• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën heeft de Ami ruig gemaakt en nu wil jij er ook één

Auteur: RubenPriest, gepost 29 april 2025 om 13:45 – 6 Reacties

Citroën Ami buggy

Kijk nou amice. Het is de vernieuwde Citroën Ami en introductie van de buggy.

Alle lezers uit Amsterdam of Het Gooi opgelet. In de categorie ‘de scooters van nu’ heeft Citroën de Ami in het nieuw gestoken. Een open tweewieler is voor paupers. Tegenwoordig zit de welgestelde jeugd in van die voertuigen die we vroeger gewoon brommobielen noemden. Maar eerlijk is eerlijk. De nieuwe Citroën Ami buggy maakt zelfs mij hebberig.

Citroën Ami buggy

De Ami buggy is lekker ruig. Precies wat dit 45 km/u-karretje nodig had. Geen deuren, geen dak. In plaats daarvan zijn er stalen beugels geplaatst. Ook is er een spoiler en koos Citroën voor gouden 14-inch wielen. Vergeet die stomme fatbikes, hier zou een puber warm voor moeten lopen.

Met regenachtige dagen krijg je afritsbare deurhoezen en een eenvoudig te bedienen softtop. De Palmeira-uitvoering doet er nog een schepje bovenop met een knalgele kleur, stickers en een dashboardmascotte genaamd Andy (echt waar) die meeknikt.

Citroën biedt drie kleurpacks voor wie zijn Ami wil personaliseren: Spicy (rood), Icy (wit) en Minty (groen). Elk pack bevat kleurrijke wieldoppen, raamstickers, interieuraccessoires en een smartphonehouder.

Citroën Ami buggy
Citroën Ami buggy
Citroën Ami buggy
Citroën Ami buggy
Citroën Ami buggy

Voor de wat serieuzere zakelijke rijder is er de Ami Cargo. Deze is uitgerust met een slimme, modulaire kit waarmee je tot 340 liter laadruimte krijgt. Vooral gericht voor bezorgdiensten of stadslogistiek. Handig voor al die milieuzones, zoals in Damsko.

Citroën heeft inmiddels al 75.000 Ami’s verkocht in achttien landen. Voor zo’n klein karretje zijn dat echt geen verkeerde aantallen. En ja, als ik in Frankrijk op het land zou wonen zou ik ook zo’n ding kopen voor het ritje naar de bakker.

Vanaf 6 mei kun je de vernieuwde Ami en Ami Buggy ook in Nederland bestellen. Prijzen volgen binnenkort. Laat die Vespa maar zitten. Ik wil een Citroën Ami, zo’n buggy dan hè.

Ook interessant!

  • Deze betaalbare retro-Citroën kun je wél kopen
  • Check de schattige nieuwe oogjes van de Citroën Ami!
  • Citroën Ami: officieel in NL te koop en goedkoper dan Opel
    Citroën Ami: officieel in NL te koop en goedkoper dan Opel
  • Nieuwe Citroën AMI- en Fiat Topolino-rivaal is een oude bekende

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

ami, Citroen

Vorig bericht: « BMW gooit de boel overhoop bij Alpina
Volgend bericht: ABT Ur-quattro is stoerder dan de zoveelste RS6 »

Lees Interacties

Reacties

  1. KEV9 zegt

    29 april 2025 om 13:51

    De oude was vanaf 12.750,- euro, reken deze maar op minimaal 15.000 euro . Wel kek bakkie

    Login om te reageren
  2. potver7 zegt

    29 april 2025 om 14:29

    Stop maar met reclame maken voor deze dingen. In de stad zijn ze nauwelijks handiger dan een gewone auto, je staat er net zo hard mee in de file. En buiten de bebouwde kom ben je levensgevaarlijk met je 45 km/u-mobiel op 80 km/u-wegen. En nee, je mag er niet mee het fietspad op (hoewel hele meutes dat wel doen – levensgevaarlijk soms).

    Login om te reageren
    • Motomoto zegt

      29 april 2025 om 17:29

      Lekker NL’s gedacht. In steden in Zuid Europa zijn dit verrekte handige mobiele oplossingen. Overdwars parkeren, geen uitstoot, hip en trendy. Er is markt voor.

      Login om te reageren
  3. 2scan zegt

    29 april 2025 om 16:27

    Toevallig vandaag video gezien van Matt Watson die er één heeft. En heb 1 keer in de Opel versie gereden. Wat een ondingen zijn dit. Dan liever een Biro of Canta

    Login om te reageren
  4. 560pk zegt

    29 april 2025 om 18:25

    “Unsafe at any speed”, om de Amerikaanse, historisch verantwoorde, vertaling aan te halen van een Duits onderzoek.

    Login om te reageren
  5. sizedoesmatter zegt

    29 april 2025 om 23:03

    Deze uitvoering lijkt mij bij zomerweer een fijne toevoeging, maar mij spreekt de versie waar hij op een HY moet lijken meer aan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North