Audi is gestart met de levering van de nieuwe S8 plus, evenals de S8 Sport Edition.
Audi S8 plus
De S8 plus is volgens Audi geschikt voor executives die ook zelf graag het stuur ter hand nemen (video). De 4.0 TFSI V8 biturbo levert 605 pk vermogen en heeft een koppel van 750 Nm. In overboostmodus sprint de S8 plus in 3,8 s van 0-100 km/u, de topsnelheid bedraagt 305 km/u.
De prijs voor dit lekkers? In Nederland maar liefst € 187.500,- Inbegrepen zijn onder meer het specifieke optiekpakket zwart, een achterspoiler, een glanzend zwarte diffuser, 21-inch lichtmetalen velgen, keramische remmen, een sportuitlaat, hemelbekleding in zwarte alcantara, de adaptieve cruise control en de begrensde topsnelheid tot 305 km/u. De S8 plus is er overigens ook in Pro Line Plus-uitvoering (meerprijs € 8.200) met onder andere een airconditioning met vier zones, Audi connect, Matrix LED-koplampen, stoelverwarming achter, snelheidslimietherkenning, Topview, Assistentiepakket, garagedeuropener en stoelventilatie en massagefunctie voorin.
Audi S8 Sport Edition
De Audi S8 Sport Edition wordt speciaal voor de Nederlandse markt vervaardigd en doet ons denken aan een actiemodel met uitgebreide standaarduitrusting. De S8 Sport Edition is per direct leverbaar voor € 159.900. Daarvoor krijg je een Audi S8 met 520 pk sterke 4.0 V8 TFSI biturbo, aangevuld met onder meer metallic lak, Audi phone box, Audi connect (online diensten), Bang & Olufsen advanced sound system, schuif-/kanteldak, digitale radio ontvangst, multifunctioneel verwarmbaar stuur, sportuitlaat, 21-inch lichtmetalen velgen, comforthoofdsteunen en leeslampjes achter en een ionisator voor een frisse atmosfeer aan boord. Voor een kleine 30k extra heb je echter 605 pk, wat te doen?
Wat een fantastische introductiekleur.
@paulaner: Ze wilden eigenlijk”smoke” grey gebruiken..Maar lease grey was veiliger..
@norge:
Altijd maar dat eeuwige gejank over een kleurtje. Draag maar bij aan een beter straatbeeld en koop er eentje in het knalgroen. Een beter milieu begint bij jezelf..
@JvT: dat kun je wel roepen. Maar de fabrikanten bieden gewoon steeds minder kleuren aan. De premium fabirkanten maken het helemaal bont (of juist niet) zij beiden 5 soorten grijs, 3 soorten zwart, 2 soorten wit en dat is het. Je kan wel meer, maar dat gaat dan via de Individual lijst en dat kost je heel erg veel extra.
@mashell:
There, I fixed it for you…
@mashell:
Of nog beter.
@JvT: Dat is toch mijn hele punt. In plaats van meer kleuren aan te bieden als op een Opel Adam draaien de premium merken je een poot uit en laten je voor een doodnormale blauwe kleur de individual exclusive hoofdprijs betalen.
@mashell:
Daar zit wellicht wel een kern van waarheid idd. Zullen allicht redenen voor zijn, al is er voor de gewone consument niet achter te komen wat ze zijn. Het ligt alleen wel in de lijn der verwachting dat als je een kleurtje “Premium” maakt er meer op verdiend kan worden, plus het feit dat verreweg de meeste Audi’s (vooral A8/A6) met een “lease-kleurtje” verkocht worden. Tja, it is what it is..
@mashell: ik weer ervaring dat al doe grijstinten worden gewaardeerd. Zeker bij auto’s als de Audi A8. Het klopt helemaal: allemaal saaie tinten welke nog veel op elkaar lijken ook!
Alleen is dat wel wat een groot gedeelte van de klant wilt. Mensen believen nu eenmaal een degelijke onopvallende tint. Ze kunnen wel heel aparte kleuren aanbieden: niemand kijkt er naarom.
Bij voormalig AB partner AutoScout24 kun je naast kiezen uit vermogen, bouwjaar, merk en type ook de klaar van de voiture. Ik haal altijd grijs, zwart en wit eruit. Blijft er altijd weinig over.
Overigens, het is allemaal niet zo extreem erg als het lijkt. Mijn pa heeft een keer en A8 in Sonderlackierung gehad: was iets van 900 euro meer dan gewone metallic lak (optie van 1.200). Dus zó erg veel meer is het niet.
Dan kun je alle kleuren kiezen van het Audi/quattro gamma. Wil je een specifieke kleur samenstellen: dat is wel wat duurder. Rond de 3.5k.
Dit is toch wel de ultieme power limo! Je zou eigenlijk de ‘S’ opsmuk eraf willen halen en vervangen met de optische uitrusting van een TDi. Heerlijke sleeper!
@JamesBond007: De ultieme powerlimo is m.i. toch de S65. Baas boven baas.
@berlinetta: ga dan meteen voor een brabus kuurtje
@Junior540: Zat ik ook al aan te denken, maar ik hield het even bij de standaard productiewagens.
@jamesbond007: wat een Vag liefhebbertjes hier zeg, ik begrijp het nog steeds niet hoor?! VW met een paar ronde ringen en een upgraded motor. Voor de rest zijn zelfs de lichtunits hetzelfde als van de Polo. Dat mensen audi premium vinden mag natuurlijk. Geef mij maar m4 DTM ed voor dit prijs. Heb helaas geen aandelen in olie zoals vele Vag rijders/liefhebbers
@vagtroep: Oke.. Wil je nu een sticker?
@vagtroep: vag liefhebbertjes? Mag ik dit niet gewoon een lekkere auto vinden? Als auto liefhebber? Ik heb totaal geen voorkeur voor een bepaald merk. Vag of niet.. Ben een auto liefhebber, geen merkengeiler…
@vagtroep: de lichtunits zijn hetzelfde als van een Polo? Goh ik wist niet de Polo ook state of the art Matrix LED koplampen heeft, maar als jij het zegt zal het wel zo zijn he….
Tip: verdiep je in het vervolg eerst eens in de feiten voordat je wat onzinnigs roept..
@autoriteit: wat vind jij nou state of the art aan kerstverlichting? Ik bedoelde de lichtschakelaar. Van up tot aan wannabe “premium” audi zijn het de zelfde schakelaars. Dat vind ik absurd. Voor de rest sorry dat ik je op je Vagfanboy teentjes heb getrapt
@vagtroep: nogmaals: verdiep je eerst eens in de feiten. De Audi Matrix LED koplampen hebben niets, maar dan ook niets met kerstverlichting te maken en ja deze verlichting is niets anders dan state of the art te noemen. Ik heb een link naar een leuke video waarin deze verlichting wordt gedemonstreerd. Zo leer je ook nog eens wat:
http://youtu.be/HhmWBczRszg
Wat de lichtschakelaar betreft: de 1 serie heeft ook dezelfde lichtschakelaar als de 7 serie, maar dan is het zeker geen probleem?
@JamesBond007: zo’n TDI kwalificeert toch helemaal niet als sleeper? DIe zijn veel te snel.
@mashell: precies.
@jamesbond007: Ieder in bezit van een auto die het zou kunnen opnemen tegen een a8 tdi zal dat toch doorhebben.
Exclusief prijsje voor een exclusieve auto. Logisch. Maar ruim 40.000 BPM slaat weer nergens op.
@clarkson: vond het juist wel een s8 prijsje…. Badum tsss. Gave kar. Punt.
Op de topicfoto lijkt het net een A4 van de vorige generatie. Maar los daarvan. Een kanon is het wel.
Super gave velgen!!!
Koopjesjagers pak uw kans…wat een prijzen zeg. En dan heb je een iets grotere A4. Nee dit straalt in de verste verte niet uit dat het bijna 200k kost. Dit is bijna Vierhonderdvijftigduizend oude guldens mensen…
@cpp1: inderdaad, wat een grap dit…
€187.000,-…
Voor die prijs krijg je een Audi S8 plus een flinke naaibeurt van de overheid.
Zo is eigenlijk de officiële naam van die Audi maar door software bij Audi wordt dat laatste bij Audi automatisch niet getoond.
Heb er even in gezeten op de IAA. Het feit dat ie 305 loopt is erg leuk, die lak is overigens verschrikkelijk. Een soort matglans wat aanvoelt alsof ie onder een paar dennenbomen heeft gestaan. Dat plakkerige. Was sowieso een trend op de IAA BMW en Mercedes hadden het ook op een paar modellen.
Afijn, de S8 Plus. Ik vind hem gaaf, maar de prijs vind ik wel hoog, net als bij de gewone S8. Ik zou nooit 2 ton voor zo’n apparaat hebben, te meer vanwege de bizarre afschrijving. Er zijn wel een paar Okasiepaleizen die nog monsterprijzen vragen voor S8’s, maar het is een lastige markt.
Maar je kan toch ook een paar jaar oude S8 kopen voor 50k en deze bij JD Engineering, B-B Autmobiltechnik of MTM even naar ‘plus’ specificatie te laten brengen? Heb je voor 60k bijna de exact dezelfde auto.
@gtwillem: En ook nog met een heerlijke V10.
@paulaner: nee, ik bedoelde die V8. Past veel beter bij die auto. Die V10 vond ik zelf een beetje een teleurstelling. Voelde lang niet zo snel aan (koppel relatief beperkt en hoog in de toeren). Daarbij halen die atmosferische V10’s de opgegeven waarden nooit. Meeste zitten rond de 400-410pk (aldus de de dealer).
Maar eigenlijk praat ik sowieso fecaliën: ik zou een A8 4.2 TDI van een paar doen, en die een beetje kietelen.
@gtwillem: Klopt. Waarschijnlijk rijdt de V8 wat prettiger en sneller maar toch, het geluid en het ‘hebben’ van zo’n 10 pitter heeft wel wat.
@gtwillem: chiptuning aan een gebruikte auto? Dat lijkt me automotive Russisch roulette.
@mashell: Bij een jong gebruikte S8 moet dat toch wel kunnen lijkt me? Het is niet zo dat je een bejaarde opeens vol spuit met anabolen.
@berlinetta: zodra de wagen is ingelopen zou ik het niet meer doen. Chiptuning geeft een verandering van belastingpatroon, daar kun je gedoe (zoals verhoogde slijtage) van krijgen.
Totaal absurde prijs, zoals eerder vermeld ruim 40K aan bpm! Voor een wagen die er op een paar badges niet anders uit ziet dan een standaard diesel A8.
Wat een kanon, prachtig!
Ben ik de enige die de prijs wel netjes vind? Tuurlijk, veel bpm, maar meer dan 600pk voor minder dan twee ton komt niet veel voor.
@granlusso: Het is wel een flinke meerprijs t.o.v. de normale S8 vind ik. Terwijl je er helemaal niet veel extra’s bij krijgt. Alleen de remmen en de sportuitlaat zijn noemenswaardig.
@granlusso: Ik snap het ook niet helemaal, vind het een nette prijs. Verbaas me sowieso over de prijs van de normale S8. Ik heb een S65 gereden van 330k.. Slik.
Geniale wagen, maar wat een prijs…..
Totdat je bocht om moet..
@nord: klopt, dan gaat ie gewoon de bocht om als je aan het stuur draait. Net als alle auto’s…
Hebben hebben hebben!
Voor de Belgen onder ons:
Audi S8 plus: 155 890 euro
Audi S8: 123 500 euro
Toch een verschil van 32 mille..
Kan je toch een Mini kopen voor het vrouwtje…
Ik zou voor dat bedrag nooit een s8 kopen, te degelijk. Ik kan het niet helemaal uitleggen..
@888natan: Maar toch begrijp ik je.
@berlinetta: :)
dit of een BMW m4 gts of hoe hij ook heet..
Of liever een alfa giulia qv … en een extra open dak 4c voor de weekendjes
Oftewel wat je bent niet goed bij je hoofd (pet) als je voor zo’n Duitse tank gaat.
Ik dacht serieus dat het ging om een s4