• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Bugatti Chiron laat je nu sterretjes zien

Auteur: jaapiyo, gepost 25 juli 2018 om 13:00 – 39 Reacties

Afbeelding De Bugatti Chiron laat je nu sterretjes zienAfbeelding De Bugatti Chiron laat je nu sterretjes zienAfbeelding De Bugatti Chiron laat je nu sterretjes zienAfbeelding De Bugatti Chiron laat je nu sterretjes zien

Bug
Stargazing.

In de beste computergame ooit (de eerste Deus Ex uit 2001) zegt de grote schurk op een gegeven moment “I’m gonna burn like the brightest star”. Hierop zeg jij als hoofdpersonage JC Denton “You’re gonna burn alright”. Episch. Verder heeft deze intro niet zoveel te maken met de nieuwste optie op de Bugatti Chiron, ik moest er op een of andere manier alleen even aan terugdenken toen ik de plaatjes zag.

Enfin, zoals je al kunt zien op de plaatjes kan je de megalomane hypercar nu laten uitrusten met een doorzichtig dak. Bugatti noemt de optie ‘Sky View’, bijna net zoals Alfa Romeo dat deed op de onvolprezen Brera (aankoopadvies) ‘Sky Window’. In tegenstelling tot bij de Brera, bestaat het dak in de Chiron echter niet uit één, maar uit twee panelen. Dit zorgt ervoor dat de spijl die over het midden van de auto loopt behouden kan blijven en geeft de ‘Bug’ een klassieke aanblik. Hebben ze niet verkeerd gedaan, in mijn ogen.

Uiteraard heeft Bugatti niet zomaar een Velux-dakraam in de Chiron geflanst. Om de inzittenden te beschermen tegen nieuwsgierige aagjes en UV-gespuis zijn de ramen van buiten getint en voorzien van een UV-filter, zodat de vleespet het hoofd van de gefortuneerde bestuurders koel blijft. Bijkomend voordeel: grote mensen hebben dankzij de glazen panelen iets 2,7 centimeter speelruimte voor hun noggin. Over de prijs doet Bugatti uiteraard geen uitspraken.

Bedankt Rick voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
  • Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
    Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
  • Bugatti Chiron 4-005 mag nu met pensioen
  • Nieuwste Bugatti Chiron Sport is perfect voor Alice Cooper

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, chiron

Vorig bericht: « RIP: Sergio Marchionne overleden op 66-jarige leeftijd
Volgend bericht: Kijk, dit zijn de nieuwe C63 AMG sedan, estate en cabrio »

Lees Interacties

Reacties

  1. gove zegt

    25 juli 2018 om 13:14

    ziet er een beetje karig uit

    Login om te reageren
  2. crashingduke zegt

    25 juli 2018 om 13:21

    “The stars and moon are all yours with this optional moonroof“ stond er in de folder van mijn ‘89 Continental. Daar moest ik aan denken.

    Login om te reageren
  3. piquet1986 zegt

    25 juli 2018 om 13:27

    Ik vind het idee top, vind alleen de uitwerking, gezien het drukke design van de auto nogal “dull” ogen. Komop twee verkante ramen? Op een auto met zoveel interessante lijnen, was dit het beste wat ze konden verzinnen?

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      25 juli 2018 om 13:34

      @piquet1986: ik heb laatst het youtube filmpje van Doug Demuro gekeken over de Chiron. Het gevoel: “is dit werkelijk alles wat je krijgt voor een paar miljoen?” heb ik niet kunnen afschudden. Als je toch niet meer weet wat je moet doen met je geld koop dan een helicopter.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        25 juli 2018 om 13:51

        @pomoek: Dat gevoel had ik ook. Zeker met het idee dat het eigenlijk een doorontwikkeling is op de Veyron…

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          25 juli 2018 om 16:21

          @viezefreddyw: precies: Voor 3 miljoen zou ik willen dat er gebruik is gemaakt van de meest exotische materialen die er bestaan, de auto dingen doet die onvoorstelbaar zijn, en niets eruit ziet als bij andere VAG modelletjes.

          Login om te reageren
          • dondeboer zegt

            25 juli 2018 om 20:22

            @pomoek: Je noemt volgens mij nou net de 3 dingen op die de Chiron goed doet. Ding is gemaakt van duur spul, zet briljante prestaties neer en er wordt niets gedeeld met de volumemodellen.
            Grootste probleem is dat je, aldus DeMuro, na 10 minuten vergeet dat je iets bijzonders rijdt omdat ’t rijdt als een Passat.

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              25 juli 2018 om 20:58

              @dondeboer: carbon wordt ook al toegepast in veel goedkopere auto’s, de prestaties vind ik niet heel veel beter dan die van een doorsnee Ferrari en wat die onderdelen betreft: ik moet toegeven dat ik het niet zeker weet maar ik durf de weddenschap wel aan dat er onderdelen van een Golf in de Chiron te vinden zijn!

              Login om te reageren
            • pomoek zegt

              25 juli 2018 om 20:59

              @dondeboer: carbon wordt ook al toegepast in veel goedkopere auto’s, de prestaties vind ik niet heel veel beter dan die van een doorsnee Ferrari en wat die onderdelen betreft: ik moet toegeven dat ik het niet zeker weet maar ik durf de weddenschap wel aan dat er onderdelen van een Golf in de Chiron te vinden zijn!

              Login om te reageren
            • pomoek zegt

              25 juli 2018 om 20:59

              @dondeboer: carbon wordt ook al toegepast in veel goedkopere auto’s, de prestaties vind ik niet heel veel beter dan die van een doorsnee Ferrari en wat die onderdelen betreft: ik moet toegeven dat ik het niet zeker weet maar ik durf de weddenschap wel aan dat er onderdelen van een Golf in de Chiron te vinden zijn!

              Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        25 juli 2018 om 14:01

        @pomoek: een beetje chopper kost nog wel een stukkie meer hoor. En al helemaal in onderhoud, verzekering, stalling en operationele kosten

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          25 juli 2018 om 14:05

          @cloverleaf: ach, ik blijf dromen….

          Login om te reageren
        • juniorclk zegt

          25 juli 2018 om 14:23

          @cloverleaf: maar daar mag je dan wel weer wat sneller mee naar je bestemming, maar dan moet je nog vanuit het helipad in een auto de laatste km afleggen

          Login om te reageren
      • kapitein zegt

        25 juli 2018 om 15:30

        @pomoek: Niet genoeg quirks and features? Zonder gekkigheid, wat komt de auto tekort? Hybride-systemen? Elektrische veiligheidsfeatures? 48” scherm in de cockpit? Wanneer zou een auto wel echt bijna 3 miljoen waard zijn?

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          25 juli 2018 om 16:12

          @kapitein: haha, jij kent ‘m. Nu ja, het viel me tegen. Voor een auto van 3 miljoen zou ik graag 2 dingen willen: Ten eerste dat ze problemen die ze tegenkomen tijdens het ontwerp op een creatieve manier oplossen. Maar dat hebben ze niet gedaan. Bijvoorbeelden: Die afschuwelijk lelijke bumper speciaal voor de Amerikaanse markt. Die lullige afscheiding die ze in de bagageruimte hebben geplaatst omdat ze niet een ontsluiting wilden maken zodat de kofferbak van binnenuit geopend kon worden. Dat vind ik niet een probleem oplossen maar er lafjes omheen werken. Ook met deze dakraampjes. Ze willen die centrale ruggengraat en een glazen dak? Dan zou ik, voor mijn 3 miljoen en nog wat extra knijten, iets fantastisch bijzonders willen zien. Maar het zijn gewoon 2 plaatjes glas. Niets meer en niets minder. Dat had mijn schoonmoeder kunnen bedenken.

          Het 2e dat ik zou willen van een auto van 3 miljoen is dat alles anders is. Dat niets is zoals in andere auto’s. Speciale Bugatti schroeven waarbij ze het logo van Bugatti als schroefkop gebruiken of zoiets. Maar nee. Sterker nog: Als je naar de bewuste video kijkt dan zie je op 8:47 de tankdop. Die zit, net als bij miljoenen gewone auto’s, met zo’n slap rubber kabeltje aan de auto vast. Zodat je ‘m niet kwijt raakt bij het tanken. De tankdop van een Veyton bungelt er bij het tankstationbezoek net zo lullig bij als die van mijn buma autotje. En dan die sleutel. Wederom niets bijzonders. Kan zo uit de schappen van willekeurig elk VAG sub merk zijn gekomen. Met een lapje leer erom. Dat dan weer wel. Ledjes in de koplampen en achterlichten. It’s all been done before.

          Ik zou het allemaal prima vinden als die 1000 km/h kon rijden. Of 1 miljoen kilometers op een liter benzine. Of dat je als eigenaar nooit meer iets kwijt bent aan onderhoud. Of dat je er met 8 man comfortabel in kan zitten. Maar dat kan allemaal niet. Dus Ja. te weinig gekkigheid en niet bijzonder genoeg. Ik zou er mijn geld niet op stuk slaan. Als ik het had.

          Login om te reageren
          • tenaci zegt

            25 juli 2018 om 16:27

            @pomoek: helemaal mee eens en volgens mij is Doug dat zelf ook. Wat jij beschrijft ervoer hij in z’n filmpje over Spyker wel. Daar zag je wel overal en nergens het merklogo. Daar was hij wel volledig flabbergasted vanwege het interieur.

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              25 juli 2018 om 16:49

              @tenaci: je kan een hoop van Spyker, en zijn CEO, zeggen maar dat hadden ze goed voor elkaar, het gevoel geven dat je in iets speciaals bent gaan zitten.

              Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          26 juli 2018 om 09:54

          @kapitein: als ie KITT heette. ☺

          Login om te reageren
      • tenaci zegt

        25 juli 2018 om 16:22

        @pomoek: en dan koop je er een als Amerikaan en sla je dus 3 mio stuk op een auto en dan heb je twee van de achterlijke stootblokken op je achterbumper vanwege de wetgeving daar.

        Voor die prijs en een dergelijk grote afzetmarkt had je van VAG toch ook wel mogen verwachten een iets passendere oplossing te bieden die wel aan de vereisten voldeed.

        Login om te reageren
        • carfreakjim zegt

          25 juli 2018 om 18:28

          @tenaci: Persoonlijk vind ik dat ze dat heel goed hebben opgelost, als ze erop zitten zijn ze erg lelijk. Maar met een paar schroeven is dat ding eraf zonder tekenen achter te laten dat het er ooit zat.

          Login om te reageren
    • tmenges zegt

      25 juli 2018 om 15:04

      @piquet1986: is wel het makkelijkst, 2 webasto dakramen een kwartslag draaien en klaar is kees.

      Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      25 juli 2018 om 21:19

      @piquet1986: exact wat ik ook dacht. Als ze de vlakken aan de achterkant nou elk of samen ietwat ronder hadden gemaakt… Maarja, da’s qua constructie mss lastig. ?

      Login om te reageren
  4. tenaci zegt

    25 juli 2018 om 13:33

    Knabbelschaartje in het dak en twee Webastootjes, hoppakee, weer een speciaaltje erbij voor Bug.

    Login om te reageren
  5. jpoers zegt

    25 juli 2018 om 13:36

    Veolux? Bedoeld velux? Of Fakro:) vind het er wel speciaal uitzien. Ff kijken of ik die optie kan bestellen. Waarschijnlijk net zo duur als mijn budget voor een hele auto :(

    Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    25 juli 2018 om 13:36

    Liever sterretjes dan rondjes, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
    • momo zegt

      25 juli 2018 om 14:59

      @viezefreddyw: sterretjes worden op een gegeven moment rondjes.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        25 juli 2018 om 20:08

        @momo: ff afhankelijk van je relatieve positie is het dan doorgaans wel tijd om ‘m te peren, tenzij jij zelf de vervorming initieert…

        Login om te reageren
  7. pindakoning zegt

    25 juli 2018 om 13:42

    Ik denk dat je een leuke sportauto kan kopen voor het geld van die twee dakramen

    Login om te reageren
  8. StijnB zegt

    25 juli 2018 om 13:52

    Ook zonder deze dakraampjes zijn er vermoed ik al héél wat sterretjes gespot in het interieur van Bugatti’s…

    Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    25 juli 2018 om 14:11

    Net als de targa daken van mijn oude 100NX

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      25 juli 2018 om 20:50

      @rob5nismo: of een ouwe Firebird

      Login om te reageren
  10. Jantje_555 zegt

    25 juli 2018 om 14:14

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  11. circlestorm69 zegt

    25 juli 2018 om 14:23

    EDIT: fixed
    Dat ze nog niet eerder zoiets bedacht hebben.

    Login om te reageren
  12. jorden zegt

    25 juli 2018 om 14:41

    Ook uit te breiden met het schietstoel pakket? Wat extra lichtinval op het schitterende interieur, goed idee.

    Login om te reageren
  13. Maarten123 zegt

    25 juli 2018 om 15:16

    Kun je ze eindelijk zien vallen, heb je niets meer te wensen……

    Login om te reageren
  14. ikleesookoverautos zegt

    25 juli 2018 om 15:38

    Ik dacht dat ik aardig wat kennis had over games maar ik had nog nooit van Deus Ex gehoord.

    OT leuke optie maar ik zal hem niet aanvinken.

    Login om te reageren
  15. vtie zegt

    25 juli 2018 om 17:30

    Het was toch vele malen fraaier als de ramen verder zouden doorlopen. Dit is het net niet..

    Login om te reageren
  16. healey zegt

    25 juli 2018 om 17:34

    Jammer dat de ruiten niet iets verder naar achter zijn doorgetrokken. Lijkt een beetje Halfords zo.

    Login om te reageren
  17. vroaaar zegt

    25 juli 2018 om 18:52

    Zijn ze wel groot genoeg om met je schietstoel doorheen te vliegen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North