• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Concurreert de DS N°8 ook qua prijs met Rolls-Royce en Bentley?

Auteur: Bas Leesberg, gepost 5 februari 2025 om 15:59 – 18 Reacties

DS maakt de Nederlandse prijs van de N°8 bekend.

Er waait een nieuwe wind door DS Automobiles. De strategie is anders, net als de ontwerptaal, de namencultuur en de brandstof. De belichaming van deze metamorfose is de DS N°8, wat je uitspreekt als ‘Dee Es Nu-mer-ro Wiet‘. Met deze crossover betreedt DS niet alleen het EV-segment, maar ook de luxemarkt.

Mocht je het gemist hebben: DS moet de Louis Vuitton van de automerken worden. Dat zijn niet mijn woorden, maar die van de DS-ontwerpbaas, Thierry Métroz. Het merk kijkt volgens de tekenaar niet naar Audi of andere Duitse merken, maar haalt inspiratie uit Bentley en Rolls-Royce voor het chique interieur. Betekent dit ook dat klanten een Bentley- of Rolls-Royce-prijskaartje kunnen verwachten? Op die vraag komt vandaag een antwoord.

Uitvoeringen van de DS N°8

DS is nog altijd onderdeel van de Stellantis-groep. Blijkbaar vindt Stellantis de nummer 8 niet exclusief genoeg voor een eigen platform. In plaats daarvan deelt hij zijn platform met onder andere de Peugeot e-3008 en de Opel Grandland. Qua uitvoering zijn er maar twee opties: de Pallas en de Étoile. De Pallas is de instapper en alleen te bestellen als je voor voorwielaandrijving kiest. De Étoile-versie is wel luxer uitgerust met bijvoorbeeld een andere grille, een 360 graden camera, elektrische achterklep en een uitgebreider head-up display.

Vervolgens kun je kiezen uit drie verschillende aandrijflijnen. De goedkoopste is een voorwielaandrijver met 230 pk en een 74-kWh batterij die zorgt voor 572 kilometer actieradius. De FWD Long Range heeft meer vermogen (15 pk meer) en komt het verst (750 kilometer) dankzij een 97,2-kWh accu. Tot slot is er een vierwielaangedreven Long Range-versie. Dankzij een extra elektromotor groeit het vermogen naar 350 pk. De 97,2 kWh-batterij zorgt hier voor 686 kilometer rijbereik.

De Nederlandse prijs van de DS N°8

Je kunt de DS N°8 vanaf nu configureren via de DS-website. Voor de carroseriekleur is er keuze uit vijf verschillende tinten. Deze kleuren kunnen gecombineerd worden in een two-tone kleurstelling met een zwart dak en/of een zwarte motorkap. Dit zijn de vanafprijzen per uitvoering en aandrijflijn.

  • DS N°8 Pallas FWD: € 57.000
  • DS N°8 Pallas FWD Long Range: € 62.200
  • DS N°8 Étoile FWD: € 64.000
  • DS N°8 Étoile FWD Long Range: € 69.600
  • DS N°8 Étoile AWD Long Range: € 73.600

Concurrenten van de nieuwe DS

De vraag die ik boven dit artikel stel, kunnen we gemakkelijk beantwoorden. Nee, DS komt qua prijs niet in de buurt van Bentley en Rolls-Royce. Bentley heeft op dit moment nog geen EV, maar de goedkoopste Bentley die je in Nederland nieuw kunt kopen, kost al ruim € 350.000. De Rolls-Royce Spectre kost nieuw ongeveer € 400.000.

Daarnaast betaal je flink extra ten opzichte van andere EV’s op dit Stellantis-platform. Zo heb je de e-3008 al voor € 45.015 en de Opel Grandland voor tenminste € 45.999. Om je een beeld te geven van de concurrenten op het prijsgebied, vind je hieronder wat EV-modellen met vergelijkbare prijzen.

  • Audi Q4 Sportback e-tron edition 45 quattro (286 pk, 509 km range): € 51.989,99
  • DS N°8 Pallas FWD (230 pk, 572 km range): € 57.000
  • Hongqi EHS7 Long Range Launch Edition (344 pk, 600 km range): € 59.995
  • Hyundai Ioniq 6 77,4kWh AWD (325 pk, 519 km range): € 60.290
  • Mercedes EQB 300 4Matic Luxury Line (228 pk, 445 km range): € 61.762
  • Tesla Model Y Long Range AWD Launch Series (514 pk, 568 km range): € 61.990
  • DS N°8 Pallas FWD Long Range (245 pk, 750 km range): € 62.200
  • XPeng G9 RWD Long Range (313 pk, 570 km range): € 63.990
  • DS N°8 Étoile FWD (230 pk, 572 km range): € 64.000
  • Kia EV6 GT (650 pk, 450 km range): € 68.495
  • DS N°8 Étoile FWD Long Range (245 pk, 750 km range): € 69.600
  • BMW iX3 (286 pk, 466 km range): € 71.465
  • DS N°8 Étoile AWD Long Range (350 pk, 686 km range): € 73.600
  • Polestar 3 Long Range Singe Motor (299 pk, 706 km range): € 79.950

Ook interessant!

  • DS gaat concurrentie aan met Bentley en Rolls-Royce
    DS gaat concurrentie aan met Bentley en Rolls-Royce
  • Gespot - Rolls-Royce van oppersmurf
  • Rolls-Royce Ghost krijgt opvolger, alleen niet van Rolls-Royce
  • Gespot - De gefacelifte Rolls-Royce Cullinan

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

ds, ds-automobiles, ds8, Elektrisch, geld, prijs

Vorig bericht: « Dit is hem: de elektrische Volkswagen ID.1 van € 20.000!
Volgend bericht: Zoveel extra geld hoopt Amsterdam te verdienen met parkeren »

Lees Interacties

Reacties

  1. tommycooker zegt

    5 februari 2025 om 16:12

    “Haalt inspiratie uit het RR en Bentley interieur”. En daar dan van maken dat ze zouden willen concurreren met die merken. Ik vraag me af wie er hier nu het contact met realiteit is verloren, de ontwerpbaas of degenen die dat probeerden te spinnen/pluggen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 februari 2025 om 17:13

      Ik denk dat ze allemaal dezelfde drugs gebruikt hebben, degene die het Toyota/Lexus design gestolen heeft, degene die de “Rolls Royce concurrent” marketing deed, degene die de uitrustingsniveau’s samenstelde, degene die het saaie kleurenpalet bedacht, degene die bepaalde dat er “DS Automobiles” achter op moest, degene die N8 als naam bedacht, degene die bedacht dit ze dit als SUV moesten vermarkten, degene die vond dat daar dan die lieve wieltjes bij pasten. Er is zoveel fout aan deze wagen, het wordt een klassieker.

      Login om te reageren
      • rendomjoeser zegt

        5 februari 2025 om 23:54

        Lsd gok ik…

        Login om te reageren
      • Motomoto zegt

        6 februari 2025 om 07:25

        Hahaha eens!

        Login om te reageren
      • hotze zegt

        6 februari 2025 om 09:13

        Je beschrijft het perfect, op het laatste zinnetje na: het wordt helemaal niets met dit gevaarte.

        Login om te reageren
  2. tenaci zegt

    5 februari 2025 om 18:11

    Wat een wanstaltig ding zeg. Citroen is dood volgens mij (en DS dus ook). Wat een verkwanseling van een rijke geschiedenis.

    Login om te reageren
  3. DeWitteCondor zegt

    5 februari 2025 om 18:37

    Ze blazen erg hoog van de toren. Ze hadden dan op zn minst de moeite kunnen nemen om de panelen mooi uit te lijnen. Zie foto linker achterlicht. Dit is echt tenenkrommend en lachwekkend tegelijk.

    Login om te reageren
  4. rollingstoned zegt

    5 februari 2025 om 19:06

    Hebben ze dit ding door Leepu laten ontwerpen?

    Login om te reageren
  5. Mini Joe zegt

    5 februari 2025 om 19:59

    Je kan schrijven wat je wilt, maar origineel is zij zeker. Jammer dat een stelletje culturele barbaren altijd wat te mekkeren hebben op Franse automobielen.

    Login om te reageren
    • DeWitteCondor zegt

      5 februari 2025 om 22:28

      Ach, als het een auto uit China was geweest had je vrolijk meegedaan. Het is ook gewoon lachwekkend dit.

      Wat wordt er hier dan gezegd over Franse auto’s?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 februari 2025 om 07:09

      Waarom generaliseer je naar Franse automobielen? Dit is een gedrocht terwijl je bij Renault juist fantastisch design vindt.

      Login om te reageren
    • melv zegt

      6 februari 2025 om 07:46

      Zet je roze bril anders even af

      Login om te reageren
  6. outlook zegt

    6 februari 2025 om 05:25

    Waar kijken we naar?! Werkelijk.

    Login om te reageren
  7. harrie zegt

    6 februari 2025 om 06:12

    Wat een pretentieus hoopje ellende.
    Het summum van stijl proberen te zijn, maar het ziet er uit alsof ze de designer Ho Lee Fook van het failliete HiPhi hebben overgenomen.

    Login om te reageren
  8. mjpamsterdam zegt

    6 februari 2025 om 09:20

    Plug uit dit merk en lekker C3-tjes gaan verlopen (al schijnt dat ook niet echt lekker te gaan).

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      6 februari 2025 om 10:21

      In België zeggen we C4’s uitdelen…
      (Maar dat zouden in deze context dan eerder ontslagbrieven zijn)

      Login om te reageren
  9. mashell zegt

    6 februari 2025 om 09:54

    Lelijk als de N8 krijgt zo een heel nieuwe betekenis…

    Login om te reageren
  10. mustang750supersnake zegt

    9 februari 2025 om 00:34

    verkoopt dit uberhaubt?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North