• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Byton K-Byte: elektrisch met een lekker strak design

Auteur: RubenPriest, gepost 12 juni 2018 om 15:44 – 18 Reacties

Afbeelding Byton K-Byte: elektrisch met een lekker strak designAfbeelding Byton K-Byte: elektrisch met een lekker strak designAfbeelding Byton K-Byte: elektrisch met een lekker strak designAfbeelding Byton K-Byte: elektrisch met een lekker strak designAfbeelding Byton K-Byte: elektrisch met een lekker strak designAfbeelding Byton K-Byte: elektrisch met een lekker strak designAfbeelding Byton K-Byte: elektrisch met een lekker strak designAfbeelding Byton K-Byte: elektrisch met een lekker strak design

Byton
Zeker geen verkeerd uiterlijk.

Elektrische stadsauto’s. Boeh, bleh, saai. Je kent het wel. En ja, sommige mueslihokken zijn alles behalve aantrekkelijke auto’s te noemen. Gelukkig zijn er genoeg voorbeelden van geslaagde ontwerpen, zoals de Model S van Tesla. Aan dat laatste rijtje kan weer een nieuwe mueslireep worden toegevoegd, want de Chinezen van Byton hebben iets nieuws om je tanden in de zetten.

Het is het tweede concept van de startup en ze noemen hem K-Byte. De auto moet een volledige elektrische sedan voorstellen met level vier autonome capaciteiten. Het is niet alleen concept geneuzel. De K-Byte moet over enkele jaren op de weg verschijnen. Ook in Europa.

Als eerste komt de M-Byte, een eerder gepresenteerde elektrische SUV, op de markt. Vervolgens is het de beurt aan deze K-Byte. Uiteraard is eerst thuisland China aan de beurt. Chinezen zijn gek op auto’s met een kont en met een elektrische aandrijflijn kan de aanschaf door middel van subsidie financieel gestimuleerd worden.

De elektrische auto’s van Byton staan voorlopig allemaal op hetzelfde platform. Naast de M- en K-Byte moet er nog een derde model komen, een zevenzits MPV. De 4,95 meter lange K-Byte is voorlopig nog een concept. Het daadwerkelijke productiemodel zal dus ietwat afwijken van de sedan op de computerplaatjes.

Ook interessant!

  • Video: Tesla duwt auto van de weg
  • Mijn Auto - De Skoda Citigo E iV van Ramon
  • Ook deze smartphonemaker gaat elektrische auto's maken
  • "Leaseauto's VERPLICHT elektrisch over 4 jaar"

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

byton, China, concept, Elektrisch, sedan

Vorig bericht: « Elon Musk stelt motormuizen enorm teleur
Volgend bericht: Deze actie van Jaguar Land Rover gaat banen kosten »

Lees Interacties

Reacties

  1. allesmetturbo zegt

    12 juni 2018 om 15:56

    Niet echt mooi maar ook zeker niet de lelijkste.
    Wat belangrijker is; hoe snel naar 80% vol en hoeveel km actieradius.

    Offtopic: als je op de 2e link in het artikel klikt krijg je een artikel geschreven door ‘stekkerkoning’ hahah? zie het direct voor me, helemaal in zn nopjes met de slang/stekker in zn hand. Man man wat een spanning elke x weer.
    Groet, benzineslangkoning

    Login om te reageren
    • allesmetturbo zegt

      12 juni 2018 om 15:57

      @allesmetturbo: 3e* typfoutje

      Login om te reageren
    • lebeaunl zegt

      12 juni 2018 om 23:39

      @allesmetturbo: leuk: ‘spanning’

      Login om te reageren
  2. Edge zegt

    12 juni 2018 om 16:18

    Wat moet dat ding aan de zijkant voorstellen onder de zijspiegels camera’s? Je zou haast zeggen dat je daar een vers kopje koffie kunt pakken.

    Login om te reageren
    • diezijner zegt

      12 juni 2018 om 16:23

      @edge: LIDAR, me dunkt

      Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      12 juni 2018 om 16:53

      @Edge: spiegel die omlaag gevallen is. Chinese kwaliteit…

      Login om te reageren
  3. daihatsucuore zegt

    12 juni 2018 om 16:22

    Zo zo. Dat is een mooie getekende afbeelding. Jammer dat je met plaatjes zo lastig naar je werk komt.

    Login om te reageren
  4. gove zegt

    12 juni 2018 om 16:40

    kan er wel mee door, alleen dat rare snowboard op het dak staat komisch

    Login om te reageren
  5. bmwm8gc zegt

    12 juni 2018 om 16:48

    Kleine versie van de Aston Martin Lagonda Taraf?

    Login om te reageren
  6. sjonniedeluxe zegt

    12 juni 2018 om 16:52

    Laat me raden, hierna komt de G-byte en de T-byte?

    Login om te reageren
    • sanderp zegt

      12 juni 2018 om 17:33

      @sjonniedeluxe: Eerst de M-byte, niet te vergeten.

      Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        12 juni 2018 om 18:02

        @sanderp: Ja, maar die staat al in het artikel

        Login om te reageren
  7. sparks zegt

    12 juni 2018 om 17:06

    Ik ben benieuwd waar de kenteken platen komen…

    Login om te reageren
  8. FieRo zegt

    12 juni 2018 om 18:02

    Het wordt hoog tijd voor de K-Byte.
    Die bomen zijn al paars door de luchtvervuiling.

    Login om te reageren
  9. autodrome zegt

    12 juni 2018 om 19:55

    K▪t byte? Afzichtelujk ding ….

    Login om te reageren
  10. stationcar zegt

    12 juni 2018 om 20:48

    Geinig hoe ze die camera’s in het dak in het design verwerken, ook wel eens leuk. Verder is het vooral eerst zien, dan geloven, maar goed, ik heb de tijd ?

    Login om te reageren
  11. MaartenD zegt

    12 juni 2018 om 21:10

    Ziet er goed uit

    Login om te reageren
  12. cossiekiller zegt

    13 juni 2018 om 14:15

    Dat ding achter het voorwiel, is dat de byton?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North