• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De i30 Fastback is nu nog smakelijker

Auteur: willeme, gepost 31 oktober 2018 om 13:59 – 22 Reacties

Afbeelding De i30 Fastback is nu nog smakelijkerAfbeelding De i30 Fastback is nu nog smakelijkerAfbeelding De i30 Fastback is nu nog smakelijkerAfbeelding De i30 Fastback is nu nog smakelijkerAfbeelding De i30 Fastback is nu nog smakelijkerAfbeelding De i30 Fastback is nu nog smakelijkerAfbeelding De i30 Fastback is nu nog smakelijkerAfbeelding De i30 Fastback is nu nog smakelijker

Hyundai i30 Fastback N-Line '19
Wordt dit de lease-hit van 2019?

Hyundai is lekker bezig. Het merk dat vroeger inspiratieloze blikken verkocht als de Excel, Lantra en Sonata moeten we nu zéér serieus nemen. De laatste 15 jaar hebben ze enorme stappen gemaakt. Niet zozeer op het gebied van betrouwbaarheid, dat zat altijd wel goed. Maar op het gebied van design, bouwkwaliteit, rijeigenschappen, prestaties en verfijning is de vooruitgang zeer indrukwekkend. Nu Hyundai dat voor elkaar heeft, maken ze ook auto’s die iets meer de emotie aanspreken in plaats van enkel de ratio.

Een duidelijk voorbeeld is de Hyundai i30 N, een van de beste Hot Hatches van dit moment. Van de i30 is er ook een fastback variant en een maand geleden toonde Hyundai daar de ‘N’-variant van. Mocht de gewone i30 Fastback voor jou nét iets te braaf zijn, maar de i30 N Fastback weer teveel van het goede, dan is er goed nieuws! De auto op de foto’s is namelijk de i30 Fastback N-Line. Van de hatchback was er al een N-Line.

Hyundai i30 Fastback N-Line '19

De i30 Fastback N-Line beschikt over een andere bumper, grille, zwarte ronden om de koplampen en een dikkere achterbumper die rechtstreeks van de i30 N lijkt te komen. Het is niet alleen uiterlijk vertoon, de i30 Fastback in N-Line trim moet namelijk beter de hoek omgaan dankzij een herzien onderstel en Michelin Pilot Sport 4 banden. Er is keuze uit 17- en 18″-inch lichtmetaal. Ook de remmen zijn aangepast voor meer stopkracht.

Hyundai i30 Fastback N-Line '19

Ook in het interieur kun je merken dat je te maken hebt met de ‘N-Line’ uitvoering. Naast de verplichte badges en ‘sportpedalen’, is er een sportstuurwiel aanwezig alsmede sportstoelen. Je kan de i30 Fastback N-Line bestellen met twee verschillende motoren. De eerste is een 1.0 T-GDI driecilinder met 120 pk en 171 Nm. Deze sprint in 11,5 seconden naar de 100 km/u en haalt 188 km/u. Topper van de range is de 1.4 T-GDI. Deze viercilinder pompt er namelijk een krankzinnige 140 pk uit. Het koppel is een boomontwortelende 242 Nm. Wie goed het momentum van grip en slip kan beheersen, sprint in een absurd snelle 9,2 seconden naar de 100 km/u. De i30 Fastback N-Line 1.4 T-GDI verliest het gevecht met de luchtweerstand bij een nauwelijks te bevatten 208 km/u. De i30 Fastback N-Line is aan het einde van het jaar te bestellen bij de betere Hyundai dealer.

Ook interessant!

  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

fastback, Hyundai, i30, n-line

Vorig bericht: « Nieuwe motor van Verstappen komt slechts 13,6 pk tekort
Volgend bericht: Panamera GT Edition is mooier dan het origineel »

Lees Interacties

Reacties

  1. baklava zegt

    31 oktober 2018 om 14:04

    3 cylinder 11.5 sec naar de honderd. Man, man, man….doet me denken aan een oud segment van top gear met james may in een hyundai accent die niet de heuvel op kwam. Wat een droefenis.

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      31 oktober 2018 om 14:29

      @baklava: die aflevering zou ik graag zien! Je weet zeker niet toevallig welk seizoen?

      Login om te reageren
      • baklava zegt

        31 oktober 2018 om 15:02

        @theblazerunner: helaas geen idee. Was een vrij oud segment. Ze gingen met z’n 3en testen welke goedkope aziatische auto het kopen waard was. O.a. kia rio, perodua kelisa, proton etc. Kan me herinneren dat hammond in een scherpe bocht van z’n stoel afgleed om dat de stoelen zo slecht waren. Leuke aflevering.

        Login om te reageren
      • baklava zegt

        31 oktober 2018 om 16:52

        @theblazerunner: Heeft even geduurd en de kwaliteit is ruk, maar gevonden! https://www.youtube.com/watch?v=QCEhwk_kH0Y

        Login om te reageren
  2. Boomer zegt

    31 oktober 2018 om 14:13

    Ik vind het nog steeds een inspiratieloos hok… Ik snap dat de redactie wat moet doen omdat Hyundai de boel hier spekt… maar ik wordt hier niet warm van.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      31 oktober 2018 om 14:22

      @airc: Nope. Hyundai ‘spekt hier niet de boel.’ Als het een advertentie betreft, dan staat er bij dat het ‘brandend content’ of een ‘advertorial’ is. Daar is in dit geval geen sprake van.

      Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        31 oktober 2018 om 14:31

        @willeme: Des te schandaliger dan.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          31 oktober 2018 om 14:38

          @theblazerunner: Wat vind jij schandalig? Dat er autonieuws geplaatst wordt op een blog over auto’s? ;-)

          Login om te reageren
          • chrisvonmeer zegt

            31 oktober 2018 om 14:55

            @willeme: ik ben het eigenlijk wel met hem eens Willem. De titel, de subtitel en de inleiding lijken wel één grote advertorial.

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              31 oktober 2018 om 15:00

              @chrisvonmeer: Serieus? De laatste alinea is een el al sarcasme :-D

              Qua looks: vind het eigenlijk best een geinige auto om te zien. In zijn klasse echt geen verkeerd aanbod. We kunnen niet elk artikel zuur zijn ;-). In vergelijking met de zoveelste Golf, Octavia, V40, A3 Sportback of zo is het best een verfrissende verschijning. Als ik in deze klasse mocht leasen zou ik m zeker overwegen. Uiteraard hoef je het dat rniet mee eens te zijn;-)

              Login om te reageren
            • Boomer zegt

              31 oktober 2018 om 15:05

              -EDIT: lees de laatste alinea anders nog even.-

              Login om te reageren
              • Boomer zegt

                31 oktober 2018 om 15:39

                -EDIT: Yup. Is sarcastisch.

  3. chrisvonmeer zegt

    31 oktober 2018 om 14:21

    Ik vind hem van de zijkant rare proporties hebben. Daarnaast kan ik echt niets “smakelijk” aan deze auto vinden. Dus nee, dit wordt leaseflopper.

    Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      31 oktober 2018 om 14:33

      @chrisvonmeer: ze wisten niet of ze een coupé of een sedan wilden maken, dan maar allebei.

      Login om te reageren
  4. toyotavenray zegt

    31 oktober 2018 om 15:03

    Van achter is het net een Renault Laguna coupe.

    Login om te reageren
    • drsjeroen zegt

      31 oktober 2018 om 18:52

      @toyotavenray: van achteren is het zeker een mooie verschijning, ook van voren prima… maar dan de zijkant…. man wat is dat uit verhouding. En leasetopper??? Denk het niet, Hyundai’s schrijven normaal gesproken al hard af, dit gaat rampzalig worden

      Login om te reageren
  5. henk_he zegt

    31 oktober 2018 om 20:49

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. RobUSA zegt

    31 oktober 2018 om 21:32

    Never use the “N” word. Niet handig van de marketing gast in deze tijd.

    Login om te reageren
  7. michaelb zegt

    31 oktober 2018 om 22:03

    Zozo dikke Michelin’s onder een driepittertje.

    Login om te reageren
  8. tjorque zegt

    31 oktober 2018 om 22:28

    Er staat er hier eentje in de buurt.
    Vind hem er wel leuk uitzien…

    Alleen vind ik de 1.4 een beetje te lauw.
    En heb ik een tering hekel aan:
    – N-line
    – R-line
    – M-line
    – S-line
    – kunstgras
    – nep tieten
    – …

    Login om te reageren
    • chrisvonmeer zegt

      1 november 2018 om 00:33

      @tjorque: ik kon je volgen tot aan neptieten…

      Login om te reageren
      • RobUSA zegt

        1 november 2018 om 05:45

        @chrisvonmeer: Eens, goeie druppel model neptieten are the best !!

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North