• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Koenigsegg Regera zonder versnellingsbak: zo werkt het

Auteur: ricardo, gepost 12 maart 2015 om 18:40 – 60 Reacties

Zo werkt de Koenigsegg Regera zonder versnellingsbak


Nu al het nieuws uit Genève is geland blijven we nog met één kwestie zitten, die we graag even onder het voetlicht brengen. Namelijk de werking van de versnellingsbakloze Regera, het 1500 pk sterke luxespeeltje uit de koker van Christian von K. Is het Kale Genie helemaal mesjogge, of kan je daadwerkelijk een megacar maken zonder ‘bak? We leggen het uit.

Hij deed het gewoon. Terwijl autobouwers massaal overstappen van handbak/automaat naar versnellingsbakken met dubbele koppelingen, tovert Christian von Koenigsegg en zijn team van ingenieurs een aandrijflijn tevoorschijn dat schijt heeft aan conventies.

Om dit beter te begrijpen kijken we eerst naar alle aanwezige componenten in de aandrijflijn, door het Zweeds merk omgedoopt tot Koenigsegg Direct Drive (KDD):
Koenigsegg Direct Drive (KDD)

  • 5.0 V8 verbrandingsmotor: Het met dubbele turbo uitgeruste blok levert 1100 pk bij 7800 tpm. De toerenbegrenzer grijpt in bij 8250 tpm. Het koppel bedraagt ruwweg 1000 Nm, dat vrijkomt vanaf 2700 tpm.
  • Accu: Vóór de achtcilinder, feitelijk in het midden van de auto, is een vloeistofgekoelde 9.27 kWh Rimac-batterij van 115 kg geplaatst. Volledig opgeladen geeft dit de 1420 kg wegende de Regera een elektrische range van 50 kilometer.
  • Elektromotor #1: tussen de accu en de V8 ligt een elektromotor, 160 kW sterk. Doet ook dienst als startmotor voor de achtcilinder. Belangrijker: hij kan zijn vermogen aan de krukas van de V8 leveren.
  • Hydraulische koppeling: Deze koppeling kan de V8 koppelen danwel ontkoppelen van de twee steekassen die de achterwielen aandrijven. Je zou het kunnen zien als een soort koppelomvormer 2.0, want hij kan aandrijfkrachten voor 100% overbrengen naar het differentieel, dat erachter is gemonteerd (en een overbrengingsverhouding van 2.85:1 heeft).
  • Elektromotor #2 & #3: Deze e-motoren zijn verbonden aan de aandrijfassen. Ze produceren 180 kW (244PK) per stuk en moeten de Regera vanuit stilstand in beweging krijgen.

De werking van Koenigsegg Direct Drive

De Regera komt in beweging door de twee achterste elektromotoren (#2 & #3) op gang te brengen. Vanuit stilstand rijdt de Regera dus altijd elektrisch weg (mind you, dit ding zit in 2,6 seconden op de 100). In dit stadium staat de hydraulische koppeling open en is er geen verbinding met de verbrandingsmotor. Die kan op zijn beurt wel de accu opladen, mocht dat nodig zijn.

Naarmate de snelheid van de Regera toeneemt, gaat de hydraulische koppeling verder dicht. De V8 levert dus steeds meer vermogen aan de 20-inch achterwielen. Rond de 50 km/u sluit de hydraulische koppeling volledig en is de V8 direct verbonden met de wielen. Zonder verdere tussenkomst van een transmissie. (In feite heeft de Regera dus een ‘versnellingsbak’ met 1 versnelling.) Vanaf 50 km/u gaat het vermogen van zowel de V8 als de drie elektromotoren – bij elkaar 1500 pk, of 1,11 MW – in zijn volledigheid naar de achterwielen.

Van 0 naar 400 km/u in 20 tellen

Het voordeel van zo’n aandrijflijn? Geen schakeltijden, geen gewicht van een transmissie, en een razendsnelle 0-400-tijd van onder de 20 seconden wanneer alle krachten samenkomen. Nou ja, dat laatste moeten we Koenigsegg nog in de praktijk waar zien maken, maar we kunnen niet wachten om dit ding straks op de weg te zien. Meer over de Regera lees je HIER.

De Koenigsegg Regera zonder versnellingsbak: zo werkt het

Voor verdere uitleg: check onderstaande video van Engineering Explained.


Ook interessant!

  • Koenigsegg Regera
    Kijk nou, een Koenigsegg Regera die echt gebruikt wordt
  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

koenigsegg, regera, Techniek

Vorig bericht: « Zoveel verdienen vergelijkingssites aan je autoverzekering
Volgend bericht: Dude bouwt display van een BMW 5 Serie in z’n 3 Serie »

Lees Interacties

Reacties

  1. rutger97 zegt

    12 maart 2015 om 18:45

    Gaaf systeem! Goed over na gedacht!

    Login om te reageren
  2. 93ss zegt

    12 maart 2015 om 18:47

    “(In feite heeft de Regera dus een versnellingsbak met 1 versnelling.)” Is dit serieus, journalistiek hoogstandje hoor. Dus alles wat beweegt heeft een versnellingsbak met 1 versnelling. Weer wat geleerd vandaag. Manmanman….

    Login om te reageren
    • willemseles zegt

      12 maart 2015 om 18:54

      @93ss: Betweter, vertel jouw versie eens.

      Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      12 maart 2015 om 19:12

      @93ss:
      Zolang het geen 1:1 overbrenging is, mag het een versnellingsbak genoemd worden.

      Login om te reageren
      • Joel_D zegt

        12 maart 2015 om 19:58

        @Original_Arnoud: Hooguit een overbrengingsverhouding.

        Login om te reageren
      • tbr zegt

        12 maart 2015 om 22:00

        @Original_Arnoud:

        nee, het mag geen versnellingsbak heten, het is een vertragingsbak….

        Login om te reageren
        • mrrallycross zegt

          13 maart 2015 om 00:25

          @tbr: idd ik zat er net aan te denken!

          Login om te reageren
    • erwh zegt

      12 maart 2015 om 19:51

      @93ss: in de industrie waarin ik werk noemen we zoiets een tandwielkast.

      Login om te reageren
      • timo1993 zegt

        12 maart 2015 om 20:51

        @erwh: scheepvaart?

        Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    12 maart 2015 om 18:48

    Maakt de motor dan ook contant een hoger geluid? Lijkt me vrij raar om geen schakelgeluiden meer te horen.

    Login om te reageren
  4. lekbak zegt

    12 maart 2015 om 18:50

    Dus als ik het goed begrijp draait de motor vanaf 50 kmh altijd op dat toerental wat het benodigde vermogen levert. Het zelfde idee als cvt maar dan volledig anders uitgevoerd. Slim concept als het daadwerkelijk werkt. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om een hydraulisch systeem te ontwikkelen zonder erg veel verlies, de olie wordt immers warm en moet gekoeld worden. Netjes gedaan dus.

    Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      12 maart 2015 om 18:59

      @lekbak: nee, de elektromotoren brengen de auto op snelheid en vanaf 50km/h gaat de V8 ook meedoen.

      Aangezien het een vaste overbrenging is, zie het als een fiets zonder versnellingen, klimt de V8 gewoon in toeren met als maximum dus 8250tpm

      Bij dit max. Toerental bereikt de auto dan ook gelijk zijn max. snelheid ;-)

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        12 maart 2015 om 19:06

        @ds3thp: dat lijkt me niet mogelijk. Dan draait de motor bijna stationair bij 50 kmh en heeft dus geen vermogen. De enige manier om dit snel te maken is om de motor continu op vol vermogen te laten draaien (bij maximale versnelling). Aan de hydraulische koppeling de taak om het veel te hoge toerental van de motor over te brengen naar de wielen.

        Login om te reageren
        • trustmeiamanengineer zegt

          12 maart 2015 om 19:11

          @lekbak: nee, dit is dus niet zo. De motor toert op met het toenemen van de vpertuigsnelheid. Daarom heb je bij 50km/h ook nog niet de volle 1100pk denk ik. Aangezien de benzinemotor nog niet op zijn sterkste punt Is.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            12 maart 2015 om 19:18

            @trustmeiamanengineer: dat kan echt niet. Bedenk maar eens hoe laag het toerental van de v8 moet zijn bij een vaste verbinding (of beter, reken het uit). Als ik zo moet schatten ligt dat rond of zelfs onder stationair, dit zou dus ook betekenen dat tot ver boven de 200 nagenoeg alles voor rekening van de elektromotoren komt. Mag je wel een enorm accupakket hebben.

            Bedenk zelf maar eens hoe het is als je je eigen auto met 50 in de hoogste versnelling zet, de meeste auto’s trekken dat niet eens laat staan dat het een noemenswaardige versnelling teweeg brengt.

            Login om te reageren
            • trustmeiamanengineer zegt

              12 maart 2015 om 19:23

              @lekbak: Toch is het zo. Vergeet niet dat er een 160kW elektromotor op de krukas van de V8 zit, die bovendien ook nog 5L inhoud meet en dubbele turbo’s heeft. Dus waarschijnlijk veel koppel. Neemt niet weg inderdaad dat hij bij 50km/h heel weinig toeren zal draaien en zeker hulp van de elektromotoren nodig heeft.

              Login om te reageren
              • lekbak zegt

                12 maart 2015 om 19:33

                @trustmeiamanengineer: dat maakt het totaal nog maar 700pk, daarmee krijg je stomweg niet een auto zo snel naar de 400. De acceleratie is zo bizar dat het echt niet anders kan of de verbrandingsmotor draait volop mee.

                Denk er maar eens over na. Het kan echt niet een volledig vaste verbinding zijn.

              • boenderaar zegt

                12 maart 2015 om 20:40

                @lekbak: als ik jou was zou ik het filmpje nog maar een keer bekijken. Er wordt ook gezegd dat de motor bij het vergrendelen van de koppeling ongeveer 1000rpm bedraagt. Gezien het gecombineerde koppel zo ontzettend hoog is moet hij dat makkelijk kunnen trekken.

              • boenderaar zegt

                12 maart 2015 om 20:40

                @boenderaar: *aangezien

            • imdoctorbob zegt

              12 maart 2015 om 21:24

              @lekbak: Nooit de aflevering van top gear gekeken met de C6 Z06 waarbij hij van stilstand tot 260km/u gaat in zijn 5? Prima mogelijk dus. Hier is het nog slimmer door de electromotoren te gebruiken in het deel waar de motor nog niet genoeg koppel/vermogen kan leveren, in een best slim bedachte opstelling. En ja zoals je zegt is het (nog) is niet de meest effectieve manier om snel te gaan want de sprinttijden zijn niet zo kort als bij de minder krachtige modellen, maar voor een eerste poging best indrukwekkend.

              Login om te reageren
              • lekbak zegt

                13 maart 2015 om 05:56

                @imdoctorbob: toevallig heb ik dat topgear filmpje nooit gezien. Maar ik weet wel dat dat niet erg hard ging in het begin. Deze auto doet 0 naar 400 in minder dan de helft van de Veyron (1001pk). Iedereen weet dat je voor snelheid toeren nodig hebt. De v8 kan nog zoveel koppel hebben maar als je ooit een vermogenskromme hebt gezien weet je dat dat nog steeds geen vermogen is zonder toeren.

                Bovendien is volledige lockup het toppunt van inefficiënt omgaan van het potentieel van de verbrandingsmotor, vandaar dat ik niet kan geloven dat de heren ingenieurs dat zo hebben bedacht (filmpjes kijken gaat niet ivm beperkt buitenlands internet).

              • big92 zegt

                3 maart 2016 om 13:21

                @lekbak: De elektromotoren samen leveren al ruim 570 pk, de verbrandingsmotor levert natuurlijk nog geen volle power door het ontbreken van een versnellingsbak en hierdoor lage toeren.
                Maar stel dat de verbrandingsmotor een pk of 200 levert op het moment van de koppeling (50km/h / 1100 tpm), dan heeft dat ding al 770 pk, dit wordt alleen maar meer hoe harder hij rijdt. Het feit dat deze auto ongeveer 3/4 weegt van de Bugatti, zorgt er zeker voor dat ie sneller aan de 400 km/h zit…

        • Dutchdriftking zegt

          12 maart 2015 om 23:35

          @lekbak: De motor wordt door de hydraulische koppeling steeds steviger verbonden met de achterwielen. Het lijkt wel een soort vario werking.

          Login om te reageren
      • Femme zegt

        12 maart 2015 om 19:14

        @ds3thp: Betekent dus wel dat die V8 in de praktijk nooit 1100pk gaat leveren, dat doet ie bij 7800rpm dus een snelheid ver boven 300km/h. Aangezien er turbo’s worden gebruikt zal de vermogenskromme waarschijnlijk niet lineair zijn maar toch zal ie op normale snelheden maar een deel van zijn maximale vermogen leveren. Koenigsegg vond dat blijkbaar een betere oplossing en kan het zich ook permitteren met zoveel vermogen uit de verbrandingsmotor en de elektrische motoren. Ik ben wel benieuwd hoe dat ding in de praktijk gaat klinken bij snelheden onder 200km/h en 4000rpm.

        Login om te reageren
  5. racerx zegt

    12 maart 2015 om 18:51

    Goed bedacht, maar met het wegvallen van schakelmomenten verdwijnt er ook een stukje beleving.

    Login om te reageren
  6. wilbertg zegt

    12 maart 2015 om 18:54

    Ik vind het knap. Al bij het lezen haak ik bijna af, laat staan dat je zoiets verzint en nog uit weet te voeren ook.

    Login om te reageren
  7. Jantje_555 zegt

    12 maart 2015 om 18:54

    Ik zou graag wel eens dat 0 400 0 tijd zien

    Login om te reageren
  8. tomzic zegt

    12 maart 2015 om 18:54

    Hoe kan het nou dat die V8 maar 1 versnelling nodig heeft van 50km/h tot z’n top van 400+?

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      12 maart 2015 om 19:00

      @tomzic: Mijn motorfiets kan ook 60 of 290km/h in z’n 6 hoor:)

      Login om te reageren
      • dragspert zegt

        12 maart 2015 om 19:03

        @dragspert: Ik drukte per ongeluk op ‘versturen’.
        Maar als ik gas geef bij 60km/h in z’n 6 gaat ‘ie uiteraard ‘bokken’. De electro motoren heffen dit op door al hun koppel op de V8 te zetten zodat deze z’n toerenverloop wel mooi kan maken.

        Login om te reageren
        • kjeld zegt

          12 maart 2015 om 20:28

          @dragspert: Hehe eindelijk iemand die zijn best doet om het wel te snappen! Top

          Login om te reageren
  9. regera918 zegt

    12 maart 2015 om 19:05

    Engineering van het hoogste niveau, geweldige man met een zeer intense passie maakt het werkelijkheid. Goed bedacht en zo kun je sneller naar de 400. Wat een sympathieke man is het ook, die iedereen te woord staat. In een relatief korte tijd al ontzettend veel bereikt. Groot respect helemaal als je nagaat dat hij geen achtergrond heeft in de autowereld, ontzettend ver geschopt.

    De Koenigsegg Regera is ook een gruwelijk mooie auto, ben een groot Koenigsegg fan. Ik wil hem.

    Login om te reageren
  10. 991gt3rs zegt

    12 maart 2015 om 19:08

    Dus als de accu leeg is kan je niet met de auto rijden?

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      12 maart 2015 om 19:13

      @991gt3rs: bespaar me de comments van dat je dat met een reguliere auto ook niet kan. Ik doel op het stukje dat de auto altijd elektrisch start en rijd tot 50km/u

      Login om te reageren
    • mobieler zegt

      12 maart 2015 om 19:21

      @991gt3rs: nee. De accu raakt niet leeg. De verbrandingsmotor laadt de accu op wanneer nodig. Staat gewoon in het artikel.

      Login om te reageren
  11. trustmeiamanengineer zegt

    12 maart 2015 om 19:14

    Mooi stukje techniek! Denk niet dat we het snel terug zullen zien in de gewone hybrides, aangezien de brandstofmotor wel behoorlijk krachtig moet zijn in zijn gehele toerenbereik. Ookal heffen ze de zwakke plekken op met de elektromotoren.

    Login om te reageren
  12. bmw135i zegt

    12 maart 2015 om 19:15

    “een soort koppelomvormer 2.0, want hij kan aandrijfkrachten voor 100% overbrengen”
    Een reguliere koppelomvormer doet dat ook gewoon als hij in de lock up zit.

    Login om te reageren
  13. audirijder zegt

    12 maart 2015 om 19:27

    Klinkt wel tof! Maar juist bij een auto met een dikke motor erin klinkt het schakelen juist zo gaaf! Dit moet ik lezen als een cvt naarmate de snelheid oploopt neemt het toerental ook toe.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      12 maart 2015 om 19:49

      @audirijder: bij een CVT blijft het toerental gelijk ongeacht de versnelling. Het toerental is bij een CVT alleen afhankelijk van de belasting en de stand van het gaspedaal. Bij deze Regera gedraagt de koppeling tussen de motor en het differentiëel zich als een koppelomvormer die vanaf 50 km/h in lockup gaat. Het heeft op het eerste oog wel iets van elkaar weg maar het werkt heel anders.

      Login om te reageren
  14. camber24 zegt

    12 maart 2015 om 20:54

    Ik zou weleens de love baby willen zien van Elon Musk en Christian von Koenigsegg.

    Wát een vette techniek zeg.
    Koenigsegg denkt (far) outside the box. En werkt het nog uit ook. Held. Echt een pionier.

    Beleving zal minder zijn. Volgas bij 170 en weinig geluid. Anderzijds; who cares. Tesla is stil en ook fucking vet.

    Goed geschreven artikel!!

    Login om te reageren
    • dennisjuh95 zegt

      12 maart 2015 om 23:20

      @camber24: Vandaar de speciale uitlaten van Akrapovic. Die zorgen er voor dat er wel een beleving is. (Volgens Cvk zelf)

      Login om te reageren
  15. camber24 zegt

    12 maart 2015 om 21:02

    Oh en ook nog dit; wát een porno is dit ding zeg!! Enorm benieuwd naar bewegende beelden.

    Login om te reageren
  16. kobus1967 zegt

    12 maart 2015 om 21:09

    Het is vloeken in de kerk ik weet het maar de Outlander PHEV heeft ditzelfde principe.
    alleen een 5e versnelling die pas mee gaat doen vanaf 120 km/h of vanaf 65 km/h als de accu richting 30% capaciteit gaat.

    Login om te reageren
    • terminator zegt

      12 maart 2015 om 21:18

      @kobus1967: dacht ik ook al, dus eigenlijk een concurrent voor de Outlander, veel mensen zullen waarschijnlijk voor de Outlander gaan aangezien de ruimte en de prijs.
      We zullen het zien.

      Login om te reageren
    • shogun zegt

      16 maart 2015 om 15:50

      @kobus1967: ik durfde het niet, dus ben blij dat jij t doet. en ondertussen word meneer koenigsegg gezien als Jezus.

      sorry, maar hoe vet ik de andere koenigseggs ook vind. ik kan hier alleen maar bang van worden. zo’n dikke V8, en dan…. dit.

      Login om te reageren
  17. thisguy zegt

    12 maart 2015 om 21:14

    Vraag me af of die koppelomvormer vanaf 50 km/h daadwerkelijk all gelocked is. Gaat ie niet VANAF 50 km/h beginnen met sluiten? Dat is hoe ik het interpreteerd. Bij het (max performance) wegrijden schiet de motor dus gelijk naar zn optimale toerental en dumpt all zn vermogen via die start/laadmotor in de electrische aandrijflijn. De electromotoren stuwen de auto naar 50 km/h. Vanaf dat moment begint de hydraulische koppeling te sluiten en gaat steeds meer mechanisch vermogen rechtstreeks van de V8 via het diff naar de wielen. De motor zakt dan in naar het optimale toerental om het benodigde koppel te leveren om warmteverliezen te verminderen en de electrische aandrijflijn levert steeds minder vermogen. Zodra de motor dan bijvoorbeeld 1500 of 2000 RPM draait is de koppelomvormer in lock-up stand en gaat alle vermogen rechtstreeks via de aandrijflijn naar het rubber.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      13 maart 2015 om 11:38

      @thisguy:

      Dat zou mijn interpretatie ook zijn, maar ik ben geen techneut.

      Login om te reageren
  18. jeppie zegt

    12 maart 2015 om 21:25

    Ik snap hem nog niet, maar als het werkt hoor je mij niet klagen

    Login om te reageren
  19. marcel170983 zegt

    12 maart 2015 om 21:50

    De van Doorn transmissie cvt was ook maar 1 versnelling en die lag in een DAF! !

    Login om te reageren
  20. kempenaer zegt

    12 maart 2015 om 21:58

    De 90% van de tijd dat je (ook) met zo’n auto tussen de 50-150 km/uur rijdt maakt de V8 dus nauwelijks toeren. Zonde.

    Login om te reageren
  21. arii zegt

    12 maart 2015 om 22:22

    Zoveel verschillende theorieen hoe het nou werkt. Ik wacht wel op een filmpje oid waar ze het ons laten zien

    Login om te reageren
  22. stephane8200 zegt

    12 maart 2015 om 23:04

    Op basis van de overbrengingsverhouding (2.85:1, lees ik) en een schatting van de wielomtrek (20″ met banden) kun je volgens mij aardig gemakkelijk berekenen hoeveel wiel/asomwentelingen per seconde je hebt bij welke snelheid. Op basis daarvan kun je weer het toerental berekenen bij welke snelheid, uitgaande van 1000rpm bij 50 km/u. Ben even te lui om het uit te rekenen maar hier moet wel wat mee te doen zijn.

    Login om te reageren
  23. mrrallycross zegt

    13 maart 2015 om 00:26

    Dat is dan een hele best overbrenging als hij van 50 tot 400 in een keer haalt!

    Login om te reageren
  24. Bart_V zegt

    13 maart 2015 om 09:52

    Ik weet wat 300 nm 250 pk doet bij 70 in 5 met 4,0 overbreng @1800 rpm ongeveer dat gaat behoorlijk vlottjes naar de 200
    Laat staat 1000 nm met 2,3

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      13 maart 2015 om 09:53

      @bart_v: 2,8

      Login om te reageren
  25. Hupke zegt

    13 maart 2015 om 23:28

    Geen gearbox, pneumatische kleppen,… kortom alle technologie die op normale wagens zou moeten zitten zit op dit technisch hoogstandje.

    Login om te reageren
  26. koenigseggr8 zegt

    15 maart 2015 om 01:00

    Wat een beauty is deze Koenigsegg Regera en wat een held is Christian von Koenigsegg. Hij heeft nu al de geschiedenis geschreven. Iemand die heel ver durft te dromen, maar deze ook werkelijkheid maakt. Wat een engineering, wat een techniek en het design van de Regera is nu al tijdloos te noemen. In een woord schitterend!

    Login om te reageren
  27. gtr8regera zegt

    16 maart 2015 om 18:38

    Engineering van het hoogste niveau, geweldige man met een zeer intense passie maakt het werkelijkheid. Goed bedacht en zo kun je sneller naar de 400. Wat een sympathieke man is Christian ook, die iedereen te woord staat. In een relatief korte tijd al ontzettend veel bereikt. Groot respect helemaal als je nagaat dat hij geen achtergrond heeft in de autowereld, ontzettend ver geschopt.

    De Koenigsegg Regera is ook een gruwelijk mooie auto, ben een groot Koenigsegg fan. Ik wil hem.

    Login om te reageren
  28. r35regera zegt

    17 maart 2015 om 12:29

    Engineering van het hoogste niveau, geweldige man met een zeer intense passie maakt het werkelijkheid. Goed bedacht en zo kun je sneller naar de 400. Wat een sympathieke man is Christian ook, die iedereen te woord staat. In een relatief korte tijd al ontzettend veel bereikt. Groot respect helemaal als je nagaat dat hij geen achtergrond heeft in de autowereld, ontzettend ver geschopt.

    De Koenigsegg Regera is ook een gruwelijk mooie auto, ben een groot Koenigsegg fan. Ik wil hem.

    Login om te reageren
  29. nsxkoenigsegggtr35 zegt

    17 maart 2015 om 20:36

    Engineering van het hoogste niveau, geweldige man met een zeer intense passie maakt het werkelijkheid. Goed bedacht en zo kun je sneller naar de 400. Wat een sympathieke man is Christian ook, die iedereen te woord staat. In een relatief korte tijd al ontzettend veel bereikt. Groot respect helemaal als je nagaat dat hij geen achtergrond heeft in de autowereld, ontzettend ver geschopt.

    De Koenigsegg Regera is ook een gruwelijk mooie auto, ben een groot Koenigsegg fan. Ik wil hem.
    Prachtig wat Koenigsegg heeft gebouwd in een relatief korte tijd; CCX, Agera, Regera.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North