• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Skoda Octavia is (nog) geen prijsknaller

Auteur: machielvdd, gepost 1 april 2020 om 13:00 – 24 Reacties

Skoda Octavia Combi

Skoda maakt de eerste prijzen bekend van de kersverse Octavia.

Goed nieuws voor de pragmatische consumenten: de nieuwe Octavia Combi staat vanaf overmorgen bij de dealers. Niet dat dit een goede tijd is om een dealer te bezoeken, maar dat even terzijde. De Tsjechen introduceerden hun interpretatie van de Golf in november. Deze interpretatie betekent traditioneel: meer auto voor minder geld. We wisten al wel dat de Octavia ruimer was, maar over het prijskaartje konden we nog niets zeggen. Nu heeft Skoda de eerste prijzen bekendgemaakt.

Skoda Octavia Combi

Prijs Skoda Octavia First Edition

Skoda trapt af met de First Edition. Het gaat daarbij om een 150 pk sterke 1.5 TSI. Deze viercilinder is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. De First Edition beschikt onder meer over een 10″-multimediascherm met navigatie en ’touch slider’, een digitaal instrumentpaneel, adaptive cruise control en Full LED-achterlichten met dynamische richtingaanwijzers, Full LED Matrix-koplampen, verwarmde voorstoelen en parkeersensoren voor en achter. Dan nu de hamvraag: wat moet dat kosten? De hatchback-uitvoering kost €33.490. Voor de Combi betaal je €34.790.

Skoda Octavia Combi

De nieuwe Octavia is vanzelfsprekend weer een stukje gegroeid ten opzichte van zijn voorganger. De auto is nu 4.689 mm lang en 1.829 mm breed. De bagageruimte van de Combi biedt plaats aan 640 liter. Een Skoda kocht je nooit voor de uitstraling, maar de nieuwe Octavia oogt desondanks behoorlijk strak. Sterker nog: de auto doet wat dat betreft weinig onder voor de nieuwe Golf 8 en de Leon.

Skoda Octavia Combi

Concurrentie

De Skoda Octavia is altijd een beetje lastig in een hokje te plaatsen. Hoewel het een C-segment auto is, gaat het formaat in de richting van het D-segment. Laten we het echter overzichtelijk houden en kijken naar het C-segment. Daar vinden we bijvoorbeeld de nieuwe Ford Focus. De Wagon met een een vergelijkbare motorisering (de 1.5 Ecoboost met 150pk) is er vanaf €31.185. De Astra Sport Tourer 1.2 Turbo met 145pk is er vanaf €27.500. Deze zijn dus beide goedkoper dan de Octavia Combi, maar dan heb je ook minder ruimte.

Een keiharde prijsknaller kan de Octavia op dit moment nog niet genoemd worden. Goedkopere varianten, zoals de 1.0 TSI met 110 pk, zijn echter in aantocht. Daarvoor moet je echter nog even geduld hebben tot later dit jaar. Datzelfde geldt voor de hatchback-variant van de First Edition. Op zich is dat niet zo erg, want nu is het toch niet het juiste moment om naar de dealer te gaan.

Ook interessant!

  • Elektrische Octavia Combi onderweg naar jouw wijk
  • Skoda Fabia krijgt het interieur van een Octavia
  • Deze Skoda Octavia kan 365 km/u
  • Skoda Octavia Pro
    Skoda Octavia Pro moet naar Nederland komen

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

combi, geld, octavia, Skoda

Vorig bericht: « Zeldzaam: Bugatti brengt hét trio samen
Volgend bericht: Nederlandse autoverkoop incasseert eerste klap in maart »

Lees Interacties

Reacties

  1. riddertevoet zegt

    1 april 2020 om 13:07

    Waarvan akte.

    Login om te reageren
  2. autodidact zegt

    1 april 2020 om 13:43

    Amen.

    Login om te reageren
  3. grasvreter zegt

    1 april 2020 om 13:50

    Ik vind de leon van dit trio toch altijd het mooiste. Zag er laatst 1 van het 1e model, volgensmij een simpele 1.6, met precies de goede +-15 inch velgen. Auto zat nog mooi in de zwarte lak, dan is het eigenlijk best een plaatje. Natuurlijk zie je dat de auto wat op leeftijd is, maar de styling is in mijn ogen enorm geslaagd.

    Login om te reageren
    • rbou zegt

      1 april 2020 om 14:11

      @grasvreter: de nieuwe Leon met die rare vouw boven de voorwielen kan ik vanaf de foto’s echter nog niet echt mooi vinden (de oude inderdaad; ben ik het met je eens) Dan is wat mij betreft de nieuwe Octavia beter geslaagd.

      Login om te reageren
  4. pyrat zegt

    1 april 2020 om 13:50

    Mooie auto’s altijd gevonden, de combi dan. Strak, simpel en best wel stijlvol.
    Jammer dat ook Skoda meedoet aan de trend met megalomane grilles. Verpest het strakke ontwerp mijn inziens nogal.

    Login om te reageren
  5. rutgerg zegt

    1 april 2020 om 14:12

    Ik geloof niet dat die Astra en Focus voor die vanafprijs beschikken over ” een 10″-multimediascherm met navigatie en ‘touch slider’, een digitaal instrumentpaneel, adaptive cruise control en Full LED-achterlichten met dynamische richtingaanwijzers, Full LED Matrix-koplampen, verwarmde voorstoelen en parkeersensoren voor en achter ” Voor nu een beetje appels met peren vergelijken lijkt mij. Zeker omdat de Octavia zoals jullie al zeggen groter is. En daarnaast wie wil er nu in een Opel Astra rijden :-p

    Login om te reageren
    • Avir zegt

      1 april 2020 om 15:26

      Zelfde geldt toch voor een Skoda…. wil je toch ook niet in gezien worden?

      Login om te reageren
    • lecomte zegt

      1 april 2020 om 16:27

      @rutgerg: Ik zou voor een Opel gaan in plaats van een Skoda. Helemaal sinds die trieste Skoda reclames de laatste tijd. Gelukkig hoef ik niet voor die keuze te staan.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        2 april 2020 om 07:57

        @lecomte: Wow, ik koop de auto niet vanwege een reclame. Dat is wel echt suuuuuuper triest

        Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      2 april 2020 om 07:59

      @rutgerg: De Opel Astra staat echt gewoon op 2 niveaus lager dan deze auto. Die loopt kwa technologie wel zover achter. Dat is gewoon een no-nonsens auto. Vandaar dat die auto ook zo goedkoop is.

      Login om te reageren
  6. mashell zegt

    1 april 2020 om 14:12

    De kopers van deze wagen zien het niet als een grote Golf maar als goedkopere Passat. Sommigen zullen zich zelfs wijsmaken dat het “onderhuids” een A4 is, dat slaat nergens op maar de slimme Skoda verkoper houdt je in die waan.

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      1 april 2020 om 20:09

      Ik heb zelf nooit begrepen wat er zoveel beter is aan een A4 onderhuids. Iets andere wielophanging en plaatsing motor (lengte i.p.v. dwars). Maar de motor zit nog steeds voor de vooras.

      Login om te reageren
  7. RiKe zegt

    1 april 2020 om 14:21

    Een kleine correctie: het is geen prijsknaller (in Nederland)

    Login om te reageren
  8. tonino zegt

    1 april 2020 om 14:33

    Weet iemand wanneer er een nieuwe Superb en Kodiaq komen?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 april 2020 om 14:51

      na de crisis…

      Login om te reageren
    • lecomte zegt

      1 april 2020 om 16:29

      @tonino: Duurt nog heel lang aangezien ze recent gefacelift zijn.

      Login om te reageren
  9. rutgerg zegt

    1 april 2020 om 14:49

    Off topic: Wanneer is Autoblog eindelijk eens klaar met het updaten van de site en kunnen we weer gaan liken enzo in de app? Ik vond het liken van reacties altijd erg leuk! Het lijkt ondertussen wel de sagrada familia zolang als dit duurt….

    Login om te reageren
    • baserace zegt

      1 april 2020 om 20:28

      @rutgerg: dat kan in de iOS app nog steeds/alweer… gelukkig!

      Login om te reageren
    • baserace zegt

      1 april 2020 om 20:30

      @rutgerg: zie nu dat ik wel op like kan drukken, deze dan ook +1 laat zien maar als je vervolgens de pagina ververst het toch weer weg is ? nog niet opgelost dus…

      Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    1 april 2020 om 14:50

    Het is geen heel bijzondere auto natuurlijk, maar vele malen liever deze dan een Golf. Die wil nog maar niet wennen.

    Login om te reageren
  11. bernoulli zegt

    1 april 2020 om 16:18

    Als je ziet wat je allemaal krijgt, is de prijs best ok. Reken op een kle instap 1.0 straks voor rond de 25K.

    Login om te reageren
  12. karhengst zegt

    1 april 2020 om 17:16

    De neus doet me wat denken aan een moderne BMW. Iets wat heden ten dage absoluut geen compliment meer is.

    Login om te reageren
  13. saxoke zegt

    1 april 2020 om 17:20

    Toch vijd ik het een nette prijs. Vergeleken met het C segment inderdaad duur, maar op geen enkel vlak is er 1 C segmenter die kan bieden wat Skoda bied. Vergelijk je m met het D segment, de mondeo Passat en Insignia heb je zonder opties niet voor minder dan 40.000.

    Login om te reageren
  14. gezondverstand zegt

    1 april 2020 om 21:18

    Het is aan de prijs, maar je krijgt er wel een zeer ruime, complete auto gebouwd met mooie materialen voor.

    Opliggende motorkap, afhangende neus en 2 spaaks stuur vind ik een misser, maar voor rest prachtige auto.

    Heel wat mooier dan de genoemde Astra en Focus, die zien er met name in de stationwagon uitvoering niet uit imo.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North