• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Honda NSX heeft niets op deze plezierfabriek

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 30 oktober 2018 om 17:28 – 21 Reacties

Afbeelding De Honda NSX heeft niets op deze plezierfabriekAfbeelding De Honda NSX heeft niets op deze plezierfabriekAfbeelding De Honda NSX heeft niets op deze plezierfabriekAfbeelding De Honda NSX heeft niets op deze plezierfabriekAfbeelding De Honda NSX heeft niets op deze plezierfabriekAfbeelding De Honda NSX heeft niets op deze plezierfabriekAfbeelding De Honda NSX heeft niets op deze plezierfabriekAfbeelding De Honda NSX heeft niets op deze plezierfabriek

Honda
Speels als een kind.

Als een van de meest toonaangevende tuningbeurzen op aarde, is het vanzelfsprekend dat we spectaculaire auto’s tegen het lijf lopen op de SEMA Show. Van kleine optische aanpassingen tot gigantische motorische ingrepen, in Las Vegas staat voor ieder wat wils. Honda is ook van de partij. De Japanse autofabrikant is de Grote Oceaan overgestoken en met een aantal hete bolides neergestreken in de Amerikaanse zandbak om aldaar indruk te maken op het publiek.

Honda heeft deze week al meerdere auto’s in het zonnetje gezet, maar het absolute huzarenstuk dat de Japanners hebben meegebracht naar het gokparadijs, vinden we in de vorm van de zogenaamde Rugged Open Air Vehicle concept. Dit is een speelse off-road buggy met een agressief uiterlijk en (hoogstwaarschijnlijk) nog agressievere prestatiecijfers.

Hoewel Honda nog niets bekend heeft gemaakt over de aandrijflijn, vermoeden we dat de autofabrikant een flinke 3,5-liter V6 in de moedige avonturier hebben gesmeten. Of eigenlijk, als ons vermoeden klopt, dan is deze 280 pk sterke krachtbron in de auto blijven liggen. De buggy is namelijk gebouwd op basis van de Ridgeline pick-up. Toch zijn de auto’s niet precies hetzelfde, want Honda heeft de ophanging en de koets van de auto flink onder handen genomen. Daarnaast neemt de buggy enkele onderdelen over van de Pioneer 1000. Tenslotte heeft Honda de buggy dezelfde stoelen gegeven als de Civic Type R.

Zodoende kunnen we in alle oprechtheid zeggen dat de buggy zonder meer een pretfabriek is geworden. Met zijn lage gewicht, vermoedelijk pittige krachtbron en stoere uiterlijk is het een auto om je vingers bij af te likken. Hierom doet het enigszins pijn om te schrijven dat Honda de auto vooralsnog niet in productie neemt en het bij deze one-off blijft. We hopen dat ze hier in de nabije toekomst op terugkomen.

Ook interessant!

  • Honda NSX
  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • Gespot: eerste nieuwe Honda NSX op Nederlands kenteken
  • Voel je 'gangsta' in deze one-off NSX Cabrio

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

buggy, concept, Honda, pickup

Vorig bericht: « Wablief? BMW durft zich eindelijk te wagen aan M3 Touring
Volgend bericht: Dit automerk keert (weer) terug met een nieuw plan »

Lees Interacties

Reacties

  1. henk_he zegt

    30 oktober 2018 om 18:20

    Tof, behalve als je in NLD woont. Je kunt bijna nergens leuk off-road rijden zonder in herhaling te vallen. Niet echt een gemis dus imho

    Login om te reageren
    • Corrado16v zegt

      30 oktober 2018 om 18:36

      @henk_he: Utrechtse Heuvelrug? Stoepjes in de binnenstad? Ik zie genoeg redenen om deze aan te schaffen hoor.

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        30 oktober 2018 om 18:39

        @corrado16v: stoepjes in de binnenstad kan ook met een busje of een al dan niet GTI uitgevoerde golf V.

        Login om te reageren
        • henk_he zegt

          30 oktober 2018 om 20:16

          @torsen: dat zeg ik. Je kunt nergens fatsoenlijk off-road rijden.

          Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      30 oktober 2018 om 18:40

      @henk_he: Eerder jammer dat ie 70k zal kosten..

      Login om te reageren
  2. torsen zegt

    30 oktober 2018 om 18:37

    Leuk als je in de woestijn woont. Voor in de regenachtige file zoals vandaag hier prefereer ik toch de NSX.

    Login om te reageren
  3. fmgarcia zegt

    30 oktober 2018 om 18:40

    Gewoon een cross-over van Honda. Die moet men haten hier!

    Login om te reageren
  4. vroaaar zegt

    30 oktober 2018 om 19:12

    Man, man, man die deuren… Die hele auto is een bij elkaar geraapt zooitje.
    Off topic: wat beroerd geschreven weer! Tenenkrommende zinnen een een kop die kant nog wal raakt. #stopookmetschrijvenoverautos

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      30 oktober 2018 om 19:50

      @vroaaar: De deuren ogen wat rommelig, maar de zijruiten zijn wel netjes.

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        30 oktober 2018 om 22:21

        @moveyourmind: lol

        Login om te reageren
    • lithiumion zegt

      30 oktober 2018 om 20:01

      @vroaaar: Hebben we hier met een gerenommeerde autokenner te maken die ook nog eens blogs kan beoordelen op kwaliteit van schrijven?! Wat een aanwinst!
      On Topic: Vette bak en enige minpuntje in deze tekst is dat de Honda niet te koop is, jammer

      Login om te reageren
    • henk_he zegt

      30 oktober 2018 om 20:22

      @vroaaar: ik tel 1 fout: de fabrikant (…) hebben

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        30 oktober 2018 om 22:49

        @henk_he: de kop is duidelijk rechtstreeks uit het Engels vertaald met Google Translate, maar de uitdrukking “have nothing on (someone)” laat zich niet klakkeloos vertalen naar het Nederlands op deze manier.
        Eerste zin is gewoon krom. Had beter leesbaar geweest als die was begonnen met “Aangezien het één van de meest toonaangevende tuningbeurzen is,…”
        In eerste zin van tweede alinea, moet “de […] concept” natuurlijk “het […] concept” zijn.
        Daarnaast vaak vreemde woordkeuze en onnodige superlatieven.
        En dan al dat gespeculeer over de prestatiecijfers, de motor, de pk’s… gelul in de ruimte!

        Login om te reageren
    • e28forever zegt

      31 oktober 2018 om 07:47

      @vroaaar:
      Ik denk het, jij zegt het.

      Login om te reageren
  5. robert110 zegt

    30 oktober 2018 om 19:15

    Een stille hint naar een Ridgeline Type-R?

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      30 oktober 2018 om 19:20

      @robert110: Wat heb ik nou weer gedaan dat mijn reacties zo vaak goed gekeurd moeten worden de laatste tijd?

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        30 oktober 2018 om 19:55

        @robert110: Gedemonstreerd dat je IQ hoger is 80?

        Login om te reageren
      • Erik zegt

        30 oktober 2018 om 20:10

        @robert110: misschien schrijf je te intelligent dat men het eerst meerdere keren dient te lezen alvorens ze het begrijpen :-)?

        Login om te reageren
  6. Esprit_de_Flandre zegt

    30 oktober 2018 om 19:54

    Moet toch een markt voor zijn? Vooral in de westelijke staten. Ik zeg doen. Maak nog een goedkope, meer utilitaire versie, en concurreer met John Deere, die maken ook zo’n dingen voor op de farm…

    Login om te reageren
  7. utregcity zegt

    30 oktober 2018 om 21:13

    Dat vinden wij niet raar. Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

    Login om te reageren
  8. throwingstars zegt

    31 oktober 2018 om 14:56

    Als-ie gebaseerd is op de Ridgeline, dan betekent dat: V6 dwars voorin en voorwielaandrijving, met als optie een aftakking naar de achterwielen voor ‘real time 4×4’. Meh.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North