• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Je kan nog knallen op de AutoBahn!

Auteur: willeme, gepost 28 januari 2019 om 18:57 – 58 Reacties

Audi RS5 (B9)


Ja! Ja! Ja!

De maximumsnelheid op de autosnelwegen in Duitsland zijn al lange tijd onderwerp van discussie. Anno 2019 kan het eigenlijk écht niet meer. De meeste landen hebben tientallen jaren geleden al een limiet voor de snelheidswegen ingevoerd. Met de alsmaar strengere emissie-eisen en groene fatsoenrakkers op de loer, is het slechts een kwestie van tijd voordat er een limiet wordt opgelegd.

Althans, dat leek de algehele consensus te zijn. Vandaag was het de grote dag, echter was de hoop van de Groenen van korte duur. De Bundesregierung verwierp het voorstel namelijk. Volgens de overheid zijn er slimmere manieren om het probleem aan te pakken dan alleen de snelheidslimiet in te voeren. Het voorstel kwam van een werkgroep die zich specifiek bezighoudt met klimaatbehoud in de transportsector.

In Duitsland is men zeer verdeeld. Aan de ene kant is het slecht voor het milieu én de verkeersveiligheid, aan de andere kant, eh, vinden ze het leuk. Onderzoek heeft uitgewezen dat 51% voor een limiet is en 47% tegen. Overigens is het niet zo dat alles limietlood blijft. Veel gebieden (met name in stedelijke omgevingen) hebben al een snelheidslimiet. Ook geldt er een limiet bij alle wegwerkzaamheden, waarvan er enorm veel zijn. Hoe lang er nu nog limietloze stukken AutoBahn zullen blijven is niet direct bekend, maar gezien de kordaatheid waarmee het voorstel is afgewezen lijkt Duitsland nog eventjes het automotive walhalla te blijven.

Fotocredit: @diederik888 via AutoJunk

Ook interessant!

  • Officieel: geen snelheidslimiet op de Autobahn!
  • Bugatti reageert op autobahn schandaal
    Bugatti reageert op autobahn schandaal
  • Autobahn limiet
    'Autobahn limiet is gelijk aan Amerikaanse wapenwet'
  • Maximumsnelheid Duitsland
    "Maximumsnelheid Duitsland na verkiezingen 130 km/u"

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

autobahn, duitsland, maximumsnelheid

Vorig bericht: « Amerikanen maken alle McLarens overbodig
Volgend bericht: Carglass monteur rijdt 98 km te hard in klantenauto met 400 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. dirkv zegt

    28 januari 2019 om 19:16

    Die Duitsers maken geen grappen!

    Login om te reageren
  2. drsjeroen zegt

    28 januari 2019 om 19:17

    Leve de A31!!!

    Login om te reageren
    • alloallo zegt

      28 januari 2019 om 19:28

      @drsjeroen: Naar mijn ervaring bied de A57 (Boxmeer tot Krefeld) meer ruimte tot ‘knallen’.

      Login om te reageren
      • drsjeroen zegt

        28 januari 2019 om 19:36

        @alloallo: ook niet verkeerd. Moet vaak van Hamburg naar beneden. Dit kan via Osnabrück of via de A31. Dat is dan ff 100km lang knallen.

        Login om te reageren
      • frietje87 zegt

        28 januari 2019 om 21:53

        @alloallo: vandaag nog overheen geknald met mijn polo?

        Login om te reageren
        • alloallo zegt

          28 januari 2019 om 21:55

          Ik morgenochtend om 0645 @frietje87:

          Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      28 januari 2019 om 21:19

      @drsjeroen: ik vond het wat tegenvallen, ookal was het niet zo heel druk, de audi a6 biturbo haalde maar 3x ca 260 km/u. Elke keer moest een of andere flapdrol iemand inhalen met 120km/u. Je zou verwachten dat ze daar wel hun spiegels gebruikten maar helaas.

      Login om te reageren
      • toyotaprius zegt

        28 januari 2019 om 22:45

        @maferick74: sorry

        Login om te reageren
        • maferick74 zegt

          28 januari 2019 om 23:45

          @toyotaprius: het zij je vergeven. T was mijn eerste keer zo hard, ik had het spannender verwacht. Leuk om te vertellen op feestjes maar denk dat het pas boven de 300 echt spannend gaat worden. Mensen hier met ervaring?

          Login om te reageren
          • allesmetturbo zegt

            29 januari 2019 om 08:09

            @maferick74: komt door een uitermate geschikte auto, dat haalt de spanning eraf.

            Probeer maar eens 260 in een peugeot 206 of golf 4. Voelt toch ff anders

            Login om te reageren
            • peug206 zegt

              29 januari 2019 om 13:38

              @allesmetturbo: 260 in een 206???

              Login om te reageren
              • allesmetturbo zegt

                29 januari 2019 om 15:19

                @peug206: dat bedoel ik haha. Best spannend hoor in een 206

      • mashell zegt

        29 januari 2019 om 00:02

        @maferick74: De A31 heet ook wel Emsland autobahn. En Landkreis Emsland (EL) is in mijn ervaring met 8 jaar Ruhrgebied pendelen waar Duitslands minst capabele automobilisten wonen (waarschijnlijk vooral Hollandse export).

        Login om te reageren
  3. creative zegt

    28 januari 2019 om 19:17

    Knallen betekent hier hard rijden. Taal, haha.

    Login om te reageren
    • creative zegt

      28 januari 2019 om 19:22

      @creative: ok laatmaar

      Login om te reageren
  4. raoufff zegt

    28 januari 2019 om 19:21

    Hahaha, Die Grünen, die Verlierer!!!!!

    Login om te reageren
  5. ghost zegt

    28 januari 2019 om 19:21

    Ach ja de discussie over een snelheidslimiet op de Duitse AutoBahn ligt net zo gevoelig als de discussie over de wapenwet in Amerika!

    Mijn inziens veranderen sommige dingen gewoon nooit.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      28 januari 2019 om 19:25

      @ghost: niet = net

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      28 januari 2019 om 19:31

      @ghost:

      Die snelwegen liggen er nog maar sinds Adolf Hitler ..
      Ouwe wapenwetdeskundige ..

      Login om te reageren
      • peke zegt

        28 januari 2019 om 19:35

        @lincoln: hij zegt ook nergens dat ze er langer of korter liggen.

        Begrijpend lezen, basisschool groep 6 niveau.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          28 januari 2019 om 19:47

          @peke:

          Jullie inziens zijn er idd nooit veranderingen geweest in snelheids limieten op de autobahn ..

          En in het echte grote mensenleven wel ..

          Login om te reageren
      • chills zegt

        28 januari 2019 om 19:43

        @lincoln: Hitler had daar weinig mee te maken: https://isgeschiedenis.nl/nieuws/mythe-van-hitler-en-zijn-autobahn

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          28 januari 2019 om 19:50

          @chills:

          Ach jee ..
          weer zo een NL staatshistoricus ..

          Login om te reageren
          • henkp1 zegt

            29 januari 2019 om 04:48

            @lincoln: Is het niet waar dan?

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              29 januari 2019 om 12:15

              @henkp1:

              Pertinent niet ..

              Login om te reageren
        • henkp1 zegt

          29 januari 2019 om 04:47

          @chills: Inderdaad; toen al werd er volop gesjoemeld in Duitsland en dat werd dan gecamoufleerd door de propaganda. Net als nu.

          Login om te reageren
  6. gandini zegt

    28 januari 2019 om 19:22

    Hebben ze daar in Duitsland een politieke Autoblog-partij ofzo?!? Wat een helden!

    Login om te reageren
    • a110 zegt

      28 januari 2019 om 19:32

      @gandini: ideetje voor NL! Ik zou er op stemmen… Wordt tijd dat die snelheidslimiet hier ook zsm wordt afgeschaft en alleen op stukken waar het echt de verkeersveiligheid helpt toepassen

      Login om te reageren
      • focusrs1 zegt

        28 januari 2019 om 21:02

        @a110: A2 Amsterdam – Utrecht 21u-5u no speed limit please!

        Login om te reageren
      • gandini zegt

        28 januari 2019 om 21:05

        @a110: En dan Wouter 4president

        Login om te reageren
  7. fmgarcia zegt

    28 januari 2019 om 19:26

    Jaja Spankie, gasssssss

    Login om te reageren
  8. donjunior zegt

    28 januari 2019 om 19:28

    Tof kenteken op die Audi

    Login om te reageren
  9. kniesoor zegt

    28 januari 2019 om 19:30

    Een verheugende tijding. Ook al maak ik er zelden gebruik van, an einer Option trägt man nicht schwer.

    Login om te reageren
  10. dees zegt

    28 januari 2019 om 19:33

    Ze doen het niet om dezelfde reden als waarom ze al jaren geen belasting verhoging doorvoeren op brandstof.
    Omdat ze dat kiezers gaat kosten.

    Met als gevolg dat er hele stukken autobahn zijn met achterstallig onderhoud

    Login om te reageren
  11. jaapies zegt

    28 januari 2019 om 19:34

    Is toch een onderdeel dat de reis naar de wintersport nog een stuk leuker maakt…

    Met de auto naar Zuid-Frankrijk daar doe je me geen lol mee. Maar lekker over de autobahn naar Zwitserland, any day!

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      28 januari 2019 om 19:51

      @jaapies: en eenmaal in zwitserland is het over met de pret. Bij iedere fucking tunneltje van 130 naar 110. En dat zijn er nogal wat.

      Login om te reageren
      • jaapies zegt

        28 januari 2019 om 21:26

        @towi1989: haha klopt!

        Ze rijden daar in de dikste bakken. Maar allemaal als m’n schoonmoeder.

        Geef ze trouwens geen ongelijk. De boetes zijn niet te doen daar…

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          29 januari 2019 om 09:34

          @jaapies: moet je eens op de B-weggetjes in de heuvels komen. Zwitserland is niet het circuit van LeMans: het is de Rally van Corsica! (en ik geniet er ook van)

          Login om te reageren
    • 1audi1 zegt

      28 januari 2019 om 22:50

      @jaapies: Auto naar Zuid-Frankrijk kan je pas lekker doorgassen joh.. mooie snelwegen, en bijna geen controles hoor

      Login om te reageren
  12. alcantara zegt

    28 januari 2019 om 19:38

    Het kan altijd hoor, of het nou officieel mag of niet.
    In Nederland ook btw.

    Login om te reageren
  13. towi1989 zegt

    28 januari 2019 om 19:47

    Leuk die korte stukjes zonder begrenzing, gevold door een verdwaald 80 bord wat voor maar 200m geldt… doorrijden is duitsland bestaat niet meer.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      28 januari 2019 om 23:26

      @towi1989: als je de juiste route kent en de juiste tijd onderweg bent schaaf je nog altijd gerust ruim een uur van je reis.

      Login om te reageren
  14. vonklausenburg zegt

    28 januari 2019 om 19:47

    Vroeger kon ik bijna 160/180 gemiddeld rijden vanaf de Nederlandse grens tot aan Oostenrijk op de A3. Tegenwoordig is één grote Baustelle vol 80 zones. Janken.

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      28 januari 2019 om 19:49

      @vonklausenburg: #savetheautobahn #maketheautobahngreatagain

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      28 januari 2019 om 23:29

      @vonklausenburg: Op Würzburg-München is dat via de A7-A8 nog altijd goed te halen op een rustig tijdstip. En dat is toch een flinke afstand. In het westen is het wat minder maar nog altijd prettiger rijden dan in Nederland.

      Login om te reageren
  15. Belgiumops zegt

    28 januari 2019 om 19:57

    Wat is het beste stuk autobahn dicht bij de grens met België en Nederland?

    Login om te reageren
  16. jaapiyo zegt

    28 januari 2019 om 19:59

    …aan de andere kant, eh, vinden ze het leuk

    En elke keer dat een politieke beslissing op basis daarvan genomen wordt moet elke zichzelf respecterende liberaal JUICHEN! Tenzij hij (m/v) daar niet van houdt natuurlijk…dan hoeft het niet per se.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 januari 2019 om 00:36

      @jaapiyo: ik ben van mening dat elke zichzelf respecterende liberaal meteen harakiri moet plegen als deze om een verbod vraagt. En dat elke zichzelf respecterende liberaal die om keihard aanpakken vraagt door Mark Rutte in elkaar geslagen moet worden en door het raampje van het torentje de hofvijver in geduwd moet worden. Maar het kan zijn dat het na een paar weken heel rustig is in de VVD fractie.

      Login om te reageren
  17. moveyourmind zegt

    28 januari 2019 om 20:06

    Gelukkig maar,

    Was al bang dat ze van Vlamfilm afgelopen zou zijn met het uittesten van de topsnelheid op de Autobahn en we nooit meer spectaculaire filmpjes te zien zouden krijgen.

    Login om te reageren
  18. cpp1 zegt

    28 januari 2019 om 20:14

    Op de 61 richting Basel is meer dan 60% procent 130 max

    Login om te reageren
  19. Jantje_555 zegt

    28 januari 2019 om 20:26

    op deze site nog tamelijk wat groene wegen, en groen betekent in dit geval eens een positief iets
    http://autobahnspeedhunter.com/routes_en/

    Login om te reageren
  20. ericc zegt

    28 januari 2019 om 20:51

    Op automotorundsport.de stonden meerdere artikels waarom een beperking niet nodig is. Top.

    Login om te reageren
  21. inflatable zegt

    29 januari 2019 om 01:01

    En wij straks in Nederland wel naar max 100 km/u, of als we mazzel hebben naar 120km/u, let maar op. Want Nederland gaat de wereld redden met z’n anti-auto klimaat beleid!! (<-sarcasme) Ik zie de ongelimiteerde snelheid stukken in Duitsland uiteindelijk ook nog wel sneuvelen als de klimaat hysterie doorzet de komende jaren..

    Login om te reageren
  22. B00G1E zegt

    29 januari 2019 om 02:47

    zucht was mis ik de autobahn, ondanks de baustelle en allerlei langzame zones rondom steden was het toch een genot! verhuisd naar Amerika en de snelheidslimieten zijn hier om te janken.
    Hardst dat ik in Virginia mag is 70mph, als je harder dan 80mph gaat in VA kun je een Reckless DRiving krijgen, wat een misdrijf is.

    Login om te reageren
  23. henkp1 zegt

    29 januari 2019 om 04:54

    Ik vind het vreselijk om in Duitsland te rijden, het idee van onbegrenste snelheid wordt als een (braad-) worst voorgehouden. In werkelijkheid is het niet te doen. Over het algemeen rijdt men net zo slecht als hier, zijn er vaak files, Baustellen en limieten, liefst zo veel mogelijk verschillende achter elkaar. Frankrijk was veel prettiger, gewoon urenlang met 150 over de autoroute, sommige stukken zelfs langdurig 180. Maar ook daar heeft men de radar ontdekt. Helaas. Lichtpuntje: de gele hesjes hebben onlangs 60% (!) ervan onklaar gemaakt.

    Login om te reageren
  24. bmwfreak038 zegt

    29 januari 2019 om 07:28

    Als je richting de ring rijd komt er genoeg spul voorbij vliegen.

    Login om te reageren
  25. xanxion zegt

    29 januari 2019 om 07:47

    Als je ruim boven de 130 een aanrijding krijgt, krijg je volgens mij een hoop gedoe met je verzekering. Heb je weliswaar geen bekeuring, maar is dat het grootste risico bij hardrijden?

    Login om te reageren
  26. Dutchdriftking zegt

    29 januari 2019 om 09:02

    Ach laten we eerlijk zijn, op vakantie heb je een aantal kleine stukjes waar je even het gas in kan trappen. Moeten die nu ook nog weg?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North