• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De prijs van de BMW M4 Cabrio is bekend

Auteur: ricardo, gepost 20 mei 2014 om 17:52 – 40 Reacties

De prijs van de BMW M4 Cabrio is bekend


Voor de M4 met een klapdakje ben je ruwweg €10.000 meer kwijt dan de M4 Coupé.

Zonder hulp van een uitlaat uit de Performance-lijn kan het geluid van de 431 pk en 550 sterke M4 Coupé ietwat koud overkomen. Met de ramen open hoor je het gedonder uit de 3,0-liter zescilinder al aanzienlijk meer (dixit Wouter). De ultieme oplossing: neem de cabrio. Oké, je moet voor lief nemen dat je 250 kg meer meezeult, maar daar staat tegenover dat je in 20 seconden de wind door je haar voelt wapperen. En nog steeds in 4,4 seconden naar de 100 km/u knalt. Een luttele drie tienden langzamer dan de coupé. Het verbruik van de cabrio komt uit op 8,7-9,1 l/100 km.

Goed, dan de prijzen:

  • BMW M4 Cabrio met M-DCT-bak: €116.225
  • BMW M4 Cabrio met handbak: €116.700

De versie met automaatbak kwam zuiniger uit de testcyclus (0,4 l/100 km minder), dus die profiteert van ons CO2-taksstelsel. Prijzen van de variant met dicht dak beginnen bij €105.000.


Ook interessant!

  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie
  • Officieel: BMW M4 Competition Cabrio mist iets
  • Prijs M4 Cabrio xDrive
    Prijs M4 Cabrio xDrive Competition met 510 pk bekend
  • Loodzware BMW M4 Cabrio heeft lichtgewicht goodies

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, BMW, Cabrio, m4

Vorig bericht: « Dit is de Dodge Challenger SRT Hellcat met meer dan 600 pk
Volgend bericht: Tesla Model S komt er als tweedeurs coupé »

Lees Interacties

Reacties

  1. TimoBac zegt

    20 mei 2014 om 17:58

    Wat een prachtbak is dit zeg, zeker in deze kleurencombinatie.

    Login om te reageren
  2. knipperlichtje zegt

    20 mei 2014 om 17:59

    Meh, een cabrio koop je toch meer om te toeren, dan moet er ook als je ‘m niet plankt een mooi geluid aanwezig zijn. Dus liever een RS5 of een demomodel 911 cabrio

    Login om te reageren
    • peterpan72 zegt

      20 mei 2014 om 22:56

      @knipperlichtje: targaatje?

      Login om te reageren
  3. joriss zegt

    20 mei 2014 om 18:04

    250 kg zwaarder? Had dat niet lichter gekund voor een bmw M?

    Login om te reageren
  4. amgg zegt

    20 mei 2014 om 18:07

    Welke idioot gaat er nu weer voor de handbak.

    Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      20 mei 2014 om 18:12

      @amgg: de idioot die écht wil rijden

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        20 mei 2014 om 19:36

        @marikoelolo: bullshit! DCT rijdt in alle opzichten beter dan een handbak!

        Login om te reageren
        • marikoelolo zegt

          20 mei 2014 om 19:49

          @spykerboy: Niet zo op je teentjes getrapt, ik zeg toch ook niet dat het beter rijdt?
          Omdat ie een dubbele koppeling heeft is een automaat sws beter, schakelt sneller en zuiniger etc. Maar soms mis je in een automaat de beleving van het echt rijden

          Login om te reageren
          • spykerboy zegt

            20 mei 2014 om 20:10

            @marikoelolo: heb je er wel eens mee gereden? dit soort dingen hoor ik eigenlijk altijd alleen maar van mensen die er nooit in iets vergelijkbaars hebben gereden, omdat ze (meestal) er niet voor openstaan omdat ze bang zijn voor het een of ander?

            Ik ben in iedergeval verkocht aan flipper bakken na mijn SMGII M3, als ik een auto ga kopen en is geleverd met flipperbak is dat voortaan voor mij een absolute nobrainer en ga ik niet eens bij een handbak versie kijken! (hence dat k nogsteeds naar SMG E46 M3’s kijk).

            Persoonlijk vind ik zulke bakken juist veel meer beleving met zich meebrengen, ik voel me meer 1 met de auto, kan me beter op het rijden zelf letten etc dan met een 3e pedaal en een pook om mee te roeren….

            Login om te reageren
            • tupperware zegt

              20 mei 2014 om 20:24

              @spykerboy:
              Dat blijft persoonlijk, deze oldtimer heeft ook beide gereden maar ik wil gewoon roeren in die bak en zelf de controle hebben over de koppeling.
              Ja, het is langzamer maar voor mij voegt het een stukje beleving en voldoening terug.

              Jij bent trouwens wel snel tevreden hoor, vergeleken met de huidige systemen was de SMG gewoon een waardeloze bak.

              Login om te reageren
              • spykerboy zegt

                21 mei 2014 om 14:41

                @tupperware: ieder zn smaak.ik vind de SMGII bakken juist veel leuker dan een DCT bak (ja heb ook E93 M3 gereden aantal keer). De SMG is veel rauwer dan een DCT, die lekkere klappen bij opschakelen etc, dat geeft juist beleving (vind ik). een DCT bak schakelt al te soepel om in mijn beleving in een sportauto te zitten.

            • trigger565 zegt

              21 mei 2014 om 07:36

              @spykerboy: dude, calm down. Ik ben het ook eens met @marikoelolo . Ik rijd regelmatig eens met een AM V8 Vantage en ik zou niet anders willen dan een handbak. De beleving is zo veel groter.

              Login om te reageren
      • amgg zegt

        20 mei 2014 om 20:19

        @marikoelolo: Voor echt rijden heb je een AMG nodig.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          20 mei 2014 om 20:43

          @amgg: Jij bent echt een vermoeiende fanboy he?

          Login om te reageren
        • isobmw zegt

          20 mei 2014 om 21:46

          @amgg: smaken verschillen jongen, ik heb liever een M

          Login om te reageren
        • isobmw zegt

          20 mei 2014 om 21:58

          @amgg: domme opmerking ook, welke idioot neemt een handbak? Ieder zijn mening, en smaken verschillen, ik vind automaat meer voor zaken lui met een 5 of 7 serie, of S of E klasse enz. in grote auto’s hoort een automaat, maar een m3 wil je toch liever zelf rijden ook al rijd de dct beter en sneller, heb de e46 m3 in smg2 gereden en ook handbak, automaat/flippers wel leuk, maar handbak heb ik liever

          Login om te reageren
        • mbevo zegt

          21 mei 2014 om 19:23

          Niets kan aan een E30 m3 tippen dat is de enige echte m3

          Login om te reageren
  5. matty12 zegt

    20 mei 2014 om 18:10

    geef mij maar een m3.

    Login om te reageren
  6. nvhuijkelom zegt

    20 mei 2014 om 18:19

    Prachtige bak, alleen met het dakje erop vind ik m net als bij de m3 cabrio wat minder

    Login om te reageren
  7. launchcontrol zegt

    20 mei 2014 om 18:21

    Jammer dat ze weer geen linnen kap hebben gedaan, zou ‘m beter staan, volgens mij….

    Login om te reageren
    • joriss zegt

      20 mei 2014 om 19:58

      @launchcontrol: helemaal mee eens, scheelt nog gewicht ook

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      21 mei 2014 om 10:05

      @launchcontrol: daarvoor hebben we de 2-cabrio.
      Linnen dak is gewoon niet zo goed als een echt dak. Ja, het is verbeterd. Ja, het is bijna als een echt dak. Maar het is t gewoon niet!
      Vandaar dat ik ook net een 330 voor mijn meisje heb gekocht, ze wilden een 1-cabrio, aardig wat testkilometers gemaakt. Toen heb ik r in de 3 gezet; en ze was van haar 1-idee af! 330i-cabrio is een topauto; ik vind t gek dat MB en Audi geen concurrent maakt (met hard dak).

      Login om te reageren
  8. norge zegt

    20 mei 2014 om 18:23

    Spotgoedkoop, alleen vind ik het een lelijke bak.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      20 mei 2014 om 19:49

      @norge: Heheh spotgoedkoop :) Even doorsparen en je hebt een GT-R of je gaat hem afhalen in Duitsland voor 18k minder.

      Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      20 mei 2014 om 19:57

      @norge: Als je niets zinnigs te melden hebt, laat dan deze post aan je voorbij gaan, hierop zit niemand te wachten.

      Login om te reageren
      • isobmw zegt

        20 mei 2014 om 21:47

        @toniominestrone: Die kerel heeft bijna nooit wat zinnigs te melden

        Login om te reageren
  9. rolov zegt

    20 mei 2014 om 18:47

    Doe toch maar een dichte.

    Login om te reageren
  10. fejjie zegt

    20 mei 2014 om 18:59

    Fantastische wagen, maar voor dat geld heb je in Belgie een mooie 911.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 mei 2014 om 22:14

      @fejjie: een echte Porsche 911, “naturally aspirated” zoals de fanboys het zo graag hebben versus een opgeklopte 3 ehh 4 serie met Subaru voorbumper styling en gekke spiegels. Ik denk inderdaad dat iemand niet goed bij z’n hoofd moet zijn om alsnog voor die BMW te gaan.

      Login om te reageren
  11. mrniesoe zegt

    20 mei 2014 om 19:11

    @fejjie er zijn al 911’s genoeg hoor:)

    Login om te reageren
    • fejjie zegt

      20 mei 2014 om 19:14

      @mrniesoe: Niet in mijn garage :-)

      Login om te reageren
  12. spykerboy zegt

    20 mei 2014 om 19:35

    Voor het eerst dat ik een cabrio mooier vind dan een coupe! (zolang het dak eraf is!, met dak is hij wel oerlelijk!)

    nog ff me pa verder pushen om een M4 te bestellen :P

    Login om te reageren
  13. porsche993 zegt

    20 mei 2014 om 19:48

    Straks komt akrapovic met een leuke setje uitlaten, dus volgens mij hoef je je over het geluid niet zo’n zorgen te maken.

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      20 mei 2014 om 20:13

      @porsche993: hoop liever dat IPE of KREISSIEG met een uitlaat komt, vind tot nu toe nog geen een akrapovic eigenlijk een mooi geluid maken op een auto, maar voor motoren zijn ze oppermachtig!

      Login om te reageren
  14. florida zegt

    20 mei 2014 om 20:36

    Nu het echte hardcore een beetje weg is bij de M4, vind ik de cabrio het beste alternatief.

    Login om te reageren
  15. masteraston zegt

    20 mei 2014 om 21:05

    Ik zou mijn geld veel liever in een M3 investeren!

    Login om te reageren
  16. E34M5Touring zegt

    20 mei 2014 om 21:39

    250kg????? Dus weer 1800kg, net zo zwaar als de V8 E92 M3 cabrio. De tering. Waar zijn die verstevigingen van gemaakt? Beton?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      20 mei 2014 om 21:47

      @E34M5Touring:
      Nope, van lood, dat schijnt de impact beter te absorberen..

      Login om te reageren
  17. Lucb zegt

    21 mei 2014 om 09:45

    Had de prijs hoger verwacht. Leuke auto voor dat geld, al heb je er ook andere auto’s voor. Maar diegene die deze auto kopen zitten niet te wachten op een instap 911 (carrera cabriolet). En natuurlijk heb je voor dat geld ook een dikke Boxster GTS, maar het zijn toch ook weer twee totaal andere auto’s.

    Login om te reageren
  18. lambowambo zegt

    22 mei 2014 om 09:51

    Ik vind zo’n metalen vouwdak wel een stuk mooier dan zo’n kampeertentje

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North