• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Castagna Milano 308 is de meest luxe Peugeot

Auteur: willeme, gepost 9 juni 2022 om 11:57 – 8 Reacties

Castagna Milano 308

Met de Castagna Milano 308 heb je een hatchback van een coachbuilder.

Kennen jullie Carrozzeria Castagna Milano nog? Het is een van de oudste coachbuilders op deze planeet. Het bedrijf werd in 1849 opgericht en maakten destijds luxe koetsen (je weet wel, nog met paarden ervoor). Nog voordat de Tweede Wereldoorlog begon, maakten ze de meest fraaie Alfa Romeo’s en Lancia’s. In 1954 ging het bedrijf op de fles.

Fast forward naar 1994, toen het bedrijf een herstart maakte. Net als met Spyker hadden de eigenaren niets met het origineel te maken, maar opereerden ze wel in ‘de geest’ van het bedrijf. Het mooie is dat ze van alles onder handen hebben genomen. Van Ferrari’s tot Fiats. Voor vandaag hebben we de Castagna Milano 308 voor je.

Castagna Milano 308

Roland Garros-esque

De basis van die auto is – hoe kan het ook anders – een Peugeot 308 van de laatste generatie. Dat is een meer dan keurige hatchback waar helaas nog geen GTI of Roland Garros-versie van is. De Castagna Milano 308 neigt het meeste naar een Roland Garros-variant: groen met heel erg luxe dus.

Castagna Milano 308

Het is volgens de carrossier een ‘ode aan de kleur groen’. Dat hebben ze letterijk genomen. Het achterscherm en de dorpels zijn lichtgroen, evenals details aan de voorzijde onder de onderste grille. De kleur is verder gewoon van Peugeot: Vert Olivine. Ook de lichtmetalen velgen zijn origineel Peugeot.

Castagna Milano 308

Interieur Castagna Milano 308

Nee, waar Castagna helemaal los is gegaan, is op het interieur. Diverse kleuren groen en bruin zijn er gebruikt. Het komt nogal druk over, maar het is beslist fraai gedaan. Overal is er nu leder of suède. Ook de onderzijde van de deurpanelen zijn nu voorzien van leder.

Castagna Milano 308

Het eindresultaat is bijzonder. Gezien de beperkte configuratie-mogelijkheden bij dit soort auto’s is het verfrissend dat ze een 308 als basis pakken. Normaliter zie je dit soort behandelingen bij een Maserati of Ferrari. Logisch, want dan is de kans op commercieel succes iets groter.

Castagna Milano 308

Dat maakt nu niet uit, want het is vooral een toonbeeld van wat ze kunnen doen als ze het willen. Er zijn geen productieplannen voor de Castagna Milano 308. Jammer, want stiekem vinden we het best een cool ding.

Meer lezen? Dit zijn de 8 mooiste moderne Touring creaties op een rij!

Ook interessant!

  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Officieel: de Peugeot 408 is een wapenfeit
    Officieel: de Peugeot 408 is een feit
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • Peugeot 308 SW
    Dit kost de fraaiste C-segment station van dit moment

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

308, castagna, coachbuilding, groen, leer, Peugeot

Vorig bericht: « Koop deze Brera Compressore met 350 pk!
Volgend bericht: Kabinet werkt aan voorstel om te luide uitlaten te handhaven »

Lees Interacties

Reacties

  1. pvg100 zegt

    9 juni 2022 om 12:24

    Sommige details zijn best mooi omdat het Peugeot design van de laatste jaren me best bevalt. Maar het totaal beeld geeft me braakneigingen.
    Waar is die emmer?!

    Login om te reageren
  2. canon4ever zegt

    9 juni 2022 om 13:53

    Het lijkt me een herstelde schadeauto wel.

    Login om te reageren
  3. geelbarrel zegt

    9 juni 2022 om 15:14

    Schadebak waar herstel nog niet van is afgerond…. wat n aanfluiting

    Login om te reageren
  4. grandvitara zegt

    9 juni 2022 om 15:35

    Ik vind deze goed gelukt. Maar de 508rxh van Castagna is en blijft het summum voor mij

    Login om te reageren
    • fredex zegt

      10 juni 2022 om 07:08

      Dat is inderdaad een fraai ding!

      Login om te reageren
  5. burb zegt

    9 juni 2022 om 16:48

    Je snapt toch niet hoe ze dat lelijke vaal groene accent kleurtje kunnen verzinnen? Doet afbreuk aan het opzich wel mooie geheel. Doe dan iets van donker grijs of zo,, of echt fel oranje. Nu is het net niks, als het mij vraagt, maar ja ze vragen mij niks…

    Login om te reageren
  6. sabrerator zegt

    9 juni 2022 om 17:08

    Er staat nog een stukje in de grondverf.
    Dat was wat er bij mij opkwam.

    Interieur is erg mooi gedaan, maar wel wat druk.

    Login om te reageren
  7. defietser zegt

    9 juni 2022 om 23:28

    Grappig, deze exacte auto vandaag gespot op een ambulance op de A2. Auto smoelde ok, maar dat logo is afgrijselijk en haalt de auto onderuit… ik dacht even een Dacia 308 meets Cupra!?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North