapp ook, ben nog jong dus vergeet elke dag op mn mail te kijken. Alvast bedankt victor

    Login om te reageren
    • peterpann3nkoek zegt

      5 december 2017 om 16:56

      @peterpann3nkoek: graag*

      Login om te reageren
  26. krissie zegt

    5 december 2017 om 17:25

    Met de verdiende cash gaat vm schoon schip maken met z’n toeleveranciers. Oh wacht…

    Login om te reageren
  27. cloverleaf zegt

    5 december 2017 om 17:34

    Misschien omdat ik dronken in de apres ski sta… maar ik vind die rooie met zwarte accenten übergeil!!!

    Login om te reageren
  28. schreute01 zegt

    5 december 2017 om 18:49

    Tja. Moeder Muller was het zat. Die 3 motorblokken in de schuur. De kinderfietsjes konden er niet eens meer bij. Na 5 jaar zeuren stelde ze een ultimatum: die blokken er uit of ik er uit! Dit was het compromis van Vic. Wéér een paar jaar gewonnen. Handige knul!

    Login om te reageren
  29. Regenpijp zegt

    5 december 2017 om 21:18

    Voor m’n gevoel kan er zoveel meer uit Spyker gehaald worden. De C8 en haar afgeleiden concepten (C12 Zagato/La Turbie) waren stuk voor stuk unieke auto’s. Daar kon men echt op voortborduren. Nu blinkt Spyker uit in luchtkastelen.

    Login om te reageren
  30. martijndh zegt

    5 december 2017 om 22:47

    Net als zo velen vraag ik me af. Is er daadwerkelijk ook maar 1 de weg op gegaan. De wagen vind ik erg mooi. Zonde dat het zo’n zooitje is geworden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North