• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cayman GT4 906 is exclusiever dan 911 GT3 RS

Auteur: willeme, gepost 23 augustus 2022 om 12:59 – 5 Reacties

Cayman GT4 906

En de Cayman GT4 906 is stiekem ook ietsje cooler.

Een nieuwe dag, een nieuwe bijzondere Porsche. De fabrikant uit Zuffenhausen voelt perfect aan wanneer het tijd is voor een speciaal model. Vorige week konden we onze lol niet op met de nieuwe 992 GT2 RS. Daarnaast was er – precies vorige week – de 911 Carrera GTS-50.

Voor nu pakt Porsche een ander model dan een Porsche 911 als basis. Dat is voor de afwisseling niet verkeerd. De auto in kwestie is de 718 Cayman GT4 ‘Tribute to 906‘. De basis is natuurlijk een 718 Cayman GT4, een van de leukste auto’s in het gamma van Porsche. Zo niet de leukste.

Cayman GT4 906

Cayman GT4 906 Tribute

In dit geval wordt een hele specifeke 906 geëerd, namelijk eentje uit Japan. it specifieke exemplaar is niet te koop, maar als je de opties zorgvuldig selecteert en Porsche Exlusive Manufaktur lief aan kijkt terwijl je een koffer geld geeft, bouwen ze er eentje voor je.

Cayman GT4 906
Cayman GT4 906

De 906 (nog mede-ontwikkeld door onderstuurconnaisseur Ferdinand Piëch) was in de jaren ’60 een graag geziene gast op de internationale circuits. Nummer ‘8’ met chassisnummer 150 won in 1967 de Grand Prix van Japan met Tetsu Ikuzawa achter het stuur. Deze Cayman GT4 906 deelt een hoedtik uit naar die auto én Tetsu Ikuzawa.

Cayman GT4 906

PTS

De kleur van deze bijzondere Porsche Cayman lijkt Elfenbeinweiss te zijn, een kleur die je vroeger ‘gewoon’ kon bestellen en tegenwoordig nog via het PTS-programma van Porsche.

Daarbij zijn er de nodige donkergele accenten, zoals de spiegelkappen, luchtinlaat aan de zijkakant, remmen, onderkant van de spoiler en natuurlijk de voorklep die je bijna motorklep zou noemen. Oh, en wat denken van de grijze ‘skirts’.

Cayman GT4 906
Cayman GT4 906
Cayman GT4 906

Bij het instappen zie je het Fuji Circuit verlicht staan in de dorpels, samen met de cijfers: 2:00.800, de rondetijd die de 906 erover deed. Deze Cayman GT4 906 Tribute is vanaf vandaag te bezichtigen in het Porsche Experience Center in Tokyo tot 30 augustus.

De auto blijft eigendom van Porsche, maar je kan ze dus laten nabouwen. Wat de kosten daarvan zijn, geen probleem. Maar reken op een hoop.

Meer lezen? Deze toffe betaalbare coupés zitten nu op hun bodem!

Ook interessant!

  • Dít is de goedkoopste Porsche 911 GT3 RS van Marktplaats
  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
  • BREEK: dit is de nieuwe Porsche 911 GT3 RS
  • Vermogen 911 GT3 RS
    Zo veel vermogen krijgt de 911 GT3 RS (ongeveer)

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

718, 982C, cayman, Coupe, gt4, Porsche, porsche-exclusive, pts, Video

Vorig bericht: « AMG GT Edition 55 heeft atmosferische 6.2 V8
Volgend bericht: Gespot – De nieuwe Countach duikt op in Maastricht »

Lees Interacties

Reacties

  1. royaledeluxe zegt

    23 augustus 2022 om 13:30

    De Cayman GT4 ziet er toch vele malen sneller, beter en leuker uit dan die dikzak die de 911 is geworden.
    Een slankere lijn en body. Een klassieker in wording.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      23 augustus 2022 om 16:20

      Volledig mee eens. Laat ik het zo zeggen, ik zou niet spugen op een 911 als ik hem kreeg, maar dit ziet er gewoon veel beter uit.

      Login om te reageren
  2. gregorius zegt

    23 augustus 2022 om 14:29

    Zou je met die 4l 6cyl box met 420 pk (en 1500 kg) sneller over Fuji gaan tov een 50 jaar oude 220 pk sterke 710kg zware 906?

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      23 augustus 2022 om 15:57

      Als die laatste ook op hedendaags rubber staat, zullen ze elkaar misschien niet eens veel ontlopen.

      Login om te reageren
    • frederik zegt

      23 augustus 2022 om 17:23

      Nee dus, pk/gewichtsverhouding is gunstiger voor de 906, plus minder gewicht leidt tot minder inertia in de bochten.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North