• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De eerste gemodificeerde Alpine A110 is een feit

Auteur: willeme, gepost 2 december 2018 om 12:02 – 40 Reacties

Afbeelding De eerste gemodificeerde Alpine A110 is een feitAfbeelding De eerste gemodificeerde Alpine A110 is een feitAfbeelding De eerste gemodificeerde Alpine A110 is een feitAfbeelding De eerste gemodificeerde Alpine A110 is een feitAfbeelding De eerste gemodificeerde Alpine A110 is een feitAfbeelding De eerste gemodificeerde Alpine A110 is een feitAfbeelding De eerste gemodificeerde Alpine A110 is een feitAfbeelding De eerste gemodificeerde Alpine A110 is een feit

Waldow Performance A110 WP300 '19
Deze is een tandje ruiger.

Het is een auto die zorgt voor een polariserende discussie op de redactie van Autoblog. Zo is een gedeelte van de redactie helemaal weg van de compacte sportwagen van Renault Sport en begrijpt @autoblogger er helemaal niets van. Naar het schijnt doet Alpine het tot dusver erg goed. De eerste 1.955 exemplaren zijn inmiddels verkocht en Renault Sport kennende zit er vast nog meer in het vat. Denk aan de Clio R.S. en de Mégane R.S., waar ze nog een aantal heel erg smakelijke uitvoeringen van hebben weten te maken.

Waldow Performance Alpine A110 WP300

Echter is het niet Alpine dat met de eerste aangepaste A110 komt, maar het Duitse Waldow Performance. Het eerste wat opvalt is de wrap in de kleur ‘Luminous Green’. De meeste Alpine’s lijken in blauw gespoten, dus een verandering van kleur is niet zo verkeerd, maar dit is wellicht iets over het randje. Echter, dat is en blijft smaak natuurlijk. Gelukkig heeft Waldow Performance meer gedaan dan alleen een wrapje.

Waldow Performance Alpine WP300 '18

Zo is de Alpine A110 voorzien van een sportuitlaat van NAP Sportauspuff en staat de auto lager dankzij een schroefset van KW. Het meest in het oog springend, na de kleur althans, is de gigantische koolstofvezel achteverleugel. Ook een carbon splitter aan de voorkant ontbreekt niet. De door Waldow Performance aangepakte A110 is duidelijk bedoeld voor degene die zijn Alpine geregeld uitlaat op het circuit.

Waldow Performance Alpine A110 WP300 '18

In het interieur vind je namelijk een complete rolkooi, eveneens in het felgroen uitgevoerd. Waldow Performance geeft deze creatie de naam ‘WP300’ mee en je zou vermoeden dat dat laatste getal staat voor het hoogste vermogen dat de auto kan leveren en dat klopt helemaal! Hoe ze het gedaan hebben, zeggen ze niet, maar de Alpine A110 WP300 levert nu precies 300 pk, bijna 50 pk meer dan het origineel. Wat de prestaties nu zijn is onbekend. In elk geval beter dan de acceleratietijd (4,5 seconden naar de 100 km/u) en topsnelheid (250 km/u) van het origineel.

Ook interessant!

  • Kopen er nog mensen een Alpine?
    Kopen er nog mensen een nieuwe Alpine?
  • Deze Alpine A110 is schreeuwend duur
  • Video: Zo bruut kan een Alpine A110 zijn!
    Video: Zo bruut kan een Alpine A110 zijn!
  • vernieuwde Alpine A110
    Vernieuwde Alpine A110 is nu nog wat beter

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

a110, alpine, tuning

Vorig bericht: « Nee toch? Kansenparel rijdt aso in Golf R
Volgend bericht: De gaafste Mustang aller tijden is te koop »

Lees Interacties

Reacties

  1. Breinstein zegt

    2 december 2018 om 12:15

    Alle stijl wat deze auto standaard heeft in 1 klap verneukt, toch knap. Foute kleur, foute spoiler en een rolkooi. Er zullen vast verbeterpunten zijn, maar deze drie in ieder geval niet.

    Login om te reageren
    • AstonMartinDriver zegt

      2 december 2018 om 13:33

      @breinstein: heb de “gewone” in het blauw en die is al speciaal genoeg, ben het dus helemaal met je eens ?

      Login om te reageren
      • jeroenwz zegt

        2 december 2018 om 16:11

        @astonmartindriver: binnenkort te aanschouwen in de rubriek “Mijn auto”?

        Login om te reageren
      • smultie zegt

        2 december 2018 om 20:44

        @astonmartindriver: HEY JONGENS, IK HEB EEN ALPINE!!

        Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      2 december 2018 om 16:29

      @breinstein: Wat? Die!

      Login om te reageren
  2. steef2 zegt

    2 december 2018 om 12:15

    Zonde van de rolkooi en spoiler, verder erg mooi! Echt een leuke auto.

    Login om te reageren
  3. Forza zegt

    2 december 2018 om 12:16

    Ik snap nog steeds niet waarom men zo’n gigantische flap achterop een auto schroeft. Goed, als dit je trackday weapon is, vooruit. Maar met zo’n stuk Airbus ga je je toch niet op ‘s lands openbare wegen vertonen? Dadelijk blijf je hangen aan de praatpaal in de McDrive…

    Login om te reageren
    • chriscross zegt

      2 december 2018 om 12:19

      @forza: ga jij altijd dwars de Mcdrive in?

      Login om te reageren
      • Forza zegt

        2 december 2018 om 13:19

        @chriscross: achterstevoren meestal.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          2 december 2018 om 13:58

          @forza: beetje lastig betalen

          Login om te reageren
          • mout zegt

            2 december 2018 om 16:15

            @lekkerlinksrijden: Hij rijdt vast een Engelse import. Van de Elise bijvoorbeeld staan er meestal meer rechtsgestuurd te koop dan links.

            Login om te reageren
            • Gulli zegt

              3 december 2018 om 10:02

              @mout: Suzuki Cappuccino denk ik ?

              Login om te reageren
  4. bmwfreak038 zegt

    2 december 2018 om 12:16

    Die spoiler vind ik no go, hoe zou het instappen nu zijn vraag ik me dan af. met zo’n kooi erbij word het er niet makkelijker op, hij is al niet zo groot van formaat. De kleur is wel geinig, eens wat anders als dat blauw.

    Login om te reageren
  5. tttijn zegt

    2 december 2018 om 12:23

    Best ok imo

    Login om te reageren
  6. boomhauwer zegt

    2 december 2018 om 12:24

    Uitlaatstuk is best loincloth

    Login om te reageren
  7. ikleesookoverautos zegt

    2 december 2018 om 12:26

    Geen fan van de achteverleugel @willeme.

    Ik vind kleur wel erg gaaf maakt hem meteen een stuk spannender. Die rolkooi maakt het wel een stuk krapper zo.

    Login om te reageren
  8. rs133 zegt

    2 december 2018 om 12:45

    Renault Sport? Alpine is toch echt een apart automerk…

    Of gaan jullie voortaan elke Audi Volkswagen noemen, en elke Mini een BMW?

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      2 december 2018 om 14:31

      @rs133: je rijdt tegenwoordig toch een VAG of een FCA of een PSA of een whatever…
      Welk merklabel er verder op zit is voor 90% van de auto’s gewoon afhankelijk van hoeveel geld je over de balk te gooien hebt?

      Ik ben bijvoorbeeld niet zo kapitaalkrachtig dus ik heb de ruimste no nonsense c-segment VAG met een redelijk potent motortje maar verder voor een VAG best low budget uitrusting…

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      2 december 2018 om 16:11

      @rs133: Klopt, daarom ook Renault Sport in niet Renault. De auto wordt in Dieppe gebouwd in de Renault Sport fabriek én is ontwikkeld door de heren van Renault Sport. Vandaar de benaming. Dat het merk op zich zelf staat is bekend, het is echter een zéér korte link naar Renault Sport ;-).

      Login om te reageren
      • rs133 zegt

        2 december 2018 om 20:35

        @willeme: Alpine heeft gewoon zn eigen medewerkers/ontwikkeling. Niet anders dan elk ander merk binnen een groep. Het dan als sportauto van Renault Sport is wel heel kort door de bocht…

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          2 december 2018 om 20:40

          @rs133: Ik snap dat het een ander automerk is. Cupra is op het kenteken ook geen Seat. Het adres van beide fabrikanten is overigens volgens mij wel dezelfde locatie op de Rue Marcel Garmot in Dieppe. Het ontwikkelingsteam is sowieso gelijk. Wat overigens geen schande is! Sterker nog, de tovenaars uit Dieppe hebben van normale hatchbacks fantastische auto’s weten te maken. Het is ze gegund dat ze een eigen merk krijgen om aan te werken.

          Login om te reageren
          • rs133 zegt

            2 december 2018 om 21:55

            @willeme: Zelfde adres ja, ander gebouw;) Ontwikkeling is ook ander team, net zoals ontwerpafdeling in zelfde gebouw zit maar aparte mensen/kantoor is;)
            Mini-BMW is een betere vergelijking dan Cupra-Seat. Of zie je de Alpine als een Clio met opgevoerde motor?

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              2 december 2018 om 22:04

              @rs133: Ok, dat is opmerkelijk. Want ik heb hier een paar uitgaven van onder Evo Magazine en andere Britse media waarin gesteld wordt dat de Alpine A110 wel degelijk een product is dat door Renault Sport ontwikkeld is. Uiteraard is het een separaat merk, maar de link is minder lang dan bij BMW MINI.

              Moet ik wel duidelijk bij aantekenen: het is Renault Sport, niet Renault zelf waar ik op doel. Het is ook niet denigrerend bedoeld, integendeel! Het geeft alleen maar aan hoe briljant ze daar bezig zijn bij Renault Sport. Zo hebben ze ook geholpen met de afstelling van de Europese Nissan GT-R bijvoorbeeld, naast alle raceactiviteiten en productiemodellen. Enfin, misschien maar eens tijd dat Renault Sport wordt omgedoopt tot Alpine… Er waren destijds veel geruchten over!

              Login om te reageren
              • rs133 zegt

                2 december 2018 om 22:55

                @willeme: Ik denk dat de link niet anders is dan Mini-BMW, of Smart-Mercedes. Voor zover ik kan zien is de structuur bij Alpine-Renault (Sport) daarmee vergelijkbaar.

                “misschien maar eens tijd dat Renault Sport wordt omgedoopt tot Alpine… Er waren destijds veel geruchten over!” Dat is niet logisch, aangezien het juist de bedoeling is afstand tussen Renault en Alpine te creëren ;)

    • melcon zegt

      2 december 2018 om 16:30

      @rs133: Auto is inderdaad 100% door Renault Sport ontwikkeld. Dus het klopt wat er staat, daarna wordt het inderdaad als Alpine op de markt gebracht, dat is puur de merknaam. Van Alpine zelf is niet zo veel meer over, waar ooit de a110’s gebouwd werden staat nu een appartementencomplex. De huidige fabriek in Dieppe maakt voornamelijk raceauto’s (formule Renault, rally auto’s, cup clio’s, etc.). Daarnaast ontwikkelen ze de sportieve straat varianten voor Renault (meestal als de race variant al klaar is). En uiteraard op dit moment de productie van de a110.

      Login om te reageren
  9. tjorque zegt

    2 december 2018 om 12:46

    De de ringtijd nog… dé benchmark voor een wedstrijdje ver plassen.
    De kleur vind ik totaal niet passend en doet (naar mijn mening wat afbreuk aan het ontwerp)
    Maar met een hoop reclamestickers er op in een race klassement moet het wel werken…

    @willeme: dat de auto polariserend is, maakt hem helemaal “non retro”, dat past perfect in de huidige zeitgeist!

    Login om te reageren
  10. mr27 zegt

    2 december 2018 om 13:21

    Wat is er met die diffuser gebeurt boven de uitlaat?

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      2 december 2018 om 14:22

      @mr27: it got spoiled…!

      Login om te reageren
  11. techniekmeneer zegt

    2 december 2018 om 13:23

    Tja, het is en blijft een Renault..

    Login om te reageren
  12. henrie zegt

    2 december 2018 om 13:36

    Ik snap de keuze voor die kleur wel. Dan valt die gigantische taartschep niet zo op…

    Login om te reageren
  13. drrossi zegt

    2 december 2018 om 13:43

    Maanden aan het testen voor een optimale onderstel afstemming en dan gooien we er ff een setje KW bagger onder.
    Vraag me af hoe dat beter kan zijn.

    Login om te reageren
    • kevdutchie zegt

      2 december 2018 om 19:16

      @drrossi: ligt maar net aan de doeleinden. “Waarom zouden ze dat aanpassen? Je verwacht toch dat affabriek alles beter is” gaat niet altijd op, denk dat Renault Sport een combi van sportiviteit en comfort heeft verwezenlijkt.

      Met KW (wat gewoon zeer decent spul is) gooi je al het comfort de deur uit, en ben je op het circuit het mannetje.

      Wat mij betreft een goede keus.

      Login om te reageren
  14. cthijs zegt

    2 december 2018 om 15:00

    Gaan ze een heuvelklim doen met die rolkooi

    Login om te reageren
  15. jeroenwz zegt

    2 december 2018 om 16:13

    Zonde om van een Alpine zo’n Sjonniebak te maken.

    Login om te reageren
  16. mout zegt

    2 december 2018 om 16:19

    Nou, doet mij hem dan maar, als niemand ‘m wil.
    Ik zou er best mijn racelicentie in bij elkaar willen rijden. Of lekker trackday-rijden.

    Login om te reageren
    • kevdutchie zegt

      2 december 2018 om 19:17

      @mout: exact mijn gedachte, erg geslaagde auto.

      Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    2 december 2018 om 20:51

    @willeme ..
    Deze auto wijkt zo enorm af van het Renault gamma dat de naam Alpine best wel een verdienste mag zijn ..

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      2 december 2018 om 20:52

      @lincoln: Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven!

      Login om te reageren
  18. str8six zegt

    2 december 2018 om 21:27

    Ik werd er al niet warm van. Nu nog minder.

    Login om te reageren
  19. Hupke zegt

    3 december 2018 om 05:30

    Alpine ging zelf een a110 cup of een gt4 racer ervan uitbrengen toch?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North