• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De gaafste Mustang aller tijden is te koop

Auteur: willeme, gepost 2 december 2018 om 12:57 – 28 Reacties

Afbeelding De gaafste Mustang aller tijden is te koopAfbeelding De gaafste Mustang aller tijden is te koopAfbeelding De gaafste Mustang aller tijden is te koopAfbeelding De gaafste Mustang aller tijden is te koopAfbeelding De gaafste Mustang aller tijden is te koopAfbeelding De gaafste Mustang aller tijden is te koopAfbeelding De gaafste Mustang aller tijden is te koopAfbeelding De gaafste Mustang aller tijden is te koop

Shelby Mustang GT500 Super Snake
Een letterlijk unieke auto.

Weinig auto’s zijn gaver dan de Shelby Mustang. Het is een beetje lastig om er de vinger op te leggen, maar voor ondergetekende heeft een Shelby Mustang de magie wel die een Aston Martin of Ferrari niet direct heeft. Een (oudere) Shelby Mustang is minder goed, verfijnd en ontwikkeld dan zijn Europese tegenstrevers, maar de brute eerlijkheid werkt ontwapenend. Maar wat is eigenlijk de gaafste Shelby Mustang aller tijden? Eleanor?

Wellicht, maar deze Mustang is nog wat bruter en daarmee gaver. Het gaat namelijk om de Shelby Mustang Super Snake uit 1969. Dat was de overtreffende trap van alle Shelby Mustangs. Zo waren er ook een GT350, GT350 H, GT350 R, GT500 en GT500 KR. De GT500 Super Snake werd ontwikkeld in samenwerking met Goodyear. Het was de bedoeling een auto te bouwen die de banden maximaal kon tergen. Ook moest de auto enorm hoge snelheden kunnen halen om te testen hoe de banden zich hielden.

Shelby Mustang GT500 Super Snake '69

Voor Caroll Shelby geen probleem. Op installatie van Don McCain (nee, niet van het appletaart-liedje) lepelde hij het blok van de GT40 MkII Le Mans racer in een GT500. Meestal worden bij dit soort exercities de motoren teruggeschroefd. Niet bij de Shelby Mustang GT500 Super Snake, de 7 liter grote V8 leverde in de Mustang ook 650 pk. Sterker nog, dankzij de betere koeling van de V8 konden het weleens een paar paardjes meer zijn.

Shelby Mustang GT500 Super Snake '69

De auto haalde op zijn sloffen 275 km/u, destijds een behoorlijk hoge snelheid voor een relatief betaalbare auto. Het was de bedoeling om er 50 van te gaan bouwen als een soort non-plus-ultra versie van de al niet kinderachtige ‘gewone’ GT500. Helaas bleken de motoren veel te prijzig en zou de auto drie keer zo duur worden als de eerder genoemde GT500. Het zou dus bij dit ene exemplaar blijven. Mocht je er toch eentje aan je collectie willen toevoegen, dan hebben we goed nieuws.

Shelby Mustang GT500 Super Snake '69

Binnenkort komen er namelijk elf stuks beschikbaar! We moeten dit wel even toelichten. Allereerst heeft Shelby American aangekondigd dat ze 10 stuks van deze auto gaan produceren. Helemaal nieuw is dat idee niet, zo zijn er meer merken die oude modellen in (zeer) beperkte oplage vervaardigen. Mocht je enkel en alleen het origineel wensen, kan dat ook. Mecum Auctions gaat de auto veilen in het begin van januari 2019. Verwacht niet een zacht prijsje, overigens. De Mustang GT500 Super Snake bracht in 2013 nog 1.300.000 dollar op.

Ook interessant!

  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Shelby Super Snake Speedster
    Shelby Super Snake Speedster wil jij op je oprit hebben
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken

Nieuwste artikelen

  • Maserati-baas deelt reddingsplan: ”We gaan niet alleen maar SUV’s bouwen”
  • Vanaf wanneer zijn winterbanden verplicht in Duitsland?
  • Koop deze überzeldzame Mercedes voor weinig op Marktplaats!
  • De nieuwe BMW Z4 Coupé is een feit!
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, gt500, mustang, shelby, super-snake

Vorig bericht: « De eerste gemodificeerde Alpine A110 is een feit
Volgend bericht: Lewis Hamilton gecrasht tijdens Superbike-test »

Lees Interacties

Reacties

  1. rufctr01 zegt

    2 december 2018 om 13:02

    Damn he, smalle bandjes voor zoveel peekaatjes

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      2 december 2018 om 14:39

      @rufctr01: ik dacht precies hetzelfde. Ik zie trouwens ook geen gordels, dit is opzich geen overbodige luxe met 650pk.

      Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      2 december 2018 om 15:31

      @rufctr01: valt nog wel mee hoe smal ze zijn. Echter het loopvlak is heel smal.

      Login om te reageren
      • pa045 zegt

        2 december 2018 om 17:03

        @cpp1: huh?

        Login om te reageren
  2. Benny_Weisz zegt

    2 december 2018 om 13:06

    Ik moest gelijk denken aan Slash in de “Don’t cry” videoclip….

    Login om te reageren
    • bugboy zegt

      2 december 2018 om 13:40

      @bennyweisz: Helaas liep het minder goed af met dat exemplaar…

      Login om te reageren
  3. volvo480gtt zegt

    2 december 2018 om 13:06

    Jaaa dit is mijn droom auto. Heel graag. Ik ruil er graag een nier en m’n overige auto’s voor in.

    Login om te reageren
    • sntial zegt

      2 december 2018 om 13:55

      @volvo480gtt: ik ruil er 2 nieren voor in (niet die van mij)

      Login om te reageren
      • nasty zegt

        2 december 2018 om 16:25

        @sntial: die van @barryyy :D

        Login om te reageren
      • Barryyy zegt

        2 december 2018 om 16:26

        @sntial: @nasty: moet je wel voor bijbetalen

        Login om te reageren
  4. snorrie zegt

    2 december 2018 om 13:06

    Leuke wagen, maar een hoop geld. Op de een of andere manier trekt het me niet om 275 te gaan rijden met die bandjes.

    Login om te reageren
    • erce zegt

      2 december 2018 om 14:11

      @snorrie: dat was exact mijn idee

      Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    2 december 2018 om 13:14

    @willem
    Dat was Don mcClean
    Don mcCain deej voorgebakken frites.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      2 december 2018 om 16:07

      @desjonnies: I know, vandaar de link met het videootje ;-)

      Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    2 december 2018 om 13:15

    Natte droom voor alle liefhebbers van Amerikaanse auto’s

    Login om te reageren
  7. kjellvdboo zegt

    2 december 2018 om 13:16

    Ik neem aan 1967 in plaats van 1969, of was de super snake gebaseerd op een gt500 van twee jaar eerder?

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      2 december 2018 om 13:21

      @kjellvdboo:
      Er is nooit een Shelby gebouwd van het
      69 model. Alle 1969 Shelby’s staan op een 1968 of 1970 body.

      Login om te reageren
  8. O plaat zegt

    2 december 2018 om 13:27

    Het dubbele van de PKs van een Ferrari van die tijd. Dat alleen al maakt hem geniaal.
    Hoewel ik kan garanderen dat de wegligging verschrikkelijk zal zijn. Met een 7L big block heb je een gewichts verdeling van ongeveer 70-30 op de voorwielen. Zelf Shelby kon deze voertuigen geen bocht om krijgen. De Mustang is op zijn best met een 5L small block om die reden. Wel een ideale motor voor een Ford Galaxie.
    Maar een kant en klare replica kopen doe je gewoon niet als oldtimer liefhebber.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      2 december 2018 om 19:03

      @shiva: Ik heb toch echt liever een goede replica, dezelfde auto voor minder geld. Ik heb ook liever een goede replica dan een originele die gerestomod is. Het gaat uiteindelijk om het uiterlijk en de beleving, niet om de formaliteit dat het echt oud is.

      Login om te reageren
  9. mopar70 zegt

    2 december 2018 om 14:04

    Heerlijk! Ondanks geen Mopar. Die bandjes ook, geweldig.

    Login om te reageren
  10. enjoypunani zegt

    2 december 2018 om 14:39

    Errugg gaaf, toch heb ik liever een Shelby Cobra, op alle fronten de betere keus… Maar dit is wel een goede tweede!

    Login om te reageren
  11. cthijs zegt

    2 december 2018 om 14:58

    Je kan in amerika ook gewoon een nieuw chassis kopen van deze dan heb je meteen alle moderne techniek en die gammele troep van vroeger niet meer en het kost ook nog minder

    Login om te reageren
    • mout zegt

      2 december 2018 om 16:12

      @cthijs: Ja, of een BMW Grand Tourer. Dan zit je nog lekkerlijkerder ook…

      Login om te reageren
      • pa045 zegt

        2 december 2018 om 17:07

        @mout: ?

        Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      2 december 2018 om 16:42

      @cthijs:
      Of een Porsha Cayenne, ben he nog sneller ook!

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      2 december 2018 om 19:05

      @cthijs: Juist het feit dat die troep zo gammel is onderscheid het van moderne meuk.

      Login om te reageren
  12. jwcroy82 zegt

    2 december 2018 om 18:00

    Dit is op zich wel een mooi exemplaar maar de gaafste mustang blijft voor mij althans de 1969 fastback mach 1.

    Login om te reageren
  13. skinnybmw zegt

    2 december 2018 om 20:51

    Zo veel mooier en origineler dan die overrated ‘Eleanor’. Wist niet dat ze zo veel vermogen hadden.

    Persoonlijke favoriet voor mij is de Boss 429.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North