• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Volkswagen Touareg is hier!

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 23 maart 2018 om 11:01 – 102 Reacties

Afbeelding De nieuwe Volkswagen Touareg is hier!Afbeelding De nieuwe Volkswagen Touareg is hier!Afbeelding De nieuwe Volkswagen Touareg is hier!Afbeelding De nieuwe Volkswagen Touareg is hier!Afbeelding De nieuwe Volkswagen Touareg is hier!Afbeelding De nieuwe Volkswagen Touareg is hier!Afbeelding De nieuwe Volkswagen Touareg is hier!Afbeelding De nieuwe Volkswagen Touareg is hier!

De nieuwe Volkswagen Touareg is hier!
De opper-SUV van Volkswagen komt zijn dikke neus in je gezicht drukken.

Het is eindelijk zo ver: de nieuwe Volkswagen Touareg is hier. Hoewel Volkswagen het voor de verandering voor elkaar heeft gekregen niets drastisch uit te laten lekken (goed, op deze na dan), konden we de vormen van de derde generatie Touareg al enigszins opdromen. Desalniettemin is het interessant om te zien welke weg Volkswagen nu precies inslaat met haar nieuwe bolide.

De focus ligt bij de nieuwe Touareg vooral op digitalisatie. Daarnaast zijn zowel de wegligging als het niveau van comfort op de schop gegaan en krijgt de SUV een veelvoud aan slimme assistentiesystemen.

Eerst even over die digitalisatie. Dankzij de toevoeging van een tweetal gigantische schermen in het interieur, hoopt Volkswagen de Touareg klaar te hebben gestoomd voor te toekomst. De zogenaamde Innovision Cockpit plaatst een 15″ infotainmentscherm in het midden van het dashboard. Hoewel dit betekent dat er dus niet twéé afzonderlijke schermen zijn, is het systeem groot en duidelijk genoeg om alle benodigdheden in te verwerken. Achter het stuur bevindt zich dan weer een 12″ scherm die volledig is in te richten naar de voorkeuren van de bestuurder. Gezamenlijk vormen ze één geheel, waardoor het in feite een groot scherm is. De Innovision Cockpit kan overigens nog uitgebreid worden met een head-up display.

De nieuwe Volkswagen Touareg is hier!

Aan de buitenzijde is de nieuwe Volkswagen Touareg flink veranderd, al zal de schok niet enorm zijn, daar de auto verschillende designelementen deelt met wagens als de T-Roc. Dat gezegd hebbende zorgt de nieuwe Touareg wel voor een blijvende indruk, met name dankzij de enorme grille waarvan de chromen delen van zij naar zij lopen. Niet alleen dat, want hij is ook fors gegroeid. De Touareg is voortaan 4,88 meter lang, 1,98 meter breed en 1,70 meter hoog. Dit terwijl hij juist 106 kg minder weegt dan voorheen! De Touareg heeft zowel voor als achter LED-lampen en krijgt gespierde flanken om zijn aanwezigheid kenbaar te maken. Standaard 18″ velgen, uitbreidbaar tot 21″, helpen daar overigens ook een handje bij.

De Touareg is daarnaast leverbaar in drie verschillende trims, die ieder hun eigen draai geven aan de SUV. Atmosphere geeft de wagen allerlei houten interieurdelen, terwijl metaal en chroom juist de boventoon voert bij Elegance. Uiteraard maakt ook de R-Line zijn opwachting. Deze lijn geeft de auto, zoals gebruikelijk, een iets sportiever (en zwarter) sfeertje.

De nieuwe Volkswagen Touareg is hier!

Onder de motorkap van de op het MLB-platform gebouwde Touareg komen in eerste instantie alleen geblazen 3-liter V6-motoren. Volkswagen laat de diesel nog niet gaan. De Touareg krijgt twee nieuwe V6 diesels, die respectievelijk 231 pk en 500 Nm en 286 pk en 600 Nm leveren. De enige benzinemotor, eveneens een V6, produceert 340 pk en 450 Nm koppel. Het drietal wordt later gevolgd door een 4-liter V8 diesel die goed is voor 421 pk en 900 Nm koppel. Tenslotte komt er een plug-in hybride, al zal deze aanvankelijk alleen voor China zijn.

De nieuwe Touareg krijgt standaard een achttraps automaat, evenals 4MOTION. Het vierwielaandrijvingsysteem kan het centrale differentieel op verschillende manieren vastzetten, waardoor het koppel handig verdeeld kan worden. Zo kan maximaal 70 procent van het koppel naar de vooras en zelfs 80 procent naar de achteras. Daarnaast kan de bestuurder nog allerlei instellingen aan het onderstel aanpassen middels 4MOTION Active Control.

Bekijk hieronder onze video.

Ook interessant!

  • De compleet nieuwe Volkswagen Multivan is eindelijk officieel
  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!
  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • Volkswagen T-Roc facelift
    Volkswagen T-Roc facelift doet mee met LED lichtshow

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

SUV, touareg, Volkswagen

Vorig bericht: « Intimiderend en dominant: de Audi 200 quattro TransAm
Volgend bericht: Oostbloktrucks omzeilen massaal milieuboetes »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    23 maart 2018 om 11:05

    Word er niet warm of koud van. Groot scherm, dat wel.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      23 maart 2018 om 11:18

      @str8six: D’as niet de bedoeling, bedoeling is je achter het stuur te krijgen en dan zal je moeten toegeven dat alles klopt en magistraal rijdt.

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        23 maart 2018 om 11:48

        @wimof: van wie moet dat?

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          23 maart 2018 om 12:07

          @str8six: Gewoon als antwoord op:word er niet koud of warm van.

          Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        23 maart 2018 om 11:52

        @wimof: Moeten toegeven dat alles klopt en magistraal rijdt? Op basis van wat?

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          23 maart 2018 om 12:12

          @viezefreddyw: Op een jarenlange ervaring met hun producten en de wetenschap dat ze zich nu ook weer overtroffen hebben, je zal het zien, maak eens een proefrit.
          Bij de officiële voorstellingen volgde die altijd, kwestie van ons compleet te brainwashen en als toetje een vergelijk met de concurentie, best leuk.

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            23 maart 2018 om 12:34

            @wimof: heb je er al mee gereden dan?

            Login om te reageren
            • wimof zegt

              23 maart 2018 om 12:51

              @rhellema: Nog niet.

              Login om te reageren
              • rhellema zegt

                23 maart 2018 om 13:16

                @wimof: ga je er één rijden?

          • str8six zegt

            23 maart 2018 om 12:39

            @wimof: heb regelmatig in het vorig model gereden maar vond dat nou niet een bijzonder indrukwekkende ervaring ofzo.

            Login om te reageren
            • wimof zegt

              23 maart 2018 om 13:00

              @str8six: Ik hoop dat je niet met de 2.5l tdi hebt gereden.

              Login om te reageren
          • Tonnie zegt

            23 maart 2018 om 13:15

            @wimof: de laatste keer dat ik in een vw zat was de slechtste ervaring met een auto tot nog toe. Het was een polo, dus misschien moet je minder verwachten, maar de stoelen waren kneiterhard (kon er nog geen uurtje op zitten), ik vond ‘m gewoonweg krap en ik ben zeker de grootste niet en verschillende functies vh infotainment werkten gewoonweg niet. Een polo uit 2014 met nog geen 25k op de teller. Dan is vw echt niet magistraal, zeker niet als ik in een aygo wel een rit van 15uur kan maken en er niet gebroken uit kom.

            Login om te reageren
            • unknown234 zegt

              23 maart 2018 om 14:30

              @thijsj: Stoelen kneiterhard? Dan vraag ik mij af wat voor stoelen er in zitten. Rijd zelf wel eens een polo, maar niks mis met de stoelen.

              In de audi/vw passat, beiden uitgerust met sportline pakket, dat zijn pas harde stoelen.

              Maar ieder zo zijn ervaring natuurlijk, kan mij er niet echt in vinden.

              Login om te reageren
              • Tonnie zegt

                23 maart 2018 om 16:07

                @unknown234: wellicht persoonlijke voorkeur. Gewoon de standaard gestoffeerde stoelen zaten erin. Ik was er niet weg van. Bij oudere/andere vw’s geen last van gehad overigens.

          • f40racer zegt

            23 maart 2018 om 13:19

            @wimof: Dus op basis van jóuw jarenlange ervaring moet hij toegeven dat die magistraal rijdt

            Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            23 maart 2018 om 13:30

            @wimof: Ik begrijp niet zo goed dat iemand op basis van jouw ervaring met een merk moet toegeven dat het magistraal rijdt en dat alles klopt. Een ieder ervaart dat op zijn/haar eigen manier en bepaalt dat op zijn/haar eigen manier.

            Login om te reageren
        • lincoln zegt

          23 maart 2018 om 12:20

          @viezefreddyw:

          Elke auto van na 1996 rijdt “magistraal” ..

          Impotent gelul van een autoverkopertje dus ..

          Login om te reageren
          • crosske zegt

            23 maart 2018 om 12:51

            @lincoln: ik rij in vrije tijd Mercedes W108 280SEL 4.5… da’s magistraal, zelfs zonder de luchtvering ? PS: Lincoln rijdt ook magistraal. Je doet je naam alle eer aan

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              23 maart 2018 om 15:49

              @crosske:

              Dit ding weegt anno nu ook dik 2 ton !!
              En zuipt hetzelfde als onze ouwe grafbakken ..

              Lekkere evolutie ..

              Login om te reageren
          • wimof zegt

            23 maart 2018 om 12:57

            @lincoln: Hoe oud ben je? Bij mij kon je het zien op mijn profiel.Je kent mij niet, weet niet wat ik doe en toch moet je altijd denigrerend doen.
            Hopelijk komt de dag dat al je kwetsende opmerkingen recht in je figuur terechtkomen.

            Login om te reageren
            • Donstil zegt

              23 maart 2018 om 14:00

              @wimof: Zal wel iets te compenseren hebben. Geen aandacht geven dan druipen ze vanzelf af.

              Login om te reageren
            • lincoln zegt

              23 maart 2018 om 15:11

              @wimof:

              Standaard auto van een standaard fabrikant met een standaard aandrijflijn ..

              “Magistraal” is wollig gelul ..

              Livery Heritage pedigree drivability normen en waarden Yes we can ..

              Login om te reageren
              • wimof zegt

                23 maart 2018 om 19:27

                @lincoln: ik heb graag met mijn 4 Amerikaanse wagens gereden.
                Vroeger verdeelde we Jaguar en ondanks alle problemen , als ze reden deden ze dat ook heel statig.
                Mijn compleet binnen en buiten gekeerde Citroën DS ’67 doet dat ook.
                Telkens als VW aan bod komt lijkt hetb steeds of ze niets kunnen, en dat is zeker niet waar.
                En als Herta in de supermarkt magistraal op hun verdomme slechte ham mag plakken, dacht ik mag ik dat ook.

              • lincoln zegt

                24 maart 2018 om 07:31

                @wimof:

                Elke auto die nieuw op de markt kont is “magistraal” .. maar blijkt onder aan de streep gewoon een auto waar je mee in de file staat te wachten op nix ..

                Of het nu een alom geprezen Giulia of GT86 is of deze mastodont ..

                Deze auto spreekt dan het minst tot de verbeelding ..
                Op autoblog komen de meesten toch niet verder dan koplampen en velgen ..
                Trek het je dus niet teveel aan ..

          • sleurs zegt

            23 maart 2018 om 13:03

            @lincoln: oh,1996 was het kantelpunt. Ik dacht altijd 1997…

            Login om te reageren
            • wimof zegt

              24 maart 2018 om 18:05

              @sleurs: Dank u.

              Login om te reageren
      • peug206 zegt

        23 maart 2018 om 12:19

        @wimof: ik hoop toch echt dat de kachel het wel warm kan maken of koud.

        Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        23 maart 2018 om 15:48

        @wimof: dat zou dan de eerste VW zijn die “magistraal” rijdt. En tevens de eerste SUV..

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          23 maart 2018 om 19:20

          @cloverleaf: Toen ik magistraal schreef maakte ik me de bedenking, t’is geen BMW is zal wat kunnen verwachten.
          Dus.

          Login om te reageren
          • cloverleaf zegt

            23 maart 2018 om 21:32

            @wimof: que?

            Login om te reageren
            • wimof zegt

              23 maart 2018 om 21:42

              @cloverleaf: ik wilde eens serieus zeggen dat VW heel ingenieuse wagens kan bouwen.

              Login om te reageren
              • cloverleaf zegt

                23 maart 2018 om 21:50

                @wimof: ok. Wat is hier innovatief en / of ingenieus aan dan? Het zal best een prima auto zijn die kwalitatief redelijk in elkaar steekt maar echt innovatief kun je een paar schermpjes toch niet noemen.

              • wimof zegt

                23 maart 2018 om 21:52

                @cloverleaf: Rij ermee, je zal merken dat dit wel echt kwaliteit is.

              • cloverleaf zegt

                23 maart 2018 om 22:25

                @wimof: nee dank je…

              • cloverleaf zegt

                23 maart 2018 om 22:26

                @wimof: nee bedankt

              • wimof zegt

                23 maart 2018 om 22:30

                @cloverleaf: Doe het toch maar, zo te horen heb je al jaren iets gemist.

    • mikje90 zegt

      23 maart 2018 om 13:21

      @str8six: dat hebben heel veel nieuwe auto’s. Dus wederom weer gaat de innovatie prijs niet naar VW.

      Login om te reageren
    • vagtroep zegt

      23 maart 2018 om 14:59

      @str8six: en alweer kerstverlichting

      Login om te reageren
  2. misterdrogba zegt

    23 maart 2018 om 11:13

    Lekker interieurtje, alleen konden ze wel wat meer doen met het stuurwiel. Alsof ze het rechtstreeks uit de Golf 7 hebben geplukt.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 maart 2018 om 11:51

      @misterdrogba: en wat moet je anders doen met een stuurwiel voor een duurdere wagen dan? Meer knoppen, dikker, vierkanter? Het lijkt me dat een stuurwiel een bepaald optimum heeft aan dikte, aantal knoppen, afmetingen en dat het dan voor elk formaat auto en prijs eigenlijk hetzelfde is.

      Login om te reageren
      • misterdrogba zegt

        23 maart 2018 om 12:28

        @mashell: gewoon een andere design. Is niet zo moeilijk toch? Het is uiteindelijk wel een belangrijk element om de bestuurder het gevoel te geven dat hij een top of the range VW rijdt.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          23 maart 2018 om 13:32

          @misterdrogba: is dat zinvol? We hebben hier een tjdje geleden een artikel gehad over de stuurwielen van de nieuwe Mercedes A-klasse waarin het als positiefpunt door Mercedes werd aangedragen dat het topmodel het stuurwiel uit de S-klasse was. In een BMW X5M krijg je ook hetzelfde M sport stuur als ik in mijn 1 serie heb. Ik denk dat de verwachting wat te hoog is. En daarbij doet VW hier al meer dan andere fabrikanten, dit stuur heeft een chroom omlijsting waar het in een Golf in pianolak is.

          Login om te reageren
          • bitd zegt

            23 maart 2018 om 21:20

            @mashell: en in de 7 serie heb ik precies hetzelfde gevoel als bij deze VW: zo’n debiel lomp plastic voorwerp voor je neus, ziet er cheap uit.

            Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      23 maart 2018 om 16:16

      @misterdrogba: dat stuur heeft me geheel in verwarring gebracht, dacht het de 25e Golf Facelift was

      Login om te reageren
  3. porschepdk zegt

    23 maart 2018 om 11:15

    Leuk op die duffe badge na

    Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    23 maart 2018 om 11:16

    Vind het front een beetje druk zo. Verder wel een nette bak!

    Login om te reageren
  5. roberto zegt

    23 maart 2018 om 11:17

    Tja, niet lelijk maar ook niet bijzonder fraai. Had iets meer gehoopt dat hij op de nieuwe Tiguan leek, met een R-line pakket vind ik dat een bijzonder fraaie auto! Moet hem maar is in ’t echt zien.

    Ergens had ik gehoopt dat hij nog steeds dezelfde pook had als de eerste generatie Touareg, zo’n vliegtuig pook voor je gevoel, gewoon omdat het kan.

    Login om te reageren
  6. dirkv zegt

    23 maart 2018 om 11:18

    Fraaie SUV die nog enigszins “normaal” is. Met zo’n V8 diesel zal die wel aardig goed van zijn plek komen. Ben benieuwt om hem in het echt te zien.

    Login om te reageren
  7. shadowbroker zegt

    23 maart 2018 om 11:23

    Gewoon weer zo’n saaie vw. Ziet er niet eens dik uit.

    Login om te reageren
  8. klaaspolinder zegt

    23 maart 2018 om 11:23

    Geen zevenzitter?

    Login om te reageren
  9. dondeboer zegt

    23 maart 2018 om 11:24

    Nee, niet mijn auto.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      23 maart 2018 om 12:26

      @dondeboer: ook niet mijn winkel, vriend

      Login om te reageren
  10. raoufff zegt

    23 maart 2018 om 11:26

    Wanneer komt de V10 diesel versie in de dikke-middelvinger edition?

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      23 maart 2018 om 17:13

      @raoufff: wanneer Spyker het nieuwe model op de markt brengt.

      Login om te reageren
  11. Jochempie zegt

    23 maart 2018 om 11:26

    Wauw! Jongens! Wat geweldig! De nieuwe Touareg! Ben je zeventig? Heb je een bootje? Kopen dan!

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    23 maart 2018 om 11:26

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      23 maart 2018 om 15:17

      @w0o0dy: censuur… Triest..

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        23 maart 2018 om 15:18

        @w0o0dy: 16 mensen vonden het geen nutteloze bijdrage

        Login om te reageren
        • sulobb zegt

          25 maart 2018 om 01:49

          @w0o0dy: 23 inmiddels…en vraag me echt af wat ze en waarom ze het censureren?

          Login om te reageren
  13. blacksquad zegt

    23 maart 2018 om 11:31

    Vind dat Tesla scherm van 3 jaar oud innovatiever en beter werken dan dit! Daar viel iedereen eerst over maar gaat gegarandeerd overal in geintergereerd worden! Desalniettemin lijkt deze touareg mij een geweldig auto!!

    Login om te reageren
    • mart144 zegt

      23 maart 2018 om 11:34

      @blacksquad: hoe weet je nu al dat het scherm van Tesla beter werkt?

      Login om te reageren
      • blacksquad zegt

        24 maart 2018 om 11:44

        @mart144: Video van Wouter.

        Login om te reageren
  14. trustmeiamanengineer zegt

    23 maart 2018 om 11:34

    Wat een wagen zeg! De wereld is een betere plek geworden nu we massaal een nieuwe Touareg kunnen aanschaffen.

    Login om te reageren
  15. RiKe zegt

    23 maart 2018 om 11:38

    De uitstraling van “saai” is in overvloed aanwezig bij deze auto.

    Login om te reageren
  16. alex1589 zegt

    23 maart 2018 om 11:48

    Dit ding ziet er zo goedkoop uit, word er bijna misselijk van. Waarom zou je dit verkiezen boven een Q7 die net ff iets meer kost maar wat maakt dat in deze prijsklasse nou precies uit? Nu rijd je in een uitgerekte Passat… Inclusief geweldig lelijke gril.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 maart 2018 om 11:53

      @alex1589: smaken verschillen. Deze vind ik stoerder en stukken minder lomp dan een Q7.

      Login om te reageren
  17. mstiic zegt

    23 maart 2018 om 11:49

    Schuin van achter lijkt het wel een bmw audi mix

    Login om te reageren
  18. st220 zegt

    23 maart 2018 om 11:54

    Wat een Q7 kopie….. *zucht*

    Login om te reageren
  19. rickross zegt

    23 maart 2018 om 11:54

    Kruising van de q7 en koleos

    Login om te reageren
  20. bencae zegt

    23 maart 2018 om 11:55

    He een goedkopere Q7! Das handig

    Login om te reageren
  21. coubie74 zegt

    23 maart 2018 om 12:00

    Supersaaie auto :-(
    Alleen met de 1e generatie heeft Volkswagen een Touareg weten neer te zetten waarvan ik dacht: imposante wagen.

    Login om te reageren
  22. EdGaR zegt

    23 maart 2018 om 12:04

    Hm mooie auto geworden, maar geen elektrische variant? Had dat stiekem wel een beetje verwacht. Het is 2018 VW, kom op!

    Login om te reageren
  23. toyotafortuner zegt

    23 maart 2018 om 12:12

    Voor een wagen van dit kaliber, vind ik t maar een soft ogende bak. T enige leuke eraan is die V8 diesel

    Login om te reageren
  24. eirmakk zegt

    23 maart 2018 om 12:13

    Lekker fris interieur. Had eerlijk gezegd een beetje zelfde interieur als elke andere vw verwacht. Maar eindelijk is een mooi volkswagen. Plus veel voor deze mooie auto.

    Login om te reageren
  25. kukuk zegt

    23 maart 2018 om 12:27

    Top!

    Login om te reageren
  26. SimonMc zegt

    23 maart 2018 om 12:38

    Geen V10 diesel? Jammer.

    Login om te reageren
  27. jorden zegt

    23 maart 2018 om 12:51

    Ben ik nou gek of oogt die R-line juist als de schrale instapper?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 maart 2018 om 13:16

      @jorden: Ik moest ook even 2x kijken wat dat nou voor een uitvoering is. Ik vind de blauwe ook beter uit zien. De R-line lijkt veel plastic te hebben.

      OT: ik vind het geen verkeerde SUV, maar ik ben er ook niet weg van. Gewoon een nette SUV, niet meer en niet minder.

      Login om te reageren
    • Dinky_Toy zegt

      23 maart 2018 om 15:35

      @jorden: R-line m’n reet, is exact dezelfde bumper partij minus een paar stukkies chroom plastic en plus twee stukkies hoog glans zwart plastic op de hoeken….. hoeveel durven ze daar extra voor te rekenen??

      Login om te reageren
  28. jeroenwz zegt

    23 maart 2018 om 12:54

    Wow. 3 topics over één auto in minder dan twee uur!
    Heten jullie vanaf nu VAG-blog?

    Login om te reageren
  29. creaminator zegt

    23 maart 2018 om 13:07

    Het opper VAG Serieus Uilskuiken Voertuig heet ATLAS.

    Login om te reageren
  30. karhengst zegt

    23 maart 2018 om 13:36

    De Touahek, als je dat front zo ziet.

    Login om te reageren
  31. allesmetturbo zegt

    23 maart 2018 om 13:55

    Het lijkt wel erg chinees.

    Heel mooi zo’n groot scherm, maar kan het lettertype ook ingesteld worden?
    Mensen die geen leesbril ophebben en dat wel nodig hebben hebben er dan nog niets aan.

    Deze vw is mij wat too much met zo’n scherm en dat chinese uiterlijk. Doe mij toch maar de golf r

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      23 maart 2018 om 17:15

      @allesmetturbo: De Chinese markt en de Amerikaanse markt zijn toch wel de grootste afnemers van dit ding. Vandaar al dat chroom op de voorkant.

      Login om te reageren
  32. utregcity zegt

    23 maart 2018 om 13:58

    Gaap.

    Login om te reageren
  33. peekaas zegt

    23 maart 2018 om 15:52

    Mooie wagen!

    Login om te reageren
  34. thomasthomas zegt

    23 maart 2018 om 15:59

    Vroeger ging het om de V10 TDi en hoe dik die was, nu een half uur gezever over het LCD scherm. Als ik dat wil koop ik wel een iMac 4k.

    Login om te reageren
  35. elemento zegt

    23 maart 2018 om 16:07

    Lijkt meer op.audi pikes peak van q7 demo 2003 dacht ik…. en mooie stuurtje van golf erop… verder zit hij wel mooi. Uit

    Login om te reageren
  36. doublechevron65 zegt

    23 maart 2018 om 16:17

    Kinners… het blijft gewoon een VOLKSwagen van de erven van…

    Login om te reageren
  37. sjeemsbond zegt

    23 maart 2018 om 17:07

    Knappe auto. Waarom zou iemand nog een Q7 kopen. Ding volstaat prima en zeker in het vlakke Nederland.

    Login om te reageren
  38. ikleesookoverautos zegt

    23 maart 2018 om 17:11

    Teveel chroom aan de voorzijde en de achterkant is net een Q7. Lijkt wel voor de Amerikaanse markt gemaakt te zijn.

    Login om te reageren
  39. Edge zegt

    23 maart 2018 om 17:13

    Het is gewoon een hele degelijke auto. Niet mooi genoeg om een nekkendraaier te zijn, en ook niet lelijk genoeg om braakneigingen op te wekken. Eigenlijk heel neutraal, en dat is precies wat je van een Volkswagen mag verwachten.

    Het interieur ziet er eveneens

    Login om te reageren
  40. barry355gtb zegt

    23 maart 2018 om 17:26

    Bij het bekijken van de foto’s bekroop me het gevoel dat het weer een Audi is. Saaie bak zo van binnen en buiten toch?

    Login om te reageren
  41. SummerSky zegt

    23 maart 2018 om 19:36

    VW durft wel: 3 dieselmotoren en maar 1 benzine. Wordt lachen om nu een V8 diesel te kopen voor een ton, en dan te kijken wat er na 1 jaar nog van de waarde over is, als je met je diesel geen enkele stad meer in mag. Je kan de euro’s elke minuut horen branden….

    Login om te reageren
  42. mwodan zegt

    23 maart 2018 om 22:35

    Mooi, een VW-interieur met enige vorm van flair. Da’s nieuw.

    Login om te reageren
  43. isleofman zegt

    24 maart 2018 om 00:40

    Dikke motoren zeg! Ik had wel een geblazen 4 cilinder verwacht maar mooi dat het zo nog kan!

    Login om te reageren
  44. hollandbest zegt

    24 maart 2018 om 03:04

    Geil ding jammer geen 4 cilinder, want die 6 cilinder is niet te betalen in NL

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      26 maart 2018 om 00:59

      @hollandbest: en de 4cilinder wil je wel!!.. Koop dan een hele dikke Tiguan als je een 4cilinder wilt. In dit formaat hok hoort minstens een 6 cilinder

      Login om te reageren
      • hollandbest zegt

        27 maart 2018 om 14:59

        @kennone: tja het liefst heb ik er een V12 in, maarja BPM

        Login om te reageren
  45. 730ld zegt

    24 maart 2018 om 19:57

    Autoblog, is dit de vernieuwde Tiguan Allspace?

    Login om te reageren
  46. wernerv8 zegt

    25 maart 2018 om 10:48

    Best mooie wagen op het front na. Vind ze een beetje depressief de wereld in kijken die nieuwe vw’s

    Login om te reageren
  47. kennone zegt

    26 maart 2018 om 01:01

    Wat fijn om te lezen dat niemand wakker ligt dat de hybride niet deze kant op komt????

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North