• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Strakblauw: de nieuwe Audi RS4 Avant in het echt

Auteur: jaapiyo, gepost 13 september 2017 om 21:00 – 28 Reacties

RS4
Nogaro Blue op je beeldscherm.

Dit is ‘m dan, de RS4 zonder V8. De motor-grafiek van de RS4 ontwikkelt zich als een concave parabool. Het begon allemaal met de B5 RS4 met een dubbelgeblazen V6 met 2.7 liter inhoud. Daarna volgden de B7 en B8 RS4 met atmosferische V8 onder de kap. Inmiddels zijn we aanbeland bij de de B9 RS4, maar die heeft weer een dubbelgeblazen V6, dit keer met 2.9 liter inhoud.

Audi wil je echter graag vertellen dat dit geen achteruitgang is, want de nieuwe RS4 Avant levert net zoveel vermogen en een bak meer koppel dan zijn voorganger (rijtest). Mede daarom is de auto ook weer wat rapper geworden. Voor de beleving doen die stofzuigers echter niet per se wonderen. Dat is jammer, want de RS4 kan wel wat emotie gebruiken daar de meesten het er wel over eens zijn dat snelle Audi’s nog steeds niet de spannendste auto’s zijn in hun segment qua rijgedrag.

Waar RS Avants wel heel goed in zijn is heel snel grote stukken afleggen met een paar koters en een labradoodle achterin. De agressieve grille met dikke luchthappers zorgt daarbij voor voldoende überholprestige op de linkerbaan, zodat de slome duikelaars voor je aan de kant gaan uit vrees opgeslokt te worden. Wat dat betreft is er weinig veranderd aan de RS4. Je hoeft het kunstje met de nieuwe alleen wat minder vaak te herhalen dan voorheen. Je hoeft immers minder vaak het tankstation op te zoeken dus de slome duikelaars krijgen minder kans je weer voorbij rollen.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Audi PHEV
    Audi breidt PHEV-range lekker uit

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, Autoshows, avant, B9, blauw, iaa, iaa-2017, RS4, station

Vorig bericht: « Mercedes doorbreekt nieuwe barrière met F1-motor
Volgend bericht: Deze Mercedes 190 St. Tropez is volstrekt oké »

Lees Interacties

Reacties

  1. SpiderIV zegt

    13 september 2017 om 21:04

    binnenkort de nieuwe plof-kraak-bende auto!

    Login om te reageren
    • e4350 zegt

      13 september 2017 om 21:20

      @SpiderIV: Hij maakt hem gewoon..

      Login om te reageren
      • SpiderIV zegt

        13 september 2017 om 21:24

        @e4350: ach open deur maar wel realiteit. Ook wel sprekend in de tekst “Audi’s nog steeds niet de spannendste auto’s zijn in hun segment qua rijgedrag.” dat “spannende” wordt dan door de boefjes gemaakt.

        Login om te reageren
  2. audi18 zegt

    13 september 2017 om 21:13

    edit: fixed

    Voor normaal gebruik zal deze motor misschien wel prettiger zijn dan de oude V8. Ik wil hem wel in deze kleur.

    Login om te reageren
  3. misterdrogba zegt

    13 september 2017 om 21:19

    Wat een lekkere interieur heeft Audi hier weer neergezet zeg. Heerlijk. Kan BMW nog iets van leren.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      13 september 2017 om 21:21

      @misterdrogba: Afwerking? Top, kan er niets anders over zeggen.

      Het ontwerp? Vind er niets aan, echt niet. Maar ja, dat vind ik bij de BMW’s tegenwoordig ook niet.

      Login om te reageren
      • misterdrogba zegt

        13 september 2017 om 21:25

        @viezefreddyw:

        Ik hou wel van zo’n futuristisch interieur.

        Mijn comment hierboven is inderdaad persoonlijke smaak, maar die van BMW zijn in vergelijking met dit ronduit saai te noemen.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          13 september 2017 om 21:27

          @misterdrogba: Ja, vind je dat? Grappig dat meningen zo gigantisch kunnen verschillen. Ik vind de interieurs van Audi altijd heel erg saai.

          Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            13 september 2017 om 21:30

            @viezefreddyw: helemaal met je eens! Afwerking top maar über saai. Afwerking is in het verleden ook wel anders geweest.

            Login om te reageren
          • Gulli zegt

            14 september 2017 om 12:58

            @viezefreddyw: ik vond die in mijn Audi saai, en die in mijn BMW nu ook. Maar het knuffelt zo lekker en de knopjes klikken zo subtiel als je eraan draait!

            Zonder gekheid, beide merken maken zakelijke maar nagenoeg perfecte interieurs. Heb op allebei nog niets aan kunnen merken.

            Login om te reageren
    • escort77 zegt

      13 september 2017 om 21:56

      @misterdrogba: lekker interieur, maar ook deels hergebruikt. Complete stuurwiel komt volgens mij 1-op-1 uit de Q2, alleen hebben ze er hier een RS4-logootje op geplakt.

      Login om te reageren
      • misterdrogba zegt

        13 september 2017 om 22:00

        @escort77: inderdaad, maar helaas een terugkerend fenomeen bij de “Duitse Drie” interieurs worden gewoon gekopieerd en geplakt in de verschillende modellen.

        Login om te reageren
    • donvinnie zegt

      14 september 2017 om 08:18

      @misterdrogba: ja? Dit is echt om van in slaap te vallen…

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      14 september 2017 om 08:44

      @misterdrogba: Ik vind het anders aardig wat weg hebben van een BMW-interieur.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 september 2017 om 11:39

      @misterdrogba: we zien hier een RS4, dus topmodel, in een show uitvoering. En toch op de centrale schakelaarlijst prominent in het midden zien we drie niet functionele knoppen. Dat is verre van premium.
      BMW gebruikt meer harde plastics maar zal zo’n design blunder niet begaan. En dan heeft de (RS/A)4 ook nog die spuuglelijke doorlopende stofnesten ehh ventilatieroosters. Qua interieurdesign heeft Audi een enorm probleem, ze zijn door BMW en Mercedes ingehaald.

      Login om te reageren
      • Jetlag zegt

        14 september 2017 om 12:02

        @mashell: Zo had ik het nog niet bekeken. Het is dus eigenlijk gewoon een zwaar inferieur ding?
        Dan blijf ik nog even in m’n Agila doorrijden.(!)
        Bedankt voor deze eye-opener…

        Login om te reageren
  4. marijnvv zegt

    13 september 2017 om 21:45

    STRAKblauw? Vet!

    Login om te reageren
  5. ericc zegt

    13 september 2017 om 21:57

    Jammer dat ze de rode reflectie balk tussen de achterlichten niet integreren zoals bij de eerste RS2!

    Login om te reageren
  6. Graafke zegt

    13 september 2017 om 22:03

    Graag eentje met donker getinte ramen achter

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    13 september 2017 om 22:45

    Dit doet denken aan de RS2!

    Login om te reageren
  8. nopetrolnofun zegt

    13 september 2017 om 23:05

    Het is al allang bewezen dat als je met beide aan het trappen bent, N/A VS geblazen V6 het in de praktijk qua verbruik het geen reet uit maakt en de N/A het nog beter doet.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 september 2017 om 11:41

      @nopetrolnofun: maar het is ook al lang bewezen dat wanneer je normaal rijdt een kleinere motor zuiniger is. En een turbo motor door het grotere koppel ook sneller. Atmosfersiche motoren zijn achterhaald, alleen nog leuk voor puristen die graag willen wachten tot de toerenteller bij de 6000 is voordat er wat gebeurt.

      Login om te reageren
  9. pindakoning zegt

    13 september 2017 om 23:29

    Strakblauw?! Ik dacht aan smurfin

    Login om te reageren
  10. papa zegt

    14 september 2017 om 06:14

    Cool detail die lucht uitgangen naast de achterlichten

    Login om te reageren
  11. polpol33 zegt

    14 september 2017 om 07:50

    Leuk ding maar ik zie amper een verschil in design met een A4avant van 10 jaar terug. Saaaai. Natuurlijk moderner maar in de basis dezelfde saaie Audi.
    Mooi om als fabrikant een duidelijk gezicht te hebben. Een leek ziet echter amper verschil tussen een oude en een nieuwe en niet tussen model A1 en A99.

    Login om te reageren
    • Jetlag zegt

      14 september 2017 om 09:50

      @polpol33: Als je geen verschil ziet met een van 10 jaar terug, heb je ook niks met (dit soort) auto’s.
      Ben dan ook erg benieuwd wat je met de loze term “saai” bedoelt, het liefst onderbouwd met wat volgens jou (deze Audi), afgaande van foto’s het geheel spannend had kunnen maken…

      Login om te reageren
  12. Jetlag zegt

    14 september 2017 om 10:05

    Ik vind ‘m weer enrom goed gelukt.
    Maar ik krijg er ook schizofrene trekjes van.
    Enerzijds hoop ik dat de terugkeer van de V6, de B5-era weer doet herleven, maar stiekem kan ik niet wachten tot het downsize-syndroom ophoudt.
    Als Gaston eindelijk eens mijn woonadres gevonden heeft, zou ik de volgende dag naar de dealert rennen, om een RS4 te bestellen.

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    14 september 2017 om 11:42

    Die spartborden zijn wel heel subtiel opgeklopt. Niet helemaal wat ik me bij een RS voorstel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North