• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz

Auteur: RubenPriest, gepost 9 december 2025 om 16:57 – 2 Reacties

Wat Volkswagen met de ID Buzz kan, kan Citroën met de ELO concept.

Het is misschien niet het megasucces geworden wat Volkswagen voor ogen had, maar de ID Buzz is wel een fruitige verschijning. Neem die auto in je achterhoofd, maak ‘m een stuk kleiner, gooi er een beetje Franse flair bij en je maakt onbewust kennis met de Citroën ELO concept car.

Citroën ELO

De ELO is met zijn 4,10 meter nauwelijks groter dan een ë-C3, maar van binnen heeft Citroën het interieur zo slim en luchtig ingedeeld dat het veel groter lijkt. In de auto kunnen namelijk tot zes personen zitten. Das best knap voor het formaat auto. Dankzij een volledig elektrische architectuur, met de motor achterin, hebben de ontwerpers iedere kubieke centimeter weten te benutten.

The Voice-stoelen in je Citroën

Het meest in het oog springend is zonder twijfel de centrale bestuurderspositie. Je zit in het midden, met panoramisch zicht door een grote vooruit die zich 180 graden om de inzittenden heen wikkelt. Ben je even klaar met rijden? Dan draai je de stoel simpelweg om en wordt de ELO je werkkamer, vergaderhok of relaxplek. Dit idee hebben we de afgelopen 20 jaar al honderd keer voorbij zien komen, zeker de Fransen blijven dit volhouden. Het blijft toch iets concepts-achtig. Bij een elektrische auto is er wel een praktisch nut voor te bedenken. Tijdens het laden is het met een gedraaide stoel ruimer vertoeven dan zo krap achter het stuur.

De drie stoelen achterin zijn individueel neerklapbaar en uitneembaar. Haal je ze eruit, dan heb je een setje campingstoelen voor een spontane picknick. Voor nog meer zitplekken zijn er twee extra klapstoelen verstopt onder de zittingen. Niets is aan het toeval overgelaten.

Citroën ELO

Diverse samenwerkingen

De ELO heeft ook een slaapmodus. In de kofferbak liggen twee compacte matrassen die je opblaast met de ingebouwde compressor. Dit heeft Citroën bedacht in een samenwerking met Decathlon. Ook leuk: de binnenverlichting verandert in nachtlampjes en er zijn bevestigingspunten om bijvoorbeeld een mini-projector op te hangen.

Citroën ELO

Citroën werkte daarnaast samen met Goodyear, dat slimme banden leverde die real-time druk en slijtage meten via een app. Is de bandenspanning goed? Groene LED. Moet je lucht bijpompen? Rode LED. Handig.

Citroën ELO

Qua uitstraling is de ELO een vrolijke verschijning. De vraag is altijd of zo’n concept het daadwerkelijk tot een productiestadium weet te schoppen. Campers zijn heter dan ooit, dus wie weet. De Citroën ELO debuteert op 9 januari tijdens het Autosalon van Brussel.

Ook interessant!

  • Reteslimme Volkswagen ID Buzz camper is goedkope oplossing
  • De ID. Buzz van Mercedes komt er echt aan
  • Interieurfilter ID Buzz vervangen? Even de voorkant eraf
  • Deze Chinese bus lijkt meer op het origineel dan de ID. Buzz zelf

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

camper, Citroen, concept

Vorig bericht: « Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
Volgend bericht: Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana »

Lees Interacties

Reacties

  1. citroen55 zegt

    9 december 2025 om 17:56

    Leuk, creatief en slim met die “pilot” positie voor het sturen, daardoor meer ruimte in de rest van deze automobiel.

    Login om te reageren
  2. mashell zegt

    9 december 2025 om 18:04

    Design directeur: Het exterieur heeft nog wat extra’s nodig…
    Designer: Laten we de schuifdeur een tikkie groter maken.
    Stagiair: maar dat was ook niet mooi bij de oude 2008.
    Designer: houdt je mond!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North