Carglass monteur rijdt 98 km te hard in klantenauto met 400 pk

Auteur: , 84 Reacties

Nu maar hopen dat jij niet de betreffende klant was.

Volvo S60

Het blijft een vervelend moment. Dat je de sleutels van je auto moet geven aan een wildvreemde monteur. Je vrouw brengen naar een psychiater: oké. De kinderen naar de crèche: tot daar aan toe. Maar de auto aan een ander persoon meegeven is toch een vreemde gewaarwording die gevoelsmatig niet klopt. Gelukkig is daar altijd zo’n stemmetje in je hoofd dat zegt: “Maak je niet druk, komt wel goed.”

Helaas gold dat niet voor een Belgische Volvo-eigenaar uit Charleroi. Hij bracht zijn Volvo voor een reparatie aan het panoramadak van zijn Volvo bij een filiaal van Carglass. Niet aan het handje zou je zeggen. De man in kwestie kreeg echter een melding via zijn voertuigvolgsysteem dat zijn Volvo op de Avenue des Etats-Unis een snelheid reed van 148 km/u, daar waar 50 km/u is toegestaan. Gezien het vermogen van de Volvo (400 pk volgens de eigenaar) is dat goed haalbaar.

Volgens het filiaal van Carglass was de monteur ‘iets aan het testen’. Er moest gekeken of de reparatie goed gelukt was. De filiaalhouder verontschuldigde zich voor het gedrag van zijn werknemer en gebruikte het ‘excuus’ dat hij ‘niet al zijn personeelsleden kon controleren.’ Karolien Hameloot, Commercieel Directeur van Carglass laat aan Het Nieuwsblad weten dat dit nooit het mag gebeuren en dat dit niet wordt getolereerd.

Fotocredit: @tom307 via AutoJunk



84 reacties

Goeie reclame voor Carglass…

Personeel dat zich misdraagt en de eigen ruiten van het bedrijf ingooit.
@moveyourmind: Je kan een leuke auto met vermogen nergens achterlaten in vertrouwen het gebeurt overal en elke keer weer. Mij is het overkomen bij hun concurrent (lang leve de meters die pieken onthouden), garages doen het, mensen van dealers. ik denk dat je als je hier een lezersvraag over stelt je een boek kan schrijven.
@marc94: Ben bang dat je gelijk hebt, helaas kan je niet iedereen je spullen toevertrouwen.

Overigens zal ik door dit artikel niet anders tegen Carglass aankijken. Ooit heb ik daar de een ruit van mijn auto laten vervangen. Zonder blikken of blozen werden de sleutels weer overhandigd…

Zonder even netjes te melden dat ze met het draad waarmee ze de ruit eruit hadden gezaagd ook even beide afdeklijsten van de a-stijl hadden meegenomen, die waren zwaar beschadigd. Kan gebeuren, maar het was netter geweest als ze dat gewoon gemeld hadden in plaats van dat ik er zelf gelijk achter kwam toen ik instapte. Op dat moment helpt het niet meer dat ze het alsnog opgelost hebben.
@marc94: Klopt. Tijdens een proefrit ff nog een paar onderdelen, eten, drinken, sigaretten enzo halen.
@marc94: Klopt helaas. Ik ken personen welke voor een simpele garage beurt een dag vrij nemen en er bij blijven. Ik zeg tegenwoordig maar dat ze best een rondje mogen doen, maar hem wel eerst even netjes warm moeten rijden. Op die manier hoop ik wat goodwill te kweken. De kans dat de onderhoudsbeurt afgeraffeld wordt voor de proefrit blijft. Tegenwoordig kijk ik standaard of de ruitensproeier daadwerkelijk is bijgevuld, remvloeistof ververst, en ruitenwissers vervangen.
@dutchdriftking: die ‘personen die je kent’ kunnen dat bijvullen gelijk checken als ze meekijken, misschien ook even meerijden als ze een controlerondje doen 😆
@hotze: Deze personen doen zelf wel de proefrit met de monteur er naast :P.
@dutchdriftking: ja is misschien nog beter; ze zetten de auto zeker ook zelf op de brug haha?
@hotze: haha, nee dat mag niet van de verzekeraar van de garagehouder. Stel dat hij letsel doorbrengt aan een medewerker, of schade aan de brug.
@dutchdriftking: dat doe ik ook met m’n motor (S1000RR), die laat ik pertinent niet achter bij de garage. Dan maar 4 uurtjes verlof erin knallen.
@moveyourmind: toch bijzonder dat commercieel directeur Karolien Hameloot, bij Carglass geen last had van het beruchte glazen plafond.
@moveyourmind: De persoon in kwestie zal wel glashard beweerd hebben dat hij niets verkeerd heeft gedaan.
@moveyourmind: ik had het waarschijnlijk zelf ook gedaan als ik 21 jaar oud was en monteur bij Carglass die s avonds weer in zijn vw polo naar huis mag ……
@slickrick: hele rare gedachtegang rikkert..
@slickrick: lekker respectvol omgaan met het spul van een ander. Heerlijk als mensen normen en waarden hebben.
@moveyourmind: Carglass die zijn eigen ruiten in gooit 🤣
Tuurlijk, erg vervelend. Maar nou weet je wel dat 150km/h door een zone 50 geen probleem oplevert met je panoramadak. Ook wat waard.
@e34m5touring: misschien wilde de werknemer wel testen of het panoramadak niet fluit bij hoge snelheden.. ik zou er geen punt
Ja niet handig van de beste man. En dat is een 50 km/u zone is ook geen goed idee. Maar met een S60 dusdanig hard rijden is niet echt een grote uitdaging….
@rrk147: de d2 red dat ook wel ja:p
Dan gaan we wel naar Autotaal glas….of is dat Autotaal gas😂
@him: Dat is tegenwoordig ook onderdeel van Belron, de eigenaar van CarGlass.
@kminne: ow dat is nieuw voor mij, thx.
If you can’t beat them then you might as well join them… of geldt dat eerder andersom
@him: Belron heeft de hele Autotaalglas formule gewoon opgekocht. Net als de GlasGarage formule overigens. De vestigingen zijn nog wel franchisenemers, in tegenstelling tot bij CarGlass zelf. Maar Belron is dus wel de allesoverheersende Skynet van de Nederlandse glasmarkt geworden inmiddels.
@kminne: thx ;) nice to know
@kminne: wel raar dat ik op mijn groene kaart heb staan dat ik me ramen alleen bij carglass kan laten vervangen…..
@daveb: de truuk is de mensen te laten denken dat ze een keuze hebben..
@daveb: Hoezo is dat raar? Niet elke verzekeraar of leasemaatschappij doet zaken met elke glasketen. Het feit dat sommige ketens dezelfde eigenaar hebben staat daar los van.
@kminne: met dezelfde eigenaar lijkt mij dat ze dan ook dezelfde kwaliteit binnen de ketens proberen te borgen.
@daveb: Ongetwijfeld, maar dat wil niet zeggen dat elke leasemaatschappij met alle 3 de ketens van Belron zaken wil doen. Sterker nog, de meesten werken met slechts één glasketen, dus óf Carglass, óf Autotaalglas, óf GlasGarage.
@kminne: Belron de keten achter Carglass is een dochteronderneming van de NV d’Ieteren , de Belgische invoerder van VWag.
@daveb: Als je je rekening zelf betaald doe je wat je wil, wil je beroep doen op de verzekering, wel…
@wimof: dat is t punt toch helemaal niet. http://Www.begrijpendlezen.nl
@daveb: Klopt, maar door de vele reacties op uw oorspronkelijke opmerking was ik de draad kwijt, waarvoor excuus.
IK durf te veronderstellen dat U in het dagelijks leven hiervan gespaard blijft.
Me refererend naar uw denigrerende opmerking.
@daveb: denk dat je de ramen wel mag vervangen bij een andere ruitenboer maar dan betaal je een hoger eigen risico/bijdrage. Zo niet, dan zijn ze wel erg streng; vraag me af of dat wel is toegestaan.
Zal mij wat barsten
Iemand anders in je auto laten rijden is net zoals iemand anders in je vrouw laten rijden, als je begrijpt wat ik bedoel
@dees: Maar dat laatse levert je geld op ipv dat het je geld kost…
@pallas: ligt eraan hoe ze eruit ziet
@lekkerlinksrijden: nee hoor, licht aan hoe ze erbij ligt… Nu is het klaar met de verdumpertisering
@pallas: huh, leg eens uit?
@pallas: hallo, jij begon er ermee…
Mooi geschreven die eerste alinea :)!
Och ja, te veel zorg breekt het glas
Tja, als je 400pk hebt moet je er ook gebruik van maken vind ik, zoveel mogelijk.
Maar nu de vraag,, bleef het HPX4 hars zitten tijdens de testrit??
@kennone: “Kennone! Het blijft gewoon echt zitten!”
Naar Carglass gaan is sowieso k#%. Bar slechte ervaringen mee. Ga sindsdien voor akkefietjes met glas alleen maar naar de merkdealer.
@406_v6: Die vervolgens de ruit laten vervangen bij Carglass of soortgelijke bedrijven.
@techniekmeneer: nope, doen ze zelf, met een originele ruit; geen Carglass “imitatie”.
@406_v6: de ruit bij de merkdealer komt uit dezelfde fabriek echter met een extra stempeltje van het merk zelf. En daar betaal je dan extra voor. Carglass en consorten kopen de ruiten zonder het merk stempeltje..
@erik2907: eindelijk iemand die het snapt
Had beter geen systeem gehad, het was ook gebeurd maar we hadden er niet van wakker gelegen.
Ooit mijn A5 opgehaald, zetelleuning naar achteren, radio luid en op een betwistbare zender.
In gerookt en dat door de zoon van de garagehouder.
gelukkig is er bij deze snelheid geen sterretje in de ruit gekomen anders hadden ze dat ook meteen kunnen fixen
@supercarspotternl: haha dat zou een stunt zijn. Overigens wel knap om een ster in je schuifdak te krijgen.
Kreeg sleutels van klant, zegt ie je mag alles doen met mijn auto zzolang je maar niet aan de instellingen zit van mijn stoel. Gelukkig was het ongeveer hetzelfde postuur. Ik zette hem af op de juiste plek, hij liep weg, raampjes open, muziek op 10 en hmm zo’n audi a8 4.2 ging heerlijk van zijn plaats. Heerlijk dat vertrouwen.
@maferick74: Heeft een Audi A8 geen geheugen setting in de stoelen?
@sketcher: ik denk het wel maar hey als de eigenaar zegt, afblijven, dan zeg ik ja meneer. Ik was al lang blij met de gedachte dat ik in zo n slee mocht rijden maar je hebt gelijk.
@sketcher: Zou me niet eens verbazen. Werkelijk álles is optie bij Audi. Kameraad van me heeft vorig jaar een A4 gekocht met elektrische bestuurderzetel. Met geheugen in toch zou je denken? Nope, maar voor slechts 1500 (!) Euro extra kon dat wel… Gelukkig heeft hij zijn gezond verstand gebruikt en het niet gedaan.

Bizar. Mijn Peugeot 406 coupe uit 1999, die ik een paar jaar geleden had, had gewoon 2 elektrische voorzetels en de bestuurderzetel had toen ook al geheugen.
@SimonMc: was dat niet wat laat om z’n gezond verstand te gebruiken?
@sirprize: je bedoelt gelijk al geen Audi kiezen? Lekkere optie, € 1500. Heb een Scheel-stoel die kost ook zoiets en zit een stuk beter.
Met een Prius doen ze dat niet.. OK, ze doen er weer andere dingen mee.
Carglass repareert, Carglass vervangt!🎼🎼🎼
@de63amg: Carglass accelereert, Carglass vervangt.
Gelukkig nemen ze in NL je auto niet snel in beslag, en helemaal niet als hij van iemand anders is. Maar bv bij de politie ‘down under’ nemen ze de auto heel vlot een maand in beslag, ongeacht wie de eigenaar is. Heeft carglass + de monteur wel wat uit te leggen. Een maandje een 400 pk auto voor je huren, plus de rekening van het afslepen plus stallen.
Goede service, even op windruis bij autobahn snelheden testen. Ik wou dat ze het allemaal deden.


Laatste keer dat ik zelf bij Carglass kwam kreeg ik een ruit zonder verwarming geplaatst en vervolgens een waar de helft niet van werkte.
Twee keer ben ik (op aanwijzing van de verzekeraar) voor een ruitvervanging bij Carglass geweest, en beide keren hebben ze gigantisch lopen klooien. Lekkages, lakschade, montagefouten, echt Murphy’s Law. En bij klachten eerst glashard (pun intended) ontkennen en pas herstelwerkzaamheden uitvoeren als je de verzekeraar er van op de hoogte stelt. Ver bij die prutsers vandaan blijven.
@rrrobert: mijn ervaring is dat de beste monteurs bij Carglass degenen zijn die op klantlokatie werken. Bij hun eigen vestigingen is het een drama. Weiger is al een paar jaar Carglass maar de alternatieven zijn eigenlijk ook niks beter.
@RRRobert: altijd mooi om te zien, gelijk afschilderen als prutsers. Dus als jij of een bekende nu ineens bij carglass zou gaan werken ben je gelijk een prutser?
@room850: ja, maar vooral omdat twéé maal klantencontact twéé nagenoeg identieke negatieve ervaringen opleverde:

De eerste keer montagefout met lekkage als gevolg.
De tweede keer montagefout met lekkage als gevolg én lakschade omdat men ducktape had gebruikt om een tijdelijke ruit te plaatsen, die vervolgens de blanke lak mee lostrok…
En in beide gevallen werd de aansprakelijkheid eerst ontkend, en pas na interventie van de verzekeraar alsnog opgelost.

Dan mag je mijns inziens wel spreken van prutsers. Of amateurs. Of oplichters. Wat jij wil.
Toch gek hoe de meeste mensen aangeven dat ze toch echt vooral voorzichtig zijn met spullen van een ander. En zodra je ze wat beter leert kennen vallen de meesten door de mand. Ik ben heel selectief aan wie ik mijn spullen uitleen. En er is maar één garagehouder wie ik mijn auto’s toevertrouw, een man die ik al ken sinds ik 7 maanden oud was. Als iemand een auto van mij wil gebruiken kan dat, maar die komt met chauffeur, ik. Zelfde met gereedschap, ik kom gewoon mee. Leergeld is duur gebleken.
@lekbak: mag ik jou en jouw klopboor lenen?
@toyotaprius: Ik heb geen klopboor, ik heb een hamerboor. Daarom wil iedereen die ook lenen ;-).
@lekbak: “zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten”
@sirprize: Ik ben voorzichtig met spullen, alle spullen. Zo ben ik opgevoed. Hoeveel bouwvakkers in loondienst ken jij die netjes en voorzichtig zijn met hun spullen? Bijna elke zzper is dat wel hè. Ik ken er één, mijn oom. Die haalt aan het eind van de klus overal een doekje over en heeft nog elektrisch gereedschap uit de jaren ’90 in de bus liggen. Hij mag mijn boormachine gebruiken…
@lekbak: knap dat je nog iets kunt herinneren uit je 7e levensmaand, lijkt me onmogelijk 😉
Nu weet ik niet of dat een gepaste plaats was. Maar zolang de motor warm is, mogen de monteurs best even controlleren of alles ok is, ook bij volgas…
@Onehp: hmm wat voor auto rijd je en ik kom langs om even proef te rijden, rijd jij hem warm?
@maferick74: welkom in Stockholm. Auto kan je zien door mijn AJ te bezoeken…
@onehp: 148 km/h waar een maximumsnelheid van 50 geldt, dan hoeft je je maar 0,0004 seconden af te vragen of dat een gepaste plaats is. Om je een plezier te doen, het antwoord is: Nee, natuurlijk niet!
@mashell: ach ja tuurlijk. Maar ik heb anders een stukje weg waar je 40 mag, maar er is vrij zicht en er staat letterlijk niks in de buurt… Maar dat is niet zo waarschijnlijk in een stad…
Nog een geluk voor die kerel dat het de eigenaar was, en niet de politie, die de snelheid constateerde…
Puik staaltje verantwoordelijkheid nemen van de filiaalhouder. Het is namelijk gewoon zijn werk om degelijk personeel aan te nemen zodat zoiets niet gebeurd. Wat mij betreft geven ze de monteur in kwestie een voorwaardelijke straf en zetten ze de manager op straat als ze nog geloofwaardig over willen komen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).