• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De e.GO Life Cross: een elektrische stadsauto, maar dan ruig

Auteur: machielvdd, gepost 28 februari 2020 om 17:14 – 16 Reacties

e.GO Life Cross

Hiermee kun je ook als stoere man voor de dag komen.

Wat is de minst ruige auto die je kunt bedenken? Juist, een klein, elektrisch stadsautootje. Daarmee is het geen geschikt vervoersmiddel voor mannen met een overdosis testosteron. Het Duitse e.GO gaat daar wat aan veranderen.

De kans is aanwezig dat je e.GO niet kent, maar als je het merk kent dan is het waarschijnlijk van de onderstaande e.GO Life. Dit is een klein en goedkoop elektrisch karretje. Het is dat de auto nog niet leverbaar is, maar anders zou de Life heel hoog staan in het lijstje met goedkoopste EV’s. De vanafprijs is namelijk slechts €16.150. Als het goed is komt de elektrische stadsrakker dit jaar naar Nederland.

e.GO Life

De e.GO Life wordt leverbaar in drie motorvarianten: 20 kW, 40 kW en 60 kW. De bijbehorende accu’s zijn respectievelijk 14,5 kWh, 17,5 kWh en 23,5 kW. De minst krachtige versie komt 100 km ver en de andere twee zijn goed voor een range van 113 en 145 km. Hoewel de auto oogt als een brommobiel is de e.GO dat niet.

Goed, tot zover de reguliere e.GO Life. Het merk komt nu dus met een Cross-variant. Ze noemen het zelf een CUV. Dit staat zowel voor City Utility Vehicle als voor Clean Utility Vehicle. Deze versie krijgt ruigere looks, zoals we kunnen zien op de afbeelding. We zien brede wielkasten, rallylampen en dikke off-roadbanden. Het is natuurlijk de vraag wat we daarvan terugzien in de productieversie, maar het oogt zo in ieder geval niet verkeerd.

De Cross krijgt niet alleen een dikker uiterlijk. Het vermogen krijgt ook een boost. 72 kW is nog steeds vrij weinig, maar toch. Er komt overigens ook nog een Sport-versie met een vermogen van 80 kW.

De Cross zal in gelimiteerde oplage op de markt komen. De auto zou gepresenteerd worden op Genève, maar dat feestje gaat helaas niet meer door.

Ook interessant!

  • Volkswagen ID-Life
    Volkswagen ID Life is betaalbare elektrische stadsauto
  • De powerbank voor elektrische auto's is hier
  • Porsche Taycan Cross Turismo rij-impressie
  • Porsche Exclusive pakt Taycan Cross Turismo beet

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch

Vorig bericht: « Volkswagen komt toch tot schikking over schadevergoeding
Volgend bericht: Zouden meer Porsche-eigenaren dit moeten doen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    28 februari 2020 om 17:54

    Mijn ego vereist een grotere wagen dan dit.

    Login om te reageren
    • musclecar85 zegt

      28 februari 2020 om 19:19

      @mashell: mijn penis ook.. ?

      Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        28 februari 2020 om 20:56

        @musclecar85: zie je wel, ik wist wel dat er een relatie was met te grote Amerikaanse muscle cars

        Login om te reageren
        • musclecar85 zegt

          28 februari 2020 om 21:21

          @c220amg: hahaha

          Login om te reageren
  2. lekbak zegt

    28 februari 2020 om 18:26

    Dit moet toch wel het toppunt van het penisverlengende segment zijn. Wat een belachelijk ding zeg. Maak er gewoon een kek stadsautootje van ipv zo’n wannabe nepper.

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    28 februari 2020 om 18:37

    Een Duitse Kei-car…

    Oftewel een Felsbrockenwagen.

    Login om te reageren
  4. autobahnfan zegt

    28 februari 2020 om 18:37

    Een auto laten lijken op een brommobiel terwijl het dat niet is. Ergste wat je naar mijn mening met een auto kan doen.

    Login om te reageren
  5. lekkerlinksrijden zegt

    28 februari 2020 om 18:43

    Dan liever een Batavus

    Login om te reageren
  6. frank2b zegt

    28 februari 2020 om 18:49

    Geinig karretje.
    Ik zie het wel zitten. Kom maar door zeg ik!

    Login om te reageren
  7. emping zegt

    28 februari 2020 om 19:46

    Vind hem er wel grappig uit zien. Gave velgen en banden ook.

    Login om te reageren
  8. nietcreatief zegt

    28 februari 2020 om 21:11

    Ik vind het eigenlijk nog wel humor, maar wat voor snelheden haalt dit ding dan? 72 kw hoeft helemaal niet vervelend te zijn als het maar een kilootje of 800 hoeft mee te slepen. Wat weegt zulks?

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      28 februari 2020 om 22:11

      @nietcreatief: Zulks weegt 1.280 kg

      Login om te reageren
      • nietcreatief zegt

        28 februari 2020 om 22:34

        Getver, nou laat maar zitten dan.

        Login om te reageren
      • dirkv zegt

        29 februari 2020 om 09:32

        @machielvdd: dat is best veel voor zo’n klein karretje!

        Login om te reageren
  9. sonnybonds zegt

    28 februari 2020 om 21:27

    vind het wel een geinig autootje

    Login om te reageren
  10. niex zegt

    29 februari 2020 om 10:34

    Ik vind m leuk, sterker nog, ik overweeg hem zelfs. Hij kan (als goed is) ruim 120 dus snelweg kan gewoon, range is ook voldoende. Ik heb dus geen compensatiedrang.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North