• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BYD wil groter zijn dan Toyota in 2025

Auteur: robbie, gepost 20 september 2009 om 13:01 – 28 Reacties

BYD F1 kopie van Toyota Aygo

“It’s our company’s long-term target, to be China’s No. 1 automaker by 2015 and to be the world’s leading car maker by 2025” Je kan zeggen over die ‘rare’ Chinezen wat je wil, maar uitgesproken ambities hebben ze wel! BYD (Build Your Dreams) is groot geworden als producent van accu’s (handig met al die hybride’s en elektrowaggie’s) en sinds een aantal jaren bouwen kopiëren ze ook zelf auto’s. En blijkbaar hebben ze de gezonde ambitie om de grootste autoproducent te wereld te worden.

Hoewel BYD pas is opgericht in 1995 en BYD Auto pas in 2003 is het ze toch al gelukt om een van de grootste accu producenten te worden. En daarnaast hebben ze ook al meerdere hybride en plug-in hybride modellen op de market gebracht. Daarmee hebben ze toch mooi gevestigde namen als GM en Toyota verslagen.

Heb je nog meer bewijs nodig? De Amerikaanse investeerder heeft al enige tijd een aandeel in BYD en in een jaar tijd heeft hij daarmee al $1 miljard verdiend (op papier). En zelfs Volkswagen heeft al een samenwerkingsverband gesloten met BYD. Het lijkt er dus op dat dit een partij is waar we zeker rekening mee moeten gaan houden in de toekomst. In Nederland zal BYD geimporteerd gaan worden door het Haagse AutoBinck Holding. (via: chinacartimes.com)

Denk jij dat het ze gaat lukken? Persoonlijk geef ik ze wel een kans om zeker flink te groeien. Helemaal als ze leren om zelf auto’s te ontwerpen (of wat Europese merken kopen).

Ook interessant!

  • Toyota Prius krijgt waterstofmotor
    'Toyota Prius krijgt waterstofmotor in 2025'
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

BYD, China, Toyota

Vorig bericht: « IAA 2009: De lekkerste supercars op een rijtje
Volgend bericht: Klinkt goed! Bugatti Veyron met QuickSilver uitlaat »

Lees Interacties

Reacties

  1. Buyck zegt

    20 september 2009 om 13:05

    De toekomst van de autoindustrie is zeker meer Chinees “NO DOUBT” Het gaat daar bliksemsnel en als je hun overnames in de gaten houd zeker!

    Login om te reageren
  2. bpc zegt

    20 september 2009 om 13:06

    op en top chinees
    1ste foto: aygo met ander logo
    2de foto : suzuki liana met ander logo
    3de foto lexus ls met ander logo

    en dat wil de grootste autoproducent op aarde worden eerst zien en dan geloven

    Login om te reageren
    • carwoman-ilse zegt

      20 september 2009 om 13:18

      @bpc: sorry foto 2 is toch echt een toyota corolla hoor!

      jammer dat ze de auto’s mislukt gefacelift hebben..!

      Login om te reageren
      • bpc zegt

        20 september 2009 om 14:19

        @carwoman-ilse: blijft en kopie he
        @louse juist daarom word het niks

        Login om te reageren
    • louse zegt

      20 september 2009 om 14:00

      @bpc: het zijn chinezen dude
      die kunnen niks zelf bedenken

      Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    20 september 2009 om 13:22

    het “made in china” label heeft al veel verkloot op het Azieatische continent ..
    daar willen ze “made in Japan” of “made in Germany” ..
    en betalen daar ook voor ..

    west-europa en amerika zijn de grootste afnemers van “made in china” meuk ..

    auto,s is nog moeilijk .. die kunnen ze alleen nog in eigen land kwijt (belastingtechnisch verhaal) ..

    maar het gaat ze lukken ..

    Login om te reageren
  4. Klassiekerrally zegt

    20 september 2009 om 13:28

    Destijds (in de jaren ’60 van de vorige eeuw) werd er ook gelachen om die rare Japanse auto’s. Ik weet bijna zeker dat over 10 jaar Chinese auto’s heel normaal geworden zijn in het straatbeeld.

    Login om te reageren
    • super zegt

      20 september 2009 om 13:50

      @Klassiekerrally:
      het vergelijk tussen Japen en China gaat niet helemaal op;

      Japan had al lang een hoogwaardige industriele cultuur voordat ze begonnen te exporteren naar het westen, ze bouwden al jaren veel dingen zelf, zoals schepen, vliegtuigen, autos, machines etc. Japanse producten waren kwalitatief nooit echt heel veel slechter dan westerse en zijn tegenwoordig op veel vlakken juist beter dan westerse producten.

      China heeft historisch nooit een dergelijke industriele cultuur gehad, behalve voor de massa productie van laagwaardige goederen waar hun voornaamste voordeel niet hun technische kennis maar goedkope arbeidskrachten was.

      Daarme is nog niet gezegd dat het China niet gaat lukken snel een succesvolle autoindustrie op te zetten.

      Login om te reageren
  5. jan1666 zegt

    20 september 2009 om 13:32

    het zal vast wel lukken, desnoods geven ze de autos weg…het lukt ze wel alleen hoop ik van niet

    Login om te reageren
  6. Headhunterz zegt

    20 september 2009 om 13:49

    ziet er rooskleurig uit voor ze ;)

    Login om te reageren
  7. j zegt

    20 september 2009 om 13:51

    Ja om de grootste te worden hoeven ze niet eens auto’s te exporteren !!!!!!

    Login om te reageren
  8. Tom B. zegt

    20 september 2009 om 13:57

    Ik maak me geen zorgen; ik heb mezelf al beloofd nóóit een chinese auto te kopen…

    Login om te reageren
  9. Klassiekerrally zegt

    20 september 2009 om 13:58

    @ super: Klopt inderdaad.
    Maar ik denk dat ze het niveau van hun technische kennis wel vrij snel op peil kunnen brengen. En dan gebeurt er waarschijnlijk hetzelfde als destijds met de Japanse auto’s.

    Login om te reageren
  10. Esprit_de_Flandre zegt

    20 september 2009 om 14:01

    Ze hebben zeker een boel potentieel. Ja, de auto’s zien er nog zeer gekopieëerd uit, maar daardoor zijn ze gemakkelijker te verkopen. Als ze dan genoeg verdiend hebben op die klonen, kunnen ze vetbetaalde ontwerpers inhuren, of gewoon een Italiaans ontwerpbureau volledig opkopen.

    Of een bestaand merk kopen. Ik geloof nooit dat Saab lang alleen zal blijven staan. Over een vijftal jaar verkoopt Koeningsegg Group de boel (of een deel ervan) met een mooie winst.

    Login om te reageren
  11. Edge zegt

    20 september 2009 om 14:14

    Die eerste foto van de BYD blijft lachwekkend.

    Login om te reageren
  12. Laurens zegt

    20 september 2009 om 14:29

    Waarom niet. Echt leuke auto’s worden toch alleen maar in series kleiner dan 10.000 stuks gebouwd. En de rest…

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    20 september 2009 om 14:35

    al met al kan je er gewoon weer van uit gaan dat luitjes die nu dwepen met emotie .. als eerste met hun dikke aars achter het stuur van een “made in china” kar kruipen ..

    Login om te reageren
  14. Klassiekekliko zegt

    20 september 2009 om 16:02

    Heren, destijds hebben we de japanners, en in het recente verleden de Koreanen ook schromelijk onderschat. In een competitieve markt als de automarkt moet je een ingang hebben, en niemand zit te wachten op een chinese auto die concurreert met de topklasse.

    Ze vechten zich gewoon in met goedkope, kleine auto’s die ze toch al voor de thuismarkt maken. En laat dat wereldwijd nou de meest interessante markt zijn, niet die handvol schraperige Europeanen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

    Login om te reageren
  15. peter zegt

    20 september 2009 om 16:09

    Als onze planeet niet volledig vernietigt is tegen dan lijkt me dat wel realistisch

    Login om te reageren
  16. AMG Powerrr zegt

    20 september 2009 om 17:06

    Coole Aygo!

    Login om te reageren
  17. Xerxes zegt

    20 september 2009 om 17:40

    als de prijzen laag zitten gaan ze als de gek verkopen, Meeste mensen hebben geen kennis over kwaliteit of veiligheid etc etc.. Het gaat dan puur om leuke auto voor erg weinig geld

    Login om te reageren
  18. keeezzum zegt

    20 september 2009 om 19:48

    ze zijn al de grootste met kopieer apparaten

    Login om te reageren
  19. JohanCelica zegt

    20 september 2009 om 20:05

    Weg met die rotzooi, goedkope bagger wat na een week stuk is

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    20 september 2009 om 21:04

    Veel mensen maakt het niet uit dat het lelijke kopieën van andere merken zijn, prijs is voor velen het belangrijkst. Dus zelfs als ze doorgaan op de huidige koers van kopiëren denk ik nog dat ze een kans hebben om het doel te halen.

    Login om te reageren
  21. rene zegt

    20 september 2009 om 21:15

    Tom,kijk naar je toetsenbord je muis je scherm je computerkast en liefst nog binnenin je kast ,Made in China.

    Login om te reageren
  22. rene zegt

    20 september 2009 om 21:23

    Ps.Onze moederbordjes denk aan 90% made ROC.
    Gaan alle dagen kapot.

    Login om te reageren
  23. rene zegt

    20 september 2009 om 21:35

    Citrofiel, een citroen voor de prijs en niet om de kwaliteit ,zie internet.

    Login om te reageren
  24. BananaFlip zegt

    22 september 2009 om 18:43

    Laat ze maar komen.
    Ik wil wel eens zien wat ze kunnen aanrichten in Europa.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North