‘De Lexus LC F gaat een 630 pk V8-beest worden’

Auteur: , 30 Reacties

Bring it on!

Lexus

Lexus heeft, in mijn ogen, gave alternatieven op het bekende Duitse spul. Neem de RC F (rijtest) met zijn 5.0 atmosferische V8. Misschien niet zo efficient als een M4 of C63 en door de belastingconstructies in Nederland best wel duur, maar ik vind hem wel ongelofelijk bruut.

Dat Lexus niet alleen een merk is dat keurige hybrides bouwt, bewijzen ze ook met de LC-serie. Op dit moment is de LC500 (rijtest) het topmodel. De Jappen werken op de achtergrond aan het ultieme snoepje van de LC-lijn, de LC F. Volgens een Lexus-insider gaat dit een beest van een auto worden. Onder de kap komt een 4.0 twin-turbo V8 met om en nabij de 630 pk. Daarnaast zal de coupé zeven procent minder wegen in vergelijking met de LC 500 met dank aan carbon onderdelen. Volgens de bron gaat de extreme LC F in Japan ongeveer 20 miljoen yen kosten. Dat is omgerekend 150.000 euro. Daar komen vermoedelijk nog lokale belastingen bij.

De LC F moet gaan concurreren met de AMG GT en toekomstige BMW 8 Serie. De verwachting is dat de LC F volgend jaar zal worden gepresenteerd. Als Lexus de motor ook nog ‘zuinig’ weet te maken, bestaat er een kans dat ‘ie goed kan gaan concurreren met de Europese alternatieven.

Fotoshop via X-Tomi-Design



30 reacties

Gaaf!! Ik vind het een fantastisch merk, ondanks dat ik nu (na 9 jaar Lexus) wat anders rijd. Zo’n LC…..die zou ik wel een keer willen.
Zeker gaaf, onlangs een super charger op mijn ISF gezet, anders had ik deze gekocht:-)
Betreffende het geluid, is de ISF beter gaan klinken, nog iets zwaarder en wat rauwer, dit zullen ze bij het “F type” echt wel kunnen beheersen, de nieuwe V8 klinkt nu ook al geweldig! Misschien moeten ze me eens uitnodigen voor een test;-)?@ttr6:
Jammer dat ze met turbo’s komen. Snap het wel met het groene gezeur en om met de concurrenten mee te komen
@kennone: Volgens mij zijn er ook niet veel (of geen?) atmosferische V8-blokken die 630 pk eruit gooien. Dit zo de auto te complex en te duur maken.
@berlinetta: nee dan zou hij het met wat minder moeten doen. Maar toch nog een 1 omdat het een v8 blijft
@berlinetta: Turbo is goed voor de prestaties en het benzine-verbruik (op papier), niet voor het geluid :( En een mechanische compressor zuipt meestal ook als een malle (mijn getunede Cooper S R53 zuipt bijna net zoveel als de 15 jaar oude V8 in de LS400 op de snelweg @cruisespeed).
@kennone: Klinkt als iemand die nog niet met de moderne Turbo V8 gereden heeft. Heb je dat wel dan weet je dat niets mist, zeker die 4.0 van Mercedes is simpelweg geweldig.
@Donstil: heb met die van bmw gereden en de. Dus weet wel een beetje hoe het rijd. Vind het vermogen opbouw als het om beleving gaat minder mooi. En het geluid is minder rauw. Maar verder zal het ongetwijfeld subliem rijden
Lexus is lekker bezig! Ik vind de LC echt een hele mooie auto. Het was stoer van ze geweest als ook daarin een atmosferisch blok hadden gelegd maar dat is niet meer te verantwoorden tegenwoordig.
@viezefreddyw: De atmosferische V8 is er al, en gewoon nu te bestellen. De F komt daar als topmodel boven.
@svenska_aeroplan_ab: Ja, dat weet ik. Gaaf ding wel! Maar het was ook tof geweest als deze een atmosferisch blok kreeg.
@viezefreddyw: Wat bedoel je met deze? Deze LC kun je dus nu gewoon kopen met een atmosferisch blok.
@fanboy: Is het zo moeilijk te begrijpen of ben ik nou de enige die het begrijpt. Met deze doelt hij dus op de LC F.
@fanboy: Kom op, zo moeilijk is het niet. Hij bedoelt dat het jammer is dat de F niet met een atmosferisch blok komt.
@berlinetta: @r32turbo: Ok wellicht wat muggenziften, maar jullie lijken gelijk te hebben.
Dus meneer wil een atmosferisch blok erin wat je gewoon kunt kopen, maar er moet dan persee een F op staan?
Ik zie de noodzaak van het labeltje niet echt als je deze auto kan kopen met het blok dat je wil.
En de F is altijd de top versie. Dat was meestal wel met een atmosferisch blok, maar hier komt duidelijk een topversie met nog meer vermogen overheen.
@fanboy: Met deze bedoel ik de Tesla Model 3…
@viezefreddyw: Mooi, daar zitten ook geen turbo’s op :P
@viezefreddyw: Ah ik vat hm. Ja, bizar apparaat. Geluid is fe-no-me-naal! Interieur het beste wat er momenteel te koop is, in élke klasse. Heb ermee gereden en is eigenlijk maar 1 nadeel: spotter-pubers met hun mobieltjes de hele tijd… Bah
Gaaf! Dat moet toch wel een van de lekkerste GT’s van het moment gaan worden.
Die turbo’s verpesten natuurlijk wel het hemelse geluid van die (laatste) atmosferische V8! Ik weet niet of een paar honderd pk extra daar genoeg voor compenseren, voor het dagelijkse rijplezier.
Heeft hij ook alle veiligheidssystemen om 5 sterren te halen? 😉 kon het niet laten
Met de 10-traps automaat en 630 pk op de achterwielen blijft het apparaat maar door zijn versnellingen gaan. De Lexus F-engineers zullen de software moeten aanpassen anders is de sportiviteit ver te zoeken lijkt mij.
Een stevig stukkie minder exotisch qua techniek dan de LFA misschien, maar desondanks toch een soort van spiritueel opvolger ervan. ’t Zou sowieso een verrijking van het wegbeeld worden wat mij betreft. Dus lamadoorkome.
Nog nooit van slagvolume gehoord?
Mooie bak voor Amerikanen ..
De designtaal van lexus en Toyota kan me nog steeds niet bekoren vindt het samen met Subaru en honda toch wel de lelijkste designs uit japan. Hey dan blijft er nog maar weinig over maar gelukkig weten ze bij Mazda en infiniti nog wel hoe ze een mooie auto moeten bouwen.
Jaaa! T totaalpakket klinkt als een partijtje lekker! Maar wel een rode lakkleur
De Jappen De Moffen, wat een taalgebruik. Mooie wagen trouwens, prachtig.
ik vindt het wel een mooie aanwinst op de wegen in het Hollands landschap. Zou ik hem zelf kopen? Neej dus , ik heb voor dat bedrag ook wel een prachtige gebruikte 911 of 430. Weliswaar niet meer nieuw , maar wel erg lekker qua looks en geluid.
Ik vind het mooie auto’s lekker afwijkend van wat we gewend zijn

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).