Configureer en hollereer: de Ferrari F8 Tributo

Auteur: , 32 Reacties

Ik heb de mijne al af. Hoe stel jij 'm samen dan?

F8

Eind februari trok Ferrari het doek af van de F8 Tributo, de nieuwste iteratie van het V8-middenmotor model dat een vaste waarde is in het gamma sinds de introductie van de 308 GTB in 1975. Aan een kant was het eigenlijk niks nieuws onder de zon, aan de andere kant wel. Tot nu toe leverde Ferrari altijd twee opvolgende modelgeneraties op hetzelfde platform (308 + 328, 348 + F355, 360 + F430), maar de F8 Tributo is na de 458 en 488 de derde generatie op hetzelfde platform.

Optisch is de F8 weer een beetje meer in lijn gebracht met haar zusjes uit de stal. Enkele uitzonderingen daargelaten switcht Ferrari in haar geschiedenis al decennia van enkele ronde achterlampen naar dubbele ronde achterlichten en weer terug. We zitten momenteel in een fase dat dubbele ronde achterlichten weer helemaal hip zijn. Enkel de Portofino moet het nog doen met enkele units aan beide kanten. De verkoopcijfers lijkt dat overigens niet te deren.

Maar goed, terug naar de F8. Hoewel steeds meer mensen zo’n ding kunnen kopen, blijft het voor de meesten helaas een droom om er eentje in bezit te krijgen. Een klein beetje het gevoel krijgen van hoe het is om er een aan te schaffen kan dankzij de magie van het internet echter wel middels de configurator. Die van de F8 is inmiddels ook live en heet (link).

rear

Ik ben zelf natuurlijk ook even aan de slag gegaan en heb de meest stijlvolle combo reeds gevonden. Bij gebrek aan Vinaccia als optie voor de exterieurkleur, is de keuze gevallen op Rosso Mugello, uiteraard zonder het tacky zwarte dak (welke cultuurbarbaar gaat daar nu voor). De carbondelen heb ik achterwege gelaten want het is alleen maar duur en voegt in mijn ogen weinig toe. Een carbon diffuser is wel nice, maar als je een ding in carbon uit laat voeren blijf je aan de gang. Qua velgen vind ik de standaard 20″ jetsers in de standaard kleur wel zo mooi en zwarte remklauwen zijn prima. Geel zou een optie zijn in combinatie met de bekende schildjes op de flank, maar soit.

front

Bij de keuze voor de uitlaat ben ik wel voor de sport exhaust pipes gegaan, vooral omdat deze donkergekleurde units mooi wegvallen in het achteraanzicht. Het geluid van een echte, atmosferische Ferrari-motor krijg je er vast niet door terug. In het interieur zijn de Daytona-seats natuurlijk een must. De interieurkleur aanvinken was de lastigste keuze, maar Carta da Zucchero vond ik wel lekker Italiaans klinken. De vloermatten heb ik maar gewoon zwart gehouden, maar wel uit laten voeren met extra F8 Tributo logo’s, want meer logo’s is meer beleving. Bewijs dat jij meer stijl hebt, in de comments!



32 reacties

Ik dacht in de gauwigheid aan een tribute to Holleeder.

Maar er staat dus hollereer. Nooit van gehoord.
@t5power: https://www.youtube.com/watch?v=yKKM1hhv3es
Ik ben weer aangesloten dankje. Ik ken het nummer (gelukkig?)@jaapiyo:
@t5power: Dude! “Onder welke steen heb jij geleefd” klinkt zo onaardig, maar: onder welke steen heb jij geleefd dat je Hollereer niet kent? Niet onaardig bedoeld, dus. Enkel verbaasd :-)
@BaRa: ik ken het ook niet
@BaRa: toevoeging eerdere reactie: je moet die muziek maar net leuk hebben gevonden destijds natuurlijk (heb net ff opgezocht wat het was)
@koekwaus: klopt. Het dateert uit 2008. In mijn herinnering werd het toen grijsgedraaid. Zo zie je maar weer hoe aannames niet altijd kloppen (in dit geval die van mij) ;-)
@BaRa: Ik ken het hele woord ook niet. En ik weet waar het vandaan komt snap ik. Wat schijt muziek dat die jeugd van tegenwoordig.
@BaRa: hij is of boven de 50 of onder 21.
@T5Power: Holleeder rijdt voorlopig alleen (gepantserde) mercedes of audi :-)
@mpgc: Het is eigenlijk veelal de 7serie. Een stationcar met houten kist achterin zou ook mooi zijn.
@T5Power: ik sluit me bij je aan en wil ook graag onder je steen. Wie wil dit nou kennen?
@schreute01: Die teksten zijn fantastisch. Creatief omgaan met taal, je moet het kunnen. Die jongens van De Jeugd zijn echt wel taalvirtuozen. Maar goed, het ging hier over Ferrari’s :-)
@BaRa:
Lekker zelf woorden verzinnen maakt je geen taalvirtuoos.
Anders ken ik wel wat peuters die dat label ook verdienen.
@BaRa: Taalvituozen. Kom op zeg. Niets zeggende woorden achter elkaar plakken die nergens op slaan. Dat is helaas het muziek niveau van tegenwoordig in nederland. Jeugd van tegenwoordig behoren toch wel tot de slechtste muziekgroep van nederland.
Is de 458 wel het mooiste ontwerp op het platform
De laatste Ferrari’s doen me helemaal niets, de enige die ik mooi vind is de Portofino
@lekkerlinksrijden: Dat is de lelijkste.
@karaya: dat mag ;-)
Whoah! Die Blu Corsa is wel echt een briljante kleur. Met rode remklauwen en motoraccenten graag en dan het tortura interieur! Oh, die carbonaccenten op de auto hoeven niet, maar in het interieur vind ik ze toch wel gaaf.
Blue Tour de France. Altijd.
@baklava: jij snapt het!
@baklava: mooi maar nog liever Blu Pozzi of Verde Pino. Met grijze velgen en remklauwen, handgeschilderde schildjes en Cuoio interieur.
AS7cqac , voor als je mijn samenstelling zou willen zien
Carta da zucherro is een goede keuze! Klinkt niet alleen mooi maar is ook echt mooi. Mijn dashboard, stuur, vloer en hoedenplank hebben deze kleur. De rest is sabbia (zandkleur)
Noem me basic, maar voor mij moet een Ferrari rood zijn. Natuurlijk staan die andere kleuren ook mooi, maar ik zou toch kiezen voor Rosso Corsa of Rosso Dino met een Cuoio interieur.
@edge: ik ben wel fan van team rood, maar liefst donker rood, dus bijvoorbeeld Mugello of Fiorano. Rosso Dino is gewoon oranje.
… en dan geen foto van het interieur plaatsen wat je geconfigureerd hebt. Raar.
@vaakbenjetebang: vond het plaatje een beetje te granig.
@jaapiyo: Je zou verwachten dat de configurator van de Ferrari’s van deze wereld juist geen granige plaatjes zou opleveren. Weer een droom die uiteenspat.
Blu Corsa
Sabbia interieur
Gele remklauwen
Titanium uitlaatpijpen
Racing carbon seats
De rest standaard/default
Wel veel minder personaliseer-opties. Geen contrasstiksels meer, kleur achterwand, kofferbak en dergelijke niet meer te bepalen…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).