• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chevrolet Tahoe ‘K5 Blazer’ is een omgekeerde restomod

Auteur: Loek, gepost 19 oktober 2019 om 11:56 – 17 Reacties

Chevrolet K5 Blazer Tahoe


Is het daarmee een ‘modresto’?

Amerikanen zijn kennelijk gek op retro. Zo was er een tijdje geleden een gloednieuwe F-150 die een retro-jasje aangemeten kreeg. Of een RAM 1500 die met het patroon van een welbekend bekertje helemaal in een nineties vibe kwam. Het gebrek aan zorgen wat je bij een nieuwe auto krijgt, met het gevoel van een oude(re) auto spreekt mensen wel aan. Je kan dan gaan restomodden: pak een stokoude auto en restaureer hem (resto) en daarna pas je hem aan met hedendaagse technieken om er iets meer uit te halen (modden). De creatie die we nu te zien krijgen lijkt dat precies om te draaien.

Chevrolet K5 Blazer Tahoe

De basis is namelijk juist een gloednieuwe auto. Een Chevrolet Tahoe, de net niet grootste SUV van Chevrolet op het moment. Voor grote gezinnen of mensen die een hoop ruimte willen is het de Amerikaanse auto bij uitstek, maar de laatste generatie gaat mee vanaf 2015 en is daarmee niet bepaald oud. Wat wél oud is, is de voorganger van de Tahoe an sich: de Chevrolet K5 Blazer. Een typische jaren ’80 SUV met de iconische stijlelementen van die tijd.

Voor SEMA 2019 heeft een Amerikaans bedrijf de twee werelden gecombineerd, maar dan dus andersom. Niet door een K5 Blazer te moderniseren, maar door een gloednieuwe Tahoe de stijlelementen van de K5 Blazer te geven. Het resultaat is niet verkeerd.

Chevrolet Tahoe K5 Blazer

Wat is nou typisch retro? Veel chroom, waaronder de bumpers die geen deel uitmaken van de carrosserie. Simpele vormen, vooral hoekig en recht-toe-recht-aan. Weinig poespas. Oh, en zoals het de auto’s van die tijd betaamt: two-tone lak en het woord Chevrolet groot achterop.

Er werd kosten noch moeite bespaard om deze auto daadwerkelijk als een K5 Blazer uit te dossen. Zoals gezegd, het resultaat mag er zijn. Uiteraard is de techniek en daarmee de carrosserie nog gewoon Tahoe, dus dat verraadt dat je niet met een originele K5 te maken hebt. Maar verder klopt hij helemaal. De hele voorkant, achterkant en zelfs de chromen deurgrepen aan de zijkant laten niet makkelijk doorschijnen dat het een Tahoe betreft.

Tahoe K5 Blazer

Het bedrijf achter deze creatie heet Flat Out Autos. Een mooie verademing op de SEMA-show, waar voornamelijk heftig getunede auto’s centraal staan. Deze K5 Blazer is ook heftig getuned, zonder schreeuwerig resultaat.

Meer lezen? Deze 10 auto’s kregen dezelfde behandeling in de virtuele wereld.

Ook interessant!

  • Video: zó gevaarlijk zijn SUV's
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Chevrolet Bolt EUV is echt een nieuw model

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

blazer, Chevrolet, k5, Retro, sema, sema-2019, tahoe

Vorig bericht: « “Als Hamilton milieubewust wil zijn, moet hij naar de FE komen”
Volgend bericht: Blubberdikke Brabus Maybach Rocket kan van jou zijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. flik2punt0 zegt

    19 oktober 2019 om 12:05

    Heel erg gaaf Dit!

    Login om te reageren
  2. brave zegt

    19 oktober 2019 om 12:25

    Ik word altijd een beetje treurig als ik zoiets als dit zie. Dan weet ik namelijk dat ik zelf maar zo weinig kan, vergeleken met dit soort vakmannen. Heel mooi!

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      19 oktober 2019 om 13:59

      @brave: gewoon aan beginnen. Dan lijkt het eerste resultaat nergens op en doe je het nog eens. Waarna je verslaaft raakt aan die leercurve en je steeds meer kunt en daarmee wilt doen.

      Login om te reageren
  3. volvo480gtt zegt

    19 oktober 2019 om 12:30

    Vet! Zo mogen er wel meer auto’s opnieuw uitkomen van mij

    Login om te reageren
  4. erce zegt

    19 oktober 2019 om 12:38

    Enorm gaaf gedaan, maar ergens klopt de verhouding niet helemaal lekker en dat komt vooral door de relatief vlakke voorruit. Bij oudere auto’s staat de voorruit veel rechter.

    Login om te reageren
    • papa zegt

      20 oktober 2019 om 07:10

      @erce: er zou een zonneklep op moeten om dat een beetje te verhullen

      Login om te reageren
  5. emping zegt

    19 oktober 2019 om 12:48

    Jammer van de zijspiegels die lijken nog te modern met verchroomd plastic. Restomodden zou toch mijn voorkeur hebben.

    Login om te reageren
  6. FieRo zegt

    19 oktober 2019 om 13:00

    De look is niet gebaseerd op een jaren ‘80 K5, maar op een eind jaren ‘60 of begin ‘70 Blazer/Suburban..

    Login om te reageren
  7. tenaci zegt

    19 oktober 2019 om 13:20

    Nice! Mooi gedaan. Uit een heel ander vaatje, maar ook heel fraai is de New HY op basis van de Citroen Jumper.

    Login om te reageren
    • pignon zegt

      19 oktober 2019 om 15:05

      @tenaci: ja dat is ook heel erg leuk gedaan!

      Login om te reageren
  8. vroaaaaaaaaaar zegt

    19 oktober 2019 om 13:48

    Ik zou dit eerder “retrofying” of “retrofitting” noemen.

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      19 oktober 2019 om 17:45

      @vroaaaaaaaaaar: Ik ga voor domotser.

      Login om te reageren
      • ghengiskhan zegt

        19 oktober 2019 om 17:49

        @donvincenzo: neehee. Retromod(ern).

        Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    19 oktober 2019 om 15:35

    Zeker wel een leuke touch!

    Login om te reageren
  10. dawwg zegt

    19 oktober 2019 om 19:27

    Shut up and take my moneyzzzz; wat een lekker fout ding !

    Login om te reageren
  11. mout zegt

    19 oktober 2019 om 21:32

    Als ze op deze manier nou eens de BMW 7-serie aanpakken…
    In principe zijn de verhoudingen daarvan best fraai, en de techniek ook. Zet er een retro-front en kont op en het wordt wel wat.

    Login om te reageren
    • stalensnuitje zegt

      19 oktober 2019 om 22:42

      @mout: goed idee, shark nose en subtiel geïntegreerd spoilertje a la E32 ??

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North