• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Carlsson giet sausje over je nieuwe S-klasse

Auteur: MrBrown, gepost 15 september 2013 om 22:03 – 19 Reacties

Afbeelding Carlsson giet sausje over je nieuwe S-klasseAfbeelding Carlsson giet sausje over je nieuwe S-klasseAfbeelding Carlsson giet sausje over je nieuwe S-klasseAfbeelding Carlsson giet sausje over je nieuwe S-klasseAfbeelding Carlsson giet sausje over je nieuwe S-klasseAfbeelding Carlsson giet sausje over je nieuwe S-klasseAfbeelding Carlsson giet sausje over je nieuwe S-klasse

De S-klasse van Carlsson
En dat maakt ‘m een stuk lekkerder. Naast wat wijzigingen aan in- en exterieur, worden er ook extra paarden onder de kap gepropt. Schnell met hoofdletter -S.

Eerder bemoeide Brabus zich al met de nieuwe toplimo, nu heeft ook Carlsson hun pakketje klaar. De aanpassingen aan het exterieur bestaan uit een wat dynamischere voor- en achterbumper, sideskirts en een lipje op de achterklep. Daarnaast is er de keuze uit een stel sloffen variërend van 19 tot 21 inch. De standaard uitlaatpijpjes worden vervangen door een viertal trapeziumvormige exemplaren. Heeft je S-klasse luchtvering? Dan wordt deze elektronisch wat verlaagd.

In het interieur kan je je eigen smaak laten gelden. Naast afschuwelijke paarse sfeerverlichting plakt Carlsson graag wat andere koeienhuiden op je zetels. Maar ook voor lamswollen vloermatten, grote lcd-schermen, een volwassen audiosysteem of een wifi-hotspot draait de tuner zijn handen niet om.

Een beetje sleutelen aan de motor is Carlsson ook niet vreemd. De S500 gaat met een ander chipje van 456 pk naar 610 pk. Het koppel stijgt van 700 Nm naar een indrukwekkende 900 Nm. Voor de S63 AMG met standaard 585 pk en 900 Nm, ligt er een tuning op de plank die goed is voor 780 pk en 1050 Nm. De vorige Carlsson S63 AMG deed slechts 685 pk.

Het resultaat van dat alles staat op dit moment te pronken op de IAA in Frankfurt. Carlsson heeft getuige de pics goed z’n best gedaan om er een mooi geheel van te maken. Check de gallery en oordeel zelf.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Gespot - Nieuwe S-klasse is kneiterdik in Brabus-trim
  • Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
    Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
  • Nieuwe Mercedes G-Klasse W464 is stiekem stokoud

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

carlsson, iaa-2013, Mercedes, s-klasse, tuning

Vorig bericht: « De Volkswagen Golf krijgt een driepittertje
Volgend bericht: Campagne tegen smartphone achter het stuur begint »

Lees Interacties

Reacties

  1. guusboum zegt

    15 september 2013 om 22:06

    Met een chip bijna 150pk?! Das niet verkeerd

    Login om te reageren
    • johannes79 zegt

      15 september 2013 om 22:11

      @guusboum: van chips wordt je dik…. Dit is het bewijs….

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        15 september 2013 om 22:14

        @johannes79: lol

        Login om te reageren
      • guusboum zegt

        15 september 2013 om 22:48

        @johannes79: nondeju, wat een kutgrap.

        Login om te reageren
      • reggie-boy_rood zegt

        15 september 2013 om 23:50

        @johannes79: haha!

        Login om te reageren
  2. beerton zegt

    15 september 2013 om 22:15

    Was da foor iets

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    15 september 2013 om 22:17

    Jammer van de uitlaatpijpen, beetje een vreemde vorm. Voor de rest vind ik hem eigenlijk best mooi…

    Login om te reageren
  4. thomcarspotter zegt

    15 september 2013 om 22:30

    velgen laat ik wel zitten, maar verder; ja hoor gooi er maar op!

    Login om te reageren
  5. gerritdriessen zegt

    15 september 2013 om 22:31

    Er komt fkkin 154 pk bij met een chippie! Denk niet dat het chippen gaat lukken voor minder dan 5000 €…

    Login om te reageren
  6. laulau zegt

    15 september 2013 om 22:47

    Hoeveel rek zit er dan wel niet in die 4,7 liter motor? :o

    Login om te reageren
  7. amg65 zegt

    15 september 2013 om 22:59

    ”En dat maakt ‘m een stuk lekkerder.” Eh, nee.

    Login om te reageren
  8. audio zegt

    15 september 2013 om 23:39

    Uitlaten zien er niet uit, doe dan maar lekker goedkoop een ‘gewone’ AMG

    Login om te reageren
  9. verena zegt

    16 september 2013 om 02:12

    Lekker dik hoor,ik houd wel van Dikk

    Login om te reageren
  10. munich zegt

    16 september 2013 om 06:35

    Hoerig hoor, die sfeerverlichting.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      16 september 2013 om 07:51

      @munich: purple swag…

      Login om te reageren
  11. barney zegt

    16 september 2013 om 12:42

    Toch vraag ik me af wat de invloed van die motortuning is op de betrouwbaarheid en levensduur van de auto. Nu is zo’n AMG al niet mis, maar kan me toch moeilijk voorstellen dat een upgrade van 200pk en 150nm geen sporen na laat.

    Login om te reageren
  12. rotjeknor zegt

    16 september 2013 om 13:51

    Alleen die uitlaten verpesten het plaatje van achteren…

    Login om te reageren
  13. mrboombastic zegt

    16 september 2013 om 18:00

    Ik vind een ‘normale’ AMG van de laatste generatie S – klasse meer stijl hebben, zeker de uitlaten van deze Carlsson vind ik niet mooi. Wel apart.

    Login om te reageren
  14. michelinman zegt

    16 september 2013 om 18:03

    Heiligschennis

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North