• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gemballa GT Concept is wat tuner-Porsches moeten zijn

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 31 oktober 2017 om 15:08 – 21 Reacties

Afbeelding Gemballa GT Concept is wat tuner-Porsches moeten zijnAfbeelding Gemballa GT Concept is wat tuner-Porsches moeten zijnAfbeelding Gemballa GT Concept is wat tuner-Porsches moeten zijnAfbeelding Gemballa GT Concept is wat tuner-Porsches moeten zijn

De Gemballa GT Concept is wat tuner Porsches moeten zijn
Hoorde je die klap in de verte? Dat waren duizenden Amerikaanse kinnen die tegen de grond sloegen.

Het kon niet anders of de Porsche tuner uit Leonberg zou dit jaar weer wat moois meenemen naar de SEMA-show. En dat is ook zo, want vandaag laten ze hun nieuwste telg aan de wereld zien. De GT Concept is zowel letterlijk als figuurlijk een moeilijk dikke bak.

Laten we beginnen met het letterlijke deel. Gemballa voorziet de GT Concept van een uiterst brede bodykit die de 991 Turbo (rijtest) een ‘zelfverzekerde’ look geeft. Tenminste, als we hun eigen woorden mogen geloven. Hoe je het ook wilt noemen, je kunt er niet omheen dat de tuner behoorlijk zijn best heeft gedaan. De bodykit is gemaakt van ultra licht carbon en pronkt vooral met nieuwe of aangepaste onderdelen, zoals de geïntegreerde front splitter, een joekel van een diffuser en een afstelbare achtervleugel.

Voor diegenen die door de bomen het bos niet meer zien maakten ze extra grote ventilatiegaten in de achterzijde, zodat de 3,8-liter biturbo boxermotor beter te bekijken is. Dit brengt ons naar het laatste en (je zou het haast niet zeggen) meest spectaculaire punt van de GT Concept.

Op motorisch gebied heeft Gemballa namelijk alles uit de kast getrokken om het een onvergetelijk studiemodel te maken. Even vrij vertaald betekent dit dat de GT Concept beschikt over bijna 840 pk en 952 Nm koppel bij 5.200 toeren. Op het asfalt doet de GT er 2,38 seconden over om de 100 km/u aan te tikken, terwijl hij pas uitgeaccelereerd is voorbij de 360 km/u. De 300 km/u bereikt hij in slechts 18,8 seconden.

Om weer tot stilstand te komen gooide Gemballa er vooraan 6-zuiger remklauwen met schijven van 380 mm dik op, terwijl achteraan 4-zuiger remklauwen met schijven van 360 mm moeten voldoen. Als je alle opties aanvinkt kom je uit op een dikke $ 86.000. En dat is, uiteraard, nog zonder de donorauto.

Ook interessant!

  • Gespot: een monsterlijke Porsche 911 Cabrio
  • Dit is de duurste Porsche 996 van Marktplaats
  • Gemballa Marsien is een buitenaards gave Porsche 992
  • Porsche komt met iconische 911 Dakar!
    Offroad Porsche 911 heet Dakar!

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, concept, gemballa, grijs, Porsche, sema-2017, tuning

Vorig bericht: « Dit hebben Mario Andretti en Max Verstappen gemeen
Volgend bericht: Volle toeren: FIA maakt nieuw motorenreglement bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alwyn zegt

    31 oktober 2017 om 15:25

    Dat zijn dikke schijven ?

    Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      31 oktober 2017 om 16:03

      @alwyn: Kom ik aan met mn 36mm. ;-)

      Login om te reageren
      • shadowbroker zegt

        31 oktober 2017 om 17:16

        @rijnounsdoor: 360 mm?

        Login om te reageren
      • donvincenzo zegt

        31 oktober 2017 om 18:46

        @rijnounsdoor: Kom ik aan met m’n bami-schijven…

        Login om te reageren
  2. g60gti zegt

    31 oktober 2017 om 15:27

    Heftig

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    31 oktober 2017 om 15:32

    Ook goeiemorgen :o, maar doe mij maar Ruff.

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    31 oktober 2017 om 15:38

    Niet echt mij ding, zo’n popnagelfestijn. Dat is leuk voor de fender flares en op een RWB Porsche kan het soms ook nog wel, maar op zo’n nieuw ding ziet het echt niet uit. Nee, als ik bij een Porsche-veredelaar terecht moet ga ik wel met @dutchdriftking mee naar de heren en dames van RUF

    Login om te reageren
  5. kukuk zegt

    31 oktober 2017 om 15:39

    $86k en dan mag je zelf die popnagels wegwerken…

    Login om te reageren
  6. marinepower zegt

    31 oktober 2017 om 16:03

    Mocht ik ooit de beschikking hebben over zo’n bak reserve geld, dan zou ik bij Singer aankloppen. Is ook duurzamer, zucht.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      1 november 2017 om 07:20

      @marinepower: *en duurder ;)

      Login om te reageren
  7. frans1 zegt

    31 oktober 2017 om 16:04

    Het is een koopje, pret en pk per Euro zijn veel goedkoper dan bij andere kanonnen. En die popnagels zijn met Duitse precisie geplaatst. Vorm volgt functie, ik wil hem hebben.

    Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    31 oktober 2017 om 16:10

    Dikkie dik hoor

    Login om te reageren
  9. Breinstein zegt

    31 oktober 2017 om 16:17

    Ik graaf deze wel, zowaar een smaakvolle Gemballa

    Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      31 oktober 2017 om 21:31

      @breinstein: Wat de neuk, dit is een gruwelijk snel apparaat. Meer voor minder blijft het weer eens leuk hoor.

      Login om te reageren
  10. kniesoor zegt

    31 oktober 2017 om 16:28

    Van de Gemballa site :
    Performance:
    Performance at rotational speed: 828 HP / 609 kW at 7,000 rpm
    Max. torque at rotational speed 952 Nm at 5.200 rpm

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      31 oktober 2017 om 18:09

      @amghans: dat zijn mooie getallen

      Login om te reageren
  11. rufctr01 zegt

    31 oktober 2017 om 18:46

    Gave auto, de popnagels zijn een knipoog natuurlijk naar de 993 GT2.

    Login om te reageren
  12. dirkv zegt

    31 oktober 2017 om 22:42

    Heftige auto!
    Mooi? Niet echt.

    Login om te reageren
  13. dirkv zegt

    31 oktober 2017 om 22:49

    Ik kijk net nog een keer naar de foto’s en eigenlijk is het te treurig voor woorden wat ze met die auto gedaan hebben. Ik zeg “niet meer doen Gemballa!”

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      1 november 2017 om 07:21

      @dirkv: lolbroek. Kijk voor de grap eens terug wat Gemballa in het verleden heeft gepresteerd. Dit is subtiel man…

      Login om te reageren
  14. Gulli zegt

    1 november 2017 om 10:01

    Bij die laatste foto dacht ik even ‘hoe de f*ck hebben ze die spoiler gemonteerd??’ maar toen zag ik pas dat het een schaduw was. Het leek even alsof hij uit de achterste fender flares omhoog kwam!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North