• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Hennessey Venom F5, de snelste auto ter wereld*

Auteur: jaapiyo, gepost 1 november 2017 om 17:52 – 50 Reacties

Afbeelding Dit is de Hennessey Venom F5, de snelste auto ter wereld*Afbeelding Dit is de Hennessey Venom F5, de snelste auto ter wereld*Afbeelding Dit is de Hennessey Venom F5, de snelste auto ter wereld*Afbeelding Dit is de Hennessey Venom F5, de snelste auto ter wereld*Afbeelding Dit is de Hennessey Venom F5, de snelste auto ter wereld*Afbeelding Dit is de Hennessey Venom F5, de snelste auto ter wereld*Afbeelding Dit is de Hennessey Venom F5, de snelste auto ter wereld*Afbeelding Dit is de Hennessey Venom F5, de snelste auto ter wereld*

Venom-F5
De officiële launch staat gepland voor later vanavond op de SEMA-beursvloer in Las Vegas, maar pics en specs zijn er nu al.

Venijnig F5-en op je computer, soms is het nodig. Bijvoorbeeld toen de Media Markt tijdens de ‘BTW? Weg ermee!’-dagen nog Apple producten meenam in de actie. Of als je die tickets voor het concert van je favoriete artiest wil scoren, voordat de opkopers toeslaan in de hoop woekerwinsten te behalen bij de doorverkoop. Vanaf vandaag staat ‘Venom F5‘ echter voor iets anders: namelijk de snelste auto ter wereld.

Een en ander moet echter nog wel bewezen worden, vandaar de asterisk in de titel van dit bericht. De banden van de Venom F5 zijn voorlopig slechts goedgekeurd voor 280 mijl per uur, dus daar moet nog even iets op verzonnen worden. Hennessey claimt namelijk dat de Venom F5 de eerste auto is die harder kan dan 300 mijl per uur, oftewel 480 kilometer per uur. Ja je leest het goed, vier-honderd-tachtig. Naar verluidt is men in Duitsland direct een spoedberaad begonnen om de maximumsnelheid op de Autobahn te verlagen naar iets van 300 kilometer per uur. Want stel je voor dat er zo’n ding voorbij komt blazen met 480…Geweldig.

Voor de bizarre prestaties zorgt een geblazen 7.4 liter grote V8 met 1.600 pk. De Cw-waarde van 0.33 is niet eens extreem indrukwekkend, maar gezien het geringe frontale oppervlak van de Venom F5 en de brute power is de auto dus toch vrij rap. Veilig een vrachtwagen inhalen op een 80-weg is ook geen probleem voor de F5: de auto sprint van nul-naar-driehonderd in minder dan tien seconden.

Hennessey is van plan 24 exemplaren te bouwen. Potentiële klanten moeten beschikken over minimaal 1,6 miljoen Dollar en liefst goede vrienden zijn met John Hennessey. Met het venijn van een mean girl op de middelbare school beslist hij namelijk wie er wel en wie juist niet een Venom F5 mogen kopen. Misschien helpt het als je John vertelt dat je de Velociraptor ook erg tof vindt? Check hieronder een filmpje van Hennessey inclusief legendarische muziek.

Venom-F5

Ook interessant!

  • Helaas, je kunt de snelste auto ter wereld niet meer kopen
  • Venom F5 afgeleverd
    Eerste 500 km/u snelle Venom F5 afgeleverd aan klant
  • Deze Hennessey Venom heeft 'slechts' 775 pk
  • Video: grootste F1-auto van Lego ter wereld
    Video: grootste F1-auto van Lego ter wereld

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

geel, Hennessey, john-hennessey, maximumsnelheid, venom, venom-f5

Vorig bericht: « Porsche CFO: ook in EV-tijdperk maken wij dikke winst
Volgend bericht: Bizar: man vergeet waar hij Ferrari 250 GTE gelaten heeft »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    1 november 2017 om 18:00

    McLaren vs Ferrari design

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      2 november 2017 om 07:17

      @lekkerlinksrijden: uiteindelijk zien al die HyperCars er in grote lijnen hetzelfde uit.

      Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      2 november 2017 om 09:30

      @lekkerlinksrijden: met zo’n auto mag hè natuurlijk wel altijd lekker links blijven rijden.

      Login om te reageren
  2. JvH zegt

    1 november 2017 om 18:01

    Eerst zien dan geloven

    Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    1 november 2017 om 18:02

    Het is inderdaad een mix van allerlei soorten auto’s, maar het ziet er eigenlijk wel lekker uit. Ben benieuwd naar alle specs en ook of de auto een beetje te rijden is.

    Login om te reageren
  4. jorian zegt

    1 november 2017 om 18:11

    Doet me enorm denken aan de Grotti Turismo R van GTA V: https://www.google.nl/amp/www.gta5car.com/vehicles/supercars/turismo-r.html/amp

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      1 november 2017 om 21:51

      @jorian: en die lijkt dan weer op de B.Engineering Edonis uit de jaren ‘90

      Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    1 november 2017 om 18:14

    Bruut, als ze het waar kunnen maken. Maar een Chiron doet vrijwel hetzelfde voor hetzelfde geld, en is hoogstwaarschijnlijk veel beter uitontwikkeld.

    Login om te reageren
    • dampu020 zegt

      1 november 2017 om 18:29

      @trustmeiamanengineer: is niet 4x duurder (kra kra kra)

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        1 november 2017 om 19:16

        @dampu020: ?

        Login om te reageren
    • vondudenstein zegt

      1 november 2017 om 20:40

      @trustmeiamanengineer: of je neemt een koenigsegg die er nog tof uitziet ook. En niet zo fkn opgefokt ding, die er in de basis alleen maar is om dat rechte baan record te halen. Als het kan met een Amerikaanse vlag uit de auto stekend…..

      Kom nou maar gewoon met een ring record of een andere track, dan praten we wel verder.

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        2 november 2017 om 09:35

        @vondudenstein: helemaal eens. De designtaal van hypercars is vaak functie boven vorm: hoekig, scherp. De Regera ziet er dan wat mij betreft een stuk “rustiger” uit. Maar het meest belangrijke argument is natuurlijk dat de Regera met 1 druk op de knop al z’n deurtjes kan laten wapperen, eat thát Hennessey!

        Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    1 november 2017 om 18:24

    Gaaf ..
    Aangezien Hennessy een beetje de kleinste autofabrikant ter wereld is ..

    Login om te reageren
    • nord zegt

      1 november 2017 om 19:30

      @lincoln: power is nothing without control, ik hoop dat ze dit akkefietje overleven.. ook bedrijfsmatig..

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        1 november 2017 om 19:38

        @nord:

        Zijn rednecks .. geen jankeballetjes ..

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          1 november 2017 om 20:29

          @lincoln: Bochten zijn voor jankebelletjes ?

          Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          2 november 2017 om 09:36

          @lincoln: Jerommeke heeft gesproken.

          Login om te reageren
  7. jpoers zegt

    1 november 2017 om 18:26

    Is deze nu op basis van een corvette? Of is het eigen bouwsel van voor tot achter? Met her en der wat standaard materialen?

    Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    1 november 2017 om 18:29

    Zal wat kosten in onderhoud…

    Gelukkig kan je de Wintercheck gewoon bij Volkswagendealer laten doen voor een appel en een ei.

    Login om te reageren
  9. cpp1 zegt

    1 november 2017 om 18:40

    Is deze V8 in de basis een eigen creatie?

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      1 november 2017 om 20:20

      @cpp1: Ja.
      Website F5: http://www.VenomF5.com
      Video’s:
      https://www.youtube.com/watch?v=26ANu9BTGH8
      https://youtu.be/qbD_9zymEP0
      https://youtu.be/mSG27EGn-k0

      Login om te reageren
  10. baklava zegt

    1 november 2017 om 18:44

    Weinig vertrouwen in. De Venom GT was niet te besturen met ‘maar’ 1400 pk. Wheelspin in de 4e versnelling. Kan me niet voorstellen dat dit veel beter is met 1600 peekaa op de achterwieltjes.

    Login om te reageren
    • yipikaye zegt

      1 november 2017 om 19:12

      @baklava: eerst een goede levensverzekering afsluiten voor je met dat ding de weg op kan gaan.

      Login om te reageren
  11. Bo1972 zegt

    1 november 2017 om 18:50

    http://nicecarsinfo.com/wp-content/uploads/2015/04/Hennessey-Venom-F5-NCI6.jpg?x18914

    Login om te reageren
    • dunhozzie zegt

      1 november 2017 om 18:54

      @Bo1972: dat ziet er niet €1.600.000 voor belastingen uit. Maar goed, je koopt dit ding voor de cijfers

      Login om te reageren
    • dreester zegt

      1 november 2017 om 22:34

      @bo1972: Die richtingaanwijzer komt uit een Opel Astra G ’99 zonder cruise control. Premium!

      Login om te reageren
      • Bo1972 zegt

        1 november 2017 om 23:04

        @dreester: ik begrijp niet dat wanneer je een auto voor dot soort bedragen wil gaan maken je niet ieder aspect op ultiem niveau invult en vervaardigd. Amerikanen zijn niet zo sterk in dit soort aspecten helaas.

        Login om te reageren
        • E550 zegt

          2 november 2017 om 01:12

          @Bo1972: ze kunnen het wel, als ik naar de huidige Cadillacs kijk.

          Login om te reageren
  12. Bo1972 zegt

    1 november 2017 om 18:56

    Met alle respect, ik zou dit onacceptabel vinden!

    Login om te reageren
  13. SimonMc zegt

    1 november 2017 om 18:59

    De Hennessey Venom Ververs.

    Login om te reageren
  14. Edge zegt

    1 november 2017 om 19:04

    Die banden mogen geen probleem vormen, althans niet voor een recordrun. Zo’n ding als de Bloodhound heeft immers ook banden. Of het voor Hennessey ook financieel haalbaar is om die banden te laten ontwikkelen en in serie te produceren is een ander verhaal. Maar goed, Bugatti knijpt de Chiron ook deels dus waarom zou Hennessey daar niet mee wegkomen.

    Login om te reageren
    • jerudo zegt

      1 november 2017 om 21:10

      @edge: de bloodhound ssc gebruikt voor z’n toprun aluminium wielen (desert wheels) zonder banden. Hun test onlangs met rubber ging maar tot 210mph en dat waren vliegtuigbanden.

      Login om te reageren
  15. allesmetturbo zegt

    1 november 2017 om 19:09

    Nog een best knap ding om te zien ook.

    Login om te reageren
  16. ghini zegt

    1 november 2017 om 19:31

    Hebben ze überhaupt al een rijdend exemplaar? Want in dat filmpje zie je beelden van een niet rijdende conceptcar afgewisseld met wat grafische special effects in echte beelden geplakt… Tot het tegendeel bewezen is geloof ik niks van hun cijfers. Het zou heel knap zijn maar ik geloof niet dat zon kleine speler met een zo veel kleiner budget in vergelijking met bijv Bugatti een auto kan bouwen voor dat geld met die specs.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      1 november 2017 om 19:40

      @ghini:

      Jahaaa .. zijn ze jou wel verschuldigd ..

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      1 november 2017 om 22:19

      @ghini: Werd waarschijnlijk ook gezegd over Pagani en Koenigsegg.

      Login om te reageren
  17. rob5nismo zegt

    1 november 2017 om 19:32

    0 naar 300 in 10 sec dan regent het straatstenen denk ik.
    Of mooie asfalt krullen zodra dat beest grip.pakt

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      1 november 2017 om 20:37

      @rob5nismo: ??

      Login om te reageren
  18. tarquesh zegt

    1 november 2017 om 20:19

    Gelukkig heeft Hennesey vaarwel gezegd tegen het Lotus Elise achtige ontwerp, en met iets eigens gekomen.
    480 km/h doormiddel van een V8 met 7,4 liter inhoud, super dat het zonder een turbine kan.
    Hennesy heeft mijn droom laten uitkomen, nu weet ik dat een hypercar kan worden ontwikkeld die 480 km/h kan halen.
    Nu wacht ik af wat Bugatti en Koenigsegg doet. Spannend.

    Login om te reageren
  19. sracert zegt

    1 november 2017 om 20:21

    Misschien helpt het als je John vertelt dat je de Velociraptor ook erg tof vindt? Of dat je inmiddels door het zuipen van zijn Whisky alcoholist bent geworden?.

    Login om te reageren
  20. sracert zegt

    1 november 2017 om 20:22

    Tupac!. Alle gekheid op een stokje: Wat een auto, heerlijke Yank.

    Login om te reageren
  21. bmwfreak038 zegt

    1 november 2017 om 20:39

    480!? Wanneer gaat het opstijgen beginnen 1 goeie rukwind eronder en je krijgt wat met die skyline op de ring gebeurde, grandioze lancering waar zelfs kim jong-un jaloers van word.

    Login om te reageren
  22. strepentrekker zegt

    1 november 2017 om 21:21

    Ik geloof nooit dat 1600 pk voldoende zal zijn voor een top van 480 km/h.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      1 november 2017 om 22:34

      @strepentrekker: Als een Mclaren F1 met 627 pk een topsnelheid van 386 km/h haalt, dan zal 1000 pk extra wel voldoende zijn vermoed ik? Zoals de tekst al zegt, het frontaal oppervlak is hier bepalend. Ook meteen de reden dat die Mclaren F1 zo snel is. Hij is minder breed dan menig ander supercar.

      Login om te reageren
      • stalensnuitje zegt

        5 november 2017 om 13:59

        @SimonMc: daarom klopt de tekst ook niet, want het frontaal oppervlak is een invloedsvariabele van de Cw-waarde. Dus een lagere A (frontaal oppervlak) geeft een lagere Cw. #trustmeimanengineer

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          5 november 2017 om 23:42

          @stalensnuitje: Volgens wat ik gehoord heb, is ‘vooral’ het frontaal oppervlak bepalend. Algehele cw-waarde moet ook dik in orde zijn natuurlijk.

          Login om te reageren
    • rolov zegt

      2 november 2017 om 07:21

      @strepentrekker: want de Veyron kon het ook niet? Het design van de Bugatti’s is ook waardeloos.

      Login om te reageren
  23. dirkv zegt

    1 november 2017 om 22:55

    480 gaat ie niet halen.

    Login om te reageren
  24. jorden zegt

    1 november 2017 om 23:55

    Dit koop je alleen wanneer je vroeger met gym altijd als laatste werd gekozen.

    Login om te reageren
  25. mitro0o zegt

    2 november 2017 om 17:28

    Dit is net zo’n auto die je in GTA kunt kopen/jatten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North