• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘De Lexus LC F gaat een 630 pk V8-beest worden’

Auteur: RubenPriest, gepost 13 december 2017 om 14:58 – 30 Reacties

Lexus


Bring it on!

Lexus heeft, in mijn ogen, gave alternatieven op het bekende Duitse spul. Neem de RC F (rijtest) met zijn 5.0 atmosferische V8. Misschien niet zo efficient als een M4 of C63 en door de belastingconstructies in Nederland best wel duur, maar ik vind hem wel ongelofelijk bruut.

Dat Lexus niet alleen een merk is dat keurige hybrides bouwt, bewijzen ze ook met de LC-serie. Op dit moment is de LC500 (rijtest) het topmodel. De Jappen werken op de achtergrond aan het ultieme snoepje van de LC-lijn, de LC F. Volgens een Lexus-insider gaat dit een beest van een auto worden. Onder de kap komt een 4.0 twin-turbo V8 met om en nabij de 630 pk. Daarnaast zal de coupé zeven procent minder wegen in vergelijking met de LC 500 met dank aan carbon onderdelen. Volgens de bron gaat de extreme LC F in Japan ongeveer 20 miljoen yen kosten. Dat is omgerekend 150.000 euro. Daar komen vermoedelijk nog lokale belastingen bij.

De LC F moet gaan concurreren met de AMG GT en toekomstige BMW 8 Serie. De verwachting is dat de LC F volgend jaar zal worden gepresenteerd. Als Lexus de motor ook nog ‘zuinig’ weet te maken, bestaat er een kans dat ‘ie goed kan gaan concurreren met de Europese alternatieven.

Fotoshop via X-Tomi-Design

Ook interessant!

  • Lexus LC nooit meer per ongeluk in z'n achteruit
    Vernieuwde Lexus LC nooit meer per ongeluk in z'n achteruit
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus ES rijtest
    Lexus ES (2022) rijtest
  • Patent geeft details over aankomende hete Lexus modellen

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, lc, lc-f, Lexus

Vorig bericht: « Dieter Zetsche, de man met de snor, gaat iets anders doen
Volgend bericht: Koop deze Urus-goodies bij Lamborghini ‘R Us* »

Lees Interacties

Reacties

  1. ttr6 zegt

    13 december 2017 om 15:07

    Gaaf!! Ik vind het een fantastisch merk, ondanks dat ik nu (na 9 jaar Lexus) wat anders rijd. Zo’n LC…..die zou ik wel een keer willen.

    Login om te reageren
    • lexusisfgetuned zegt

      14 december 2017 om 07:19

      Zeker gaaf, onlangs een super charger op mijn ISF gezet, anders had ik deze gekocht:-)
      Betreffende het geluid, is de ISF beter gaan klinken, nog iets zwaarder en wat rauwer, dit zullen ze bij het “F type” echt wel kunnen beheersen, de nieuwe V8 klinkt nu ook al geweldig! Misschien moeten ze me eens uitnodigen voor een test;-)?@ttr6:

      Login om te reageren
  2. kennone zegt

    13 december 2017 om 15:11

    Jammer dat ze met turbo’s komen. Snap het wel met het groene gezeur en om met de concurrenten mee te komen

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 december 2017 om 15:25

      @kennone: Volgens mij zijn er ook niet veel (of geen?) atmosferische V8-blokken die 630 pk eruit gooien. Dit zo de auto te complex en te duur maken.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        13 december 2017 om 16:14

        @berlinetta: nee dan zou hij het met wat minder moeten doen. Maar toch nog een 1 omdat het een v8 blijft

        Login om te reageren
      • dawwg zegt

        13 december 2017 om 16:48

        @berlinetta: Turbo is goed voor de prestaties en het benzine-verbruik (op papier), niet voor het geluid :( En een mechanische compressor zuipt meestal ook als een malle (mijn getunede Cooper S R53 zuipt bijna net zoveel als de 15 jaar oude V8 in de LS400 op de snelweg @cruisespeed).

        Login om te reageren
    • Donstil zegt

      13 december 2017 om 18:11

      @kennone: Klinkt als iemand die nog niet met de moderne Turbo V8 gereden heeft. Heb je dat wel dan weet je dat niets mist, zeker die 4.0 van Mercedes is simpelweg geweldig.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        13 december 2017 om 21:35

        @Donstil: heb met die van bmw gereden en de. Dus weet wel een beetje hoe het rijd. Vind het vermogen opbouw als het om beleving gaat minder mooi. En het geluid is minder rauw. Maar verder zal het ongetwijfeld subliem rijden

        Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    13 december 2017 om 15:21

    Lexus is lekker bezig! Ik vind de LC echt een hele mooie auto. Het was stoer van ze geweest als ook daarin een atmosferisch blok hadden gelegd maar dat is niet meer te verantwoorden tegenwoordig.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      13 december 2017 om 15:29

      @viezefreddyw: De atmosferische V8 is er al, en gewoon nu te bestellen. De F komt daar als topmodel boven.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        13 december 2017 om 15:32

        @svenska_aeroplan_ab: Ja, dat weet ik. Gaaf ding wel! Maar het was ook tof geweest als deze een atmosferisch blok kreeg.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          13 december 2017 om 15:36

          @viezefreddyw: Wat bedoel je met deze? Deze LC kun je dus nu gewoon kopen met een atmosferisch blok.

          Login om te reageren
          • r32turbo zegt

            13 december 2017 om 15:47

            @fanboy: Is het zo moeilijk te begrijpen of ben ik nou de enige die het begrijpt. Met deze doelt hij dus op de LC F.

            Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            13 december 2017 om 15:47

            @fanboy: Kom op, zo moeilijk is het niet. Hij bedoelt dat het jammer is dat de F niet met een atmosferisch blok komt.

            Login om te reageren
            • fanboy zegt

              13 december 2017 om 16:02

              @berlinetta: @r32turbo: Ok wellicht wat muggenziften, maar jullie lijken gelijk te hebben.
              Dus meneer wil een atmosferisch blok erin wat je gewoon kunt kopen, maar er moet dan persee een F op staan?
              Ik zie de noodzaak van het labeltje niet echt als je deze auto kan kopen met het blok dat je wil.
              En de F is altijd de top versie. Dat was meestal wel met een atmosferisch blok, maar hier komt duidelijk een topversie met nog meer vermogen overheen.

              Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            13 december 2017 om 15:52

            @fanboy: Met deze bedoel ik de Tesla Model 3…

            Login om te reageren
            • fanboy zegt

              13 december 2017 om 16:02

              @viezefreddyw: Mooi, daar zitten ook geen turbo’s op :P

              Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          13 december 2017 om 17:22

          @viezefreddyw: Ah ik vat hm. Ja, bizar apparaat. Geluid is fe-no-me-naal! Interieur het beste wat er momenteel te koop is, in élke klasse. Heb ermee gereden en is eigenlijk maar 1 nadeel: spotter-pubers met hun mobieltjes de hele tijd… Bah

          Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    13 december 2017 om 15:26

    Gaaf! Dat moet toch wel een van de lekkerste GT’s van het moment gaan worden.

    Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    13 december 2017 om 15:36

    Die turbo’s verpesten natuurlijk wel het hemelse geluid van die (laatste) atmosferische V8! Ik weet niet of een paar honderd pk extra daar genoeg voor compenseren, voor het dagelijkse rijplezier.

    Login om te reageren
  6. rammillius zegt

    13 december 2017 om 15:39

    Heeft hij ook alle veiligheidssystemen om 5 sterren te halen? ? kon het niet laten

    Login om te reageren
  7. iphonistvongates zegt

    13 december 2017 om 16:45

    Met de 10-traps automaat en 630 pk op de achterwielen blijft het apparaat maar door zijn versnellingen gaan. De Lexus F-engineers zullen de software moeten aanpassen anders is de sportiviteit ver te zoeken lijkt mij.

    Login om te reageren
  8. kniesoor zegt

    13 december 2017 om 16:51

    Een stevig stukkie minder exotisch qua techniek dan de LFA misschien, maar desondanks toch een soort van spiritueel opvolger ervan. ’t Zou sowieso een verrijking van het wegbeeld worden wat mij betreft. Dus lamadoorkome.

    Login om te reageren
  9. connielingus zegt

    13 december 2017 om 17:00

    Nog nooit van slagvolume gehoord?

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    13 december 2017 om 17:00

    Mooie bak voor Amerikanen ..

    Login om te reageren
  11. jwcroy82 zegt

    13 december 2017 om 17:05

    De designtaal van lexus en Toyota kan me nog steeds niet bekoren vindt het samen met Subaru en honda toch wel de lelijkste designs uit japan. Hey dan blijft er nog maar weinig over maar gelukkig weten ze bij Mazda en infiniti nog wel hoe ze een mooie auto moeten bouwen.

    Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    13 december 2017 om 17:27

    Jaaa! T totaalpakket klinkt als een partijtje lekker! Maar wel een rode lakkleur

    Login om te reageren
  13. sracert zegt

    13 december 2017 om 18:25

    De Jappen De Moffen, wat een taalgebruik. Mooie wagen trouwens, prachtig.

    Login om te reageren
  14. barry355gtb zegt

    13 december 2017 om 19:22

    ik vindt het wel een mooie aanwinst op de wegen in het Hollands landschap. Zou ik hem zelf kopen? Neej dus , ik heb voor dat bedrag ook wel een prachtige gebruikte 911 of 430. Weliswaar niet meer nieuw , maar wel erg lekker qua looks en geluid.

    Login om te reageren
  15. rob5nismo zegt

    13 december 2017 om 20:26

    Ik vind het mooie auto’s lekker afwijkend van wat we gewend zijn

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North