De prijs van de BMW M4 Cabrio is bekend

Auteur: , 40 Reacties

Voor de M4 met een klapdakje ben je ruwweg €10.000 meer kwijt dan de M4 Coupé.

De prijs van de BMW M4 Cabrio is bekend

Zonder hulp van een uitlaat uit de Performance-lijn kan het geluid van de 431 pk en 550 sterke M4 Coupé ietwat koud overkomen. Met de ramen open hoor je het gedonder uit de 3,0-liter zescilinder al aanzienlijk meer (dixit Wouter). De ultieme oplossing: neem de cabrio. Oké, je moet voor lief nemen dat je 250 kg meer meezeult, maar daar staat tegenover dat je in 20 seconden de wind door je haar voelt wapperen. En nog steeds in 4,4 seconden naar de 100 km/u knalt. Een luttele drie tienden langzamer dan de coupé. Het verbruik van de cabrio komt uit op 8,7-9,1 l/100 km.

Goed, dan de prijzen:

  • BMW M4 Cabrio met M-DCT-bak: €116.225
  • BMW M4 Cabrio met handbak: €116.700

De versie met automaatbak kwam zuiniger uit de testcyclus (0,4 l/100 km minder), dus die profiteert van ons CO2-taksstelsel. Prijzen van de variant met dicht dak beginnen bij €105.000.




40 reacties

Wat een prachtbak is dit zeg, zeker in deze kleurencombinatie.
via Android app
Meh, een cabrio koop je toch meer om te toeren, dan moet er ook als je ‘m niet plankt een mooi geluid aanwezig zijn. Dus liever een RS5 of een demomodel 911 cabrio
@knipperlichtje: targaatje?
250 kg zwaarder? Had dat niet lichter gekund voor een bmw M?
Welke idioot gaat er nu weer voor de handbak.
@amgg: de idioot die écht wil rijden
@marikoelolo: bullshit! DCT rijdt in alle opzichten beter dan een handbak!
@spykerboy: Niet zo op je teentjes getrapt, ik zeg toch ook niet dat het beter rijdt?
Omdat ie een dubbele koppeling heeft is een automaat sws beter, schakelt sneller en zuiniger etc. Maar soms mis je in een automaat de beleving van het echt rijden
@marikoelolo: heb je er wel eens mee gereden? dit soort dingen hoor ik eigenlijk altijd alleen maar van mensen die er nooit in iets vergelijkbaars hebben gereden, omdat ze (meestal) er niet voor openstaan omdat ze bang zijn voor het een of ander?

Ik ben in iedergeval verkocht aan flipper bakken na mijn SMGII M3, als ik een auto ga kopen en is geleverd met flipperbak is dat voortaan voor mij een absolute nobrainer en ga ik niet eens bij een handbak versie kijken! (hence dat k nogsteeds naar SMG E46 M3’s kijk).

Persoonlijk vind ik zulke bakken juist veel meer beleving met zich meebrengen, ik voel me meer 1 met de auto, kan me beter op het rijden zelf letten etc dan met een 3e pedaal en een pook om mee te roeren….
@spykerboy:
Dat blijft persoonlijk, deze oldtimer heeft ook beide gereden maar ik wil gewoon roeren in die bak en zelf de controle hebben over de koppeling.
Ja, het is langzamer maar voor mij voegt het een stukje beleving en voldoening terug.

Jij bent trouwens wel snel tevreden hoor, vergeleken met de huidige systemen was de SMG gewoon een waardeloze bak.
@tupperware: ieder zn smaak.ik vind de SMGII bakken juist veel leuker dan een DCT bak (ja heb ook E93 M3 gereden aantal keer). De SMG is veel rauwer dan een DCT, die lekkere klappen bij opschakelen etc, dat geeft juist beleving (vind ik). een DCT bak schakelt al te soepel om in mijn beleving in een sportauto te zitten.
@spykerboy: dude, calm down. Ik ben het ook eens met @marikoelolo . Ik rijd regelmatig eens met een AM V8 Vantage en ik zou niet anders willen dan een handbak. De beleving is zo veel groter.
@marikoelolo: Voor echt rijden heb je een AMG nodig.
@amgg: Jij bent echt een vermoeiende fanboy he?
@amgg: smaken verschillen jongen, ik heb liever een M
@amgg: domme opmerking ook, welke idioot neemt een handbak? Ieder zijn mening, en smaken verschillen, ik vind automaat meer voor zaken lui met een 5 of 7 serie, of S of E klasse enz. in grote auto’s hoort een automaat, maar een m3 wil je toch liever zelf rijden ook al rijd de dct beter en sneller, heb de e46 m3 in smg2 gereden en ook handbak, automaat/flippers wel leuk, maar handbak heb ik liever
Niets kan aan een E30 m3 tippen dat is de enige echte m3
geef mij maar een m3.
Prachtige bak, alleen met het dakje erop vind ik m net als bij de m3 cabrio wat minder
Jammer dat ze weer geen linnen kap hebben gedaan, zou ‘m beter staan, volgens mij….
@launchcontrol: helemaal mee eens, scheelt nog gewicht ook
@launchcontrol: daarvoor hebben we de 2-cabrio.
Linnen dak is gewoon niet zo goed als een echt dak. Ja, het is verbeterd. Ja, het is bijna als een echt dak. Maar het is t gewoon niet!
Vandaar dat ik ook net een 330 voor mijn meisje heb gekocht, ze wilden een 1-cabrio, aardig wat testkilometers gemaakt. Toen heb ik r in de 3 gezet; en ze was van haar 1-idee af! 330i-cabrio is een topauto; ik vind t gek dat MB en Audi geen concurrent maakt (met hard dak).
Spotgoedkoop, alleen vind ik het een lelijke bak.
@norge: Heheh spotgoedkoop :) Even doorsparen en je hebt een GT-R of je gaat hem afhalen in Duitsland voor 18k minder.
@norge: Als je niets zinnigs te melden hebt, laat dan deze post aan je voorbij gaan, hierop zit niemand te wachten.
@toniominestrone: Die kerel heeft bijna nooit wat zinnigs te melden
Doe toch maar een dichte.
Fantastische wagen, maar voor dat geld heb je in Belgie een mooie 911.
@fejjie: een echte Porsche 911, “naturally aspirated” zoals de fanboys het zo graag hebben versus een opgeklopte 3 ehh 4 serie met Subaru voorbumper styling en gekke spiegels. Ik denk inderdaad dat iemand niet goed bij z’n hoofd moet zijn om alsnog voor die BMW te gaan.
@fejjie er zijn al 911’s genoeg hoor:)
@mrniesoe: Niet in mijn garage :-)
Voor het eerst dat ik een cabrio mooier vind dan een coupe! (zolang het dak eraf is!, met dak is hij wel oerlelijk!)

nog ff me pa verder pushen om een M4 te bestellen :P
Straks komt akrapovic met een leuke setje uitlaten, dus volgens mij hoef je je over het geluid niet zo’n zorgen te maken.
@porsche993: hoop liever dat IPE of KREISSIEG met een uitlaat komt, vind tot nu toe nog geen een akrapovic eigenlijk een mooi geluid maken op een auto, maar voor motoren zijn ze oppermachtig!
Nu het echte hardcore een beetje weg is bij de M4, vind ik de cabrio het beste alternatief.
Ik zou mijn geld veel liever in een M3 investeren!
250kg????? Dus weer 1800kg, net zo zwaar als de V8 E92 M3 cabrio. De tering. Waar zijn die verstevigingen van gemaakt? Beton?
@E34M5Touring:
Nope, van lood, dat schijnt de impact beter te absorberen..
Had de prijs hoger verwacht. Leuke auto voor dat geld, al heb je er ook andere auto’s voor. Maar diegene die deze auto kopen zitten niet te wachten op een instap 911 (carrera cabriolet). En natuurlijk heb je voor dat geld ook een dikke Boxster GTS, maar het zijn toch ook weer twee totaal andere auto’s.
Ik vind zo’n metalen vouwdak wel een stuk mooier dan zo’n kampeertentje

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).