• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Infiniti QX50 heeft iets unieks

Auteur: RubenPriest, gepost 24 november 2017 om 08:37 – 19 Reacties

Afbeelding De nieuwe Infiniti QX50 heeft iets unieksAfbeelding De nieuwe Infiniti QX50 heeft iets unieksAfbeelding De nieuwe Infiniti QX50 heeft iets unieksAfbeelding De nieuwe Infiniti QX50 heeft iets unieksAfbeelding De nieuwe Infiniti QX50 heeft iets unieksAfbeelding De nieuwe Infiniti QX50 heeft iets unieksAfbeelding De nieuwe Infiniti QX50 heeft iets unieksAfbeelding De nieuwe Infiniti QX50 heeft iets unieks

QX50
Tromgeroffel!

In aanloop naar de Los Angeles autoshow heeft Infiniti het doek getrokken van de nieuwe QX50. Het unieke aspect is dat deze motor een variabele compressieverhouding heeft. Geen enkele andere productieauto op de huidige markt beschikt over deze techniek. Meer informatie over deze motor lees je in DIT artikel. Oneerbiedig samengevat is het een benzinemotor met het koppel van een diesel.

De tweeliter viercilinder in de nieuwe QX50 is goed voor 272 pk en 380 Nm koppel bij 4.400 t/pm. De motor is standaard gekoppeld aan een CVT-bak. De SUV is met deze nieuwe motor zo’n 35 procent zuiniger in vergelijking met de vorige QX50. Dat is overigens geen wonder. Het oude model had een prettige V6 onder de kap.

QX50

De nieuwe QX50 sprint als voorwielaandrijver in 6,8 seconden naar de honderd. De vierwielaangedreven variant is met 6,4 seconden een stukje rapper. De topsnelheid bedraagt 230 km/u. De SUV is 4,69 meter lang, 1,9 meter breed en 1,6 meter hoog.

Meer foto’s van de SUV zijn er helaas niet. Prijzen en beschikbaarheid zijn tevens nog vraagtekens. De Infiniti QX50 beleeft volgende week zijn debuut op de LA autoshow.

Update: de nieuwe QX50 verschijnt in de eerste helft van volgend jaar op de markt. Tevens zijn er nieuwe foto’s vrijgegeven.

Ook interessant!

  • Japanse SUV met atmosferische V8
    Japanse SUV met atmosferische V8 heeft OVERAL leer
  • Corolla
    Dit is de nieuwe Toyota Corolla Cross, een compacte SUV
  • Nieuwe Toyota Sequoia
    Nieuwe Toyota Sequoia: groot en uitgesproken
  • Nieuwe Lotus Emira met AMG motor, zwaar en duur!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Infiniti, la-2017, motor, SUV

Vorig bericht: « Barst de elektrische autoverkoop in 2018 los?
Volgend bericht: Nissan maakt details van Nismo Heritage program bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. snel70 zegt

    24 november 2017 om 08:43

    Heeft inderdaad uniek veel weg van de Mazda CX 5.

    Login om te reageren
    • marc94 zegt

      26 november 2017 om 10:48

      @snel70: ik wilde het zeggen maar zie dat ik al niet origineel meer ben. Net als het ontwerp van deze infinity cx50.

      Login om te reageren
  2. pomoek zegt

    24 november 2017 om 08:49

    Jammer dat je dat merk zo weinig ziet in NL. Voor een SUV vind ik de QX70 gewoon een mooie verschijning. Deze qx50 spreekt me wat minder aan, een stadstijgertje.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      24 november 2017 om 09:17

      @pomoek: dat is het ook (ik heb er 1); zit bomvol met opties en rijdt nog een heerlijk ook. Enige jammere is dat ie binnenkort aan de beurt ben voor banden; tikt aardig hard aan met de standaard 21″ velgen. Ook heeft dat ding een prima automaat met 7 versnellingen. Niks speciaals, maar werkt prima.
      Zo’n QX50 zou misschien leuk zijn voor erbij. Dat blok lijkt me prima, prima waarden voor een 2.0. Maar om m aan een CVT te hangen? Dat worden redelijk wat proefritjes voor dat ik toe zou slaan.

      Login om te reageren
  3. hans75 zegt

    24 november 2017 om 08:56

    ik dacht dat Saab al in de vorige eeuw een motor had met variabele compressie… waarbij de cilinderkop op de een of andere manier kantelde…

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      24 november 2017 om 09:47

      @hans75: ja maar dat is volgens mij nooit verder gekomen dan het prototype-stadium.

      Login om te reageren
  4. donvliet zegt

    24 november 2017 om 08:56

    Is het een atmosferisch blok?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      24 november 2017 om 09:00

      @donvliet: draai het plaatje van de motor in het artikel. Dan zie je dat er ‘VC Turbo’ staat geschreven :)

      Login om te reageren
      • donvliet zegt

        24 november 2017 om 13:52

        @RubenPriest: hoe doe ik dat?

        Login om te reageren
  5. Edge zegt

    24 november 2017 om 09:14

    En hoe moeten we deze zien, als een luxe Qashqai, of toch een maatje groter?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 november 2017 om 09:36

      @edge: zet een naast een Audi Q5 gooi er een doek overheen en je ziet het verschil niet meer. Afmetingen en vorm helemaal hetzelfde. Guru Josh, de spiritueel leider van Infiniti, heeft de naam Q50 natuurlijk ook niet voor niets gekozen.

      Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    24 november 2017 om 09:19

    Best een fraaie wagen om te zien!

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      24 november 2017 om 12:29

      @viezefreddyw: Audi’s zijn mooi.

      Login om te reageren
      • f31bmw320d zegt

        24 november 2017 om 13:19

        @wimof: hmm dat is discutabel. Zeg je nu dat alle Audi modellen mooi vindt? In dat geval ben ik het niet met je eens.

        Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      24 november 2017 om 13:31

      @viezefreddyw: idd een mooi Japans luxe SUV.. Ze is wel een proefrit waard lijkt me en ook wel nieuwsgierig naar de nieuwe techniek en of het net zo leuk rijdt als een Merc GLE

      Login om te reageren
  7. 2wheeler zegt

    24 november 2017 om 09:41

    Mooie wagen hoor, maar het unieke van het vorige model is er wel een beetje af zo te zien.

    Login om te reageren
  8. RutgerK zegt

    24 november 2017 om 11:05

    In hoeverre is die motor veel zuiniger dan bijvoorbeeld de 2.0 tfsi van Audi. Die levert 252pk en 370Nm met op het oog een conventionelere turbomotor

    Login om te reageren
  9. sr20det zegt

    24 november 2017 om 18:56

    Lekker man, zo’n CVT. Lekker 2017. Laat maar weer zitten.

    Login om te reageren
    • michaelb zegt

      24 november 2017 om 21:59

      @sr20det: Inderdaad. Leuk voor een scooter, niet meer dan dan

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North