De i30 Fastback is nu nog smakelijker

Auteur: , 22 Reacties

Wordt dit de lease-hit van 2019?

Hyundai is lekker bezig. Het merk dat vroeger inspiratieloze blikken verkocht als de Excel, Lantra en Sonata moeten we nu zéér serieus nemen. De laatste 15 jaar hebben ze enorme stappen gemaakt. Niet zozeer op het gebied van betrouwbaarheid, dat zat altijd wel goed. Maar op het gebied van design, bouwkwaliteit, rijeigenschappen, prestaties en verfijning is de vooruitgang zeer indrukwekkend. Nu Hyundai dat voor elkaar heeft, maken ze ook auto’s die iets meer de emotie aanspreken in plaats van enkel de ratio.

Een duidelijk voorbeeld is de Hyundai i30 N, een van de beste Hot Hatches van dit moment. Van de i30 is er ook een fastback variant en een maand geleden toonde Hyundai daar de ‘N’-variant van. Mocht de gewone i30 Fastback voor jou nét iets te braaf zijn, maar de i30 N Fastback weer teveel van het goede, dan is er goed nieuws! De auto op de foto’s is namelijk de i30 Fastback N-Line. Van de hatchback was er al een N-Line.

Hyundai i30 Fastback N-Line '19

De i30 Fastback N-Line beschikt over een andere bumper, grille, zwarte ronden om de koplampen en een dikkere achterbumper die rechtstreeks van de i30 N lijkt te komen. Het is niet alleen uiterlijk vertoon, de i30 Fastback in N-Line trim moet namelijk beter de hoek omgaan dankzij een herzien onderstel en Michelin Pilot Sport 4 banden. Er is keuze uit 17- en 18″-inch lichtmetaal. Ook de remmen zijn aangepast voor meer stopkracht.

Hyundai i30 Fastback N-Line '19

Ook in het interieur kun je merken dat je te maken hebt met de ‘N-Line’ uitvoering. Naast de verplichte badges en ‘sportpedalen’, is er een sportstuurwiel aanwezig alsmede sportstoelen. Je kan de i30 Fastback N-Line bestellen met twee verschillende motoren. De eerste is een 1.0 T-GDI driecilinder met 120 pk en 171 Nm. Deze sprint in 11,5 seconden naar de 100 km/u en haalt 188 km/u. Topper van de range is de 1.4 T-GDI. Deze viercilinder pompt er namelijk een krankzinnige 140 pk uit. Het koppel is een boomontwortelende 242 Nm. Wie goed het momentum van grip en slip kan beheersen, sprint in een absurd snelle 9,2 seconden naar de 100 km/u. De i30 Fastback N-Line 1.4 T-GDI verliest het gevecht met de luchtweerstand bij een nauwelijks te bevatten 208 km/u. De i30 Fastback N-Line is aan het einde van het jaar te bestellen bij de betere Hyundai dealer.



22 reacties

3 cylinder 11.5 sec naar de honderd. Man, man, man….doet me denken aan een oud segment van top gear met james may in een hyundai accent die niet de heuvel op kwam. Wat een droefenis.
@baklava: die aflevering zou ik graag zien! Je weet zeker niet toevallig welk seizoen?
@theblazerunner: helaas geen idee. Was een vrij oud segment. Ze gingen met z’n 3en testen welke goedkope aziatische auto het kopen waard was. O.a. kia rio, perodua kelisa, proton etc. Kan me herinneren dat hammond in een scherpe bocht van z’n stoel afgleed om dat de stoelen zo slecht waren. Leuke aflevering.
@theblazerunner: Heeft even geduurd en de kwaliteit is ruk, maar gevonden! https://www.youtube.com/watch?v=QCEhwk_kH0Y
Ik vind het nog steeds een inspiratieloos hok… Ik snap dat de redactie wat moet doen omdat Hyundai de boel hier spekt… maar ik wordt hier niet warm van.
@airc: Nope. Hyundai ‘spekt hier niet de boel.’ Als het een advertentie betreft, dan staat er bij dat het ‘brandend content’ of een ‘advertorial’ is. Daar is in dit geval geen sprake van.
@willeme: Des te schandaliger dan.
@theblazerunner: Wat vind jij schandalig? Dat er autonieuws geplaatst wordt op een blog over auto’s? ;-)
@willeme: ik ben het eigenlijk wel met hem eens Willem. De titel, de subtitel en de inleiding lijken wel één grote advertorial.
@chrisvonmeer: Serieus? De laatste alinea is een el al sarcasme :-D

Qua looks: vind het eigenlijk best een geinige auto om te zien. In zijn klasse echt geen verkeerd aanbod. We kunnen niet elk artikel zuur zijn ;-). In vergelijking met de zoveelste Golf, Octavia, V40, A3 Sportback of zo is het best een verfrissende verschijning. Als ik in deze klasse mocht leasen zou ik m zeker overwegen. Uiteraard hoef je het dat rniet mee eens te zijn;-)
-EDIT: lees de laatste alinea anders nog even.-
-EDIT: Yup. Is sarcastisch.
Ik vind hem van de zijkant rare proporties hebben. Daarnaast kan ik echt niets “smakelijk” aan deze auto vinden. Dus nee, dit wordt leaseflopper.
@chrisvonmeer: ze wisten niet of ze een coupé of een sedan wilden maken, dan maar allebei.
Van achter is het net een Renault Laguna coupe.
@toyotavenray: van achteren is het zeker een mooie verschijning, ook van voren prima… maar dan de zijkant…. man wat is dat uit verhouding. En leasetopper??? Denk het niet, Hyundai’s schrijven normaal gesproken al hard af, dit gaat rampzalig worden
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Never use the “N” word. Niet handig van de marketing gast in deze tijd.
Zozo dikke Michelin’s onder een driepittertje.
Er staat er hier eentje in de buurt.
Vind hem er wel leuk uitzien…

Alleen vind ik de 1.4 een beetje te lauw.
En heb ik een tering hekel aan:
– N-line
– R-line
– M-line
– S-line
– kunstgras
– nep tieten
– …
@tjorque: ik kon je volgen tot aan neptieten…
@chrisvonmeer: Eens, goeie druppel model neptieten are the best !!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).