Dit is de goedkoopste Aston V8 Vantage van Marktplaats

Auteur: , 74 Reacties

De V8 Vantage is al meer dan 10 jaar onder ons. Is het model in de tussentijd betaalbaarder geworden?

Een dikke ja. Door de jaren is de V8 Vantage een stuk minder waard geworden waardoor de voordeligste exemplaren voor minder dan 55 mille op de oprit kunnen staan. Daar krijg je een auto voor terug die ondanks zijn leeftijd er nog steeds prima uitziet. Hier heeft Aston Martin zelf aan bijgedragen door tot de DB11 nooit voor een revolutionair ander design te kiezen.

De goedkoopste V8 Vantage op Marktplaats wordt aangeboden door een particulier en kost 53.900 euro. Het gaat hier om een vroeg exemplaar uit 2006 met 96.500 kilometer op de klok. Het is een import dus het is niet via een kentekencheck te achterhalen wat ‘ie exact nieuw heeft gekost. Een kale V8 Vantage stond 11 jaar geleden bij de dealer voor 151.440 euro.

De V8 Vantage heeft een atmosferische achtcilinder met 385 pk. In vijf tellen sprint het model naar de honderd met een top van 280 km/u. Op het gebied van onderhoud kan de Aston behoorlijk Brits uit de hoek komen, dus let goed op het onderhoudsboekje mocht je een aanschaf overwegen. Een auto zoals deze kopen met je laatste spaarcenten is in ieder geval niet heel snugger. De advertentie bekijken doe je hier.



74 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Zou deze graag willen hebben.
@fmgarcia: Ik ook. Vind het ook apart dat deze een persoonlijk kenteken heeft. Ik dacht dat zoiets in Nederland niet mogelijk is. Terwijl KHP toch heel duidelijk staat voor Kei Harde Porno…
@donvincenzo: of kuthumorpadrino ;).
Op zich best een nette advertentie. Alles duidelijk en netjes opgeschreven. Dat zie je helaas wel eens anders.

De auto zelf? Ik zou hem laten staan. Zilveren lak met een zwart interieur is me te saai. Er is vast wel een mooiere Vantage te vinden.
@berlinetta: Ik ben het met je eens (gek he?). Ik heb het geluk gehad eens in een V8 Vantage te mogen sturen. Deze was iets donkerder grijs wat de auto echt heel erg goed stond. Nog mooier was het interieur, cognac-bruin. Prachtig! Het ding had helaas geen handbak maar was erg leuk om te rijden. Het geluid van zo’n ding is echt fantastisch. Iets kopen dat lekkerder klinkt dan dit in deze prijsklasse is eigenlijk onmogelijk.
@viezefreddyw: Jij hebt heel wat lekkere auto’s onder je kont gehad zo te horen! Maar de auto die jij omschrijft, is al een stuk mooier. Donkergrijze lak vind ik gelijk een stuk stijlvoller dan zilver en cognackleurig interieur is altijd een dikke plus.
@berlinetta: Ik heb er helaas geen foto van, wel een filmpje via mijn Instagram haha. Fraai ding: https://www.instagram.com/p/BH9yTAPj2xq/?taken-by=freddywinkel
@viezefreddyw: Cool filmpje! En dat geluid is inderdaad vreselijk lekker.
via Android app
@viezefreddyw: ik heb geen insta, blij dat ik wel een kijkje kon nemen op de jouwe. Man wat een heerlijke auto’s heb je er op staan! (Ben verliefd op de foto met de Mustangs).
@autodrop: Haha dank je wel! De Mustangs waren zeker gaaf. Als je goed zoekt op Autojunk kan je mijn upload er van vinden. Staan een stuk of 10 foto’s op.
@viezefreddyw: Die Åkerman op je Instagram is anders ook niet verkeerd om te zien ;)
@silenro: Ah we hebben een kenner! Thanks! Het ding was helemaal verrot toen ik hem kocht. Voor een schappelijk prijsje kunnen overnemen en opgeknapt. Nu draait hij als een tierelier.
@viezefreddyw: Waren voor hun tijd al hele prettige machines. Ex Van Tunen of Visser Haastrecht?
@silenro: Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Zoals hij er nu bijstaat komt omdat wij hem opgeknapt hebben. Het was een oud ding die een zakenrelatie over had en van af moest. Voor een zeer schappelijke prijs gekocht en zelf opgeknapt. En nu draait ie als nieuw, zoals het merk beaamt.
@viezefreddyw: Maserati QP
@kennone: Juist, dat ik dat ding kon vergeten.. Bedankt, we hebben een winnaar!
@viezefreddyw: Weet je het zeker? Ik vind zelf de Ferrari 360 Spider (open dak klinkt altijd fijner) met het juiste uitlaat systeem ook zo gaaf klinken!
@dutchdriftking: Ben het met je eens, maar kan je die vinden voor om en nabij de 50K?
@viezefreddyw: Hmm, Audi R8 V8? Klinkt misschien net niet zo lekker als de Aston, maar qua performance toch wel een van de betere auto’s voor rond de 50k lijkt me? Het is wel een iets ander soort auto dan zo’n Aston Martin, dat dan weer wel…
@jobberns: maar dan rijd je maar een Audi en geen Aston.
@rufctr01: Exact mijn antwoord.
@jobberns: net wat hij dus zegt, en jij zelf ook nu. Klinkt net niet zo lekker, en daar ging het om…
@viezefreddyw: Aangezien jij een testrit in de V8 Vantage hebt gemaakt vroeg ik mij af of deze auto ook geschikt is voor iemand van 1.93m? Ik wil namelijk binnen nu en 1/2 jaar een leuk speeltje voor in het weekend / vakantie kopen en de V8 Vantage staat op de lijst. Overigens vind ik de Maserati Granturismo ook erg mooi, maar misschien iets meer grand tourer en 4 stoelen, de voorganger de Gransport is ook een kanshebber en dit komend van een Ferrari man. Mijn droom Ferrari is de F355 maar te duur in aanschaf en onderhoud…
@maarten020: Ikzelf heb de pech gehad dat ik nooit de 1.80m heb mogen halen dus voor mij is de V8 Vantage ruim zat. Maar ik kan me voorstellen dat hij voor jou te krap zou kunnen zijn. Ik raad je aan om er eens eentje te gaan testrijden ergens. Dan weet je het meteen maar dat hoef ik je natuurlijk niet uit te leggen.

De Gran Turismo is ook een schitterende wagen. Ondanks dat hij plek voor vier kan bieden geeft dat ding je ook wel het supercar gevoel. Dit komt vanwege het geweldige geluid dat hij produceert en omdat hij ruim voldoende vermogen heeft. Meer dan de V8 Vantage. De Maserati is uitstekend te rijden als daily of als comfortabele cruiser. Maar je kan hem ook eens goed op z’n flikker geven en de hooligan uithangen. Dat gaat met de Aston Martin ook goed lukken maar is wel ietsje langzamer. De Vantage en de Gran Turismo gaan heel erg gelijk op en het zal puur aankomen op je eigen persoonlijke smaak. Ga je voor Italiaanse flair of ga je voor Britse elegantie? Ik persoonlijk neig meer naar de Italiaanse flair.

Overigens vind ik beide auto’s mooier dan een 911. Ze zijn absoluut niet beter maar ik vind ze veel mooier en ook nog eens leuker. En wat mij betreft wint het hart van het verstand.
@viezefreddyw: volledig met je eens. 911 leuk, maar mis de emotie die ik wel zie in een Italiaan. De Aston Martin vind ik gewoon erg mooi, alles klopt aan die auto. Voor de Vantage ben ik misschien te lang, de DB9 vind ik ook mooi, maar toch iets te hood oude lullen gehalte. die koop ik wel over een jaartje of 20 ;-) Granturimso is voor mijn gevoel toch meer “daily driver” terwijl ik echt iets speciaals wil voor weekend / vakantie. Ook al moet ik zeggen dat het geluid wel verslavend is ;-)
@maarten020: Ik denk dat je de Maserati iets onderschat. Hij neigt namelijk meer naar een supercar dan naar een echte daily driver. De 911 is een echte daily driver, de Maserati is er eentje die dat doet met iets meer hardcore. De Maserati en de Aston verschillen maar bar weinig van elkaar. Het grootste verschil is de achterbank, maar dat is in jouw geval misschien wel handig ivm je lengte.

Maak met beide eens een testrit. Je zult zien hoe ontiegelijk moeilijk het zal zijn om te kiezen tussen die twee auto’s. Schier onmogelijk.
@viezefreddyw: en de Gransport en Granturismo vergelijken? beiden in gezeten, de Granturismo vind ik denk ik iets mooiere dan de Gtransport maar de Gransport iets specialer…. Lastige keuzes….wel leuke keuzes ;-)
@maarten020: De Gran Turismo is natuurlijk wel wat moderner, zeker qua interieur. Dat is ook wel erg prettig denk ik. Ook is hij natuurlijk een stuk sneller. Maar bij de GranSport hou je nog een jutenzak met geld over, dat is ook wel lekker. Het is dus maar net wat je wilt. Ik kan beide keuzes in ieder geval erg goed begrijpen!

En trouwens. Ik zie nu weer je uploads van de foto’s uit de oude doos. Naast de Miura, prachtig! Jij moet een Italiaan hebben, ik zie het. Stiekem weet je het zelf ook. Doe het! Nu kan het nog. Ik gebruik al heel lang een quote: het leven is te kort om saaie auto’s te rijden!
@viezefreddyw: Uit de oude doos inderdaad. Die Miura is echt de ultieme droomauto. Een bekende van vroeger had onder andere deze kanariegele Miura, een metallic blauwe LP400 Countach en verschillende Ferrari’s. Ben altijd wel van de Italianen geweest (lees: Ferrari) maar na de F355 werd het qua design voor mij allemaal wat minder (excuus, de F430 vind ik zeker niet lelijk). De Aston vind ik overigens ook geen straf
@maarten020: denk dat dat moet lukken de eigenaar van deze auto is over de 2 meter
@bmwpowerm5: misschien is dat wel de reden dat hij hem verkoopt ;-) Mr Bean past ook in een Mini maar het zier er niet uit ;-)
@maarten020: Ik ben 1.87m (dus niet zóveel kleiner dan 1.93) en ik pas toch in die van mij. Hoofdruimte valt in mijn geval wel mee, beenruimte ook. Sommigen zeggen dat de Vantage underpowered is, ik persoonlijk vind van niet. 0-100 tijden is goed voor thrillseekers en mensen die kicken op cijfers. Is volgens mij door de ganse wereld underpowered genoemd omdat een brulboei, genaamd Clarkson, dat eens 10 jaar geleden gezegd heeft. Net zoals de hele wereld (waarvan een groot deel nog nooit in een Vanquish 1st gen gereden heeft) zei dat de semiautomatische manuele bak in de Vanquish rubbish was. Omdat Clarkson dat zei.

Just my 2 cts.
@wolly: thanks voor de info!
@viezefreddyw: naast de V8 Vantage vind ik dit ook wel leuk speelgoed….http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/maserati/m1132036792-maserati-gransport-4-2.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=96324
@maarten020: Schitterend, echt schitterend! Alleen die eerste foto al.. Absolute parel!
@viezefreddyw: Eens, ben wel meer gecharmeerd van de boomerang achterlichten van de 3200 maar de Gransport vind ik wel erg mooi, het geluid en in deze kleur en versie ook mooi. Extra pluspunt, ik pas er met mijn 1.93m prima in en het is toch een stuk specialer als een 911
@maarten020: Ik kan je alleen maar gelijk geven. En de prijs vind ik ook lang niet gek. Ik zou zeggen; waar wacht je nog op? Met een beetje geluk is het nog een goede investering ook. En dan maken jij en ik even een trip. Ik in de F430, jij in de Maserati. Levert vast mooie beelden op.
@viezefreddyw: dat maken zeker mooie beelden. maar op dit moment nog even niet. wil wel voldoende apart hebben staan voor onderhoud / verzekering / etc etc, dan hem nu kopen en dan achter de feiten aanlopen… 2018 word het jaar, 35j. mooie leeftijd om een mooie auto te kopen. Audi A3 e-tron s-line in de lease rijd prima en oogt leuk, maar is natuurlijk geen “echte” auto ;-)
@maarten020: Ik snap het, gelijk heb je. Ik dacht alleen dat je met 1/2 jaar een half jaar bedoelde haha! Maar het mooie is dat je deze auto’s in 2018 ook nog gewoon kunt kopen voor de juiste prijs. Ik gun het je van harte!
@viezefreddyw: dank. voor nu nog even dromen en als het even kan vanaf 2018 genieten. ;-) ik weet je te vinden als het zover is! ;-)
@berlinetta: gek genoeg allemaal saai, ik zoek er een!
Tijdloze wagen. Subtiele lijnvoering en dat die bredere wielkasten… hemels!
Handbak is life <3
De auto staat al sinds juli 2016 te koop aangeboden, bijna 25000 maal bekeken op Marktplaats.

Ik kijk wel even verder..
@BmwMPower: hoezo ?
@timd: Er is een markt voor dit soort auto’s met dito prijzen. Als dit een gaaf exemplaar was, was de auto allang verkocht. Misschien is er wel een onbekende reden waarom de auto al zo lang aangeboden wordt.
Aan de andere kant, 54k even bij een particulier achter laten, dat doe ik liever ook niet.
@bmwmpower: de beste man woont hier een eindje verderop
ik snap ook niet dat ie nog niet verkocht is ding is werkelijk waar in nieuwstaat
5 seconden, niet normaal hoe die vooruitgang met sprints van 0-100 is gegaan. Mijn C350e met chip doet dat ook met 2 kinderzitjes opende achterbank. Voor iedereen losgaat; natuurlijk is de Aston een auto met veeeel meer uitstraling en beleving maar het idee dat ik bij het stoplicht vrolijk naast hem blijf hangen met m’n plug-in en kindertjes achterin is toch gek.
@jbkleyn: De Aston was tien jaar geleden ook al geen hoogvlieger. Al van meet af aan vond men 385 pk te weinig, waarna Aston de 4.3 verving voor een 4.7l V8.
@jochempie:
Ach, alles onder de 6s seconden is snel zat. Acceleraties gaan sowieso toch wennen, sfeer, schoonheid en emotie blijven…
Vond het altijd mooi dat Aston niet meeging in de vermogensstrijd, aan boord van een Aston ga je jezelf niet bezig houden met iets banaals als stoplichtsprintjes…
@stijnb: Precies, hetzelfde geldt bij Maserati. Dat zijn nog de enige twee merken die zich niet druk maken om de droge cijfertjes.
@stijnb: AMEN!
Net zoals de eigenaren van deze auto, zou ik zelf ook verder kijken dan marktplaats.
Er staan er genoeg in europa te koop voor een stuk minder, met betere digits.
Om zo’n ding uit 2007 te importeren ben je 3k aan BPM kwijt.
Mooie auto trouwens; al blijft het natuurlijk wel een samenraapsel van Ford en Volvo onderdelen. Dat kan natuurlijk wel in je voordeel werken als je een enthousiaste kenner als monteur hebt.
Ik zou het overigens lastig kiezen vinden tussen een tweedehands Vantage of een tweedehands F-type. Beiden vallen momenteel ongeveer in dezelfde prijscategorie en ik vind het beiden vergelijkbare auto’s. Wellicht dat de Vantage de meeste afschrijving al heeft gehad en dus niet meer heel veel in waarde zal dalen. Maar de F-type is de nieuwere en betere auto.
@berlinetta:
In mijn ogen is de Aston wel mooier. Nog een mooie lage neus en smalle heupen die de welvingen van de wielkasten fraai benadrukken…
Bovendien, zoals Clarkson ooit zei over de DB7 Vantage: You get to say to your wife “Shall we take the Aston?” and that sounds pretty good…
@stijnb: Dat is dus bij mij het probleem. Ik vind ze beide echt schitterend, nagenoeg perfect zelfs. En shall we take the Aston klinkt net zo lekker als shall we take the Jaaaaaagggg. Bovendien denk ik dat beide auto’s vergelijkbaar zijn qua rijplezier, beleving en geluid.
@berlinetta:
Heb uiteraard, zoals eenieder met twee gezonde ogen, ook een zwak voor de F-type. Alleen is een Aston toch echt wat bijzonders, zeker nu Jag zelfs de leasemarkt aan het bestormen is met de XE.
@stijnb: Daar moet ik je dan weer gelijk in geven.
@berlinetta: Ik vind dit persoonlijk ook een heel moeilijke afweging. Maar ook de R8 schaar ik daaronder. Nog een exoot die zo’n 50.000 moet opbrengen.
@jochempie: De R8 zou je er inderdaad ook bij kunnen betrekken. Persoonlijk trekt die me minder, zeker als pre-facelift. Ik vind het uiterlijk minder en het interieur erg lelijk.
@Jochempie: alleen dan wel handbak…
@timd: Ja, die zijn over het algemeen uiteraard iets duurder.
Kan je voor een dikke 50 mile mooi James Bond spelen! Jammer dat de eerste de beste Golf R, Audi S3/RS3, of A45 je er met gemak uit trekt.
@dutchdriftking: Dat zijn petjesbakken, in een Vantage ben je een echte gentleman en heb je tevens een van de meest lekkere sounds te pakken.
@BmwMPower: en toch wil je niet voorbij gescheurd worden door een Golf
Ik zou best zo’n Aston willen hebben. Prestaties zijn echter niet beter dan mijn eigen auto.
Ligt het aan mij of zitten er daar in Veen boven gemiddeld veel auto bedrijven? Ok deze is particulier maar het valt me echt op.
Apk is al een half jaar verlopen…
Onderhoud is net zo duur als een 911 van dezelfde leeftijd, Bleekemolen scheurt ermee rond om Zandvoort, en er zijn verhuurbedrijven die ze verhuren, dat zegt ook al genoeg over de betrouwbaarheid van dit model.
Vraag mij altijd af wie zo een auto gaat kopen. Op zich is ie natuurlijk nog lang niet op.
Voor 20.000 minder koop je een Cayman die net zo plezierig rijdt, denk ik. Qua power doe je dan niet veel onder. Een 911 996 zou ook kunnen maar die vind ik persoonlijk dan weer minder een drivers-car t.o.v. de Cayman.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).