• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chery komt met premium super luxury merk

Auteur: Wouter, gepost 6 november 2009 om 10:07 – 88 Reacties

Chery F11


Wat Lexus is voor Toyota en Audi voor Volkswagen moet Xuan Yuan (轩辕) worden voor Chery.

De ingredienten van het premium recept is heerlijk eenvoudig: een hoger prijskaartje, zachtere materialen in het interieur, een langere optielijst (met natuurlijk duurdere opties), geen instapmotoren en een gelikte marketing campagne. En dan maar dik geld verdienen, wie wil dat niet.

Het Chinese Chery in ieder geval wel en dus bouwen ze gestaag verder aan hun imperium van automerken. Het merk Xuan Yuan wordt het vijfde merk naast Chery, Karry, Riich en Reely. De naam Xuan Yuan verwijst naar een Chinese man die een zelfvoortbewegend voertuig met versnellingen had ontwikkeld. Chery’s topman Jin Yi Bo heeft verklaard dat ze het merk in de steigers staat en dat Chery nu bezig is om de modellen lineup te bepalen.

Naar verwachting zal de Chery F11 (zie foto) één van de eerste modellen van Xuan Yuan zijn. De F11 gaat van Chery’s eigen tussen de 3.0 en 4.2 liter grote V6 en V8 motoren gebruik maken. Een lanceerdatum is nog onbekend. (via Chinacartimes)

Ook interessant!

  • BMW en Mercedes
    BMW en Mercedes worden nog meer premium!
  • Lancia is springlevend en wordt premium
  • Premium wars: wie verkocht de meeste dikke Duitsers in 2021?
  • premium elektrische crossover
    Premium elektrische crossover heeft 500 km range

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

chery, China, f11, premium

Vorig bericht: « Ford lanceert de opblaasbare gordel
Volgend bericht: Zuid-Koreaanse slaagt na 949 keer voor theorie »

Lees Interacties

Reacties

  1. F zegt

    6 november 2009 om 10:08

    Alfa Romeo 166 anyone? (Raam en daklijn)

    Login om te reageren
  2. Mr Hyde zegt

    6 november 2009 om 10:10

    Als ze er nu eens een andere neus opzetten, dan zouden ze zowaar een toonbare auto gefabriceerd hebben. Maar ik wens ze veel succes, niet alle “premiumvarianten-van-normale-aurto’s” gaat het even goed af.

    Login om te reageren
  3. Daniel073 zegt

    6 november 2009 om 10:13

    nieuwe jaguar xj? die velgen en de koplampen

    Login om te reageren
  4. RubenBaeten zegt

    6 november 2009 om 10:21

    Ziet er nog best aardig uit.

    Die andere merken kende ik niet eens. Ik zou er veel voor over hebben om ooit “kom, we pakken de Karry!” te kunnen roepen.

    Login om te reageren
  5. Laue zegt

    6 november 2009 om 10:23

    een premium merk kun je niet opzetten. Premium zit tussen de oren en heeft alles te maken met: Historie,Imago en prijs. Als een merk daar niet aan voldoet zal het nooit “Premium” worden.

    Login om te reageren
  6. DBX zegt

    6 november 2009 om 10:24

    Die “velgen” zijn zo fout!

    Login om te reageren
  7. Daniel zegt

    6 november 2009 om 10:24

    dacht ook meteen aan een 166.

    Login om te reageren
  8. Henkie zegt

    6 november 2009 om 10:26

    @ F
    Misschien heb je wel gelijk dat ie daar op gebaseerd is? Hoorde namelijk dat het model aan een Chinese fabrikant verkocht is, misschien was dat Geely?

    Login om te reageren
  9. rikkon zegt

    6 november 2009 om 10:26

    Nog 1 keertje oefenen op het front en voor de zekerheid nog een keertje tegen het betonblok voor al die zeurpieten in het westen en istie volgens mij voor elkaar.

    Login om te reageren
  10. Simpson zegt

    6 november 2009 om 10:26

    als je hier bij had gezet dat het de nieuwe thesis was obv een 300c had ik het ook geloofd. :mrgreen:

    Login om te reageren
  11. jdm zegt

    6 november 2009 om 10:37

    Verlijkingsmongolen, kom maar op!

    Login om te reageren
  12. Danny zegt

    6 november 2009 om 10:39

    ik vind hem best cool uitzien :D

    Login om te reageren
  13. jbw zegt

    6 november 2009 om 10:41

    De neus van een skoda, inclusief de koplampen ,de gril en velgen van een Rolls of zie ik dat verkeerd?

    Login om te reageren
  14. Franqie zegt

    6 november 2009 om 10:43

    Ik vind die F11 best mooi eigenlijk, gaat in ieder geval de goede kant op met het Chinese design. Brilliance is ook al bezig met een grote limousine, en die ziet er ook niet slecht uit:

    Login om te reageren
  15. Donkervoort zegt

    6 november 2009 om 10:45

    Hm, op die iets te bling-bling grill na ziet deze er zeker niet slecht uit.

    Login om te reageren
  16. chocombiel zegt

    6 november 2009 om 10:45

    Als er geen hybride versie van is kan ie opzouten

    Login om te reageren
  17. FIAT127 zegt

    6 november 2009 om 10:47

    die grille inderdaad, verder ziet ie er wel strak uit (voor een chinees?)

    Login om te reageren
  18. Relief zegt

    6 november 2009 om 10:47

    @jbw

    Ja je ziet het verkeerd. LOL!

    Login om te reageren
  19. Jantje_555 zegt

    6 november 2009 om 10:56

    heeft die premiumbak nu wieldopjes…

    ga ik men velgen ook van men VW halen en daar lekker die Dakar velgen op plaatsen die ik nog had liggen. Dan rijd ik pas écht premium

    Login om te reageren
  20. Neal zegt

    6 november 2009 om 11:03

    velgen zijn namaak van Bently..

    Graag een crashtest en weer afvoeren…

    Login om te reageren
  21. Neal zegt

    6 november 2009 om 11:04

    en een uitlaatgastest ook als het ff kan… voor ALLE Chinese automerken. Kijken wat er dan nog overblijft

    Login om te reageren
  22. Hoflander zegt

    6 november 2009 om 11:16

    Zo typisch weer… een Chinese auto en iedereen gaat vergelijkingen maken met de gevestigde orde. dat doen we toch ook niet met de nieuwe BMW, Mercedes of Audi? Terwijl die ook auto’s bouwen die op alles wat al rondrijdt lijkt. Vermoeiend en echt passee mensen.

    Als je nu iets tegen die Chinesen hebt (of hun auto’s), breng dan argumenten aan i.p.v. het ontwerp steevast met bestaande auto’s te vergelijken. Echt onzin dit.

    Persoonlijk heb ik helemaal niks met die Chinese auto’s omdat ze waarschijnlijk niet heel veilig zijn en ik een onderbuik gevoel heb dat we aan de vooravond staan van Chinese overheersing, en daar gaan m’n haren van overeind staan. De bovenstaande auto ziet er wel OK uit vind ik, al is die klasse niet mijn favoriete klasse. Hou meer van hot hatches waar je wat lol mee kan beleven of coupe-modellen voor de schoonheid.

    Login om te reageren
    • super zegt

      6 november 2009 om 14:30

      @Hoflander:
      “en ik een onderbuik gevoel heb dat we aan de vooravond staan van Chinese overheersing, en daar gaan m’n haren van overeind staan”

      Dat is precies wat ik tegen chinese auto’s heb, ze komen uit china en worden door chinezen gebouwd, een land en volk dat ontegenzeggelijk uit is op werelddominatie.

      Login om te reageren
  23. Mr. V8 zegt

    6 november 2009 om 11:21

    Dit is gedoemd te mislukken…

    Login om te reageren
  24. FrankypankyV8 zegt

    6 november 2009 om 11:32

    Ziet er erg goed uit! Alleen een beetje jammer van die Skoda-grille, maar deze mogen ze bij mij voor de deur zetten, hoor!!!

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      6 november 2009 om 11:40

      En weer een lelijk hok rijker, dit zit er gewoon echt niet uit!
      @FrankypankyV8: Wat is er mis met jou:P Waarom vind je deze auto mooi, leg uit!

      Login om te reageren
  25. Aston_Martijn zegt

    6 november 2009 om 11:42

    beetje lexus, misschien hoor

    Login om te reageren
  26. Laurens zegt

    6 november 2009 om 12:19

    Beetje alla Porsche. Had het ding dan wel Mao genoemd, voor de internationale markt.

    OT: alu buitenspiegels, als je er bij wilt horen altijd goed…

    Login om te reageren
  27. Frankypanky zegt

    6 november 2009 om 12:26

    @Cantago,

    Wat is er mis met JOU?!? Dat jij een auto afkeurt puur op basis van afkomst???
    Ik zou zeggen; “Was je oogbollen eens met groene zeep en kijk nog maar even naar die F11″…

    Ja, het heeft kenmerken van een 166 en een Skoda-neus, maar die Chinezen lijken het te leren. Kijk naar de verhoudingen, want vaak klopten die niet.

    En…last but not least…Smaken verschillen. Jammer, he!
    :roll:

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      6 november 2009 om 19:57

      @FrankypankyV8: Ik baseer helemaal niks op afkomst! Waar haal je dat vandaan? Alleen deze vind ik echt spuuglelijk. Om maar met de velgen te beginnen… Staat compleet niet! Verder kun je duidelijk zien dat ze uit zijn gegaan van een S8 oid, de grill lijkt erg veel op die van Audi en de chrome spiegels eveneens. Je moet je niet aangevallen voelen, ik wil graag weten WAAROM je hem mooi vind, en dat smaken verschillen is maar goed ook;)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        6 november 2009 om 20:07

        @Cantago: ja dahag .. werkelijk al jouw comments bestaan uit “mooi/lelijk” gezeik .. en als het chinees is ben je al helemaal vooringenomen ..

        Login om te reageren
  28. MTM TTRS zegt

    6 november 2009 om 12:47

    Mooie a4 achterkant hoor !

    Login om te reageren
  29. JohanCelica zegt

    6 november 2009 om 12:53

    Hier zitten we op te wachten nog meer chineese bagger

    Login om te reageren
  30. kowalsk zegt

    6 november 2009 om 13:39

    O

    Login om te reageren
  31. kowalsk zegt

    6 november 2009 om 13:40

    Op de grille na vind ik ‘m er anders heel strak uit zien, óók de velgen.

    Login om te reageren
  32. kowalsk zegt

    6 november 2009 om 13:40

    Sorry, vorige post was een foutje.

    Op de grille na vind ik ‘m er anders heel strak uit zien, óók de velgen.

    Login om te reageren
  33. pizzakoerier zegt

    6 november 2009 om 13:44

    Ik moest het eerst aan een audi denken toen ik hem zag, maar slecht vind ik het er zeker niet uitzien…maar als ze zo nodig premium willen zijn waarom verzinnen ze dan zo’n (voor ons) onuitspreekbare naam…(en nee riich is ook een kutnaam)

    Login om te reageren
  34. Hong Kong Foei zegt

    6 november 2009 om 14:37

    Ach jongens wat is er nou mis met Chinese dominantie?
    Laat het nu zijn dat de Amerikanen de laatste jaren de baas zijn geweest. En straks worden het de Chinezen. Dat jullie Chinese kont in de toekomst moeten likken is heus niet zo erg hooor… Sambal bij? hahaha

    Login om te reageren
  35. Michael zegt

    6 november 2009 om 14:46

    sommige mensen zoeken echt wel naar andere auto’s in het design omdat ie chinees is. met een ander merk hadden de reacties wel heel wat anders geweest.

    maar toch ben ik geen fan van chinese auto’s

    Login om te reageren
  36. erik van ingen schenau zegt

    6 november 2009 om 15:01

    Deze foto van de F11 is erg oud: ik heb hem in september 2006 (!) op het net gezet. Hij is gemaakt bij Pininfarina (zie de glazen koepeltjes op het parkeerdak, dat is typisch PF), en het is een concept van Pininfarina voor Chery. Het model is indertijd door Chery afgewezen.

    Login om te reageren
  37. erik van ingen schenau zegt

    6 november 2009 om 15:02

    p.s. het Duiyse nummerbord is fancy, FE bestaat niet.

    Login om te reageren
  38. erik van ingen schenau zegt

    6 november 2009 om 15:03

    Duitse, excuses, typo

    Login om te reageren
  39. erik van ingen schenau zegt

    6 november 2009 om 15:06

    ik heb indertijd de naam van mijn website (www.chinesecars.net) op de foto gezet. Voor wie interesse heeft, daar staat een hoop info zoals een overzicht van EuroNCAP tests van Chinese auto’s; van de rechtzaken die gevoerd zijn tegen de ongwenste kopieen, van Chinese automusea enzovoorts.

    Login om te reageren
  40. RobGTR zegt

    6 november 2009 om 15:33

    Voor een Chinese auto is het ontwerp helemaal niet verkeerd. Ja, hij heeft hier en daar wat trekjes van andere modellen, maar dat is lang niet zo erg als die exacte kopie van de BMW X5, geloof de Shuanghuan SCEO of iets dergelijks. Ze leren het misschien nog wel, nu nog werken aan de veiligheid van de automodellen.

    Login om te reageren
  41. Frankypanky zegt

    6 november 2009 om 16:14

    @Super,

    Wat nou Chinese dominantie?!?
    Kijk maar eens rond bij een willekeurige kledingzaak!
    Bijna alles is ‘made in China’…Kijk ook maar even in je kledingkast, dan loop je in je nakie!

    Login om te reageren
    • super zegt

      6 november 2009 om 16:35

      @FrankypankyV8:
      ja, dus? denk je dat ik dat niet weet?

      Login om te reageren
  42. Markus zegt

    6 november 2009 om 16:41

    Ziet er niet verkeerd uit. Maar die merknamen, i mean, really?

    Login om te reageren
  43. fiestafeest zegt

    6 november 2009 om 17:06

    ziet er niet eens zo gek uit
    vind hem een beetje op een Lincoln lijken.

    Login om te reageren
  44. alpitlum zegt

    6 november 2009 om 18:01

    Volgende week een column over chinese modellen (van de toekomst)?

    Login om te reageren
  45. MR2 zegt

    6 november 2009 om 19:01

    wel een fantastische mooie auto van China

    Login om te reageren
  46. Rob USA zegt

    6 november 2009 om 19:35

    Niet verkeerd voor 15000 euri. :)

    Login om te reageren
  47. Cantago zegt

    6 november 2009 om 20:12

    En daar heb ik een reden voor, namelijk dat het uiterlijk van een auto een van de allerbelangrijkste dingen is in het dagelijks leven. Daarnaast uiteraard de rijeigenschappen enz enz enz.
    Een mooi uiterlijk is voor mij echt een sleutelvoorwaarde om een auto te kopen, voldoet hij daar niet aan dan zal ik hem nooit (willen) kopen, hoe goed de rest ook is. En ik moet toegeven, bijna alle Chinese auto’s vind ik lelijk, maar dan ook echt lelijk. Vooral dit! Dat is niet vooringenomen, dat is mijn smaak. Ik vind ook genoeg andere auto’s lelijk die helemaal niet uit China komen. En gezeik? Lees dan nog maar eens goed hoe vaak ik het juist over de positieve aspecten van een auto heb! Ik zou graag op heel veel dingen dieper in gaan, maar daar heb ik helaas de tijd niet voor, dus ik volg maar sommige artikelen en reageer op andere kort of niet.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      6 november 2009 om 20:19

      @Cantago:
      auto,s zijn NOOIT mooi of lelijk .. auto,s zijn auto,s ..
      en het uiterlijk is het minst belangerijke aspect van zo,n ding ..
      da,s net zo suf als tandpastaverpakking ..
      het voegt nix toe aan het product ..

      of .. je moet een auto als status-symbool zien ..
      maar da,s zo armoedig .. kan niet geloven dat er nog zulke arme mensen in nederland leven .. je kent ze wel .. sukkels die een auto voor de buren kopen ipv voor zichzelf ..

      Login om te reageren
  48. norman zegt

    6 november 2009 om 20:24

    wat is de restwaarde

    Login om te reageren
  49. Cantago zegt

    6 november 2009 om 20:31

    Helaas, onze buren hebben een nieuwe 1-serie gekocht omdat wij een Z3 hadden, jammer, helaas, maar ze bestaan wel. Daarnaast zijn auto’s wel degelijk mooi of lelijk, geloof je dit niet? Lees dan alle AB reacties nog eens door! Ik denk dat 95% van alle mensen hier wel een auto kan noemen die hij lelijk vind. Laat staan een die hij mooi vind. En auto’s zijn geen auto’s, er zijn heel veel verschillende. Van elektrische- tot benzineauto’s en van SUV’s tot hyper(sports)cars. Wat ik wel typisch vind is dat er erg veel mensen in de winkel (vooral in het buitenland op vakantie) een tandpasta kiezen waarvan ze de verpakking aantrekkelijk vinden, zou de verpakking dan toch iets te maken hebben met het product? Ik weet wel zeker van wel! Anders zouden alle verpakkingen en auto’s wel hetzelfde uiterlijk hebben. En er zijn ook genoeg auto’s die als statussymbool dienen. Dit is namelijk een van de alleroudste redenen om een auto te kopen, en lang niet iedereen is dat vergeten, ook al gebruik je een auto tegenwoordig eerder als vervoersmiddel.

    Auto’s zijn voor heel veel mensen meer dan een vervoersmiddel, voor veel mensen is het een gadget, hebbedingetje, 2e huis, meest dierbare wat ze hebben, gevoel, een hoop lol of iets om mee te showen. Dus ik zou je stukje hierboven herzien als ik jou was.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      6 november 2009 om 20:44

      @Cantago:
      lees eens “marketing for dummies” en er zal een wereld voor je open gaan ..
      waarschuwing .. het zal geen “mooiere” wereld zijn ..

      nogmaals .. auto,s zijn auto,s .. en doelgroepen zijn doelgroepen ..
      auto,s zijn hooguit handig of snel of comfortabel ..
      luitjes die zich graag willen onderscheiden zijn de makkelijkste prooi ..
      dat creert diversiteit .. dus verschillende verpakkingsmaterialen ..

      Login om te reageren
  50. Cantago zegt

    6 november 2009 om 20:34

    De Van Dale geeft als vertaling voor lelijk: niet mooi, onaantrekkelijk. Onaantrekkelijk is voor mij zeker op deze auto van toepassing, dus lelijke auto’s bestaan wel degelijk;)

    Login om te reageren
  51. hawleri zegt

    6 november 2009 om 20:40

    ziet er niet verkeerd uit ;)

    Login om te reageren
  52. Cantago zegt

    6 november 2009 om 20:54

    Wat wil je zeggen met je marketing opmerking? Heb 2 jaar lang marketing gevolgd, dus weet er wel het een en ander vanaf. Wat wil je zeggen met auto’s zijn auto’s? Ik zei net al, er zijn heel veel auto’s, waarom scheer jij ze dan allemaal over één kam? Doelgroepen zijn inderdaad doelgroepen, anders had het wel anders geheten, waar wil je naartoe? En auto’s zijn niet alleen maar handig snel of comfortabel. Er zijn ook modellen die allemaal hebben (Audi RS6) en modellen die geen van alle hebben (oude Lada ofzo?). Daarnaast zijn er nog veel meer dingen, van duur en goedkoop tot showmodellen. En hoezo luitjes die zich graag willen onderscheiden zijn een makkelijke prooi? Een prooi voor wat? Mooie auto’s die volgens jou niet bestaan? Ik denk dat iedereen zich wel wil onderscheiden op een bepaalde manier, anders wil je iemand zijn, en dan kan NOOIT, je kunt hooguit in de buurt komen, maar Pepsi zal nooit smaken als Cola en deze Chery zal nooit een Audi S8 zijn. Daarbij komt nog dat er meer factoren zijn die voor diversiteit zorgen, zoals de verschillende ontwerpers met andere doelen. Maar het uiterlijk (verpakking volgens jou) kan ook een gevolg zijn van de functie, denk maar aan koplampen, luchthappers, spoilers en deuren.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      6 november 2009 om 21:06

      @Cantago .. 2 jaar ?? ok .. leuk dat je Pepsico en Coca Cola aanhaalt .. dat hoofdstuk zal je vast wel gehad hebben ..
      weet je meteen waarom je de ene auto wel “mooi” vindt en de ander “lelijk” ..

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        7 november 2009 om 09:38

        @lincoln: Nee, dat weet ik niet. Want dat hangt van behoorlijk veel factoren af en varieert per auto. En leg nu eens uit wat je wilt zeggen met dit gezever, ben eens gewoon duidelijk!
        @FrankypankyV8: Ja, dat meen ik serieus. Ik vind het uiterlijk echt super belangrijk! Maar vergis je niet, een simpele VW Golf kan ook genoeg zijn, ookal is hij niet gelijnd als een Lamborghini. En uiteraard is uiterlijk niet de enige factor (gelukkig). Maar een auto als deze zou ik nooit kopen: puur op uiterlijk, en dan blijkt dat de belangrijkste factor. En ik geef toe, voor een chinees is deze inderdaad aardig goed gelijnd, valt echt niet tegen. Maar omdat het er uit ziet alsof het op een S8 wil lijken, slaat het de plank compleet mis. Het front heeft niet de uitstraling die ik van zo’n auto zou verwachten, en de velgen vind ik helemaal wanstaltig. Bijna alle Chinezen idd, blijkbaar omdat ze nogal een zelfde stijl hebben. Maar bijvoorbeeld een SangYong Rexton vind ik helemaal geen lelijke auto. Als je er een paar gave velgen onder legt kun je hem zelfs stoer noemen! Zou hem best kunnen kopen. Ik baseer mijn mening per auto.

        Login om te reageren
  53. DrsDre zegt

    6 november 2009 om 21:34

    Netjes, al mag het iets gladder, kofferbak mag hoger geplaatst worden. en de lijn van dak naar kofferbak mag gladder want dit lijkt een beetje op de Lincoln Towncar qua lijn.
    Voor de rest; chapeau!

    Login om te reageren
  54. Frankypanky zegt

    6 november 2009 om 21:34

    @Cantago,

    Ik quote je even…”namelijk dat het uiterlijk van een auto een van de allerbelangrijkste dingen is in het dagelijks leven”.

    Meen je dat serieus?!? :shock:

    En ik schreef eerder al, dat de verhoudingen van de Chery F11 klopten. Vorig jaar zag vaak van die gedrochten met een Mercedes-frontje in combinatie met een Mitsubishi-kont…Of wat dacht je van die Chinese “Bentley”?!?

    Dan ziet deze er toch netjes uit? En ja, je baseert je mening op basis van afkomst. Je schreef eerder al dat je bijna alle Chinezen lelijk vindt. Noem dan minstens 1 Chinees die je wel mooi vindt dan!!! :roll:

    Login om te reageren
  55. DrsDre zegt

    6 november 2009 om 21:36

    @Cantago;
    Pepsi is niet te vergelijken met Coca Cola.
    Pepsi was er veel eerder met het drankje Cola.
    Coca Cola heeft alleen slimmere marketing gebruikt.
    Nu denkt men dus dat Coca Cola er eerder was en kwalitatief beter is.
    Daarnaast drink ik alleen Pepsi, omdat er rond Pepsi niet zo’n “American Dream lifestyle” heen zit…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      6 november 2009 om 21:39

      @DrsDre: hebben de marketing-boys jou ook goed bij de neus ..

      Login om te reageren
    • Cantago zegt

      7 november 2009 om 09:40

      @DrsDre: Of Pepsi eerder was dan Cola kan me allemaal niks schelen, ik vind Cola het lekkerst;) Pepsi heeft een andere nasmaak waar ik niet van houd. En waarom zijn die 2 niet te vergelijken? Het alle twee Cola en Pepsi probeert al jaren als Coca Cola te zijn!
      @Rick dos: dankjewel;)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        7 november 2009 om 10:42

        @Cantago: nou .. je bent nog vrij jong en je intresse ligt bij marketing .. neem ik aan ..
        doe jezelf een plezier ..
        ga naar een boekenwinkel en koop een boek over de Cola-oorlog ..
        zijn er plenty .. en is gewoon verplichte kost ..
        de bedragen en tactieken zijn zo buitenproportioneel dat elke sience fiction verbleekt ..

        je hart ligt bij auto,s ?? prima ..
        daar zijn ook zat marketing boeken van ..
        neem bij voorkeur biografieen van CEO,s .. en niet van ontwerpers ..
        van Lee Iacocca verdient mijn aanbeveling ..
        ik schrijf dit niet om je te kleineren maar om je een beetje op weg te helpen ..

        dus trek een blikje coca cola open (uit plastic fles heeft ook een rare bij-smaak) en plof op de bank met zo,n heerlijk boek ..

        Login om te reageren
  56. Rick dos zegt

    6 november 2009 om 21:41

    Zo. Lekker politiek correct bezig hier mensen.
    Helaas ben ik dat vandaag niet. Ding is gewoon lelijk. Punt.

    En als jullie dat vervelend vinden dan kunnen jullie mijn achterste kussen. Verdomme ben ik toch PC.

    Login om te reageren
  57. the honda spirit zegt

    6 november 2009 om 22:53

    zie ik nou iets van een alfa 166 in die foto of ben ik gek?

    Login om te reageren
  58. Guan zegt

    7 november 2009 om 00:10

    “Geen instap motoren” Leg me die eens uit. Hij wordt slechts zonder motor geleverd?

    Login om te reageren
  59. autobandventieldopje zegt

    7 november 2009 om 01:08

    Best wel aardige look…hoewel ’t me ook erg aan Lincoln Continental/Towncar doet denken..ze moeten wel alleen iets doen aan die belachelijke namen! Gewoon mooie Chinese plaatsnamen als Yuan , Xian , Bejing met Chinese karaketrs is mooi genoeg en veel stoerder dan Cherry, Reely of andere onzin.. Dus Xuan Yuan is al goed begin..net zoals Lexus veel beter klinkt als Toyota in mijn oren..

    Login om te reageren
  60. Cantago zegt

    7 november 2009 om 10:52

    Je neemt aan dat mijn interesse bij marketing ligt, maar dit was voor mij bijzaak. En waarom zou een boek over de Cola-oorlog verplichte kost zijn? Leg nou eens uit wat dat te maken heeft met deze LELIJKE auto? En hoezo wil je me op weg helpen, zodat ik deze auto mooi ga vinden ofzo? Wat is je doel, waar wil je naartoe? Daar geef je me nog steeds geen antwoord op! Het ging over deze auto weet je nog?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      7 november 2009 om 11:11

      @Cantago:
      in dat geval hoop ik niet dat je opleiding tijd of geld gekost heeft ..
      never under-estimate the dickhead market ..
      en da,s een goeie zaak .. want daar kan ik af en toe een leuke auto van kopen ..

      Login om te reageren
  61. Cantago zegt

    7 november 2009 om 11:26

    Lincoln alsjeblieft, hou eens op met die zinloze one-liners van je en zeg waar je naar toe wilt, want je blijft mijn vragen ontlopen en lijkt alleen een reactie te willen geven.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      7 november 2009 om 11:34

      @Cantago: zinloze one-liners als in mooi/lelijk gezeik en een vooringenomen standpunt betreffende chinese makelij ??
      daar doe ik niet aan ..

      Login om te reageren
  62. Cantago zegt

    7 november 2009 om 11:39

    Dat je een auto lelijk vind is een mening, mijn mening, en dat is iets anders dan gezeik. “never under-estimate the dickhead market” is een one-liner van jou die niks met dit onderwerp te maken heeft. En ik heb geen vooringenomen standpunt over Chinese makelij, ben toevallig in het bezig van vele degelijke en mooie Chinese producten (en dan bedoel ik geeneens het “made in China” spul). Dus waar haal je het vandaan dat ik bevooroordeeld ben? Geef verdomme eens antwoord! Ik zie alleen zinloze reacties!? Ik heb het in mijn reactie geeneens gehad over “Chinees”, ik zei dat ik het een lelijk hok vond. Dus voor de 10x keer: waar wil je heen? Wat wil je met deze tamelijk zinloze “discussie” zeggen?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      7 november 2009 om 11:57

      @Cantago: jouw comment ..
      “en weer een lelijk hok rijker , dit ziet er gewoon echt niet uit” ..
      en dan een ander vragen of hij zijn comment wil motieveren waarom hij dit wel een acceptabele auto vindt ??

      maar je hebt gelijk hoor ..
      95% hier beperkt zich tot infantiele nietstoevoegende mooi/lelijk comments ..

      Login om te reageren
  63. Cantago zegt

    7 november 2009 om 12:17

    Ja, want ik wil graag weten wat mensen in zo’n auto zien. Vind ik erg gaaf om te weten! Ik heb hierboven ook een motivatie gegeven omdat FrankypankyV8 zich afvroeg waarom ik hem dan lelijk vind. En mooi/lelijk comments vind ik helemaal niet infantiel, het is een mening van iemand en een eigenschap van een auto die extreem belangrijk is. Waarom noem je zo iemand meteen infantiel? En 95% gaat helemaal niet over mooi/lelijk, waar baseer je dit op?
    En mijn vraag blijft wat je hele marketing/cola verhaal te maken heeft met deze auto, want ik zie de link nog steeds niet.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      7 november 2009 om 12:36

      @Cantago:
      volgens mij begon jij daar over ..
      net zoals je marketing opleiding ..
      dus ben ik in de veronderstelling dat je de marketing theorieen wel onder de knie zou hebben .. niet dus ..

      mooi/lelijk is geen mening .. tis een gebrek aan vocabulaire ..

      Login om te reageren
  64. Cantago zegt

    7 november 2009 om 12:48

    Jij begon de vergelijking met een tandpastaverpakking, en ik vraag me nog altijd af welke kant je daarmee op wil, maar ik krijg nog altijd geen antwoord. Jij begon over het boek marketing voor dummies, waarop ik zei dat ik 2 jaar lang marketing (dat is een vak, geen opleiding) gevolgd heb. Waarom zou ik dat marketingboek moeten lezen? Heb ik ook nog altijd geen antwoord op. En als mooi/lelijk geen mening is, hoe verklaar je dan dit artikel: http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/06/ferrari-enzo-is-de-lelijkste-auto#post-32245 ? En het is geen gebrek aan vocabulaire, want ik heb hierboven keurig uitgelegd WAAROM ik hem lelijk vind. Dus begin niet met wie begon waarover, maar geef gewoon antwoord op mijn vraag: waar wil je naartoe met je reacties? Wil je me iets in laten zien? Of wil je dat ik die auto mooi vind? Draai er niet omheen!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      7 november 2009 om 13:05

      @Cantago:
      dat autoblog artikel noemt men met een moeilijk woord “marketing” ..
      voegt helemaal nix toe .. had er net zo goed niet kunnen staan ..
      maarrrrrr .. levert wel comments op .. en lezers ..
      en dat zijn de consumenten van autoblog ..

      maar ik kap er nu mee .. probeer je comments wat meer te nuanceren .. leest prettiger ..
      en neem auto,s niet zo serieus .. want het is gewoon handel .. nix meer nix minder ..

      Login om te reageren
  65. Cantago zegt

    7 november 2009 om 13:32

    Voegt inderdaad weinig toe, maar aan de reacties te zien roept het voor de “Autoblog consumenten” wel degelijk iets op! En als dit marketing is, dan speelt die wel in op wat de lezers wel of niet mooi of lelijk vinden, en dat heeft in de verste verte niet alleen maar met marketing te maken. En in plaats van dat ik mijn comments moet nuanceren kun je beter zelf eerst beginnen met in normaal Nederlands schrijven, zonder 2 puntjes tussen iedere zin en met hoofdletters. Dat leest prettiger. Voor mij zijn auto’s meer dan handel, en voor heel veel meer mensen ook! Anders hadden programma’s als Top Gear, sites als Autoblog en auto’s als Lamborghini nooit bestaan. Want die zijn er voor de mensen die auto’s serieus nemen, en dat zijn er veel meer dan je denkt! Dus neem je hoofdstuk doelgroepen nog maar eens door in je marketingboekje. En probeer zelfs een niet overal omheen te draaien en andere (onrelevante) onderwerpen aan te halen, maar ga eens in op een discussie en op reacties van andere.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      7 november 2009 om 13:39

      @Cantago: en zo zie je maar ..
      verpakkingsmateriaal is handel .. gouwe handel ..

      Login om te reageren
  66. Cantago zegt

    7 november 2009 om 14:13

    lincoln
    6 November 2009 om 20:19
    @Cantago:
    en het uiterlijk is het minst belangerijke aspect van zo,n ding ..

    En nu is verpakkingsmateriaal ineens handel? Duh, uiterlijk is het belangrijkste voor mij, zij ik al lang! (Bij auto’s uiteraard). Maar nu ben je het dus eigenlijk met mij eens dat het uiterlijk voor de verkopen zorgt, en aangezien deze niet mooi te noemen is minder zal verkopen? Dus ik heb gelijk dat ik zeg: lelijk hok, die koop ik nooit? Dat had je ook met minder omleidingen kunnen zeggen.

    Maar… Vertel nu eindelijk eens wat je link is met deze auto, want ik wordt er best moe van.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      7 november 2009 om 14:22

      @Cantago: waar heb jij die marketingcursus gedaan ??

      Login om te reageren
  67. Cantago zegt

    7 november 2009 om 14:23

    Lees eerst eens wat ik typ, waar staat marketingcursus?

    Login om te reageren
  68. Citrofiel zegt

    7 november 2009 om 17:13

    Nu gaan ze toch overlap creeëren. Autoblog schreef eerder over de Rely en Riich: “Beide merken worden gepositioneerd als “premium”” en ” Rely wil zich richten op zakelijke consumenten die een grote middenklasser of MPV zoeken. Riich legt de focus meer op grote zakenlimo’s”. Dus er zijn al twee premiummerken binnen het concern, die al een groot deel van de markt overlappen. En dan komt Xuan Yuan daar nog bovenop…? :?

    Login om te reageren
  69. Citrofiel zegt

    7 november 2009 om 17:14

    Een groot deel van de markt bedienen bedoelde ik, niet overlappen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North