• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De elektrische Hyundai IONIQ in je gezicht

Auteur: rynnus, gepost 24 februari 2016 om 10:25 – 38 Reacties

Afbeelding De elektrische Hyundai IONIQ in je gezichtAfbeelding De elektrische Hyundai IONIQ in je gezichtAfbeelding De elektrische Hyundai IONIQ in je gezichtAfbeelding De elektrische Hyundai IONIQ in je gezichtAfbeelding De elektrische Hyundai IONIQ in je gezichtAfbeelding De elektrische Hyundai IONIQ in je gezichtAfbeelding De elektrische Hyundai IONIQ in je gezichtAfbeelding De elektrische Hyundai IONIQ in je gezicht

Elektrisch
De Hyundai met de naam die zijn land van herkomst wel erg nadrukkelijk verklapt, is er nu als geluidloze variant.

Of is het meer ezel-gehinnik, die naam? Wij weten het niet, maar wat we wel weten is dat deze Hyundai een enorm sex-appeal heeft voor bijtellingpakkers. Handjes boven je bureau houden jongens, want de IONIQ kan 250 km elektrisch rijden. Dat doe je dan met een elektromotor van 120 pk, die vanaf stilstand 295 Nm aan trekkracht levert. Dat is dan wel weer lekker. Hoe snel het elektrowonder naar de 100 accelereert wil Hyundai nog niet kwijt. Wel weten we dat je op de Duitse autobahn niet op de linker baan mag rijden, want bij 165 km/u houdt het feest op, ondanks de lage Cw waarde van 0,24.

Wees niet bang dat je van de weg af zult koersen, want de auto is volgeladen met veiligheidssystemen als Lane Keep Assist, Rear Cross Traffic Alert en Adaptieve Cruise Control. Allemaal primaballa. De Prius-killer is er zoals jullie weten ook in de smaakjes Plugin-Hybride en reguliere Hybride te verkrijgen. Allemaal op één platvorm dus. Niet slecht, moeten we de Koreanen nageven. Boek alvast tickets naar Genève, daar zal het meergranenvervoer te bewonderen zijn.

Ook interessant!

  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video
  • Dit kost de instapper van de Ioniq 5
  • Hyundai toont eerste glimp van volgende Ioniq
  • Hyundai IONIQ 5: 480 km actieradius en dit kost 'ie!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geneve-2016, Hyundai, ioniq

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe Audi S4 Avant [gallery]
Volgend bericht: Verrek! Daar rijdt de nieuwe Audi R8 Spyder »

Lees Interacties

Reacties

  1. lowrider zegt

    24 februari 2016 om 10:32

    Waarom toch altijd zo’n Prius kont…

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      24 februari 2016 om 10:34

      @lowrider: Bij aziaten zit kopiëren in de cultuur.

      Login om te reageren
      • nasty zegt

        24 februari 2016 om 11:53

        @martinus: in duitsland noemen ze kopiëren gewoon een ander model introduceren. Was het nu een A3, A4 of een A5?

        Login om te reageren
        • fijnkonijn zegt

          24 februari 2016 om 20:30

          @nasty: of een BMW 3er, 5er, X3, X5 etc. ?

          Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      24 februari 2016 om 10:39

      @lowrider: druppelvorm is he meest aerodynamisch. Net als de Honda Insight en Audi A2. Minder weerstand dus minder kracht nodig om op snelheid te komen en blijven en dus zuiniger.

      Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        24 februari 2016 om 13:01

        @gtwillem: eigenlijk zijn vrijwel alle moderne auto’s in een druppelvorm. Voor breder dan achter..

        Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        24 februari 2016 om 20:31

        @gtwillem: Audi A2 druppelvorm?????

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          24 februari 2016 om 20:42

          @fijnkonijn:

          Jazeker, check de zijkant maar eens:

          http://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2010/02/audiA2windtunnel1-519×350.jpg

          Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      24 februari 2016 om 13:00

      @lowrider: Zodat de leek ook snel kan zien dat er een mileubewust persoon voor zich rijdt.

      Login om te reageren
    • willempjuh zegt

      24 februari 2016 om 16:37

      @lowrider: vanwege de ideale stroomlijn die de “prius-vorm” heeft.

      Login om te reageren
  2. biohazardracer zegt

    24 februari 2016 om 10:32

    Hij ziet er wel verfrissend uit maar helaas lijkt het lijnenspel direct gekopieerd van de prius.

    Login om te reageren
  3. barchettadriver zegt

    24 februari 2016 om 10:35

    Neus heeft wel een ontzettend hoog Volkswagen 411 gehalte zeg.

    Login om te reageren
  4. Nemus zegt

    24 februari 2016 om 10:36

    Ik vind hem toch frisser, mooier en innovatiever dan een Prius.

    Het is wat minder aggressief dan de banzai-styling van de laatste generatie Toyota’s.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      24 februari 2016 om 10:37

      @nemus: Het exterieur ziet er vooral goedkoper uit.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        24 februari 2016 om 11:34

        @martinus: het interieur van de prius goedkoper neem ik aan? Heb verschillende reviews gezien van de prius en ze klagen allemaal over het interieur. Er zitten zelfs onderdelen niet goed vast, bijvoorbeeld bij de stuurkolom zit ontzettend veel speling in. En dit ziet er op het oog ook stukken beter uit imo

        Login om te reageren
    • edftw zegt

      24 februari 2016 om 10:53

      @nemus: ben ik met je eens, deze ziet er nog redelijk “vlot” uit hoewel dat wellicht niet het beste woord is voor zo’n auto. Die toyota’s gaan werkelijk nergens over qua design

      Login om te reageren
    • v60polestar zegt

      25 februari 2016 om 21:37

      @nemus: ja maar zelf een FIAT multivlaai is nog mooier en innovatiever dan een Prius?

      Login om te reageren
  5. utregcity zegt

    24 februari 2016 om 10:39

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • aambei zegt

      24 februari 2016 om 11:05

      @utregcity: ik dacht precies hetzelfde, foutje in de tekst

      Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    24 februari 2016 om 10:48

    Met die dichte neus lijkt ie wel 20j oud… Vind ik hem met normale grille echt een stuk beter.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 februari 2016 om 13:49

      @E34M5Touring: zo’n normale grille is ergens nergens meer voor nodig. Dat de grilles bij merken als Audi, BMW, Mercedes, Lexus, Volvo steeds groter worden is design. Slecht design want er is geen technische aanleiding voor.

      Login om te reageren
  7. fit4fun zegt

    24 februari 2016 om 10:49

    250 km in theorie wordt 200 km rijbereik in de praktijk voor de elektrische versie? Toyota is op elektrisch gebied helemaal nergens

    Login om te reageren
    • pramm zegt

      24 februari 2016 om 12:21

      @fit4fun: Ik ben bang dat deze in de praktijk met wat snelweg gebruik zelfs niet veel verder komt dan 150 km in de zomer en 120 km in de winter.

      Login om te reageren
  8. gtwillem zegt

    24 februari 2016 om 10:53

    Is het heel erg dat ik die achterkant stiekem best wel dik vind?? En met de grille in de neus is de voorkant ook prima. Leuke auto geworden, gaat Hyundai er veel van wegzetten alvorens ze over gaan tot totale wereldheerschappij als het op het verkopen van auto’s aan komt. Ok, het zijn geen Alfa’s maar alle Hyundai’s (en Kia’s) zijn steengoede aanbiedingen: scherpe prijs, ruime uitrusting, steengoede garantievoorwaarden het ziet er prima uit en qua rijden valt het niets tegen.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      24 februari 2016 om 11:01

      @gtwillem: je bent niet de enige, ik vind hem ook leuk. Gewoon een goed smoelende middenklasser met techniek voor de toekomst. Het is wachten op de eerste fabrikant die gewoon zijn brood-en-boter compacte middenklasser op deze manier in de markt zet, in plaats van als ‘extra model’.

      Login om te reageren
    • Donstil zegt

      24 februari 2016 om 17:35

      @gtwillem: Nou dat klopt wel ja, ik heb behoorlijk wat Kilometers gemaakt in meerdere van hun recentere modellen (De Ix20, i30, IX35 en in mindere mate de I40) en ze rijden best prima, vooral de i20/i30/ix35 de i40 wat minder. Kijk natuurlijk is het geen dynamische wegligging maar het is allemaal niet verkeerd.

      Login om te reageren
  9. dragspert zegt

    24 februari 2016 om 11:00

    Een van de voorwaarden in het ontwerpproces was toch ‘hij mag niet zo lelijk als een Prius worden’? Is dat eventjes keihard mislukt dan!

    Login om te reageren
  10. baasbas zegt

    24 februari 2016 om 11:15

    Nog best bol voor een platvorm…

    Login om te reageren
  11. Edge zegt

    24 februari 2016 om 11:30

    Hier ben ik toch wel van onder de indruk. Ik kan het toch niet laten om de Pruis even erbij te halen, maar als je dit naast een Prius zet is het toch een wereld van verschil. Deze IONIQ oogt niet alleen beter dan de Prius, maar is zelfs ook gewoon mooi te noemen. En als je de interieurs met elkaar vergelijkt, zie je eveneens een wereld van verschil. Waar de Prius vooral van binnen een “kijk mij eens technologisch geavanceerd zijn” is met zijn centrale instrumentarium met veel schermpjes en daaronder een raar pookje, zie je aan het interieur van de IONIQ niet af dat een hybride is. En dat is precies zoals het zou moeten.

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    24 februari 2016 om 11:40

    Mooie bak hoor, niks voor petjes maar voor mensen in de echte wereld een serieus alternatief..

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      24 februari 2016 om 12:50

      @norge: Kijk nog eens goed , wat is hier nu mooi aan dan??
      Het zal allemaal functioneel en kwalitatief in orde zijn, maar mooi hahahaha
      dat vind jij zelfs niet eens.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        24 februari 2016 om 13:51

        @bofkont: zoals ik al zei….Niks voor petjes :)

        Login om te reageren
  13. autoblaag zegt

    24 februari 2016 om 11:56

    Voor een bijtellertje best een geslaagde koets. Maar laten we nou niet allemaal doen alsof dit een echte auto is he ;)

    Login om te reageren
  14. zoraul zegt

    24 februari 2016 om 12:21

    Waarom moeten elektriese auto’s altijd zo lelijk zijn? (Tesla niet)

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    24 februari 2016 om 13:24

    Ik snap dat de grille voor een volledig elektrische versie niet nodig was en dat ze hem daarom dichtgemaakt hebben. Maar was daar nu echt geen mooiere oplossing voor te bedenken dan het hele stuk volplakken met een egaal gekleurd stuk plastic?

    Login om te reageren
    • norge zegt

      24 februari 2016 om 13:52

      @Citrofiel: Je heb liever een nep luchtinlaat?

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        24 februari 2016 om 16:47

        @norge: @mashell: Dat zeg ik niet. Alleen dat dit mooier kan. Enig accent of een ander materiaal (dat wel gewoon de kleur van de koets heeft) zou het wat mij betreft mooier maken. Dit lijkt op de goedkoopst mogelijke oplossing.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 februari 2016 om 13:53

      @Citrofiel: zou een rooster mooier zijn? We zijn er aan gewend maar eigenlijk zijn die roosters voorin de neuzen van auto’s ook niet mooi.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North