De allereerste Chiron gaat naar de veiling

Auteur: , 22 Reacties

De Darth Vader onder de Bugs!

Het internet is de afgelopen maanden regelmatig gebombardeerd met wanhopige Chirons die een nieuw baasje zochten. Hartstikke treurig natuurlijk, maar voor het gros was niet aantoonbaar of de auto ook daadwerkelijk bestond. Uit die grote gore menigte waren er slechts enkelingen die over het nodige beeldmateriaal beschikten. Is ergens ook wel handig als je van plan bent om miljoenen in een rijdend kunstwerk te steken.

Om alle onrust de wereld uit te helpen heeft RM Sotheby’s volgende maand een heuse Chiron op hun veiling in New York staan. Als een van de meest respecteerde veilinghuizen op aarde is het niet ongebruikelijk om speciaaltjes mee te nemen, maar van deze Chiron zou je steil achteroverslaan. Het exemplaar gaat namelijk door het leven als de ‘Number One‘, wat grofweg inhoudt dat het de eerste Chiron op Amerikaanse grond was.

Het aparte aan deze bolide is het volgende: hij is nooit geregistreerd, tenaamgesteld of door een particulier gereden. Tevens komen alle 250 mijlen die op de teller staan van testritjes van de fabriek, om te onderzoeken of de wagen in perfecte staat was. Om die reden wordt de wagen dan ook geadverteerd alszijnde ‘nieuw’ en verwacht het veilinghuis er momenteel tussen de $3.500.000 en $4.000.000 voor te vangen. Overigens profiteer je nog lekker van de fabrieksgarantie, omdat de auto technisch gezien dus nog nieuw is.

De wagen heeft een fantastische zwarte tint en draagt zowel binnen als buiten donkerrode accenten. Naast deze fraaie kleurencombinatie krijgt de toekomstige eigenaar er nog een aluminium kist bij van Bugatti waar een aantal reservesleutels en handleidingen inzitten. Tenslotte vind je er een 1:8 schaalmodel van je auto bij en kun je de achterbumper omwisselen voor een afzichtelijke uitvoering naar Amerikaanse specificaties.

UPDATE: de Chiron (Chassis VF9SP3V3XJM795069) is uiteindelijk verkocht voor $3,772,500



22 reacties

Dit is toch wel een van de mooiste spec die ik heb gezien
@gino79: helemaal mee eens! Ik ben totaal geen fan van de chiron, maar dit is wel gaaf hoor!
@gino79: Mee eens. Voor zover hij mooi kan zijn. Aan die rectale prolaps wat ze achterlicht noemen kan ik echter niet wennen.
En toen wás je Anakin Skywalker…
Erg fraai. Hilarisch de Amerikaanse eisen mbt hun bumpers..
Een van de betere specs die ik heb gezien op een Chiron.
Meestal vind ik de Chiron echt niet mooi, maar deze is fraai gespect. Voor het geld kies ik dan nog altijd andere bolides overigens ..
Taatatatataaa!!!

Taattatataaah!!!

https://youtu.be/wyz_2DEah4o
@willeme: Hahaha, sta je toch even raar te kijken als B.A. uitstapt.
Ik vind het rode accent op de buitenkant spot on.
Ik ken mooiere uitvoeringen. Maar wat is het toch een dikkert!
Zonder meer een bijzondere mooie auto.
Maar het predicaat “number one” is misleidend, dat behoord toe aan de eerste Chiron die ooit de Fabriek in Molsheim verliet.
Die Amerikaanse achterbumper met zwemplateau’s lijkt zo van een Bayliner af te komen.
Rare jongens die Amerikanen!
Ik bied €1! Nou vooruit €5 dan…
Wat zijn die Amerikanen toch self-centred.. number one? Net als de “world”series zeker..
Dan ga ik voor dat geld nog liever in een pooierhuis in Rhoon wonen. Heb ik nog geld over voor een Defender en een E39 ook 😊
Ik begrijp iets niet.
Toen de Veyron werd gemaakt, moest men ex-encyclopedie, -statenbijbel en -stofzuiger colporteurs annex deur aan deur verkoperts werven om die dingen verkocht te krijgen.
En ipv ermee te knokken, nee, we gaan een nog zo moeilijk te verkopen bouwen, als onverkoopbare opvolgert.
@desjonnies: niet omdat het moet, maar omdat het kan.
@desjonnies: simpel: met de Veyron is voldoende kennis opgedaan om de auto goedkoper te kunnen bouwen.

De basis van beide auto’s zijn voor een groot gedeelte gelijk.

De Veyron bleek met name in ‘basis-spec’ lastig te verkopen. Gek genoeg waren de peperdure speciaaltjes wel in trek.

Vandaar dat de Chiron nog wat hoger in de markt staat, en dat daar meer aparte uitvoeringen van komen. Kan Ve nog een beetje verdienen aan dit Bugatti project.
@desjonnies: Anno 2006 was 1 miljoen nog ongekend duur voor een auto. Vandaag de dag is de markt groter en hebben de Veyrons bewezen “investeringswaarde” te hebben. Ik denk dat vooral dat laatste voor veel kopers de doorslag zal hebben gegeven.
Die spec bij MRJWW. gisteren in z’n filmpje bij een bedrijf in Dubai was de mooiste spec.
Heel tof inderdaad. Een van de mooiere uitvoeringen. Is net nog op de foto gezet door een vriend http://www.instagram.com/desertmotors
Niet hoe ik die van mij zou samenstellen, maar desondanks een fraaie bak!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).