
Da’s wel een goeie vraag toch? Wat de goedkoopste Corvette C8 kost op Marktplaats.
Goeienavond. Er was niet zoveel nieuws vandaag, tenzij je het over komkommers wil gaan hebben, dus wat kon ik anders doen dat een beetje op Marktplaats scrollen? Beetje kijken of er een goedkoop dressoir te vinden is, kijken wat een Jetski tegenwoordig kost en natuurlijk auto’s.
En toen viel mijn oog op de Corvette C8. Da’s de nieuwste, weet je nog? Die met de motor achterin en daarom dat korte neusje. En standaard met een open dakje, woehoe! En bizar snel gaat voor de prijs. Leuke auto vinden wij, maar wat kost de goedkoopste op Marktplaats?
Goedkoopste Corvette C8 van Marktplaats
Nou, laten we je meteen even uit de illusie halen dat zo’n ding goedkoop is. Een Corvette C8 krijg je ook tweedehands niet voor minder dan 139.950 keiharde euro’s. Best een boel ja. Maar deze auto komt wel van een liefhebber, zo lazen we in een mailtje van Harold.
Hij zei ons namelijk dat deze Corvette C8 op Marktplaats van dezelfde eigenaar is als van deze auto. De blauwe Mercedes AMG GT inderdaad. Een ontzettend chique verschijning en destijds ook de goedkoopste van Marktplaats.
Na de AMG GT kocht deze petrolhead dus de Corvette C8. Iets minder stijlvol, maar wel dik. En snel. De 6,2 liter V8 die in deze Corvette zit, levert namelijk 502 pk. Van 0 naar 60 mijl doet hij in 3 seconden. Erg snel ja. Hij heeft net 50.000 kilometer onder de wielen en hij kost zoals gezegd dus net geen 140.000 euro.





Een smak geld, maar daar krijg je wel wat voor. Onder meer een lift-systeem voor drempels, het Z51 Pakket, de Sportuitlaat met kleppen, de GT2 Sportstoelen met verwarming + koeling en Vossen wielen met Michelin banden. En het leukste? Je kunt hem op afstand starten, zodat iedereen zich het rambam schrikt als ze in de buurt staan.
Leuk? Ga dan naar Marktplaats en word de volgende eigenaar van de goedkoopste Corvette C8 die daar te vinden is. Wel even laten weten als je hem hebt gekocht hè?





Al sinds m’n vroegste jeugd een groot Corvette fan en ja, de middenmotor setup is wennen. Maar het is wel een gaaf ding! Interieur ook erg mooi, dat was in de 80’s/90’s wel anders. Die lange rij knoppen is gewoon heel gaaf!
Ik kan maar niet wennen aan de C8. Raar ding.
Ik vind ’t maar niks zo’n middenmotor design. Hij is ook gewoon niet mooi. Achterkant, lichtunits, die rij knoppen -lekker handig… 🤔 Maar in de US zal deze nog allicht vele malen goedkoper zijn. En dat doet dan toch wel pijn als je dat weet…
Ik vind het wel een gaaf ding. Zeker qua prestaties en voor hoeveel die in de USA aangeboden kon worden. Dat is gewoon een knappe prestatie. Jammer dat dat hier snel keer 2/3 gaat door de lolbelasting.
Voor mij is de sweet spot de C7… het beste als Grand Sport in de gesloten versie…
C6 als Z06 of een LS3 zijn ook performante autos, maar hier wat punten aftrek in het interieur.
Voor mij is de minste de C4…
C5 is ook niet echt begeerlijk.
C3 met chromen bumpers; Exterieur mooi, met L88 / 454 motor genoeg vermogen, maar daar komen de remmen en wegligging niet mee.
C2 supermooi, rijden zal wel niet echt sportief zijn
C1 is de favoriet van mijn vrouw, zie dit model inderdaad als elegante auto voor een vrouwelijke bestuurder.
Grappig. Vind de C1, C4 en C5 de meest aantrekkelijke. De C3 juist de minste maar C6 en hoger niet helemaal gelukt.
Nog altijd veel en veel te veel geld moeten we ervoor betalen in NL, als je nadenkt dit was 80K USD nieuw, en nu na zoveel jaar nog altijd 140K in euros…. belachelijk,
C8 zou ik overigens puur als Z06 of ZR1 willen hebben, de instapper klopt iets niet kwa looks voor mij, probeert stoer en aggressief te zijn maar is het toch weer net niet
Voor een auto die je in Amerika voor nog geen €50.000 gebruikt op kan pikken, zou ik een dergelijk bedrag nooit aan mezelf kunnen verantwoorden
Het is wel een smaakvol samengesteld exemplaar!